معرفی بهترین روغن موتور تمامی ماشین ها

راهنما خرید بهترین روغن موتور خودرو با توجه به مدل خودرو و بسیاری از پارامتر های دیگر به بررسی بلیست کاملی از بهترین روغن های سازگار با خودرو شما پرداخته است. شاید بارها برای شما هم این سوال پیش امده باشد که از چه طریقی می‌توانید بهترین روغن موتور خودرو خود را شناسایی و برای خرید آن اقدام کنید یا چه نوع روغن موتوری دارای سطح کیفی موردنظر شماست.

بهترین روغن موتور برای خودرو شما چیست؟ آیا از سطح کیفیت و سازگاری روغن موتور های مختلف با خودرو خود اطلاع دارید؟ همانطور که می‌دانید، روغن موتور یکی از سیالات مهم و حساس در روانکاوی موتور خودرو می‌باشد که با توجه به مدل و نوع موتور ماشین باید از غلظت ها و کیفیت های مختلفی استفاده شود. در این بخش از مجله یدک یار قصد داریم تا بهترین روغن موتور برای هر ماشین را به شما معرفی کنیم تا با مناسب ترین آنها برای خودرو خود آشنا شوید. در ابتدا غلظت مناسب روغن موتور برای هر خودرو را به شما معرفی کرده و سپس به معرفی معروف ترین برند های روغن موتور در بازار فروش لوازم یدکی خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید.

اهمیت روغن موتور

روغن موتور (Motor Oil) وظیفه روانکاری قطعات موتوری خودرو و در نتجیه جلوگیری از به وجود آمدن اصطکاک در بین قطعات آهنی موتور و پیشرانه را دارد. با توجه به وظیفه آن، استفاده از روغن موتور با غلظت و کیفیت مناسب برای خودرو بسیار حائز اهمیت است.

منظور از بهترین روغن موتور برای خودرو چیست؟

زمانی که صحبت از بهترین روغن موتور برای ماشین می‌شود، ممکن است به گران قیمت ترین روغن موتور فکر کنیم که قطعا بهترین کارایی را برای خودرو ما خواهند داشت، اما به طور کلی بهترین روغن موتور خودرو آن محصولی است که قبل از داشتن کیفیت و قیمت مناسب، در وهله اول با موتور خودرو شما سازگار باشد لذا صرف نظر از قیمت روغن موتور، سازگاری با خودرو شما در انتخاب نوع محصول بسیار موثر است. به طوری که کیفیت پایین روغن موتور باعث روشن شدن چراغ استپ میشود. همچنین توجه داشته باشید که غلظت زیاد روغن موتور موجب افت راندمان موتور و غلظت کم آن باعث افزایش اصطکاک در قطعات موتوری خواهد شد.

دقت داشته باشدی که بی کیفیت بودن روغن موتور باعث آسیب به موتور خودروی شما میشود و هزینه زیادی را به شما تحمیل میکند. یکی از نشانه های مشکل در سیستم روغن میتوان به روشن شدن چراغ روغن یا چشمک زدن آن اشاره کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به مقاله علت چشمک زدن چراغ روغن در وبلاگ یدک یار مراجعه کنید.

راهنما بهترین روغن موتور برای ماشین شما

در این بخش به معرفی بهترین و مناسب ترین روغن موتور برای هر خودرو خواهیم پرداخت و غلظت و استاندارد های روغن موتور که مورد تایید شرکت سازنده هر خودرو است را برای شما معرفی کرده و برای هر استاندارد سه برند در رنج های قیمتی مختلف به شما پیشنهاد خواهیم کرد تا بتوانید بهترین انتخاب را برای خرید روغن موتور داشته باشید. البته یک سری از برند های روغن موتور از بالا ترین کیفیت ها برخوردارند و بسیار برای خودرو ی شما مناسب اند که می توانید لیست برند های معروف روغن موتور را مطالعه نمایید تا انتخابی دقیق تر داشته باشید.

خودرو خود را انتخاب کنید:

بهترین روغن موتور برای پراید

خودرو پراید با چهار نوع موتور انژکتوری، کاربراتوری، hp+ و یورو ۴ تولید شده که بهترین غلظت پیشنهادی روغن موتور از سوی سایپا برای هر یک متفاوت است. “بهترین روغن موتور پرایدبرای مدل های کاربراتور، انژکتور قدیمی و موتور HP+ روغن موتوری با غلظت ۲۰W50 و برای پراید یورو ۴ روغن موتوری با غلظت ۱۰W40 با حجم روغن ۳٫۵ لیتر مناسب می‌باشد. در عکس زیر بهترین روغن موتور برای پراید در رنج های قیمتی مختلف به شما معرفی شده است.

جدول روغن موتور مناسب پراید

بهترین روغن موتور برای پژو ۴۰۵

پژو ۴۰۵ در سه مدل با موتور های مختلف در بازار ایران عرضه شده که برای هر کدام باید از روغن موتور متفاوتی استفاده نمود. “بهترین روغن موتور برای پژو ۴۰۵ GLX” با موتور ۱۸۰۰ و ۲۰۰۰ سی سی، روغن موتوری با غلظت ۲۰W50 با حجم روغن ۴٫۵ و ۵ لیتر می باشد، از طرفی “بهترین روغن موتور برای ۴۰۵ SLXروغنی با غلظت ۱۰W40 با حجم روغن ۳٫۷۵ لیتر است. در عکس زیر برای هر مدل از پژو ۴۰۵ برند های مختلف روغن موتور با رنج قیمتی متفاوت معرفی شده است.

بهترین روغن موتور برای پژو ۲۰۶

پژو ۲۰۶ در مدل های مختلف و با دو موتور اصلی ۱۴۰۰ تیپ ۲ و ۱۶۰۰ تیپ ۵ در بازار ایران عرضه میشود، “بهترین روغن موتور برای ۲۰۶ تیپ ۲” با موتور TU3 روغنی با غلظت ۱۰W40 است، از طرفی باید گفت “بهترین روغن موتور برای ۲۰۶ تیپ ۵” با موتور TU5 نیز روغنی با غلظت ۱۰W40 می باشد، توجه داشته باشید از آنجایی که در ۲۰۶ صندوقدار نیز از همین دو نوع موتور استفاده شده، میتوان گفت “بهترین روغن موتور برای ۲۰۶ صندوقدار” نیز همان ۱۰W40 است که همه آنها حجم ۳٫۷۵ لیتری را دارا هستند. در عکس زیر برند های مختلفی از این محصول در رنج قیمتی متفاوت به شما پیشنهاد شده که برای پژو ۲۰۶ مناسب هستند.

جدول روغن موتور مناسب پژو 206

بهترین روغن موتور برای پژو ۲۰۷

پژو ۲۰۷ و ۲۰۷ صندوقدار از همان موتور TU5 استفاده میکنند، لذا باید گفت روغن موتور مناسب برای ۲۰۷ و ۲۰۷ صندوقدار روغنی با غلظت ۱۰W40 و حجم ۳٫۷۵ لیتر میباشد. در عکس زیر میتوانید برند های مختلفی از مناسب ترین روغن موتور ها برای پژو ۲۰۷ را مشاهده کنید.

بهترین روغن موتور برای پژو ۲۰۰۸

با توجه به این مهم که موتور پژو ۲۰۰۸ دارای توربو شارژر است باید گفت تعویض به موقع و انتخاب روغن موتور با کیفیت برای این خودرو بسیار اهمیت دارد. باید گفت روغن موتور پژو ۲۰۰۸، روغنی با غلظت ۵W30 و گرید کیفی SN و حجم ۴٫۲۵ لیتر است که توسط خود کمپانی پژو پیشنهاد شده است. در عکس زیر میتوانید جدول بهترین روغن موتور برای پژو ۲۰۰۸ با غلظت ۵W30 را مشاهده کنید که برای پژو ۲۰۰۸ مناسب است.

جدول روغن موتور مناسب پژو 2008

بهترین روغن موتور برای پرشیا

پژو پرشیا یا پژو پارس در سه مدل مختلف با سه موتور متفاوت در بازار ایران عرضه میشود که “بهترین روغن موتور برای پرشیا” با موتور ۱۸۰۰، غلظت ۲۰W50 و حجم روغن موتور ۴٫۵ لیتر است، همینطور این غلظت با همان حجم ۴٫۵ لیتری به عنوان “بهترین روغن موتور برای پارس ELX” از طرف ایساکو معرفی شده است، اما “بهترین روغن موتور برای پارس TU5” هم روغنی با غلظت ۱۰W40 با حجم روغن موتور ۳٫۷۵ لیتر می باشد. در ادامه، عکس زیر برای هر مدل از پژو پارس برند های پیشنهای در رنج قیمتی متفاوت را به شما معرفی کرده است.

