اجزای رادیاتور خودرو کدامند؟

رادیاتور خودرو یکی از قطعات بسیار مهم است که از اجزای مختلفی تشکیل شده است. اجزای رادیاتور خودرو شامل مخزن بالایی، مخزن پایینی، لوله‌های رابط رادیاتور و درپوش رادیاتور می باشد.

یک خودرو از تعداد بی شماری از قطعات و سیستم ها تشکیل شده است. همه این اجزا و سیستم ها به طور جمعی کار می کنند تا یک خودرو را قادر به انجام وظایف خود کند. در میان بسیاری از قطعات خودرو، رادیاتور به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از سیستم جای خود را حفظ می کند. رادیاتور ماشین دمای موتور را تنظیم می کند و از مشکلات متعددی مانند گرم شدن بیش از حد موتور جلوگیری می کند. در این مقاله ما قصد داریم به بررسی “اجزای رادیاتور خودرو” و قطعات آن (What are the Parts of the Radiator) بپردازیم تا اطلاعات لازم را در این زمینه پیدا کنید.

رادیاتور خودرو از چه اجزایی تشکیل شده است

اجزای-رادیاتور-خودرو

اول از همه بایستی بدانید که رادیاتور ماشین چیست و چه کاری انجام می دهد. رادیاتور خودرو با دمیدن هوای بیرون، موتور ماشین را خنک می کند. رادیاتور دارای پره‌های فلزی نازکی است که به آسانی امکان خروج گرما از داخل موتور را فراهم می کند. علاوه بر این، فن موجود در رادیاتور برای کمک به پره‌های فلزی برای بیرون راندن گرما به کار می رود.

به طور کلی رادیاتور ماشین از بخش های مختلفی تشکیل شده است که قطعات رادیاتور خودرو و نقش هر کدام از آنها شامل موارد زیر می باشد:

  • مخزن بالایی: بخشی که مایع خنک کننده با حرارت بالا پس از گردش در موتور به آن وارد می شود.
  • مخزن پایینی: بخشی که مایع خنک کننده پس از خنک شدن وارد آن شده و سپس به موتور بر می گردد.
  • لوله های رابط رادیاتور: لوله هایی که در رادیاتور ماشین تعبیه شده‌اند تا در طی اتصال منبع بالایی به پایینی آب رادیاتور ماشین داخل آنها جریان داشته و به کمک هوا خنک شود. لوله های رابط اصلی ترین جزء رادیاتور خودرو محسوب می شوند.
  • درپوش رادیاتور: درپوش رادیاتور به عنوان درزگیر برای سیستم خنک کننده عمل می کند تا فشار را حفظ کند. این فشار برای جلوگیری از جوش آوردن مایع خنک کننده ضروری است. از آنجایی که این قطعه نقش مهمی را ایفا می کند، مهم است از سلامت درپوش رادیاتور اطمینان حاصل کنید.

خرید رادیاتور ماشین

رادیاتور ماشین بعد از مدتی مشخص نیاز به تعویض پیدا می کند که بایستی برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد موتور یا جوش آوردن ماشین، رادیاتور را تعویض کنید. به همین منظور شما می توانید برای مشاهده قیمت و خرید انواع رادیاتور خودروها به وبسایت یدک یار مراجعه فرمایید و یا با شماره تلفن ۰۲۱۳۵۰۰۰۴۲۴ تماس بگیرید و ثبت سفارش خود را انجام دهید. فروشگاه اینترنتی یدک یار تمامی رادیاتور خودروها را همراه با ضمانت کیفیت و اصالت کالا به فروش می رساند تا در صورت وجود هر گونه مشکلی، بتوانید رادیاتور خریداری شده را مرجوع و یا تعویض نمایید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر سوالی در مورد اجزای رادیاتور خودرو دارید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا متخصصان فنی یدک یار در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.