چک لیست سرویس خودرو + سرویس های کوتاه و بلند مدت و زمان تعویض قطعات

تعمیر و نگهداری خودرو امری بسیار مهم است که باعث می شود قطعات به موقع بازدید و بررسی شوند و در صورت نیاز آن ها را تعویض کرد. به همین منظور ما در این مقاله به بررسی چک لیست سرویس خودرو پرداخته‌ایم تا بدانید چه قطعاتی نیاز به بررسی دارند و هر چند وقت یکبار لازم است این قطعات را تعویض کرد.

برای به حداکثر رساندن عمر و عملکرد ماشین خود، در اینجا “چک لیست سرویس خودرو” بر اساس زمان تعویض، سرویس های کوتاه و بلند مدت آورده شده است. برخی از این قسمت های خودروی شما باید به طور منظم بررسی شوند و برخی دیگر فقط در دراز مدت لازم است که بررسی شوند. مطمئن شوید که برنامه تعمیر و نگهداری ماشین خود و سوابق فاصله زمانی را دنبال می کنید.

مراقبت از خودروی خود و نگه داشتن آن در وضعیت مناسب ممکن است سخت به نظر برسد، اما قطعاً لازم نیست برای اینکه ماشین شما به خوبی کار کند همیشه آن را به مکانیکی یا نمایندگی ها ببرید، در واقع بزرگترین مانع آگاهی از کارهایی است که باید انجام شود. با دانستن اصول اولیه در مورد نیازهای خودروی شما و زمانی که باید تعمیر و نگهداری معمول خودرو را انجام دهید، مطمئن خواهید شد که خودروی شما در بهترین حالت کارکرد قرار دارد.

سرویس و نگهداری خودرو (Car Maintenance and Service Checklist) یک مزیت است و باعث می شود که در زمان فروش خودرو بتوانید آن را با قیمت مناسبی به فروش برسانید. و البته، مهم است به یاد داشته باشید که هزینه های نگهداری خودرو، اگرچه همیشه ارزان نیستند ولی در نهایت می توانند به شما کمک کنند تا از تعمیرات گران قیمت جلوگیری کنید.

برای سهولت در پیگیری برنامه تعمیر و نگهداری خودرو، ما یک چک لیست سرویس خودرو استاندارد برای تمامی خودروها ایجاد کرده ایم تا به شما کمک کند تا از تعمیر و نگهداری خودروی خود مطلع شوید.

چک لیست سرویس خودرو

چک لیست سرویس خودرو

چک لیست سرویس خودرو شامل یکسری تعمیرهای کوتاه مدت و بلند مدت می شود که این موارد عبارتند از:

سطوح روغن و مایع خنک کننده

هر ماه یا هر چند وقت یک بار ایده خوبی است که کاپوت ماشین خود را بالا بزنید و در حالی که ماشین خنک است، سطح روغن موتور، ضد یخ ماشین، روغن هیدرولیک و…. بررسی کنید. سطوح پایین هر یک از آن ها می تواند منجر به مشکلات موتور در صورت عدم کنترل شود. همچنین شما می توانید برای یافتن زمان تعویض و بررسی این موارد به دفترچه راهنمای خودروی خود مراجعه کنید. بررسی مداوم روغن موتور این امکان را به شما میدهد که متوجه مشکل روغن سوزی خودرویتان بشوید. روش های دیگری برای تشخیص روغن سوزی ماشین است که در مقاله از کجا بفهمیم ماشین روغن سوزی دارد به آن پرداختیم.

فیلتر هوا

فیلتر هوا ماشین یا همان فیلتر هوا موتور ماشین شما چیزی است که هوای وارد شده به موتور ماشین شما را تنظیم می کند و به جلوگیری از ورود زباله ها و ذرات کمک می کند. با اطمینان از اینکه فیلتر هوا به درستی جریان دارد، می توانید بازده سوخت ماشین خود را بهبود ببخشید، آلاینده های ماشین را کاهش دهید و به اطمینان از عمر موتور خودروی خود کمک کنید. تعویض فیلتر هوا را حتی خودتان هم می توانید انجام دهید، بنابراین دستورالعمل های مربوط به تعداد دفعات تعویض آن را از دفترچه راهنمای خودروی خود مطالعه کنید.