بهترین روغن موتور برای دنا

دنا با موتور EF7 در بازار عرضه میشود و “بهترین روغن موتور برای دنا” از طرف ایساکو غلظت ۱۰W40 با حجم ۵ لیتر معرفی شده است، اما در مورد دنا پلاس بحث بسیار حساس میشود و برای انتخاب روغن این ماشین بخاطر داشتن توربو باید دقت بیشتری لحاظ کرد تا از روغن با کیفیت استفاده شود، “بهترین روغن موتور برای دنا پلاس توربوروغنی با غلظت ۵W40 و همان حجم ۵ لیتر است. در عکس زیر برای هر مدل از این خودرو برندی در سه سطح قیمتی معرفی شده است تا بتوانید بسته به بودجه خود روغن مناسب را خریداری کنید.

جدول روغن موتور مناسب دنا

بهترین روغن موتور برای رانا

رانا با موتور TU5 و رانا پلاس با موتو TU5 پلاس (موتور TU5 بهینه شده) تولید میشود، از این رو باید گفت “بهترین روغن موتور برای رانا و رانا پلاسروغنی با غلظت ۱۰W40 و حجم روغن موتور ۳٫۷۵ لیتر است. در عکس زیر میتوانید به تفکیک قیمت، برندهایی که روغن موتور مناسب برای رانا را عرضه میکنند مشاهده کنید.

بهترین روغن موتور برای ساینا

شرکت سایپا “بهترین روغن موتور برای ساینا” را روغنی با غلظت ۱۰W40 و حجم ۳٫۴ لیتر معرفی کرده است. در عکس زیر برند های پیشنهادی روغن موتور برای ساینا را میتوانید مشاهده کنید.

جدول روغن موتور مناسب ساینا

بهترین روغن موتور برای تیبا

تیبا در دو مدل صندوقدار و هاچ بک (تیبا ۲) با موتوری یکسان توسط سایپا تولید و در بازار خودرو عرضه میشود، از این رو روغن موتور مناسب برای تمامی مدل های تیبا یکی بوده و تفاوتی از بُعد غلظت با یکدیگر ندارند، “بهترین روغن موتور برای تیباروغنی با غلظت ۱۰W40 و حجم ۳٫۴ لیتر معرفی شده که در عکس زیر برند های مختلفی از آن را به شما معرفی کرده ایم.

بهترین روغن موتور برای کوییک

کوییک یکی دیگر از تولیدات سایپا است که در تیپ های مختلف اما با یک موتور عرضه شده است، “بهترین روغن موتور برای کوییک” از طرف مهندسین سایپا، روغنی با غلظت ۱۰W40 و حجم ۳٫۴ لیتر معرفی شده است. برندهای مختلفی این نوع از روغن موتور را تولید میکنند که در عکس زیر سه مورد از مناسب ترین آنها برای کوئیک معرفی شده است.

جدول روغن موتور مناسب کوییک

بهترین روغن موتور برای سمند

روغن موتورهای مناسب برای خودرو سمند در سه مدل LX ،EF7 و SE با توجه به نوع موتور آنها تعیین شده است که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد، “بهترین روغن موتور برای سمند EF7“، روغنی با گرانروی ۱۰W40 با حجم ۵ لیتر است اما برای سمندهایی که با موتور ۱۸۰۰ تولید میشوند مثل سمند معمولی یا LX باید از غلظت متفاوتی استفاده کنید، ایساکو “بهترین روغن موتور برای سمند” LX و معمولی را روغنی با گرانروی ۲۰W50 و حجم روغن ۵ لیتر معرفی کرده است. در عکس زیر میتوانید برندهای پیشنهادی روغن موتور در غلظت های مناسب مدل سمند خود را مشاهده کنید.

بهترین روغن موتور برای ال نود و تندر وانت

ال نود، پارس تندر، ال نود پلاس و تندر وانت همگی از یک موتور استفاده میکنند لذا روغن موتوری که باید برای آنها استفاده نمود با یکدیگر تفاوتی نداشته و دارای یک غلظت هستند، ایساکو “بهترین روغن موتور برای ال نود” را روغنی با گرانروی ۱۰W40 با حجم ۴٫۸ لیتر و گرید SL و بالاتر آن معرفی کرده است. در عکس زیر سه برند برتر روغن موتور در رنج قیمتی متفاوت برای ال نود و تندر وانت معرفی شده است.

جدول روغن موتور مناسب ال نود

بهترین روغن موتور برای مگان

مگان در دو تیپ دنده ای و اتوماتیک در ایران عرضه می شود و نکته ای که باید به آن توجه نمود این است که موتور استفاده شده در مگان اتوماتیک و دنده ای متفاوت است، لذا بدیهی است روغنی که برای مدل اتوماتیک استفاده میشود متفاوت با نسخه دنده ای آن باشد، بنابراین “بهترین روغن موتور برای مگان” در نسخه اتوماتیک ۵W40 و در نسخه های گیربکس دستی ۱۰W40 است که در هر دو مدل باید از گرید SN و حجم روغن موتور ۵ لیتر استفاده شود. در عکس زیر میتوانید برندهای پیشنهادی ما در رنج قیمتی مختلف برای هر تیپ این خودرو را مشاهده کنید.

جدول روغن موتور مناسب مگان

بهترین روغن موتور برای ساندرو

ساندرو و ساندرو استپ وی هر دو با یک موتور در بازار ایران عرضه شده اند لذا روغن موتور آنها با یکدیگر تفاوتی ندارد، “بهترین روغن موتور برای ساندروروغنی با گرانروی ۱۰W40 و گرید های SN ،SL ،SM و همچنین حجم ۴٫۸ لیتر از سمت ایساکو معرفی شده است. در تصویر زیر میتوانید برندهای پیشنهادی یدک یار در رنج های قیمتی متفاوت را مشاهده کنید.

بهترین روغن موتور برای تالیسمان

تالیسمان از خودرو های مدرنی است که به دلیل داشتن توربو باید در انتخاب روغن موتور برای آن بسیار دقت نمود، کمپانی رنو “بهترین روغن موتور برای تالیسمان” را در آب و هوای سرد و زمستانی، روغنی با گرانروی ۰W40 و گرید کیفی SN و در آب و هوای گرم و تابستانی، روغنی با غلظت ۵W40 با گرید کیفی SN و هجم روغن ۴٫۵ لیتر را معرفی کرده است. شرکت رنو برای خودرو های مدرن خود روغن موتور الف را پیشنهاد میکند اما شما میتوانید از برندهای با کیفیت دیگر نیز استفاده کنید. در تصویر زیر سه برند مناسب روغن موتور برای تالیسمان در رنج قیمتی متفاوت به شما معرفی شده است.

جدول روغن موتور مناسب تالیسمان

بهترین روغن موتور برای کولیوس

یکی دیگر از خودرو هایی که باید در انتخاب روغن موتور آنها بسیار حساس بود رنو کولیوس است، کمپانی رنو “بهترین روغن موتور برای کولیوس” را روغن موتور الف با غلظت ۵W30 برای آب و هوای سرد و زمستانی و غلظت ۵W40 را برای آب و هوای گرم و تابستانی معرفی کرده است، نکته ای که بسیار مهم است گرید کیفی روغن موتور این خودرو است که باید حتما SN باشد و حجم روغن موتور نیز باید برابر ۵ لیتر باشد، شما میتوانید از برندهای دیگر با گرانروی و گرید کیفی مشابه برای کولیوس هم استفاده کنید، در تصویر زیر سه برند پیشنهادی روغن موتور برای این خودرو را میتوانید مشاهده کنید.

بهترین روغن موتور برای ام وی ام X55

شرکت مدیران خودرو “بهترین روغن موتور برای ام وی ام X55” را روغنی با گرانروی ۵W30 برای زمستان و گرانروی ۵W40 برای تابستان با حجم های ۵ لیتر معرفی کرده است، مدیران خودرو به گرید کیفی روغن موتور این خودرو تاکید زیادی داشته و اعلام کرده روغن موتورهای گرید کیفی SM و SN بیشترین سازگاری را با موتور X55 دارند. در تصویر زیر میتوانید سه برند پیشنهادی روغن موتور ام وی ام X55 را در رنج قیمتی متفاوت مشاهده کنید.

جدول روغن موتور مناسب ام وی ام x55

بهترین روغن موتور برای ام وی ام X33

بهترین روغن موتور برای ام وی ام X33روغنی با گرانروی ۵W40، حجم روغن ۵ لیتر و گرید کیفی SM یا SN از سوی مدیران خودرو معرفی شده است. در تصویر زیر میتوانید چند برند پیشنهادی روغن موتور برای این خودرو را مشاهده کنید.

بهترین روغن موتور برای ام وی ام ۳۱۵

ام وی ام ۳۱۵ در تیپ های مختلفی در بازار عرضه میشود اما حتی در جدیدترین مدل آن یعنی ام وی ام ۳۱۵ پلاس هم موتور این خودرو تغییر نکرده است، از این رو روغن موتوری که باید برای این مدل استفاده شود در تمامی تیپ های آن یکی بوده و تفاوتی ندارد، مدیران خودرو “بهترین روغن موتور برای ام وی ام ۳۱۵” را روغنی با گرانروی ۱۰W40، حجم ۴ لیتر و گرید های SM ،SN و یا SL معرفی کرده است. در تصویر زیر میتوانید برندهای پیشنهادی روغن موتور مناسب برای MVM 315 را مشاهده کنید.

