۱۰ روش ساده برای از بین بردن بوی سیگار در ماشین

شاید یکی از آزاردهنده ترین موارد برای شما و سرنشینان خودرو، بوی بد سیگار داخل خودرو می باشد. ما در این مقاله به چند راهکار ساده پرداخته ایم که با کمک آنها می توانید بوی سیگار داخل خودرو را از بین ببرید.

از بین بردن بوی سیگار از داخل ماشین چگونه است؟ راه‌های زیادی برای “از بین بردن بوی سیگار در ماشین” وجود دارد که از آن‌ها می‌توان به روشن کرند تهویه خودرو، تمیز کردن کابین ماشین، تعویض فیلتر هوا، استفاده از بوگیرهای مصنوعی و طبیعی اشاره کرد. البته ترفندهای ویژگی‌ای نیز وجود دارند که بسیار موثر هستند و در ادامه درباره آن‌ها توضیح خواهیم داد. در این مقاله چند راهکار برای رفع بوی سیگار از ماشین (How To Get Smoke Smell Out Of Car) را بررسی می‌کنیم.

قدم اول از بین بردن بوی سیگار، تمیز کردن داخل ماشین

اولین و دم دستی‌ترین راهکار، برای از بین بردن بوی سیگار از داخل ماشین، خصوصا زمان‌هایی که به مدت طولانی در خودرو سیگار کشیده شده است؛ تمیز کردن اجزای داخل ماشین است. به وسیله جاروبرقی یا جارو دستی یا فرچه و اسپری می‌توانید اجزای درون ماشین را تمیز کنید. حتی می‌توانید روکش صندلی‌ها کفپوش خودرو و هر قسمتی که قابل جدا شدن هست را از ماشین بیرون بیاورید و بشویید. به این نکته دقت کنید که اولویت اول شما باید تمیز کردن جا سیگاری ماشین باشد. جا سیگاری را بیرون بیاورید و بشورید و مواد خوشبو کننده در داخل آن بریزید.

از بین بردن بوی سیگار از داخل ماشین

 تهویه خودروی خود را روشن کنید تا بوی سیگار از ماشین برود

به مدت ۳۰ دقیقه تهویه ماشین خود را روشن کنید و در حالت گرم قرار دهید و همچنین درهای ماشین را نیز باز بگذارید. این کار در زمان هایی که به مدت طولانی در خودرو سیگار نکشیده شده است و بوی بد سیگار مربوط به زمان حال است کاربرد زیادی دارد. 

فیلتر اتاق را تعویض کنید

قطعا برای شما هم سوال است که چه چیزی بوی سیگار را می برد؟ باید بدانید که در هر خودرویی پس از طی کردن چیزی حدود بیست هزار کیلومتر، باید فیلتر هوای اتاق خودرو را عوض کرد. این کار الزاما در خودروهایی که درون آن سیگار کشیده شده است، بیشتر هم لازم می‌باشد. یعنی باید قبل از این که حتی مسافت طی شده خودروی شما به ۲۰ هزار کیلومتر برسد، فیلتر هوای اتاق ماشین خود را تعویض نمایید. اگر خودرو خود را از فرد سیگاری خریداری کرده‌اید این کار را در همان ابتدای خرید خودرو انجام دهید.

آموزش قدم به قدم رفع بوی سیگار از کولر ماشین

برای “رفع بوی سیگار از کولر ماشین” چندین راه وجود دارد که در ادامه آن‌ها را با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

  1. استفاده از اسپری ضد عفونی و ضد قارچ: استفاده از این اسپری‌ها مانند لوله باز کن در لوله کشی خانه عمل می‌کند و به خوبی مسیرهای هوای کولر را تمیز خواهد کرد که میتواند به رفع بوی سیگار از ماشین کمک کند.
  2. استفاده از اسپری خوشبو کننده: این اسپری‌ها نیز تاثیر خوبی در از بین بردن بوی سیگار دارند و باید فن را خاموش کرده و سپس در مسیرهای زیر پا، جلوی شیشه، بغل و روی داشبورد، عقب ماشین و بغل صندلی جلو اسپری خوشبو کننده بزنید.
  3. تعویض فیلتر هوا: اگر دو روش بالا کارساز نبود، پیشنهاد می‌کنیم برای رفع بوی سیگار از کولر ماشین، اقدام به تعویض فیلتر هوا کنید تا خیالتان راحت شود.
تعویض فیلتر هوا به منظور از بین بردن بوی سیگار

۱۰ روش موثر از بین بردن بوی سیگار در ماشین

“روش های از بین بردن بوی سیگار در ماشین” بسیار زیاد هستند و می‌توانید از ابزارهای مختلفی برای رفع بوی سیگار در خودرو استفاده نمایید. مواد طبیعی یا مصنوعی زیادی وجود دارند که در ادامه آن‌ها را ذکر می‌کنیم.

روزنامه مچاله، بهترین از بین بردنده بوی سیگار ماشین

اگر برایتان سوال است که “چگونه بوی سیگار را از ماشین ببریم”؟ باید بگوییم که روزنامه می‌تواند خاصیت بو زدایی قوی داشته باشد. می‌توانید چند روزنامه مچاله شده را در مکان‌های مختلف ماشین بگذارید تا مقداری از بوی سیگار موجود در ماشین را کاهش دهید. اگر چندین با این کار را انجام دهید، به احتمال زیاد بوی سیگار در کابین خودرو از بین خواهد رفت.

