بررسی رنو مگان

رنو مگان از خودرو های قدیمی اما همچنان پر طرفدار کمپانی رنو فرانسه است که اولین بار در سال ۱۳۸۷ وارد ایران شد. طی ورود نمونه های وارداتی، شرکت پارس خودرو نمونه های مونتاژی آن را نیز وارد بازار نمود و در سه تیپ مختلف E1, E2 و ۲۰۰۰ روانه بازار کرد. دو نمونه اولی رنو مجهز به گیربکس دستی و نمونه ۲۰۰۰ سی سی آن مجهز به گیربکس اتومات و آپشن های رفاهی بیشتری است.

رنو مگان از جمله خودرو های باکیفیت کمپانی معروف رنو فرانسه است که در سال ۱۳۸۷ برای اولین بار وارد ایران شد. این خودرو در ابتدا با پیشرانه ۱۶۰۰ سی سی وارد بازار شد و از سال ۱۳۸۸ با پیشرانه ۲۰۰۰ سی سی وارد بازار شد. افت و خیز های زیادی تا سال ۱۳۹۳ در رابطه با خرید و فروش رنو مگان وجود داشت که شرکت پارس خودرو خط مونتاژ این خودرو را ایجاد نمود و از آن به بعد کان بر روی خط مونتاژ های داخلی تولید و عرضه شد.

مگان در ابتدا در یک تیپ E1 تولید می‌شد اما از سال ۱۳۹۰ تیپ E2 آن نیز با امکانات و تجهیزات بیشتری وارد بازار شد و در اختیار مشتریان قرار گرفت. رنو مگان توانست در سال های ورود خود به ایران مشتریان خاص خود را جذب کرده و هم اکنون با اینکه دوران میانسالی این خودرو می‌گذرد اما همچنان طرفداران خاص خود را دارد.

در این بخش از مقاله یدک یار قصد داریم تا به بررسی رنو مگان و مشخصات فنی و تجهیزاتی آن می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

بررسی مشخصات ظاهری رنو مگان

مدت زمان زیادی است که خودرو های کمپانی های فرانسوی مانند رنو، پژو، و سیتروئن پا به عرضه بازار خودرو در جهان گذاشته اند و یکی از داغ ترین بازار های خرید و فروش محصولات آن نیز در کشور خودمان است. از همان زمان ها انتقادات زیادی مبنی بر پیچیدگی فنی، استهلاک نسبتا بالا، هزینه های بالا نگه داری خودرو های فرانسوی وارد شده است اما همچنان مشاهده می‌شود که خودرو های فرانسوی از جایگاه خوبی در میان خودرو های محبوب در ایران برخوردارند.

رنو مگان (Renault Megane) هم از دسته خودرو هایی بود که در از همان زمان ورود خود توجهات بسیاری به خود جلب کرده بود و از بهترین گزینه های زمان خود بود چرا که بدنه و شکل و شمایل ظاهری آن نیز بسیار مورد توجه افراد بود.

بررسی بدنه رنو مگان

نمای بدنه مگان

به جرئت می‌توان گفت ویژگی های ظاهری و بدنه رنو مگان از جمله مهم ترین فاکتور هایی بود که مشتریان را به خود جذب می‌کرد. در واقع می‌توان گفت این ویژگی های ظاهری به قدر کافی در همان سال های خاص و جذاب بود که بتواند جایگاه قابل توجهی را در میان خریداران باز کند.

با نگاهی به مگان متوجه ابعاد و اندازه کشیده و بدنه سدان خودرو می‌شوید. فضای در نظر گرفته شده برای این خودرو به اندازه کافی مناسب بوده و می‌تواند پاسخگوی یک خانواده باشد. نمای جلویی مگان با توجه به طراحی بسیار منحصر به فرد جلوپنجره و شکل کشیده و زاویه دار چراغ ها به خوبی بر بیننده تاثیر گذار است. ابعاد این خودرو نیز در عرض به ۱۷۷۷ میلی‌متر، در طول به ۴۴۹۸ میلی‌متر و در ارتفاع به ۱۴۶۰ میلی‌متر میرسد.

بخش پایینی چراغ های جلویی را هواکش بزرگی با ادغام چراغ های مه شکن گرد و همچنین سپر مشکی رنگ و متفاوت از رنگ از بدنه تشکیل داده است. انحنا و زاویه های محدودی بر روی کاپوت خودرو نیز دیده می‌شود و دماغه خودرو از کشیدگی مناسبی برخوردار است.