باد لاستیک ها و عمق آج

از آنجایی که لاستیک های ماشین برای یک سواری ایمن و کم مصرف ضروری هستند، باید به خوبی نگهداری شوند که به همین منظور بازرسی بصری لاستیک های ماشین خود را به یک عادت تبدیل کنید. فشار باد لاستیک های ماشین خود را هر ماه و قبل از سفرهای طولانی یا حمل بار اضافی بررسی کنید. همچنین در ماه های سرد سال توجه داشته باشید که با هر ۱۰ درجه کاهش دما، فشار لاستیک ها یک پوند کاهش می یابد. دفترچه راهنمای خودرو به شما می گوید که لاستیک ماشین به چه میزان فشار هوا نیاز دارد. 

چراغ های جلو، چراغ های راهنما، ترمز و….

این مهم است که چراغ های خودروی شما به درستی کار کنند، اما اغلب اوقات می توان از آن چشم پوشی کرد. یک بار در ماه، هنگامی که می خواهید خودروی خود را از پارکینگ خارج کنید، چراغ های جلو را روشن کنید و بررسی کنید که هر دو چراغ جلو به درستی و در موقعیت مناسبی کار می کنند. از یکی از اطرافیان خود بخواهید در حالی که ترمز را گرفته اید پشت ماشین بایستد تا مطمئن شوید چراغ های ترمز ماشین شما روشن می شوند.

فیلتر روغن

روغن موتور و فیلتر روغن عملکردهای زیادی را در موتور ماشین انجام می دهد، یعنی قطعات متحرک را روغن کاری می کند، به عنوان یک درزگیر در برابر زباله عمل می کند، موتور را خنک می کند، سایش و پارگی را کاهش می دهد و به جلوگیری از خوردگی موتور کمک می کند. بسته به مدل ماشین شما و نوع روغنی که استفاده می کنید، ممکن است لازم باشد روغن و فیلتر روغن ماشین را هر چند ماه یک بار یا ۵۰۰۰ کیلومتر تعویض کنید. با افراد متخصص مشورت کنید و از بهترین روغن موتور و فیلتر روغن استفاده کنید و یا اینکه می توانید از مجله یدک یار مقاله معرفی بهترین روغن موتور تمامی ماشین ها را مطالعه کنید تا بدانید چه مدل روغنی مناسب خودروی شماست.

تعویض لاستیک های جلو با عقب

بسته به تراز خودروی شما، طرز استفاده و بسیاری از عوامل دیگر، الگوهای سایش آج روی لاستیک های ماشین شما ممکن است بین لاستیک های جلو و عقب یا حتی از یک طرف آج به سمت دیگر متفاوت باشد. تعویض لاستیک های جلو با عقب به متعادل کردن سایش آج لاستیک و جلوگیری از مشکلات صدا و لرزش و همچنین افزایش عمر لاستیک ها کمک می کند.

تمیز کردن خودرو

اطمینان از تمیز کردن خودروی خود نه تنها آن را زیبا جلوه می دهد، بلکه به حفظ شکل مناسب رنگ و کاهش احتمال زنگ زدگی کمک می کند. بسیاری از محرک ها مانند گرد و غبار، شن و ماسه و… می توانند بر روی خودرو ایجاد شوند و عوامل محیطی مانند ازُن و نور خورشید می توانند باعث آسیب میکروسکوپی شوند، اما تمیز کردن و واکس زدن خودرو به افزایش عمر رنگ خودرو کمک می کند.

اینها مواردی بود که برای سرویس های کوتاه مدت خودرو نام بردیم، در ادامه ما به بررسی سرویس های بلند مدت خودرو خواهیم پرداخت.

