ریختن روغن در رادیاتور ماشین چه عواقبی دارد؟

ریختن روغن در رادیاتور ماشین باعث داغ شدن بیش از حد موتور و همچنین از بین رفتن شلنگ های رادیاتور می شود که در این صورت موتور ماشین به دلیل داغ شدن زیاد تخریب خواهد شد.

متاسفانه برخی از افراد با مکانیک خودرو آشنایی ندارند و به دلیل ناآگاهی، روغن را اشتباهی در مخزن رادیاتور می ریزند که این کار عواقب جدی‌ای را به همراه دارد. اگر می پرسید که “ریختن روغن در رادیاتور ماشین” (What are the Cons of Put Oil in the Radiator) چه مضراتی دارد، این مطلب به شما کمک خواهد کرد.

اگر به جای ضد یخ روغن پر کنید چه اتفاقی می افتد

ریختن-روغن-در-رادیاتور-ماشین

اهمیت رادیاتور خودرو در سیستم خنک کننده کاملاً محرز است و شما بایستی در بازه‌های زمانی مشخص، مایع خنک کننده قدیمی را از مخزن رادیاتور خارج کنید و مایع خنک کننده جدید را شارژ کنید. حال بعضی از افراد ممکن است هنگام پر کردن مخزن رادیاتور، اشتباهاً این مخزن را با روغن پر کنند که اینکار خطرات زیادی را به همراه دارد. ریختن روغن موتور و یا روغن هیدرولیک در رادیاتور باعث داغ شدن بیش از حد موتور و تخریب آن می شود. علاوه بر این، ریختن اشتباهی روغن در رادیاتور ماشین شلنگ های رادیاتور را از بین میبرد و باعث از کار افتادن آنها می شود. پیشنهاد می شود در صورت ریختن روغن در رادیاتور، ماشین را به هیچ وجه روشن نکنید و سعی کنید خودرو را به مکانیکی بکسل نمایید تا تعمیرات لازم صورت گیرد.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر سوالی در مورد ریختن روغن در رادیاتور ماشین دارید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا متخصصان فنی یدک یار در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.