بررسی ام وی ام ۳۱۵ هاچبک

ام وی ام ۳۱۵ هاچبک از جمله خودرو های جمع و جور مناسب تردد های شهری است که از سال ۱۳۹۳ تا کنون در بازار های داخلی عرضه می‌شود و به دلیل داشتن طراحی ظاهری مناسب و زیبا مورد توجه جوانان قرار گرفته است. این خودرو در دو نسخه سدان و هاچبک تولید شد اما استقبال نه چندان زیاد از نمونه های سدان سبب شد تا ادامه تولید بر روی نسخه هاچبک متمرکز شود.

ام وی ام ۳۱۵ یکی از خودرو های چینی تولید شده توسط کمپانی مدیران خودرو بود که اولین بار در سال ۱۳۹۱ از آن رونمایی شد. این خودرو با نام Fulwin در بازار های چینی شناخته می‌شود خودرویی هاچبک است. اولین نمونه های عرضه شده ام وی ام ۳۱۵ هاچبک در بازار های ایرانی به دلیل نداشتن ظاهر و طراحی مناسب، عدم اعتماد افراد به خودرو های چینی و در نهایت برند ناشناخته چندان استقبالی نداشت.

این موضوع دلیل محکمی بود تا شرکت مدیران خودرو بار دیگر در سال ۱۳۹۳ تصمیم گرفت تا نمونه های فیس لیفت این خودرو را به مرحله عرضه درآورد و در تیپ های مختلف وارد بازار شدند.

نسل جدید و همان فیس لیفت این خودرو دارای ویژگی های جذابی از نظر طراحی بدنه بود و تغییرات اساسی در آن به چشم می‌خورد. در واقع، خودرو بسیار جوان پسند و مدرن تر از قبل شده بود.

در همان زمان عرضه ام وی ام ۳۱۵، دو نمونه هاچبک و سدان آن در بازار به فروش می‌رسید اما رفته رفته با کم شدن نسخه سدان و استقبال بیشتر از نسخه هاچبک، کل بازار ام وی ام ۳۱۵ را نمونه های هاچبک پر کردند. ام وی ام ۳۱۵ در سه تیپ مختلف اسپرت، لاکچری، و اکسلنت عرضه می‌شد اما امروزه تنها در نسخه اکسلنت قابل عرضه می‌باشد.

در این مقاله با ما همراه باشید تا به بررسی کلی ام وی ام ۳۱۵ هاچبک بپردازیم و مشخصات و ویژگی های فنی آن را در اختیار شما قرار دهیم.

انواع ام وی ام ۳۱۵

برای خیلی ها سوال شده است که دقیقا تفاوت ام وی ام ۳۱۵ اکسلنت و لاکچری در چیست و انواع ام وی ام ۳۱۵ چیست؟ باید گفت که از نظر فنی و موتوری هیچ کدام از این مدل ها که به ام وی ام ۳۱۵ اکسلنت، ام وی ام ۳۱۵ لاکچری، ام وی ام ۳۱۵ اسپرت تقسیم می شوند، هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند. تفاوت این مدل ها در آپشن های موجود در آنهاست. به عنوان مثال فرق ها بین مدل اکسلنت و لاکچری در چراغ خوش آمد گویی، گرم کن شیشه عقب، صفحه نمایش لمسی، کنترل سیستم صوتی روی فرمان و… است. البته باید خاطر نشان کرد که این خودرو به دو نسل قدیم و ام وی ام ۳۱۵ نیو تقسیم میشود که اپشن های این دو نیز تفاوت های قابلی با یکدیگر دارند.

ام وی ام ۳۱۵ پلاس هم که به تازگی وارد بازار شده آپشن هایی فراتر داشته که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

بررسی طراحی ظاهری ام وی ام ۳۱۵ هاچبک

همانطور که گفته شد، طراحی ظاهری ام وی ام ۳۱۵ هاچبک از مهم ترین دلایل استقبال این خودرو در زمان عرضه آن بود و همچنان نیز این استقبال در میان نسل جوان جامعه وجود دارد.