جوش شیرین با خاصیت بو زدایی قوی

یک روش از بین بردن بوی سیگار در ماشین استفاده از جوش شیرین می‌باشد که یک ماده طبیعی می‌باشد که خاصیت بو زدایی بسیار خوبی دارد. برای اینکه بوی سیگار را از ماشین خود از بین ببرید، می‌توانید جوش شیرین را بر روی روکش صندلی ها بریزید و فرچه را بر روی سقف و صندلی‌ها و زیر پایی خودرو بکشید. پس از انجام این کار باید خودرو را یک شبانه روز در همان وضعیت قرار دهید تا به صورت کامل بوی سیگار توسط جوش شیرین از بین برود و پس از آن با جارو برقی خودرو را تمیز کنید. این راه‌حل می‌تواند جواب سوال “چگونه بوی سیگار داخل ماشین را از بین ببریم”، باشد.

از سرکه سفید برای از بین بردن بوی سیگار کمک بگیرید

برای از بین بردن بوی سیگار از داخل ماشین سرکه سفید را می‌توانید درون یک فنجان بریزید و در ماشین خود بگذارید. اگر فنجان حاوی سرکه سفید به مدت چیزی حدود ۱۰ ساعت در ماشین بماند، بوی بد سیگار به احتمال زیاد رفع خواهد شد.

بوی تند و تیز قهوه، همواره قالب بر بوی سیگار

یک روش از بین بردن بوی سیگار در ماشین استفاده از قهوه است. از آن جایی که قهوه بوی بسیار تند و تیز و قوی دارد، بر بوی سیگار غالب می‌شود. می‌توانید برای از بین بردن بوی سیگار از داخل ماشین مقدار مشخصی قهوه را در درون یک لیوان بریزید و به مدت چندین ساعت در درون ماشین خود قرار دهید. دقت کنید که پس از انجام این کار شیشه های ماشین را بالا بکشید و درب های ماشین را هم ببندید. پس از چند ساعت که در ماشین خود را باز کنید، به جای بوی بد سیگار متوجه بوی قهوه خواهید شد.

زغال، بهترین از بین برنده بوی سیگار خودرو

زغال هم برای جذب بوی سیگار و از بین بردن بوی سیگار از داخل ماشین در ماشین یک ماده بسیار مفید است. می‌توانید تکه کوچکی از زغال را درون یک پلاستیک فریزر یا پاکت قرار دهید و آن را بر روی صندلی ماشین بگذارید. اگر زغال به مدت یک یا دو شبانه روز در ماشین بماند، بوی سیگار را از بین می‌برد.

کمک گرفتن از مرکبات

یکی از مواد طبیعی که برای از بین بردن بوی سیگار در ماشین بسیار کاربرد دارد، استفاده از مرکبات است. می‌توانید نارنگی و پرتقال را پوست بکنید و مقداری از پوست آنها را در درون ماشین بگذارید. مرکبات می‌توانند بوی سیگار را به خوبی به خود جذب کنند.

چوب دارچین، انتخابی خوب برای از بین بردن بوی سیگار در خودرو

برای از بین بردن بوی سیگار ماشین شما می‌توانید چوب دارچین و هم پودر دارچین را در درون آب داغ بریزید و ماده حاصل را در درون ماشین بگذارید. بعد از این کار باید درهای ماشین را ببندید و شیشه ها را بالا بکشید. بعد از چند ساعت که درهای ماشین را باز می‌کنید، متوجه می‌شوید که بوی سیگار از بین رفته است یا حداقل میزان آن به مقدار زیادی کاهش پیدا کرده است.

استفاده از عطرها و خوشبو کننده‌های ماشین

در بازار خوشبو کننده‌های متنوعی برای ماشین وجود دارد که استفاده از آن‌ها هم می‌تواند بوی سیگار را کاهش داده و آن‌ها را از بین ببرد. پیشنهاد می‌کنیم که از خوشبو کننده‌هایی برای از بین بردن بوی سیگار در ماشین استفاده کنید که عطر دور از سیگار را دارند.

از سیب برای جذب بوی نامطبوع ماشین کمک بگیرید

اگر سیب را از وسط نصف کنید و در ماشین قرار دهید، پس از دو شبانه روز میتواند بوی سیگار موجود در ماشین را به حداقل کاهش دهید.

آمونیاک، گزینه آخر برای از بین بردن بوی بد سیگار در ماشین

خود آمونیاک بوی بدی دارد، ولی اگر آن را در درون ماشین بگذاریم و درها و پنجره های ماشین را ببندید. پس از چند ساعت مشاهده خواهید کرد که بوی سیگار از بین رفته است.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه ای راجع به از بین بردن بوی سیگار از داخل ماشین خود داشته‌اید، خوشحال می‌شویم که دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید و بگویید شما از به روشی بوی سیگار در ماشین را از بین میبرید؟

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.