روغن گیربکس

بسیار شبیه به روغن موتور ماشین، روغن گیربکس روان کننده ای است که به حفظ عملکرد صحیح تمام قسمت های متحرک داخل گیربکس کمک می کند. چه در حال رانندگی با یک خودروی دنده اتوماتیک یا دستی هستید، ضروری است که روغن گیربکس ماشین خود را بررسی کرده و در صورت نیاز تعویض کنید تا از آسیب یا تعویض پر هزینه گیربکس جلوگیری کنید. توصیه های سازنده خودرو را در مورد تعویض روغن گیربکس ماشین دنبال کنید.

تعویض روغن سیستم انتقال قدرت در خودروهای چهار چرخ محرک

در خودروهای چهار چرخ محرک یا متحرک، جعبه انتقال چیزی است قدرت را از گیربکس به محورها منتقل می کند. شما باید مایع جعبه انتقال را طبق توصیه های سازنده خودرو بررسی کنید تا مطمئن شوید که به درستی پر شده و نشتی ندارد. این امر مستلزم قرار گرفتن در زیر خودرو است، بنابراین توصیه می شود آن را به یک نمایندگی یا مکانیکی ببرید.

کمک فنرها و جلوبندی

کمک فنرها و جلوبندی خودرو شما برای کنترل ضربه به هنگام عبور وسیله نقلیه شما از روی دست اندازها و چاله چوله ها عمل می کنند و بخش ضروری از سیستم فرمان خودروی شما هستند. آن ها معمولاً باید هر ۸۰۰۰۰ کیلومتر توسط یک متخصص بازرسی شوند و یا اگر متوجه کاهش نرمی یا از دست دادن کنترل هنگام رانندگی شدید، نیاز است که جلوبندی و یا کمک فنرها را تعویض کنید.

مایع خنک کننده یا آب رادیاتور

رادیاتور خودرو شما یک جزء حیاتی است که به خنک نگه داشتن موتور و عملکرد صحیح آن کمک می کند. شستشوی منظم سیستم خنک کننده به خلاص شدن از شر آلاینده هایی که می توانند در داخل انباشته شوند و همچنین اطمینان حاصل شود که رادیاتور شما به میزان مناسب پُر شده است، کمک می کند. توصیه سازنده ماشین خود را بررسی کنید تا متوجه شوید که مایع خنک کننده چند بار باید تعویض شود. دقت داشته باشید که گاهی همه موارد برای نگهداری رادیاتور خودرو را انجام داده اید ولی بازم با کم شدن آب رادیاتور مواجه شدید. برای پاسخ به این مشکل باید گفت که تا حدودی این مقدار کم شدن آب رادیاتور طبیعی است، اما برای اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله آیا کم شدن آب رادیاتور ماشین طبیعی؟ است را در وبلاگ یدک یار بررسی کنید.

شمع های ماشین

شمع های ماشین مخلوط گاز و هوا را مشتعل می کند که در نهایت به وسیله نقلیه شما نیرو می دهد. اگر شمع های ماشین شما به درستی کار نکنند، موتور ماشین قدرت خود را از دست می دهد و با ظرفیت بهینه کار نمی کند. بسته به توصیه های ساخت خودرو یا زمانی که احساس می کنید قدرت موتور ماشینتان کاهش می یابد، یک بررسی حرفه‌ای داشته باشید و شمع های معیوب را تعویض کنید. (در صورت نیاز میتوانید لیست قیمت شمع خودرو خود را به تفکیک برند در فروشگاه مشاهده کنید)

تسمه دینام

اگرچه ممکن است تسمه دینام یک تکه لاستیکی ساده به نظر برسد، اما تسمه دینام برای روشن نگه داشتن ماشین شما با تامین انرژی دستگاه های جانبی مانند دینام خودرو، پمپ هیدرولیک فرمان و کمپرسور کولر خودرو ضروری است. تسمه دینام را به صورت چشمی بررسی کنید تا مطمئن شوید فاقد ترک یا ساییدگی است. اگر آسیب هایی را مشاهده کردید، نیاز است که فوراً تسمه دینام را تعویض کنید.