جدول روغن موتور مناسب ام وی ام 315

بهترین روغن موتور برای ام وی ام ۵۳۰

ام وی ام ۵۳۰ یکی دیگر از محصولات مدیران خودرو است و “بهترین روغن موتور برای ام وی ام ۵۳۰” روغنی با گرانروی ۱۰W40 با گرید SM و یا SN و همچنین حجم روغن موتور ۴٫۵ لیتر می باشد. برند های مختلفی هستند که این مدل روغن موتور را تولید میکنند، شما میتوانید در عکس زیر سه برند پیشنهادی یدک یار که مناسب برای MVM 530 است را مشاهده کنید.

بهترین روغن موتور برای ام وی ام X22

بهترین روغن موتور برای ام وی ام X22 از سوی مدیران خودرو گرانروی ۱۰W40، گرید SM یا SN و حجم ۴٫۳ لیتر معرفی شده است که سازگار ترین روغن موتور با این خودرو است. در تصویر زیر میتوانید چند برند روغن پیشنهادی برای MVM X22 را مشاهده کنید.

جدول روغن موتور مناسب ام وی ام x22

بهترین روغن موتور برای ام وی ام ۵۵۰

بهترین روغن موتور برای ام وی ام ۵۵۰روغنی با غلظت ۱۰W40، حجم ۴٫۵ لیتر و گرید کیفی SM یا SN است که موتور این خودرو با این غلظت و گرید کیفی بیشترین هماهنگی را دارد. در تصویر زیر چند نمونه از برندهای پیشنهادی روغن موتور که مناسب MVM 550 هست معرفی شده.

بهترین روغن موتور برای ام وی ام ۱۱۰ و ۱۱۰S

مدیران خودرو ام وی ام ۱۱۰ و ام وی ام ۱۱۰s را با دو موتور متفاوت در بازار ایران عرضه کرده است، از این رو باید گفت هر کدام از این دو خودرو روغن خاص خود را دارند. مدیران خودرو “بهترین روغن موتور برای ام وی ام ۱۱۰” سه یا چهار سیلندر را گرانروی ۲۰W50 با گرید SJ و یا SL و حجم ۳ لیتر معرفی کرده است، “بهترین روغن موتور برای ام وی ام ۱۱۰S” هم گرانروی ۱۰W40 با گرید SM، SN و یا SL و حجم ۳ لیتر است. در تصویر زیر برای هر دو مدل MVM 110 برند های مختلف با توجه به رنج قیمتی آنها پیشنهاد شده که میتوانید مشاهده کنید.

جدول روغن موتور مناسب ام وی ام 110

بهترین روغن موتور برای جک J5

جک J5 با روغن موتور هایی با غلظت ۱۰W40، گرید SM و SN و حجم روغن موتور ۴ لیتری بیشترین سازگاری رو داشته، لذا کرمان موتور که عرضه کننده این خودرو در ایران است، “بهترین روغن موتور برای جک J5” را این دسته از روان کننده ها معرفی کرده است. به تصویر زیر دقت کنید تا سه برند پیشنهادی روغن موتور برای این مدل از جک را مشاهده نمایید.

بهترین روغن موتور برای جک J4

جک J4 یکی دیگر از محصولات کرمان موتور است که بیشترین سازگاری را با روغن موتورهایی با گرانروی ۱۰W40 و با گرید کیفی SM و SN دارد که حجم روغن آن هم ۴ لیتر می باشد. در تصویر زیر چند برند پیشنهادی “بهترین روغن موتور برای جک J4” معرفی شده است.

جدول روغن موتور مناسب جک j4

بهترین روغن موتور برای جک J3

بهترین روغن موتور برای جک J3” به گفته کرمان موتور روغنی با غلطت ۱۰W40 که گرید کیفی SM یا SN و حجم ۳٫۵ لیتر داشته باشد می‌باشد. اگر به تصویر زیر دقت کنید سه برند روغن موتور که مناسب برای جک J3 باشد، در رنج قیمتی متفاوت به شما معرفی شده است.

بهترین روغن موتور برای جک S3

جک S3 از محصولات حساس کرمان موتور به شمار میرود چرا که این کمپانی برای آب و هوای مختلف گرانروی های متفاوتی را برای این ماشین پیشنهاد می دهد، کرمان موتور “بهترین روغن موتور برای جک S3” را در زمستان گرانروی ۵W30 و در تابستان گرانروی ۵W40 با گرید SM و یا SN و البته حجم روغن ۴ لیتر معرفی کرده. ولی در بیشتر آب و هوا های ایران روغن ۵W40 کفاف موتور خودرو شما را می دهد. برند های مختلفی این نوع روغن موتور را تولید میکنند که در تصویر زیر سه برند به تفکیک رنج قیمت معرفی شده اند.

جدول روغن موتور مناسب جک s3

بهترین روغن موتور برای جک S5

حساسیت روغن موتور برای جک S5 به دلیل داشتن توربو شارژ بدیهی است،در نتیجه “بهترین روغن موتور برای جک S5” به گفته شرکت تولید کننده آن غلظت ۵W40 است، گفتنی است گرید روغن پیشنهادی برای این ماشین SM یا SN بوده تا موتور جک S5 بهترین راندمان را داشته باشد،همچنین حجم روغن موتور مورد نیاز نیز برای آن هم ۵ لیتر برآورد شده است.در عکس زیر سه برند روغن مناسب برای این خودرو معرفی شده است.

بهترین روغن موتور برای لیفان X50

بهترین روغن موتور برای لیفان X50روغنی با گرانروی ۱۰W40، گرید SM و حجم ۴ لیتر می باشد. در تصویر زیر سه برند پیشنهادی روغن موتور برای این خودرو به شما معرفی شده است.

جدول روغن موتور مناسب لیفان x50

بهترین روغن موتور برای لیفان X60

بهترین روغن موتور برای لیفان X60” از سوی کمپانی سازنده، روغنی با گرانروی ۱۰W40 و سطح کیفی SM و یا SN و حجم روغن ۴ لیتر معرفی شده است. در تصویر زیر سه برند پیشنهادی روغن موتور مناسب برای لیفان X60 معرفی شده است.

بهترین روغن موتور برای لیفان ۵۲۰

بهترین روغن موتور برای لیفان ۵۲۰ با غلظت های متفاوتی برای فصول سرد و گرم از سوی کارخانه سازنده خودرو معرفی نشده، در نتیجه می توان روغن موتور پیشنهادی برای لیفان ۵۲۰ در آب و هوا زمستانی و تابستانی را غلظت ۲۰W50 معرفی کرد، نکته دیگر اینکه روغن موتور این ماشین باید گرید کیفی SL، SM و یا SN و حجم روغن موتور ۳٫۸ لیتر باشد تا شاهد بهترین راندمان باشیم. در تصویر زیر سه برند روغن موتور مناسب این خودرو در رده های قیمتی متفاوت به شما معرفی شده است.

جدول روغن موتور مناسب لیفان 520

بهترین روغن موتور برای لیفان ۶۲۰

مدل ۶۲۰ لیفان نیز از سوی خودرو ساز با روغن موتوری متفاوت معرفی شده و می توان بهترین روغن موتور برای لیفان ۶۲۰ را در زمستان، گرانروی ۱۰W40 با حجم ۳٫۵ لیتری و با گرید کیفی SL، SM و یا SN دانست. در تصویر زیر سه برند پیشنهادی روغن موتور مناسب این خودرو به شما معرفی شده است.

بهترین روغن موتور برای لیفان ۸۲۰

شرکت لیفان برای مدل ۸۲۰ لیفان نیز از گرانروی متفاوت استفاده کرده است. “بهترین روغن موتور برای لیفان ۸۲۰روغنی با غلظت ۵W40، حجم ۴ لیتر و گرید SM و SN پیشنهاد شده است. در عکس زیر میتوانید سه برند روغن موتور مناسب برای این خودرو را مشاهده کنید.

جدول روغن موتور مناسب لیفان 820

بهترین روغن موتور برای دوو سیلو

دوو سیلو از خودرو های قدیمی در ایران است که هر چند خط تولید این ماشین سال هاست که متوقف شده است اما کماکان شاهد سیلو در خیابان های کشور هستیم. “بهترین روغن موتور برای دوو سیلوروغنی با گرانروی ۱۰W40 و حجم ۳٫۷۵ لیتر است. در تصویر زیر میتوانید برند های پیشنهادی روغن موتور مناسب برای این خوردو را مشاهده کنید.