البته این موضوع بسیار هم منطقی بود چرا که نسل جدید ام وی ام ۳۱۵ (MVM 315) تفاوت های فاحشی با نسخه های قبلی داشت و به طور کلی نظر بیننده را بسیار بیشتر از نمونه های قبلی جلب می‌کرد.

بررسی طراحی بدنه ام وی ام ۳۱۵ هاچبک

طراحی بدنه کلی ام وی ام ۳۱۵ هاچبک تقریبا به شکل تخم مرغی بوده و این شمایل در نمای جلویی خودرو به خوبی دیده می‌شود. کشیدگی و زاویه چراغ های جلویی و جلو پنجره نه چندان بزرگ مشکی رنگ نمای زیبا و اسپرتی را به وجود آورده است.

نمای جلویی ام وی ام 315

بخش سپر های جلویی و ادغام آن با چراغ های مه شکن نیز به این زیبایی دامن زده است. دماغه خودرو به خوبی می‌تواند  نمای تخم مرغی را در ما ایجاد کند.

نمای جانبی خودرو شامل انحنا و زاویه های ایجاد شده در رکاب و همچنین بخش پایینی دستگیر های درب ها می‌باشد که از سپر جلویی تا چراغ عقبی امتداد یافته است. چراغ های راهنما در کنار سپر جلویی طراحی شده اند. سقف ام وی ام ۳۱۵ کوتاه بوده و حس هاچبک بودن را در فرد ایجاد می‌کند.

نمای عقبی ام وی ام ۳۱۵ هاچبک به خوبی از پس طراحی یک خودرو شهری هاچبک برآمده است. چراغ های عقبی کشیدگی چراغ های جلویی را ندارد اما به خوبی می‌توند هماهنگی خوبی ایجاد کند. سپر های عقبی طراحی بسیار مدرن تری دارند و بخش بزرگی از نمای پشتی خودرو را تشکیل داده است.

نمای پشتی ام وی ام 315 هاچبک

صندوق عقب ام وی ام ۳۱۵ هاچبک با توجه به نوع بدنه فضای کمی دارد و به عنوان خودرو خانوادگی برای مسافرت های طولانی مدت شاید چندان مناسب نباشد.

بررسی کابین ام وی ام ۳۱۵ هاچبک

یکی از جذاب ترین نکات طراحی شده در کابین ام وی ام ۳۱۵ هاچبک تریم دو رنگ مشکی – کرمی آن است که نمای اسپرت و زیبایی را تشکیل می‌دهد. داشبورد ام وی ام ۳۱۵ شکل عجیب و غریبی دارد و کمی متفاوت از خودرو های هاچبک دیگر است. و ادغام کیت بدنه مشکی و تریم های کرمی آن را تکمیل کرده است.

دریچه های کولر در بالای سیستم صوتی خودرو قرار گرفته، دسته دنده شکل و شمایل معمولی دارد و در کنار غربیلک فرمان نمای اسپرتی را به وجود آورده است. صفحه کیلومتر شمار آن نیز دارا دو آمپر می‌باشد.

صندلی های ام وی ام ۳۱۵ هاچبک روکش پارچه ای داشته اما از راحتی مطلوب برخوردار نیستند و کمی خشک هستند به طوری که با قرار گرفتن در صندلی متوجه خشکی و بالا بودن بیش از حد آن می‌شوید. فضای سرنشینان عقبی نیز برای دو بزرگسال و یک فرد خردسال مناسب است اما برای جایگیری سه فرد بزرگسال چندان مناسب نیست.

