آیا ریختن آب روی رادیاتور ماشین ضرر دارد؟

به طور کلی هنگام بالا رفتن دمای موتور و یا جوش آوردن ماشین، ریختن آب روی رادیاتور ماشین توصیه نمی شود زیرا اینکار باعث ترک برداشتن و سوراخ شدن رادیاتور ماشین خواهد شد.

موتور ماشین در هنگام کار کردن گرمای زیادی را تولید می کند که در این بین رادیاتور ماشین در هنگام کار کردن خودرو به خنک کردن سیستم موتور می پردازد و سیال همیشه در گردش این سیستم دائم در حال گرم و سرد شدن است. زمانی که این سیال به دلیل وجود اختلالات در عملکرد اصلی سیستم خنک کننده موتور نتواند به خوبی خنک شود، موجب داغ شدن سیستم و در نتیجه جوش آوردن ماشین می شود. حال در این مواقع بعضی از افراد اقدام به ریختن آب روی رادیاتور ماشین می کنند و سوالی که بوجود می آید این است که آیا “ریختن آب روی رادیاتور ماشین” ضرر دارد؟ (What Happens if you Pour Water into Car Radiator When its Hot) با ما همراه باشید تا اطلاعات لازم را در این مورد پیدا کنید.

اگر تمایل دارید تا درباره علت داغ شدن ماشین بیشتر آشنا شوید، مقاله دلیل بالا رفتن آمپر ماشین را در وبلاگ یدک یار مطالعه کنید.

ریختن آب روی رادیاتور ماشین

ریختن-آب-روی-رادیاتور-ماشین

ریختن آب روی رادیاتور ماشین خصوصاً در مواقعی که این قطعه بسیار داغ است، موجب اختلاف دمای زیاد در داخل و بیرون این قطعه شده و در نهایت سبب سوراخ شدن و ترک برداشتن رادیاتور می شود که برای آشنایی کامل تر با این موضوع می توانید مقاله چرا رادیاتور ماشین سوراخ میشود را از مجله یدک یار مطالعه فرمایید.

بنابراین، اینکار به هیچ عنوان توصیه نمی شود، اما زمانی که قصد دارید تا به سریع‌تر خنک شدن رادیاتور کمک می کنید، می توانید مقداری آب گرم که به دمای مایع خنک کننده نزدیک است بر روی رادیاتور ماشین بریزید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مطلب همراهی کردید، اگر سوالی در مورد ریختن آب روی رادیاتور ماشین دارید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا متخصصان فنی یدک یار در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.