در نماب جانبی خودرو شاهد خط مشکی رنگی درست در وسط درب ها هستیم که نمای جانبی را کمی از سادگی درآورده است. زاویه ای در بخش بالاتر درب ها نیز وجود دارد. شکل سه گوش چراغ راهنما و گلگیر های خودرو همگی دارای طراحی ساده و نه چندان مدرنی است البته با مقایسه با خودرو های امروزی.

نمای عقبی مگان

نمای عقبی خودرو از چراغ هایی تقریبا مثلثی شکل و زاویه دار تشکیل می‌دهد که فاصله بسیاری با یکدیگر دارند و درب صندوق عقب این فاصله را پر کرده است. دستگیر باز کردن درب صندوق عقب نیز در زمان خود دارای طراحی خاصی بود. سپر های عقبی نیز با رنگ غیر از بدنه در بخش پایینی درب صندوق عقب نیز جای گرفته اند. حجم صندوق عقب نیز حدود ۵۲ متر مکعب می باشد.

فضای صندوق عقب خودرو مناسب بوده و برای مسافرت های خانوادگی نیاز افراد را تامین می‌کند. آنتن خودرو هم کمی بالاتر از شیشه عقبی خودرو جای گرفته است.

بررسی کابین رنو مگان

طراحی نمای داخلی یا همان کابین رنو مگان با سلیقه کمتری در مقایسه با طراحی بیرونی خودرو انجام شده اما قابل قبول است. دریچه های تهویه هوا و شکل و شمایل ظاهری دسته دنده از جمله بدترین طراحی هایی است که در کابین مگان جای خوش کرده اند و به هیچ عنوان قابل توجیح نیستند. نلفیق دستگیره ها و کلید شیشه بالابر نیز از طراحی نه چندان دلچسبی برخوردار است.

محفظه داشبورد از فضای مناسبی برخوردار است و سیستم صوتی و کنسول مرکزی خودرو نیز دارای طراحی ساده ای می‌باشد. محفظه کنسول نسبتا جاداری هم در فضای بین صندلی های جلویی قرار گرفته است.

شکل ظاهری غربیلک فرمان نیز کاملا ساده و معمولی می‎باشد. صفحه کیلومتر شمار خودرو نیز دو آمپره است. کیفیت متریال به کار رفته در طراحی کابین هم در حد متوسط است.

صندلی های مگان تمام پارچه ای بوده و از راحتی نسبی برخوردار است و شیشه های کاملا بزرگ و دلباز خودرو محیطی مناسب را برای تمامی سرنشینان به وجود می‌آورد. فضای عقبی سرنشینان نیز از راحتی خوبی برخوردار است و برای سه فرد مناسب است.

امکانات رفاهی و آپشن های مگان

  • ترمز ABS
  • ترمز EBD (نسخه اتومات)
  • سنسور باران (نسخه اتومات)
  • اتو لایت
  • چراغ های مه شکن جلویی
  • چراغ جلو هالوژنی
  • چراغ کفی درب ها
  • چراغ جلو سقفی
  • چراغ مطالعه و چراغ مرکزی
  • نیروی کمکی برقی فرمان
  • فرمان حساس به سرعت
  • سیستم صوتی ۴ اسپیکر
  • کنترل سیستم صوتی پشت فرمان
  • ایربگ راننده و سرنشین
  • استارت بدون دکمه
  • سیستم تهویه دستی و اتومات (نسخه ۲۰۰۰)
  • شیشه بالابر برقی آنتی ترپ و تک لمسی
  • تنظیم صندلی راننده و سرنشین دستی دو حالته
  • صندلی عقب دو تکه ای
  • قاب آینه همرنگ بدنه
  • پرده عقبی و جانبی
  • پشت سری صندلی کاما با تنظیم ارتفاع ۳ حالته
  • محفظه کنسول جلو و عقب
  • زیرآرنجی درب دار در های جلو
  • محفظه درب دار طاقچه عقب
  • محفظه مخصوص روغن و جعبه کمک های اولیه
  • آینه جانبی با تنظیم برقی و گرمکن
  • شیشه دودی (سفارشی)

مشخصات فنی مگان

همانطور گه گفته شد، رنو مگان در ابتدا با تیپ E1 عرضه شد و چندی بعد تیپ E2 نیز به آن اضافه شد. این دو تیپ هر دو مجهز به گیربکس دستی بودند و چندی بعد تیپ ۲۰۰۰ سی سی آن نیز به بازار اضافه شد که دنده اتومات بوده و از آپشن های بیشتری برخوردار بود.