بهترین روغن موتور برای دوو ماتیز

بهترین روغن موتور برای دوو ماتیزروغنی با گرانروی ۱۰W40 و حجم روغن موتور ۳٫۲۵ لیتر می باشد، همچنین در تصویر زیر سه برند پیشنهادی روغن موتور توسط متخصصین یدک یار برای ماتیز معرفی شده است.

جدول روغن موتور مناسب دوو ماتیز

بهترین روغن موتور برای پیکانتو

بهترین روغن موتور برای پیکانتو” به گفته کیا موتورز روغنی با غلظت ۵W40، حجم ۳٫۵ لیتر و گرید کیفی SN است، توجه داشته باشید که گرید کیفی در انتخاب روغن موتور برای این خودرو بسیار حائز اهمیت است پس آن را نادیده نگیرید. در تصویر زیر میتوانید چند نمونه از برند های پیشنهادی روغن موتور برای پیکانتو را مشاهده کنید.

بهترین روغن موتور برای اپتیما

اپتیما یکی از مدل های پر فروش کمپانی کیا در ایران است که با اتاق ها و موتورهای مختلفی وارد بازار شده است، در این بخش “بهترین روغن موتور برای اپتیما” به تفکیک سال بررسی خواهد شد.
اولین نسل اپتیما که وارد بازار ایران شد مدل ۲۰۰۹ این خودرو است و بهترین روغن موتور برای اپتیما ۲۰۰۹ (نسل قدیم اپتیما) روغنی با غلظت ۵W40، حجم ۴٫۸ و گرید کیفی SN یا SM است.
بهترین روغن برای اپتیما مدل ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ روغنی با گرانروی ۵W30 و گرید کیفی SN یا SM و حجم ۴٫۶ لیتر است.
در نهایت بهترین روغن موتور برای اپتیما سال ۲۰۱۶ به بعد، غلظت ۵W20 با گرید کیفی SM و SN است که حجم روغن موتور آن حدود ۴ لیتر می باشد.
توجه داشته باشید که انتخاب روغن موتور مناسب برای اپتیما به دلیل حساسیت موتور این خودرو بسیار حائز اهمیت است، در تصویر زیر میتوانید برندهای روغن موتور پیشنهادی مناسب برای این خودرو را بسته به رنج قیمتی آن مشاهده کنید.

جدول روغن موتور مناسب اپتیما

بهترین روغن موتور برای اسپورتیج

کیا اسپورتیج نیز یکی دیگر از محصولات کیا موتورز بوده که بازار موفقی را در کشور تجربه کرده است و در حال حاضر ۳ مدل از این خودرو در ایران یافت می شود. “بهترین روغن موتور برای اسپورتیج GT Line” روغنی با غلظت ۵W30 و گرید SM و یا SN است که حجم روغن مورد نیاز برای آن هم از سوی کمپانی سازنده ۴٫۲ لیتر معرفی شده است.
از طرفی باید گفت “بهترین روغن موتور برای اسپورتیج” ۴ سیلندر مدل ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۸ نیز روغنی با گرانروی ۵W30 و حجم روغن ۴ لیتر می باشد، همچنین توجه داشته باشید که این مدل ها رایج ترین مدل های اسپورتیج در کشور هستند.
اما بهترین روغن برای اسپورتیج قدیمی ۶ سیلندر روغنی با غلظت ۵W40 است که این مدل از اسپورتیج هم ۴٫۵ لیتر روغن موتور نیاز دارد.

بهترین روغن موتور برای سراتو

مدل های قبل از ۲۰۱۰ سراتو دارای غلظت سرد و گرم ۱۰W40 هستند و مدل های بعد از ۲۰۱۰ دارای غلظت ۵W40 می‌باشند ولی برای هر دو مدل گرید SM و SN و حجم های ۴ . ۴٫۳ لیتری مناسب است. “بهترین روغن موتور برای سراتو” وارداتی، ایسین و برای سراتو سایپا، کاسترول می باشد، دقت داشته باشید که سراتو وارداتی روغن متفاوتی با سراتو مونتاژ می خورد که در عکس پایین به صورت دقیق قابل مشاهده است.

جدول روغن موتور مناسب سراتو

بهترین روغن موتور سورنتو

کیا سورنتو نیز از دیگر خودروهای شرکت کیا است و میتوان “بهترین روغن موتور برای سورنتو” را آدینول نامید که البته نکته ی مهم این جاست که چنانچه خودروی شما محصول سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۸ باشد باید از روغن ۵W40 و حجم ۵٫۲ لیتر و چنانچه از باقی سال ها باشد باید روغن ۵W30 و حجم های ۵٫۵ . ۵٫۲ لیتر استفاده کنید. در پایین عکسی برای انتخاب راحت تر شما قرار گرفته است.

بهترین روغن موتور برای ریو

ریو نیز از سدان های خوب به حساب می آید و “بهترین روغن موتور برای ریو ۵غلظت ۵W30 با برند ایسین است که گرید SM و SN نیاز دارد، همچنین حجم روغن موتور آن با فیلتر روغن ۳٫۳ لیتر می باشد. “بهترین روغن موتور برای ریو مونتاژ” هم برند ایسین اما با غلظت ۱۰W40 می باشد که باقی مشخصات آن با روغن ریو ۵ یکی است.

جدول روغن موتور مناسب ریو

بهترین روغن موتور برای موهاوی

کیا موهاوی از بزرگترین خودرو های کمپانی کیا در کشورمان است که با موتور های ۶ و ۸ سیلندر در بازار ایران عرضه شده است، به گفته کیا موتورز “بهترین روغن موتور برای موهاوی” هم با موتور ۶ و هم ۸ سیلندر روغن موتوری با گرانروی ۵W30 است که موتور ۶ سیلندر موهاوی ۵٫۵ لیتر و موتور ۸ سیلندر آن ۷ لیتر روغن موتور نیاز دارد. در تصویر زیر میتوانید سه برند پیشنهادی روغن موتور برای این خودرو را مشاهده کنید.

بهترین روغن موتور برای راوفور

تویوتای رافور نیز در ایران یک خودروی SUV به حساب می آید که طرفداران خاص خودر را دارد و “بهترین روغن موتور برای رافور” روغنی با غلظت ۵W30 و گرید SN از سمت تویوتا معرفی شده است، توجه داشته باشید که تویوتا راوفور برای بازدهی بیشتر به ۴٫۴ لیتر روغن موتور نیاز دارد. در تصویر زیر میتوانید سه برند پیشنهادی یدک یار برای خرید روغن موتور مناسب این خودرو را مشاهده کنید.

جدول روغن موتور مناسب رافور

بهترین روغن موتور برای تویوتا GT86

خودروی تویوتا GT85 با طراحی ای جذاب جزو گروه خودروهای اسپرت قرار میگیرد و “بهترین روغن موتور برای تویوتا GT86” در هوای سرد و گرم، غلظت ۵W30 با گرید SN است که از سمت شرکت تویوتا معرفی شده است، تویوتا GT86 با هر بار تغویض روغن نیاز به ۵٫۴ لیتر روغن موتور داشته تا بتواند بهترین راندمان را داشته باشد. در تصویر زیر میتوانید سه برند پیشنهادی متخصصین یدک یار برای این خودرو را مشاهده کنید که با توجه به محدوده قیمت منظم شده اند.

بهترین روغن موتور برای تویوتا CHR

تویوتا CHR از خودرو های هیبرید در ایران است لذا حفظ و نگهداری آن بسیار حساس می باشد، “بهترین روغن موتور برای تویوتا CHR” روغنی با غلظت ۰W20 و گرید کیفی SN می‌باشد، توجه داشته باشید که با توجه به هیبریدی بودن این خودرو کیفیت روغن موتور استفاده شده برای آن ارتباط مستقیم با سلامت موتور آن دارد، گفتنی است تویوتا CHR نیاز به ۴٫۲ لیتر روغن موتور دارد. در عکس زیر متخصصین یدک یار سه برند روغن موتور مناسب این خودرو را به شما معرفی نموده اند.

جدول روغن موتور مناسب تویوتا chr

بهترین روغن موتور برای هایلوکس

هایلوکس جزو قوی ترین و محبوب ترین پیکاپ های موجود در ایران است که در شرایط فعلی به عنوان پیکاپ لوکس حساب می شود، “بهترین روغن موتور برای هایلوکس” مدل ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ باید غلظت ۵W40 و گرید SN داشته باشد در صورتی که مدل های ۲۰۱۳ به بعد هایلوکس باید از روغنی با گرانروی ۵W30 و گرید کیفی SN استفاده کنند، توجه داشته باشید که در موتور این خودرو از تکنولوژی تویوتا استفاده شده لذا برای تعویض روغن آن باید دقت و حساسیت زیادی بخرج داد تا موتور آن عمر طولانی تری را داشته باشد، مورد بعدی که باید در زمان تعویض روغن موتور این ماشین به آن دقت کرد حجم روغن مورد نیاز آن است، مدل های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ هایلوکس به ۶٫۹ لیتر و مدل ۲۰۱۳ به بعد آن ۵٫۵ لیتر روغن موتور نیاز دارند. در پایین نیز سه برند پیشنهادی مورد تایید یدک یار برای روغن موتور هایلوکس معرفی شده است.