تسمه تایم

چرخه موتورهای احتراق داخلی شامل چهار مرحله مکش، تراکم، توان و تخلیه است که زمانبندی دقیق باز و بسته شدن سوپاپ هوا و دود به ترتیب توسط تسمه تایم انجام می گیرد. در واقع، حرکت میل لنگ توسط تسمه تایم به میل سوپاپ انتقال یافته و این قطعه هم شروع به ایجاد نوسانات در سوپاپ ها می کند. به طور کلی، وظیفه اصلی تسمه تایم تنظیم و هماهنگ سازی سرعت چرخش میل لنگ و میل سوپاپ و زمانبندی باز و بسته شدن سوپاپ است. به همین منظور شما باید تسمه تایم را هر ۵۰۰۰۰ تا ۷۰۰۰۰ کیلومتر بررسی کنید تا اگر شاهد فرسودگی یا پارگی در آن بودید، فوراً تسمه تایم را تعویض کنید. برای تعویض تسمه تایم، شما میتوانید قیمت تسمه تایم خودرو را با تفکیک برند در فروشگاه یدک یار مشاهده کرده و خرید خود را ثبت کنید.

دیفرانسیل جلو و عقب

دیفرانسیل ها وظیفه این را دارند که گشتاور یا نیرو را از موتور تقسیم کنند و به آن اجازه دهند تا نیرو را به لاستیک ها بفرستند. در خودروهای دیفرانسیل جلو یا عقب فقط یک دیفرانسیل وجود دارد اما در خودروهای چهار چرخ محرک هم دیفرانسیل جلو و عقب و حتی احتمالاً دیفرانسیل وسط وجود دارد. مانند بسیاری از قسمت های خودروی شما، دیفرانسیل ها باید روغن کاری شوند تا از عملکرد مناسب اطمینان حاصل شود. یک بررسی حرفه‌ای داشته باشید و هر زمان که سازنده وسیله نقلیه توصیه کرد مایعات را تعویض کنید.

پس از بررسی چک لیست بلند مدت سرویس خودرو، نوبت به سرویس های فصلی می رسد که قصد داریم به آن ها هم بپردازیم. نیازهای خودروی شما می تواند بسته به فصل و شرایط رانندگی متفاوت باشد. در زیر چند پیشنهاد برای اضافه کردن به بخش چک لیست خودرو آورده شده است:

تعویض برف پاک کن های شیشه جلو

برف پاک کن ها باید سالی یک بار یا هر زمان که کارایی آن به خطر می افتد، تعویض شوند. در فصل های پاییز و زمستان، نصب تیغه برف پاک کن ها برای عملکرد بهینه نیز می تواند ایده خوبی باشد. همچنین برای جلوگیری از تجمع یخ، هنگام پارک کردن ماشین در زمستان، برف پاک کن های خود را از پنچره دور کنید.

بررسی عملکرد باتری

باتری ماشین شما یکی از مهم ترین قطعات برای کارکرد مناسب خودرو است. باتری ماشین مقدار زیادی جریان الکتریکی برای استارت، موتور و سایر لوازم الکترونیکی خودرو تامین می کند. دماهای شدید بر عملکرد باتری تاثیر می گذارد، بنابراین آزمایش منظم باتری خودرو اطمینان حاصل می کند که باتری در زمانی که شما به آن نیاز دارید کار می کند. به همین منظور به شما توصیه می کنیم که مقاله تست سلامت باتری ماشین را از مجله یدک یار مطالعه کنید تا با مراحل این کار آشنا شوید.

تعویض لاستیک ها

بسته به محل زندگی و شرایط رانندگی در زمستان که ممکن است با آن مواجه شوید، شاید لازم باشد که لاستیک های ماشین خود را در ماه های سرد سال به تایرهای زمستانی تغییر دهید. هنگامی که دما به طور مداوم در سطح انجماد یا زیر صفر باشد، ترکیبات تایر در لاستیک های غیر زمستانی سفت می شود و کشش و عملکرد هندلینگ کاهش می یابد و در عین حال فاصله ترمز افزایش می یابد. لاستیک های زمستانی دارای طرح های آج و ترکیباتی هستند که به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در سرما نرم می مانند و در شرایط برفی، یخبندان و… چسبندگی را فراهم می کنند. شما میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر با مشاورین مجرب یدک یار در بخش فروش لاستیک خودرو به صورت رایگان تماس بگیرید.