 1600 سی سی E11600 سی سی E22000 سی سی
نوع موتوربنزینیبنزینیبنزینی
حجم موتور۱۶۰۰ سی سی۱۶۰۰ سی سی۲۰۰۰ سی سی
پیشرانه۴ سیلندر۴ سیلندر۴ سیلندر
گیربکس۵ دنده دستی۵ دنده دستی۴ دنده اتومات
گشتاور۱۵۲ نیوتن متر۱۵۲ نیوتن متر۱۹۱ نیوتن متر
قدرت۱۱۵ اسب بخار۱۱۵ اسب بخار۱۳۶ اسب بخار
سرعت۱۹۲ کیلومتر بر ساعت۱۹۲ کیلومتر بر ساعت۲۱۰ کیلومتر بر ساعت
شتاب صفر تا صد۱۰٫۹ ثانیه۱۰٫۹ ثانیه۹٫۴ ثانیه
مصرف ترکیبی۷ لیتر۷ لیتر۷٫۸ لیتر
حجم باک۶۰ لیتر۶۰ لیتر۶۰ لیتر
نوع بدنهسدانسدانسدان
استاندارد آلایندگییورو ۳یورو ۳یورو ۳

مزایا و معایب رنو مگان

نمای داخلی مگان
مزایا مگانمعایب مگان
طراحی بیرونی مناسبتکنولوژی قدیمی جعبه دنده اتومات
فضای جادار کابینهزینه نگهداری بالا
اشتراک برخی قطعات با تندرنفوذ صدا به داخل کابین
کیفیت ساخت مناسبکمبود آپشن های رفاهی
سواری نرمکیفیت پایین رنگ بدنه

رقبای رنو مگان

آیا رنو مگان ارزش خرید دارد؟

رنو مگان به دلیل داشتن طراحی بدنه مناسب در زمان خود مورد توجه افراد زیادی قرار گرفت و هم چنان طرفداران خاص خود را دارد.

این خودرو با سه تیپ مختلف عرضه شده که با پیشرانه های ۱۶۰۰ و ۲۰۰۰ عرضه شده و نمونه های ۲۰۰۰ آن دارای گیربکس اتومات بوده و آپشن های بیشتری را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. سواری نرم و فاضی جادار سرنشینان از جمله بهترین نقاط قوت مگان محسوب می‌شود گه با پیشرانه ۴ سیلندره که گشتاور ۱۹۱ نیوتن متری را به وجود می‌آورد، سرعتی معادل با ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت را تولید می‌کند.

هزینه نگهداری بالا، کمبود آپشن های رفاهی و در نهایت تکنولوژی قدیمی گیربکس اتومات آن از جمله مهم ترین ایراداتی است که بر مگان وارد است.

خرید لوازم یدکی رنو مگان

اگر قصد خرید لوازم یدکی رنو مگان را دارید و تمایل به اطلاع از قیمت قطعات مصرفی آن را دارید، می‌توانید با مراجعه به وب سایت فروشگاهی یدک یار اقدام به خرید کنید.

این مجموعه با در نظر گرفتن اصالت و کیفیت اصلی قطعات و ارسال به موقع آنها به مشتریان سراسر کشور تلاش دارد تا در جلب رضایت مشتری بکوشد. علاوه بر این، امکان سفارش تلفنی و اینترنتی لوازم یدکی برای شما وجود دارد.

همچنین می‌توانید از طریق کارشناسان یدک یار مشاوره لازم در زمینه لوازم یدکی و قطعات را دریافت کنید.

ایا مگان ارزش خرید دارد؟

در کل باید گفت این خودرو در شهر و جاده عملکرد مناسبی نشان داده است.

حجم صندوق عقب مگان چقدر است؟

۵۲ متر مکعب

آیا هزینه نگهداری مگان بالاست؟

هزینه نگهداری بالا، کمبود آپشن های رفاهی و در نهایت تکنولوژی قدیمی گیربکس اتومات آن از جمله مهم ترین ایراداتی است که بر مگان وارد است.

ابعاد مگان چقدر است؟

ابعاد این خودرو نیز در عرض به ۱۷۷۷ میلی‌متر، در طول به ۴۴۹۸ میلی‌متر و در ارتفاع به ۱۴۶۰ میلی‌متر میرسد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.