بهترین روغن موتور برای تویوتا کرولا

تویوتا کرولا خودرویی است که از گذشته در ایران موجود بوده و جزو سدان های بسیار با دوام به حساب می آید، “بهترین روغن موتور برای کرولا” با غلظت هوای سرد و گرم ۱۰W40، گرید SN با حجم های روغن موتور ۴٫۳ (۲۰۰۹-۲۰۱۲) و ۴٫۲ (۲۰۰۵-۲۰۰۸ و ۲۰۱۳-۲۰۱۵) می باشد، همچنین بهترین روغن موتور پیشنهادی برای این مدل تویوتا، آدینول است، در ادامه سه برند دیگر نیز در عکس پایین به شما معرفی شده است.

جدول روغن موتور مناسب کرولا

بهترین روغن موتور برای اف جی کروز

تویوتا اف جی کروز یکی دیگر از خودرو های افرود و SUV به حساب می آید که نگهداری آن شرایط و توجهات خاص خود را نیازمند است، “بهترین روغن موتور برای اف جی کروزروغنی با گرانروی ۵W40 و گرید SN است، همچنین تویوتا FJ کروز به ۶ لیتر روغن موتور برای کار در ایدآل ترین شرایط نیاز دارد. در تصویر زیر میتوانید سه برند روغن موتور پیشنهادی یدک یار برای این خودرو را مشاهده کنید.

بهترین روغن موتور برای لند کروز

تویوتا لندکروز در ایران یک خودرویی لوکس حساب می شود تا اینکه خودرویی با قابلیت افرود باشد، “بهترین روغن موتور برای لندکروزدرمدل های VXR (حجم ۷ لیتری) و GXR (حجم ۵٫۵ لیتری) و هر دو غلظت هوای سرد و گرم، ۵W40 با گرید SN و SM می باشد، همچنین بهترین روغن موتور برای لندکروز آدینول است ولی دو برند ایسین و لیکومولی نیز برای این خودرو هم مناسب است.

جدول روغن موتور مناسب لندکروز

بهترین روغن موتور برای پرادو

پرادو در مدل ها و موتورهای مختلفی در بازار ایران عرضه شده است، “بهترین روغن موتور برای پرادو” با موتور ۲۷۰۰ و ۴۰۰۰ سی سی، روغنی با گرانروی ۵W40 و گرید کیفی SN یا SM است، پرادو با هر دو این موتور ها ۶ لیتر روغن موتور نیاز دارد، با توجه به این که این خودرو موتوری بسیار حساس دارد باید در نظر گرفت که هر روغنی برای این خودرو مناسب نیست. در تصویر زیر میتوانید سه برند پیشنهادی روغن موتور برای پرادو را مشاهده کنید.

بهترین روغن موتور تویوتا کمری

بهترین روغن موتور برای کمری” در مدل های بین سال های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۸ روغن موتوری با غلظت ۱۰W40 و حجم ۴٫۷ لیتری و در سال های بین ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ روغن موتوری با غلظت هوای سرد و گرم ۵W40 و حجم روغن ۴٫۳ لیتری می باشد، مدل های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ هم دارای غلظت های هوای سرد و گرم ۵W30 و همچنین حجم ۴٫۳ لیتر هستند، ولی توجه داشته باشید که تمام مدل ها از گرید SN و SM استفاده میکنند. بهترین روغن موتور برای تمامی مدل های ذکر شده آدینول است ولی در تصویر زیر برندهای مناسب دیگری هم آورده شده.

جدول روغن موتور مناسب کمری

بهترین روغن موتور برای هیوندای i10

بهترین روغن موتور برای هیوندای i10” دارای غلظت ۵W40 و گرید SN و SM است، در غیر این صورت می تواند به موتور خودرو شما اسیب بزند، بهتر است بدانید ۳٫۶ لیتر روغن موتور نیاز است تا هیوندای i10 بهترین بازده را داشته باشد، گفتنی است کیفیت روغنی که برای این خودرو استفاده می شود بسیار مهم است. در ادامه با عکس زیر سه برند روغن موتور پیشنهادی یدک یار برای این خودرو را به شما معرفی خواهیم کرد.

بهترین روغن موتور برای هیوندای i20

بهترین روغن موتور برای هیوندای i20” روغنی با گرانروی ۵W40 و گرید SN یا SM می باشد، همچنین هیوندای i20 نیاز به ۳٫۶ لیتر روغن موتور دارد. در تصویر زیر میتوانید سه برند مناسب روغن موتور برای این خودرو که پیشنهادی یدک یار است را به ترتیب محدوه قیمت مشاهده نمایید.

جدول روغن موتور مناسب هیوندای i20

بهترین روغن موتور برای هیوندای i30

بهترین روغن موتور برای هیوندای i30” از سمت کمپانی هیوندایی، روغنی با غلظت ۵W30 و گرید SN یا SM معرفی شده، از طرفی باید گفت در هر بار تغویض روغن هیوندای i30 نیاز به ۴ لیتر روغن موتور با مشخصات ذکر شده است. در عکس زیر میتوانید سه برند پیشنهادی یدک یار را مشاهده کنید.

بهترین روغن موتور برای هیوندای i40

بهترین روغن موتور برای هیوندای i40” نیز غلظت ۵W40 و گرید کیفی SN یا SM معرفی شده، به گفته شرکت سازنده، موتور هیوندای i40 باید با ۴ لیتر روغن موتور با گرید کیفی و غلطت اشاره شده کار کند تا بهترین راندمان را داشته باشد. در تصویر زیر سه برند برتر که روغن موتور مناسب این خودرو را تولید میکنند به شما معرفی شده است.

جدول روغن موتور مناسب هیوندای i40

بهترین روغن موتور برای اکسنت

بهترین روغن موتور برای هیوندای اکسنت” در هوای سرد و گرم غلظت ۵W40 با گرید SN و SM و البته حجم ۳٫۹ لیتری می باشد. این خودرو نیز مانند باقی خودرو های هیوندای موتوری بسیار حساس داشته پس در زمان تعویض باید بسیار دقت نمایید، برند های روغن موتور در تصویر زیر هم برای این خودرو مناسب هستند.

بهترین روغن موتور هیوندای النترا

بهترین روغن موتور برای النترا” در آب و هوای ایران روغنی با گرانروی ۵W40 و گرید SN یا SM است، موتور النترا به ۴ لیتر روغن موتور نیاز دارد تا به بهینه ترین شکل ممکن کار کند. در تصویر زیر میتوانید سه برند روغن پیشنهادی مناسب این خودور را مشاهده کنید.

جدول روغن موتور مناسب النترا

بهترین روغن موتور آوانته

غلظت “بهترین روغن برای آوانته” ۵W40 با گرید SN و SM بوده است و بهترین روغن موتور برای آن فلومکس می‌باشد که دارای قیمت بسیار بالایی است، به همین علت ما دو برند به صرفه و اقتصادی دیگر برای آوانته به شما پیشنهاد کرده ایم که در زیر مشاهده می کنیم، به یاد داشته باشید در موتور ۲۰۰۰ حجم روغن موتور باید ۴٫۲ لیتر و در موتور ۱۶۰۰ حجم روغن موتور باید ۳٫۳ لیتر باشد.

بهترین روغن موتور برای سانتافه

هیوندای ix45 یا همان سانتافه یکی از محبوب ترین شاسی بلندها در بازار کشور است، سانتافه با چهار موتور ۲۴۰۰، ۲۷۰۰، ۲۰۰ و ۳۳۰۰ سی سی در ایران عرضه شده است لذا باید گفت در زمان خرید روغن موتور برای این خودرو باید بسیار دقت داشته باشید چرا که در صورت استفاده از روغن اشتباه یا بی کیفیت، آسیب جبران ناپذیری به موتور این خودرو وارد می شود. طبق اعلام کمپانی هیوندای، “بهترین روغن موتور برای سانتافه” در فصول زمستانی و سرد ۵W30 و در فصول تابستانی و گرم ۵W40 با گرید کیفی SN یا SM است، نکته قابل توجه این است که گرانروی مناسب برای هر تمام موتورهای سانتافه یکسان بوده اما حجم روغنی که استفاده میشود متفاوت است، سانتافه با موتور ۲۴۰۰ و ۲۰۰۰ سی سی ۵ لیتر، با موتور ۲۷۰۰، ۴٫۸ و با موتور ۳۳۰۰ سی سی، ۵٫۵ لیتر روغن مصرف میکند. در تصویر زیر میتوانید سه برند پیشنهادی یدک یار که مناسب این خودرو بوده و مورد تایید متخصصین ما است را مشاهده کنید.