سطوح خنک کننده را بررسی کنید

همچنین مهم است که سطح ضد یخ ماشین را در رادیاتور خود در ماه های سرد سال بررسی کنید تا رادیاتور یا اجزای موتور ماشین شما یخ نزند. به طور کلی ترکیب ۵۰/۵۰ ضد یخ با آب توصیه می شود، اما برای اطمینان، دفترچه راهنمای خودرو را مطالعه کنید.

پایبندی به چک لیست سرویس خودرو و ثبت سوابق از کارهایی که انجام داده اید می تواند به افزایش عمر ماشین شما کمک کند و از خودرو در برابر خرابی، تعمیرات گران قیمت و سایر شگفتی های ناخواسته محافظت کند.

نمونه فرم چک لیست خودرو

فرم چک لیست خودرو شامل مواردی همچون وضعیت ترمزها، ضربه گیرها، بخش های داخلی خودرو، چراغ ها، لاستیک ها و بررسی نهایی است. در اینجا تصویری از “نمونه فرم چک لیست خودرو” قرار داده شده است که به طور کامل با این مدل فرم ها آشنایی پیدا کنید.

چک لیست تعویض قطعات خودرو

چک لیست تعویض قطعات خودرو

چک لیست تعویض قطعات خودرو” به همراه زمان تعویض آنها شامل موارد زیر می باشد:

روغن و فیلتر روغن

هر ۳ تا ۶ ماه یا هر ۵۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ کیلومتر.

فیلتر اتاق

هر ۲۰۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰ کیلومتر. اگر خودروی شما در جاده های دارای گرد و غبار حرکت می کند، عمر فیلتر اتاق می تواند کمتر از این مقدار شود.

لنت های ترمز

هر ۳۰۰۰۰ تا ۷۰۰۰۰ کیلومتر لنت های ترمز نیاز به تعویض دارند. فرکانس تعویض لنت ترمز بسته به نوع وسیله نقلیه می تواند بسیار متفاوت باشد (وسایل نقلیه بزرگتر و سنگین تر سریع تر از خودروهای کوچکتر لنت ترمز را فرسوده می کنند).

نوع لنت های ترمز (لنت های نیمه فلزی و سرامیکی معمولاً بسیار بیشتر از لنت های ارگانیک بدون آزبست دوام می آورند)، نوع رانندگی که انجام می دهید (رانندگی در شهر و رفت و آمد در ترافیک ها، سایش لنت ترمز را به طور چشمگیری افزایش میدهد).

برای خرید لنت ترمز ماشین با برند های با کیفیت، میتوانید به وبسایت یدک یار مراجعه کنید.

باتری ماشین

هر ۲ تا ۳ سال (کیلومتر مهم نیست) نیاز است که باتری ماشین تعویض شود.

لاستیک ها

بسته به تعداد کیلومتر پیموده شده در سال، نوع رانندگی و میزان سایش لاستیک ها می بایست لاستیک ماشین تعویض شود. پیچ های سخت و رانندگی تهاجمی می تواند سایش لاستیک را به طور چشمگیری افزایش دهد.

شمع های خودرو

شمع های پلاتینیوم و ایریدیوم معمولاً باید ۴۰۰۰۰ تا ۷۰۰۰۰ کیلومتر دوام داشته باشند.

تسمه های ماشین

تسمه دینام باید ۷۵۰۰۰ کیلومتر دوام بیاورد و تسمه تایم نیز حدود ۵۰۰۰۰ تا ۷۰۰۰۰ کیلومتر عمر می کند.

