علت سوراخ شدن رادیاتور ماشین چیست؟

علت سوراخ شدن رادیاتور ماشین به فرسودگی، پوسیدگی و زنگ زدگی رادیاتور مربوط می شود که در این مقاله ما به بررسی دلایل زنگ سوراخ شدن رادیاتور ماشین و حل این مشکل پرداخته‌ایم.

رادیاتور ماشین برای حذف گرمای تولید شده توسط موتور طراحی شده است تا دمای موتور را تنظیم کرده و از گرمای بیش از حد جلوگیری کند. رادیاتور ماشین با گذشت زمان شروع به زنگ زدگی و خرابی می کند که این امر منجر به نشتی مایع خنک کننده و گرم شدن موتور می شود. در این مقاله ما قصد داریم به بررسی “علت سوراخ شدن رادیاتور ماشین” (What Causes a Hole in the Radiator) بپردازیم تا بدانید چرا این مشکل بوجود می آید و چگونه می توانید آن را برطرف کنید.

دلایل سوراخ شدن رادیاتور ماشین

علت-سوراخ-شدن-رادیاتور-ماشین

همانطور که در بالا اشاره کردیم، در فرآیند طبیعی کار کردن موتور مقداری گرما تولید می شود و بنابراین موتور باید تا حد امکان خنک شود تا پیستون ها خراب نشوند و کل سیستم از بین نرود. اینجاست که اهمیت و نقش رادیاتور ماشین کاملاً به چشم می آید و با حذف گرمای تولید شده موتور، به کارکرد بهینه آن کمک می کند. حال سوالی که بوجود می آید این است که دلیل سوراخ شدن رادیاتور ماشین و یا علت ترکیدن رادیاتور ماشین چیست؟ هنگامی که خودرو جوش می آورد، رادیاتور در حالت کاملاً داغی قرار می گیرد و ریختن آب سرد بر روی آن موجب ترک برداشتن و سوراخ شدن رادیاتور می شود.

دلیل دیگر سوراخ شدن رادیاتور ماشین به خاطر فرسودگی، پوسیدگی و در نهایت زنگ زدگی رادیاتور ماشین می باشد که با گذشت زمان و رسوب گرفتگی ایجاد می شود. علت ترکیدن رادیاتور خودرو که معمولاً با نشتی و ایجاد سوراخی بر آن همراه است نیز به دلیل زنگ زدگی و پوسیدگی فلزات داخلی سیستم رادیاتور می باشد که می توان آن را علت زنگ زدن رادیاتور ماشین نیز دانست.

البته اگر جنس بدنه فلز رادیاتور از آلومینیوم باشد، هیچگاه دچار این زنگ زدگی و خوردگی نخواهد شد و مقاومت بیشتری از خود نشان خواهد داد. بعضاً نیز پیش می آید رادیاتور بخاری و کولر نیز سواخ شود که سبب اختلال در کارکرد بخاری و کولر خودرو خواهد شد. رادیاتور بخاری و کولر بعد از مدتی دچار گرفتگی و انسداد توسط گِل و رسوبات شده که در نتیجه نشتی و سوراخ شدن بخش های مختلف آن را به همراه دارد.

لازم به توضیح است که بهترین راه حل برای به تعویق انداختن این چنین اتفاقاتی برای رادیاتور ماشین این است که از مایع خنک کننده استاندارد و باکیفیت برای ماشین خود استفاده نمایید.

خرید رادیاتور ماشین

در مواقعی که رادیاتور ماشین سوراخ می شود، تنها راه حل تعویض این قطعه می باشد که به همین دلیل بایستی برای جلوگیری از مشکلات بزرگتر، سریعاً رادیاتور ماشین خود را تعویض کنید. به همین منظور اگر قصد بررسی قیمت و خرید رادیاتور خودروهای داخلی و خارجی را دارید می توانید به وبسایت یدک یار مراجعه فرمایید و یا با شماره تلفن ۰۲۱۳۵۰۰۰۴۲۴ تماس بگیرید و ثبت سفارش خود را انجام دهید. پس از تماس با مجموعه یدک یار، شما می توانید تمامی سوالات خود را از کارشناسان فنی یدک یار بپرسید و از تجربه خرید بهتری بهره مند شوید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر سوالی در مورد علت سوراخ شدن رادیاتور ماشین دارید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا متخصصان فنی یدک یار در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.