جدول روغن موتور مناسب سانتافه

بهترین روغن موتور برای ولستر

بهترین روغن موتور برای ولستر” در آب هوای ایران روغنی با گرانروی ۵W30 و گرید SN یا SM از سوی هیوندای معرفی شده است، چنانچه شهر شما گرمای شدیدی در تابستان دارد باید دقت داشته باشید که از روغنی با غلظت ۵W40 و همان گرید کیفی استفاده نمایید، همچنین ولستر در هر بار تعویض روغن به ۳٫۶ لیتر روغن موتور نیاز دارد. در تصویر زیر به سه برند پیشنهادی روغن برای این خودرو اشاره شده است.

بهترین روغن موتور برای هیوندای کوپه

غلظت هوای سرد و گرم ۵W40 با گرید SN و SM بهترین سازگاری را با این خودرو داشته و “بهترین روغن موتور برای هیوندای کوپه“نیز دیوینول است، نکته ای که باید دقت کنید این است که روغن موتور این خودرو با خودروی جنسیس کوپه متفاوت بوده و با یکدیگر اشتباه نگیرید.

جدول روغن موتور مناسب هیوندای کوپه

بهترین روغن موتور برای وراکروز

وراکروز یا ix55 یکی دیگر از محصولات هیوندای است که در انتخاب روغن موتور آن باید دقت ویژه ای داشت، هیوندای اعلام کرده “بهترین روغن موتور برای وراکروز” در آب و هوای زمستانی روغنی با گرانروی ۵W30 و در تابستان ۵W40 با گرید SN و SM است، گفتنی است در هر تعویض روغن، وراکروز ۵٫۸ لیتر روغن موتور مصرف میکند. در تصویر زیر سه برند پیشنهادی یدک یار که مناسب این خودروست معرفی شده است.

بهترین روغن موتور برای هیوندای ورنا

ورنا با غلظت هوای سرد و گرم ۱۰W40 و سه گرید SM و SN و SL سازگار است، “بهترین روغن موتور برای ورنا” هیوندایی می‌باشد که رتبه های بعد از آن هم به ترتیب فلومکس و بهران می باشند.

جدول روغن موتور مناسب ورنا

بهترین روغن موتور برای آزرا

آزرا یکی دیگر از خوردو های محبوب کره ای در ایران بشمار میرود و با توجه به اینکه آزرا در مدل های مختلفی وارد ایران شده باید در انتخاب درست روغن برای آن دقت داشت. “بهترین روغن موتور برای آزرا” اتاق قدیم روغنی با گرانروی ۵W40 و گرید SN یا SM است، اما “بهترین روغن موتور برای آزرا گرنجور” که از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۴ با موتور ۶ سیلندر وارد ایران شده روغنی با غلظت ۵W30 و گرید SM یا SN می باشد، توجه داشته باشید که مدل های ۲۰۱۵ به بعد موتور ۴ سیلندر داشته ولی با همان غلظت و با همان حجم روغن می باشند. نکته بسیار مهم تفاوت حجم روغن موتور مورد نیاز این خودرو است، آزرا اتاق قدیم ۵٫۵ لیتر و آزرا گرنجور ۶ لیتر روغن موتور نیاز دارد. در تصویر زیر برای هر دو مدل این خودرو برندهای پیشنهادی روغن موتور که توسط متخصصین یدک یار معرفی شده اند را میتوانید مشاهده نمایید.

بهترین روغن موتور برای هیوندای توسان

هیوندای توسان یا ix35 از سال ۲۰۰۷ به بازار ایران قدم گذاشت، در مدل های قدیمی این خودرو که با موتور ۲۷۰۰ سی سی عرضه میشد، بهترین روغن موتور برای توسان” (۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰) از سوی ادینول روغن های ۱۰W40 با گرید SN یا SM معرفی شد، اما برای نسل های بعدی توسان، روغن ۵W30 با گرید SM و SN از سوی کمپانی سازنده پیشنهاد شده است، نکته بسیار مهم در این بین حجم روغن مصرفی در مدل های مختلف توسان است که توسان های با موتور ۶ سیلندر ۲۷۰۰ سی سی ۴٫۸ لیتر، ۴ سیلندر ۲۴۰۰ سی سی ۴٫۷ لیتر و ۴ سیلندر ۲۰۰۰  سی سی ۴٫۵ لیتر روغن موتور نیاز دارند. در عکس زیر برند های روغن پیشنهادی یدک یار به تفکیک قیمت را میتوانید مشاهده کنید.

جدول روغن موتور مناسب توسان

بهترین روغن موتور برای جنسیس

شرکت هیوندای دو خودرو متفاوت با نام جنسیس به بازار عرضه کرده که یکی کوپه و دیگری سدان یا چهار درب است، این کمپانی “بهترین روغن موتور برای جنسیس کوپه” را ۵W30 با گرید کیفی SN یا SM معرفی کرده و اما نکته جالب اینجاست که “بهترین روغن موتور برای جنسیس” سدان نیز دقیقا همین روغن با همین درجه کیفی معرفی شده است، با اینحال باید گفت حجم روغن موتوری که هر کدام از این دو خودرو نیاز دارند متفاوت است، جنسیس کوپه ۶٫۵ لیتر و جنسیس سدان ۷٫۵ لیتر روغن موتور مصرف میکنند. در تصویر زیر میتوانید سه برند پیشنهادی مناسب برای این دو خودرو را مشاهده کنید.

بهترین روغن موتور برای سوناتا

سوناتا YF و سوناتا LF دارای غلظت سرد و گرم به ترتیب ۵W30 و ۵W40 هستند، همچنین سوناتا معمولی (سوناتای NF) نیز با غلظت سرد و گرم ۱۰W40 سازگار است، سوناتای هیبرید هم در گرما غلظت ۵W30 با گرید های SM و SN را دارد، به خاطر داشته باشید بهترین روغن موتور برای هر سه مدل سوناتا هم آیسین است. پس در نهایت می توان گفت که برند های “بهترین روغن موتور برای سوناتا” برند های ادینول، دیوینول و زیک هستند اما به دلیل هزینه ی بالای آن ها می توانید از سایر برند هایی که در پایین میبینید هم استفاده کنید.

جدول روغن موتور مناسب سوناتا

مناسب ترین زمان تعویض روغن موتور

روغن موتور ها به واسطه مصرفی بودن آنها نیاز به تعویض دارند، زمان تعویض روغن موتور ها به موارد مختلفی بستگی دارند که می‌توان به موردهای زیر اشاره نمود:

  • کیفیت روغن
  • نوع موتور
  • نحوه رانندگی
  • نوع سوخت مصرفی

به طور معمول، بهترین زمان تعویض روغن موتور توسط تعمیرکاران بعد از ۵۰۰۰ کیلومتر یا ۳ ماه یکبار تعیین شده است،برخی از خودروسازان هم هر ۵۰۰۰ کیلومتر را معادل با ۶ ماه کارکرد درنظر می‌گیرند اما به طور معمول در هر ۱۲۰۰۰ کیلومتر که معادل یکسال می‌شود باید نسبت به تعویض آن اقدام کرد. در واقع زمان تعویض روغن موتور در هر خودرویی یکسان نیست.

بهترین زمان تعویض روغن موتور ماشین صفر

تعویض روغن موتور خودرو های صفر در مقایسه با خودرو هایی که مدت زمانی است در حال استفاده هستند متفاوت است، اولین نوبت تعویض روغن موتور خودرو صفر بعد از ۵۰۰ الی ۱۰۰۰ کیلومتر است چرا که خودرو تازه شروع به کار کرده و به اصطلاح خشک است و این تعویض برای راندمان بهتر انجام می‌شود، نوبت دوم تعویض روغن موتور بعد از ۲۰۰۰ کیلومتر است و در مرتبه سوم بهتر است بین ۳۵۰۰ تا ۴۰۰۰ باشد.

نشانه های زمان تعویض روغن موتور

موارد مختلفی برای تشخیص زمان تعویض روغن موتور خودرو وجود دارد که آنها عبارتند از:

  • پایین آمدن سطح روغن موتور
  • ایجاد چسبندگی در بافت روغن موتور
  • تیره شدن رنگ روغن موتور

با چک کردن میله یا گیج روغن می‌توانید میزان روغن را بررسی کنید و اگر از سطح مشخص شده بر روی میله کمتر باشد نشان دهنده سر رسیدن زمان تعویض آن است، همچنین تیرگی و چسبندگی بافت روغن موتور از دیگر علائمی است که نشان می‌دهد باید روغن موتور را تعویض کنید.