امکانات رفاهی و آپشن های ام وی ام ۳۱۵ هاچبک

امکانات رفاهی ام وی ام 315 هاچبک
ترمز ABS + EBD
سنسور عقب
ترمز عقب کاسه ای
چراغ مه شکن جلو و عقب
چراغ بدرقه
چراغ های جلویی هالوژنی
سیستم صوتی Vifa با ۶ اسپیکر و قابلیت پشتیبانی USB, SD Card, Bluetooth
مانیتور ۷ اینچی لمسی
ایربگ راننده و سرنشین جلو
سیستم تهویه دستی
صندلی با تنظیم ۴ حالته دستی
صندلی های عقبی تاشو
روکش پارچه ای و چرم (سفارشی)
آینه جانبی برقی

مشخصات فنی ام وی ام ۳۱۵ هاچبک

ماشین ام وی ام ۳۱۵ هاچ بک در سه تیپ اسپرت، لاکچری، و اکسلنت تولید می‌شده که تنها در امکانات رفاهی با یکدیگر تفاوت دارند و مشخصات فنی آنها تفاوتی ندارد. در این بخش به بررسی تیپ کنونی آن اکسلنت می‌پردازیم.

نوع موتوربنزینی
حجم موتور۱۵۰۰ سی سی
گیربکس۵ دنده دستی
پیشرانه۴ سیلندر
گشتاور۱۴۰ نیوتن متر
قدرت۱۰۷ اسب بخار
سرعت۱۷۰ کیلومتر بر ساعت
شتاب صفر تا صد۱۱٫۸ ثانیه
مصرف ترکیبی۶٫۳ ثانیه
حجم باک۵۰ لیتر
استاندارد آلایندگییورو ۴

مزایا و معایب ام وی ام ۳۱۵ هاچبک

مزایامعایب
کابین جادار از ۲۰۶کیفیت ساخت پایین
طراحی بدنه مدرنقلق گیری ترمز ها
دید وسیع آینه های جانبیسیستم تعلیق خشک
تقویت بدنه با لوله های فولادیضرایب دنده سبک تر از ۲۰۶
ایمنی مناسبنداشتن نسخه اتوماتیک
مصرف سوخت مناسبقیمت بالا قطعات

جمع بندی

ارزش خرید ام وی ام ۳۱۵ هاچبک با توجه به قیمت و امکانات رفاهی در کنار مشخصات فنی آن کمی غیر منطقی است و خودرو های دیگری در همین رنج قیمتی مانند پژو ۲۰۷ دنده ای و برلیانس H330 هاچبک از امکانات فنی و رفاهی بیشتری برخوردار هستند.

ام وی ام ۳۱۵ هاچبک با دارا بودن موتور ۱۵۰۰ سی سی و گشتاور ۱۴۰ نیوتن متری، توانایی تولید ۱۰۷ اسب بخار قدرت داشته و تا ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت نیز سرعت دارد. روی هم رفته، ام وی ام ۳۱۵ گزینه مناسبی برای تردد های شهری است و با توجه به ابعاد جمع و جور و مناسبی که دارد اتومبیل مناسبی برای تردد در شهر های پر ترافیکی مانند تهران است چرا که مصرف سوخت آن نیز اقتصادی بوده و ایمنی بالایی را نیز شامل می‌شود.

خرید لوازم یدکی ام وی ام ۳۱۵ هاچبک

اگر قصد دارید تا از قیمت لوازم یدکی و قطعات ام وی ام ۳۱۵ اطلاع کسب کنید، می‌توانید با مراجعه به وب سایت فروشگاهی یدک یار اقدام کنید. علاوه بر این، با شماره گیری ۰۲۱-۹۱۳۰۵۰۶۰ می‌توانید سفارش خود را به صورت تلفنی ثبت کنید.

ضمانت اصالت و سلامت فیزیکی قطعه در کنار ارسال درب محل و تحویل فوری از ویژگی های مطلوب قطعات یدک یار است.

تفاوت ام وی ام ۳۱۵ اکسلنت و لاکچری در چیست؟

از لحاظ موتوری و فنی یکی هستند اما آپشن های آنها با یکدگیر تفاوت دارد. مانند گرمکن شیشه، روکش چرم و…

مشخصات ام وی ام ۳۱۵ چیست؟

این خودرو دارای یک موتور ۱٫۵ لیتری ۴ سیلندر بوده و دارای یک گیربکس ۵ دنده دستی است. حجم باک آن ۵۰ لیتر و حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.