کالیپر ترمز، سیلندر چرخ و سیلندر اصلی

معمولاً ۸۰۰۰۰ کیلومتر یا بیشتر دوام می آورند، اما در نهایت دچار خوردگی داخلی و خرابی می شوند که نیاز است تعویض شوند.

دینام

دینام خودرو، باتری را شارژ نگه می دارد و ولتاژ را برای سیستم الکترونیکی خودرو شما تامین می کند. استفاده از تجهیزات مختلف می تواند عمر دینام خودرو را کوتاه کند. مشکلات شارژ اغلب می تواند ناشی از اتصالات الکتریکی ضعیف (کابل های باتری یا دسته سیم دینام) باشد. دینام همیشه قبل از تعویض باید تست شود تا خوب یا بد بودن آن مشخص شود.

پمپ بنزین ماشین

پمپ بنزین ماشین ممکن است بعد از چند سال از کار بیفتد. پمپ بنزین به طور مداوم کار می کند و ممکن است در اثر زنگ زدگی یا کثیفی داخل باک بنزین آسیب ببیند. رانندگی با سطح سوخت بسیار پایین در داخل باک ممکن است پمپ بنزین ماشین را دچار خرابی و از کار افتادن کند.

واتر پمپ

واتر پمپ یکی دیگر از قطعاتی است که بعد چند سال خراب می شود چراکه آب بندی شفت داخل واتر پمپ فرسوده می شود و در نهایت شروع به نشتی می کند. از دست دادن مایع خنک کننده باعث گرم شدن بیش از حد موتور ماشین شما می شود.

فیوزها

ممکن است هرگز مجبور به تعویض فیوز در ماشین خود نشوید، اما فیوزها به دلیل مشکلات الکتریکی، کالایی هستند که اغلب تعویض می شوند.

فیوزها در برابر اضافه بار جریان محافظت می کنند، بنابراین اگر فیوز از کار افتاده باشد، مدار یا قطعه‌ای که فیوز محافظت می کند ممکن است دچار کوتاهی یا اضافه بار شود.

فیوزهای تعویضی باید همان درجه آمپر فیوز اصلی باشند. هرگز فیوز را با درجه آمپر بالاتر جایگزین نکنید زیرا ممکن است خطر آتش سوزی خودرو را افزایش دهد!

سنسورهای موتور

بیشتر سنسورها باید بیش از ۱۰۰۰۰۰ کیلومتر دوام داشته باشند، اما زمان انباشته و مسافت پیموده شده می تواند باعث شود که برخی از سنسورها خیلی زودتر از کار بیفتند.

یک سنسور خراب معمولاً چراغ چک موتور را روشن می کند و یک کد خطا را تنظیم می کند. سنسورهای اکسیژن معمولاً می توانند در بازه های زمانی مختلفی عمر کنند که این موضوع به مدل خودروی شما بستگی دارد، اما ممکن است در هر مسافت پیموده شده توسط نشت مایع خنک کننده یا موتوری که در حال روغن سوزی است، آلوده شوند. همچنین حسگرهای موقعیت دریچه گاز می توانند نقاط فرسوده ایجاد کنند که باعث خوانش نامنظم می شود.

حسگرهای موقعیت میل لنگ می توانند در اثر قرار گرفتن در معرض گرمای موتور که بر خروجی آن ها تاثیر می گذارد، تَرک های داخلی را ایجاد کنند و این موضوع برای سنسورهای خنک کننده نیز صدق می کند.

کمک فنرها

کمک فنرها و پایه های بسیاری از خودروها در طول عمر خودرو تعویض نمی شوند. اما پس از ۵۰۰۰۰ تا ۷۵۰۰۰ کیلومتر رانندگی، بسیاری از تکان ها، کمک فنرها را فرسوده می کند. تعویض این قطعات اغلب برای بازیابی سواری و هندلینگ جدید توصیه می شود.

دیسک و صفحه کلاچ

تعویض دیسک و صفحه کلاچ ماشین بستگی به نوع رانندگی شما دارد، اما در حالت عادی باید تا ۸۰۰۰۰ کیلومتر عمر کنند.