سطح کیفی روغن موتور

سطح کیفی روغن موتور با استانداردهای نظیر  API ,ACEA ,JASO و GOST  شناخته می‌شود که از جمله مهم ترین آنها API است، API یا انیستیتو نفت آمریکا بر اساس میزان کیفیت و فناوری ساخت روغن ها بر آنها کد گذاری هایی را انجام داده و به جداسازی آنها پرداخته است، سطح کیفی هر روغن بسیار عامل مهمی به حساب می آید زیرا در بسیاری از خودرو ها اگر روغنی استفاده کنیم که سطح کیفی مورد نیاز ما را نداشته باشد ممکن است آسیب جدی به خودرو ما وارد بکند. برای همین جدول سطح کیفی روغن در مقاله ی “آنچه باید درباره روغن موتور بدانید” به خرید بهتر شما کمک خواهد نمود.

سوالات متداول بهترین روغن موتور برای خودرو شما

بهترین برند روغن موتور برای سانتافه چیست؟

بهترین روغن موتور برای سانتافه در فصول سرد ۵W30 و در فصول گرم ۵W40 است.

بهترین روغن برای موتور xu7 چیست؟

بهترین روغن موتور برای پژو ۴۰۵ (xu7) با موتور ۱۸۰۰ و ۲۰۰۰ سی سی، روغن موتوری با غلظت ۲۰W50 با حجم روغن ۴٫۵ و ۵ لیتر می باشد

بهترین روغن موتور برای کوییک چیست؟

بهترین روغن موتور برای کوییک از طرف مهندسین سایپا، روغنی با غلظت ۱۰W40 و حجم ۳٫۴ لیتر معرفی شده است.

بهترین روغن برای سمند ال ایکس چیست؟

بهترین روغن موتور برای سمند LX را روغنی با گرانروی ۲۰W50 و حجم روغن ۵ لیتر معرفی کرده است.

بهترین روغن موتور برای دنا توربو چیست؟

بهترین روغن موتور برای دنا توربو روغنی با غلظت ۵W40 و حجم ۵ لیتر است.

بهترین روغن موتور برای لیفان x60 چیست؟

بهترین روغن موتور برای لیفان X60 از سوی کمپانی سازنده، روغنی با گرانروی ۱۰W40 و سطح کیفی SM و یا SN و حجم روغن ۴ لیتر معرفی شده است.

بهترین روغن برای رانا پلاس چیست؟

بهترین روغن موتور برای رانا و رانا پلاس روغنی با غلظت ۱۰W40 و حجم روغن موتور ۳٫۷۵ لیتر است.

بهترین روغن موتور برای ریو چیست؟

بهترین روغن موتور برای ریو ۵ غلظت ۵W30 با برند ایسین است که گرید SM و SN نیاز دارد، همچنین حجم روغن موتور آن با فیلتر روغن ۳٫۳ لیتر می باشد.

بهترین روغن موتور برای دوو سیلو چیست؟

بهترین روغن موتور برای دوو سیلو روغنی با گرانروی ۱۰W40 و حجم ۳٫۷۵ لیتر است.

بهترین روغن موتور برای ۲۰۷ چیست؟

بهترین روغن موتور برای ۲۰۷ و ۲۰۷ صندوقدار روغنی با غلظت ۱۰W40 و حجم ۳٫۷۵ لیتر میباشد.

بهترین روغن موتور برای تیبا چیست؟

بهترین روغن موتور برای تیبا روغنی با غلظت ۱۰W40 و حجم ۳٫۴ لیتر معرفی شده

بهترین روغن موتور برای پراید چیست؟

خودرو پراید با چهار نوع موتور انژکتوری، کاربراتوری، hp+ و یورو ۴ تولید شده که بهترین غلظت پیشنهادی روغن موتور از سوی سایپا برای هر یک متفاوت است. بهترین روغن موتور پراید برای مدل های کاربراتور، انژکتور قدیمی و موتور HP+ روغن موتوری با غلظت ۲۰W50 و برای پراید یورو ۴ روغن موتوری با غلظت ۱۰W40 با حجم روغن ۳٫۵ لیتر مناسب می‌باشد

روغن موتور مناسب جک s5 چیست؟

بهترین روغن موتور برای جک S5 به گفته شرکت تولید کننده آن غلظت ۵W40 است، گفتنی است گرید روغن پیشنهادی برای این ماشین SM یا SN بوده تا موتور جک S5 بهترین راندمان را داشته باشد.

بهترین روغن موتور برای تویوتا هایلوکس چیست؟

بهترین روغن موتور برای هایلوکس مدل ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ باید غلظت ۵W40 و گرید SN داشته باشد، در صورتی که مدل های ۲۰۱۳ به بعد هایلوکس باید از روغنی با گرانروی ۵W30 و گرید کیفی SN استفاده شود.

بهترین روغن برای دنا معمولی چیست؟

بهترین روغن موتور برای دنا از طرف ایساکو غلظت ۱۰W40 با حجم ۵ لیتر معرفی شده است.

بهترین روغن موتور برای پژو پارس چیست؟

پژو پرشیا یا پژو پارس در سه مدل مختلف با سه موتور متفاوت در بازار ایران عرضه میشود که بهترین روغن موتور برای پرشیا با موتور ۱۸۰۰، غلظت ۲۰W50 و حجم روغن موتور ۴٫۵ لیتر است، همینطور این غلظت با همان حجم ۴٫۵ لیتری به عنوان بهترین روغن موتور برای پارس ELX از طرف ایساکو معرفی شده است، اما بهترین روغن موتور برای پارس TU5 هم روغنی با غلظت ۱۰W40 با حجم روغن موتور ۳٫۷۵ لیتر می باشد

بهترین مارک روغن موتور برای سمند ef7 چیست؟

بهترین برند برای سمند ef7 برند کاسترول است.

بهترین روغن برای ساینا چیست؟

شرکت سایپا بهترین روغن موتور برای ساینا را روغنی با غلظت ۱۰W40 و حجم ۳٫۴ لیتر معرفی کرده است. در عکس زیر برند های پیشنهادی روغن موتور برای ساینا را میتوانید مشاهده کنید.

روغن موتور مناسب ام وی ام ۵۳۰ چیست؟

بهترین روغن موتور برای ام وی ام ۵۳۰ روغنی با گرانروی ۱۰W40 با گرید SM و یا SN و همچنین حجم روغن موتور ۴٫۵ لیتر می باشد.

بهترین روغن موتور برای ۲۰۶ تیپ ۵ چیست؟

بهترین روغن موتور برای این خودرو لیکومولی با حجم ۳٫۷۵ لیتر است.

بهترین مارک روغن موتور کدام است؟

برند های مناسب برای هر خودرو متفاوت است که در متن بالا تمامی آنها ذکر شده.

بهترین روغن موتور برای جک s3 چیست؟

بهترین روغن موتور برای جک J3 به گفته کرمان موتور روغنی با غلطت ۱۰W40 که گرید کیفی SM یا SN و حجم ۳٫۵ لیتر داشته باشد می‌باشد.

حجم روغن موتور جک j4 چقدر است

موتور این خودرو حجم ۴ لیتر را در بر میگیرد.

روغن موتور ام وی ام ۱۱۰ چیست؟

بهترین روغن موتور برای ام وی ام ۱۱۰ سه یا چهار سیلندر را گرانروی ۲۰W50 با گرید SJ و یا SL و حجم ۳ لیتر معرفی کرده است.

حجم روغن موتور ام وی ام ۵۵۰ چند لیتر است؟

حجم روغن این موتور ۴٫۵ لیتر است.

حجم روغن موتور ام وی ام x33 چقدر است؟

حجم روغن این موتور که بر روی این خودرو است، برابر ۵ لیتر است.

بهترین روغن برای پیکان چیست؟

برای موتور این خودرو روغن ۲۰w50 و ۱۰w40 استفاده میشه که حجم ۴ لیتری و گرید se را در بر دارد.

حجم روغن موتور لیفان ۸۲۰ چیست؟

حجم روغن موتور این خودرو ۴ لیتر می باشد.

بهترین روغن موتور پژو ۴۰۵ چیست؟

بهترین روغن موتور برای پژو ۴۰۵ GLX با موتور ۱۸۰۰ و ۲۰۰۰ سی سی، روغن موتوری با غلظت ۲۰W50 با حجم روغن ۴٫۵ و ۵ لیتر می باشد، از طرفی بهترین روغن موتور برای ۴۰۵ SLX روغنی با غلظت ۱۰W40 با حجم روغن ۳٫۷۵ لیتر است

حجم روغن موتور ام جی ۶ چقدر است؟

روغن موتور مناسب برای این خودرو ، روغن ۵w40 با گرید sm و sn است و حجم روغن آن ۵ لیتر می باشد.

روغن موتور مناسب mvm 315 چیست؟

بهترین روغن موتور برای ام وی ام ۳۱۵ را روغنی با گرانروی ۱۰W40، حجم ۴ لیتر و گرید های SM ،SN و یا SL معرفی کرده است

حجم روغن سراتو ۲۰۰۰ چقدر است؟

بهترین روغن برای این ماشین کاسترول ۴٫۳ لیتری و غلظت ۵w40 و گرید sm و sn است.