رانندگی تهاجمی، رفت و آمد در ترافیک های سنگین و به طور کلی عادات رانندگی می تواند عمر این قطعات را به شدت کاهش دهد.

چک لیست تعمیر و نگهداری خودرو

تعمیر و نگهداری خودرو می تواند عمر وسیله نقلیه شما را افزایش دهد. همچنین می تواند باعث جلوگیری از تعمیرات پر هزینه شود و شما و خانواده‌تان را در جاده ایمن نگه دارد. برای اینکه ماشین خود را به خوبی نگهداری کنید، لازم نیست یک مکانیک حرفه‌ای باشید. تنها چیزی که نیاز دارید یک چک لیست تعمیر و نگهداری خودرو است.

قطعاً تا اینجای مطلب متوجه شدید که بیشتر باید چه قطعاتی را بررسی کنید، با این حال در ادامه به چک لیست تعمیر و نگهداری خودرو اشاره خواهیم کرد:

  • چراغ های چک موتور و سایر چراغ های هشداری که بر روی صفحه کیلومتر ظاهر می شوند
  • فشار باد لاستیک ها
  • چراغ های جلو و عقب
  • تیغه های برف پاک کن
  • روغن موتور
  • مایع خنک کننده و ضد یخ
  • مایع شیشه شور
  • روغن گیربکس اتوماتیک
  • باتری ماشین و کابل ها
  • تسمه ها
  • فیلتر اتاق
  • شیلنگ ها
  • روغن هیدرولیک فرمان
  • اگزوز
  • فیلتر روغن
  • روغن کاری شاسی
  • ترمزها
  • روغن ترمز
  • شمع ها

هر چند وقت یکبار سرویس خودرو نیاز است

اکثر سازندگان توصیه می کنند که خودروی خود را حداقل سالی یک بار یا هر ۲۰۰۰۰ کیلومتر، برای سرویس به تعمیرگاه یا نمایندگی ببرید، اما این موضوع بستگی به خودرو و سبک رانندگی شما دارد.

اگر قصد دارید که خودروی خود را بفروشید، سابقه خدمات کامل می تواند ارزش افزوده داشته باشد زیرا خریداران از آنچه می خرند اطمینان بیشتری خواهند داشت.

آیا می توان سرویس و نگهداری خودرو را شخصاً انجام داد

امروزه داشتن یک ماشین می تواند گران باشد، و اگر فکر می کنید که پرداخت هزینه برای یک یا دوبار سرویس در سال شما را دچار مشکل می کند، می توانید خودتان سرویس و نگهداری ماشین خود را در نظر بگیرید.

ضروری است که ماشین شما مرتباً سرویس شود تا خود و سایر افراد حاضر در ماشین در جاده ها و خیابان ها ایمن بمانند. آیا دوست ندارید که به تعمیرگاه یا نمایندگی ها بروید؟ شما می توانید با یک مکانیک سیار تماس بگیرید تا ماشین شما را تعمیر کند.

یدک یار، بزرگترین فروشگاه آنلاین لوازم یدکی

فروشگاه اینترنتی یدک یار با ارائه انواع لوازم یدکی برای تمامی خودروها، سعی بر این دارد که نیاز مشتریان عزیز را پوشش دهد و بستری ایمن را برای افراد مختلف ایجاد کند.

با توجه به چک لیست سرویس خودرو، اگر نیاز به هر یک از قطعات خودرو دارید می توانید برای خرید لوازم یدکی خودرو به وبسایت یدک یار مراجعه کنید. خبر خوب برای شما عزیزان این است که مجموعه یدک یار مزیت هایی را ایجاد کرده تا مشتریان بتوانند با خیالی راحت، بهترین خرید ممکن را داشته باشند. این مزیت ها شامل مشاوره آنلاین برای خرید لوازم یدکی، ضمانت اصالت کالا، ضمانت سلامت فیزیکی کالا و ارسال سریع قطعات است.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه ای راجع به انجام سرویس و نگهداری ماشین خود دارید خوشحال می شویم که دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.