روغن موتور مناسب سراتو ۲۰۰۸ چیست؟

مدل ۲۰۰۸، سراتو دارای غلظت سرد و گرم ۱۰W40 و گرید SM و SN و حجم های ۴ . ۴٫۳ لیتری مناسب است.

روغن موتور مناسب پژو ۲۰۰۸ چیست؟

باید گفت بهترین روغن موتور برای پژو ۲۰۰۸ روغنی با غلظت ۵W30 و گرید کیفی SN و حجم ۴٫۲۵ لیتر است که توسط خود کمپانی پژو پیشنهاد شده است.

حجم روغن تویوتا هایلوکس ۲۷۰۰ چقدر است؟

حجم این روغن مورد نیاز برای این خودرو ۶٫۹ لیتر می باشد.

بهترین روغن پراید صبا کدام است؟

اسپیدی سوپر گلدن با غلظت ۲۰w50 و حجم ۳٫۵ لیتر برای این خودرو مناسب است.

بهترین روغن موتور برای ۲۰۶ تیپ ۲ چیست؟

بهترین روغن موتور برای ۲۰۶ تیپ ۲ با موتور TU3 روغنی با غلظت ۱۰W40 است،

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

28 نظرات
  1. محمد رضایی می گوید

    مقاله شمارو کامل مطالعه کردم و خیلی برام‌جالب بود که انقدر دقیق در زمینه روغن موتور اطلاع رسانی کردین

  2. Hossein می گوید

    سلام داداش خسته نباشی این حجم ها با فیلتره یا بدون فیلتر روغن؟

    1. یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      این مقادیر استاندارد اعلام شده توسط کمپانی خودرو ساز است و بدون فیلتر. معمولا ۲۵ میلی لیتر روغن اضافه تر برای تعویض فیلتر روغن میریزند.

  3. عامری می گوید

    سلام ممنون چقدر عالی بود مطالبتون چقدر کمکمون میکنید
    فقط جسارتا ی سوال بهترین روغن موتور برای اتوبوس بنز قدیمی ها چیه ?

    1. یدک یار می گوید

      با سلام و عرض ادب
      متاسفانه از حوزه تخصص ما خارج، نمیتونیم راهنماییتون کنیم.

  4. برزگر می گوید

    سلام من ۴۰۵ دارم برای فصل گرما و همچنین سرما چه روغن.موتوری بهتره? ممنون میشم جواب بدید

    1. یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      بهترین روغن موتور پژو ۴۰۵ با موتور ۱۸۰۰ در فصول سرد و گرم روغن موتور با غلظت ۲۰W50 است.
      هر روغن موتوری با هر برندی با این غلظت مناسب خودرو شماست. حال باید بسته به بودجه مدنظرتان روغن موتور مناسب را انتخاب کنید. میتوانید در بخش تخصصی قیمت روغن موتور های مختلف را به تفکیک برند مشاهده کنید.

  5. سعید می گوید

    سلام وقت بخیر
    برای پژو پارس سال xu7p چه روغنی پیشنهاد میشود؟

    1. یدک یار می گوید

      با سلام و عرض ادب
      روغن موتور مناسب برای پارس XU7P روغن SN 0w20 است. شما میتوانید از روغن SN 5W20 نیز استفاده کنید.
      توجه داشته باشید برای پار XU7P نیاز به ۵ لیتر روغن موتور خواهید داشت.

  6. سعیدی می گوید

    سلام وقت بخیر
    برای پژو پارس سال موتر xu7p در اهواز چه روغنی پیشنهاد میشود؟
    مثل بالا پیشنهادی و اقتصادی اش کدامه؟
    با تشکر

    1. یدک یار می گوید

      با سلام و عرض ادب
      روغن موتور اقتصادی مناسب خودرو شما روغن موتور ۲۰W50 پارس سوپر پایا است.
      دقت داشته باشید تعویض به موقع روغن موتور خودرو شما در دمای بالا بسیار حائز اهمیت است.

  7. مصطفی افشاری می گوید

    سلام علیکم. خسته نباشید. لطف بفرمائید راهنمای کنیدکه واسه پارس جدیدموتورپلاس که روغن ۰٫۲۰تودفترچه نوشته بجای اون روغن چه روغنی خوبه واسه من که تومشهدمقدس هستم وروغن اول کارخانه روچندهزارعوض کنم. باتشکر دعاگوی شماهستم

    1. یدک یار می گوید

      با سلام و عرض ادب
      بهترین روغن موتور برای پژو پارس حدید همان روغن موتوری است که توسط کارخانه در دفترچه راهنمای خودرو درج شده است. پیشنهاد ما این است که از روغن جایگزین استفاده نکنید و بسته به رنج قیمتی مدنظر خود روغن موتور ۰W20 مناسب را انتخاب کنید. میتوانید در صفحه خرید روغن موتور پژو پارس در بخش فروشگاه سایت یدک یار لیست روغن موتور ها مدنظر خودتون رو به تفکیک برند به همراه بهترین قیمت مشاهده نمایید و پس از بررسی سفارش خود را ثبت کنید.

  8. جعفر می گوید

    سلام خدا بهتون سلامتی بده بابت راهنمایی که میکنید برای پراید مدل ۹۷ روغن موتور ایرانی که قیمت مناسب هم باشه چی معرفی میکنید ممنون.

    1. یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      بهترین روغن موتور پیشنهادی ما برای پراید یورو ۴ شما که هم از نظر کیفیت و هم از نظر قیمت مناسب باشد روغن موتور بهران سوپر پیشتاز ۱۰W40 هست. شما میتوانید این محصول را در بخش تخصصی فروش روغن موتور در فروشگاه یدک یار خریداری نمایید.

  9. الهام اقاخانی می گوید

    سلام اقاخانی هستم
    الان ک انقدر جنس فیک اومده و تعمیر کاران که با دروغ کار میکنند از کجا متوجه بشیم که روغنی که استفاده کردن خوب هست یا نه?تشخیص بهترین روغن چجوریه?

    1. یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      تشخیص روغن موتور اصل و تقلبی باید توسط متخصص مورد اطمینان شما صورت پذیرد اما بهترین کار خرید روغن موتور از فروشگاهی است که ضمانت اصالت را به روی فاکتور به شما ارائه میدهد. تا در صورت اصل نبودن روغن موتور بتوانید محصول را مرجوع نمایید. در صورتی که برای خرید روغن موتور مناسب خودرو خود سوال یا ابهامی داشتید میتوانید با متخصصین یدک یار تماس بگیرید تا شما را بصورت رایگان راهنمایی کنند.

  10. آریا افضل می گوید

    سلام
    افضل هستم
    در بین روغن های ایرانی که مناسب خودرو های خارجی مثل مزدا باشه چه برندی و معرفی میکنید ?

    1. یدک یار می گوید

      با سلام و عرض ادب
      پیشنهاد میکنیم برای خودرو هایی مثل مزدا ۳ جدید و قدیم از روغن های با کیفیت خارجی اصل استفاده نمایید. در دید اول شما هزینه بیشتری پرداخت میکنید اما در بلند مدت استفاده از روغن موتور با کیفیت از آسیب های جدی و خرابی های جدی موتوری جلوگیری میکند.

  11. شاپوری می گوید

    لطفاً بهترین روغن برای وانت نیسان زامیاد رو اضافه کنید
    با تشکر از زحمات شما

    1. یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      حتما به این مقاله اضافه خواهد شد.
      ممنونیم که مارا در تکمیل اطلاعات کمک میکنید.

  12. حمید می گوید

    سلام برای پارس xu7pچه روغنی خوبه

    1. یدک یار می گوید

      با سلام و عرض ادب
      بهترین روغن موتور برای پژو پارس با موتور XU7 روغن موتور با غلظت ۲۰W50 و حداقل گرید کیفی SL است. برند انتخابی شما بسته به بودجه مدنظرتان میتواند متفاوت باشد.

  13. داوود می گوید

    سلام برای روآ سال کدوم روغن موتور با چه گرانروی پیشنهاد میدین

    1. یدک یار می گوید

      بهترین روغن موتور برای روآ از سوی ایران خوردو روغن موتور ۲۰W50 با گرید کیفی SE معرفی شده است.

  14. رضا می گوید

    سلام
    ضمن تشکر بابت مطلب کاملتون
    دوتا نکته
    بهترین روغن گیربکس برای سوناتا اتومات ۲۰۰۸
    و
    روغن فلوکس برای این خودرو توصیه میکنید یا خیر

    سپاس فراوان

    1. یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      به این نکته دقت داشته باشید که بهترین روغن برای ماشین شما روغنی است که از نظر سطح کیفی و غلظت برای خودرو شما استاندارد باشد. به عبارت دیگر با در نظر گرفتن اصل بودن برند روغن موتور، اهمیت گرید کیفی بسیار بیشتر از خود برند روغن موتور است.

  15. دانیال می گوید

    سلام همه ی ماشینا رو گذاشتین جز اردی و اردی ای و روا…