بررسی ام وی ام ۱۱۰S

ام وی ام ۱۱۰S از خودرو های تولید شده توسط شرکت مدیران خودروست که برای اولین بار در سال ۱۳۹۴ عرضه شد. این خودرو به واسطه طراحی جمع و جور و فانتزی خودرویی مناسب برای ترافیک های شهری است و تاکنون در سه تیپ کامفورت، لاکچری، و اسپرت لاکچری عرضه شده است. امکانات رفاهی و مشخصات فنی آن نیز در مقایسه با ابعاد و قیمت کلی خودرو تقریبا مناسب است.

شما هم نام ام وی ام ۱۱۰S را بارها شنیده و مدل های مختلف آن را در خیابان های شهر دیده اید. در اواخر دهه ۷۰ میلادی بود که خودرویی جمع و جور و کوچک با نام دوو ماتیز توسط چینی ها ب به عرضه میدان گذاشت و توانست طرفداران بسیاری را به خود اختصاص دهد. این خودرو کم مصرف، کوچک، و باکیفیت با توجه به طراحی تخم مرغی خود در چشم خریدار بسیار دیدنی بود و قیمت مناسب آن نیز بر محبوبیت بیشتر آن دامن زد.

بعد از توقف تولید دوو ماتیز، شرکت مدیران خودرو با توجه به رده قیمتی پاینی که این خودرو شامل می‌شد اقدام به تولید ام وی ام ۱۱۰ اس نمود. البته این خودرو در ابتدا با نام چری QQ شناخته می‌شد اما با ورود ام وی ام ۱۱۰ اس، خریداران یکی پس از دیگری خصوصا بانوان به این خودرو علاقه مند شدند.

ام وی ام ۱۱۰ اس (MVM 110S) در ابتدا ورود خود به بازار رقیبی برای پراید محسوب می‌شد اما با توجه به بازار قطعات ضعیف و بازار دست دوم نامطلوب از این دور رقابت عقب ماند. البته امروزه تعداد زیادی از این نمونه خودرو در حال رفت و آمد در سراسر شهر است.

در این بخش از مقاله یدک یار قصد داریم تا به بررسی ام وی ام ۱۱۰ اس پرداخته و ویژگی و مشخصات فنی آن را در اختیار شما قرار دهیم. با ما همراه باشید.

آیا ام وی ام ۱۱۰S همان دوو ماتیز است؟

بررسی طراحی ظاهری ام وی ام 110 اس

با توجه به محبوبیت خودرو چینی ماتیز که سال ها پیش در بازار ایران وجود داشت، شرکت مدیران خودرو با طراحی جدید تر و توانست نمونه پیشرفته تری از چری کیو کیو را با نام ام وی ام ۱۱۰ اس در بازار عرضه کند. در واقع، ام وی ام ۱۱۰ اس را می‌توان نسخه جدید تر و فیس لیفت دوو ماتیز دانست که اتومبیلی محبوب در میان جوانان و به خصوص بانوان است.

شکرت مدیران خودرو در سال ۱۳۹۴ این نمونه را با پسوند S وارد بازار کرد که از لحاظ قیمتی در رده خانواده پژو ۴۰۵، سمند و ۲۰۶ قرار دارد و صد البته تاثیر منفی را در بازار آن به وجود آورد. در سال ۹۷ به بعد، مدیران خودرو تیپ های اسپرت لاکچری ام وی ام ۱۱۰ اس را در بازار روانه کرد.

بررسی طراحی ظاهری ام وی ام ۱۱۰ اس

رانندگی در شلوغی های شهری و پیدا کردن جای پارک برای تمامی افرادی که روزانه در خیابان های شهری در حال رفت و آمد هستند امری سخت و دشوار است. ام وی ام ۱۱۰ اس که یک هاچبک مینی محسوب می‌شود گزینه بسیار مناسبی برای بسیاری از افرادی است که این رفت و آمد های روزانه را انجام می‌دهند.

مهم تر از هر چیزی، ابعاد و اندازه این خودروست که آن را بسیار خواستنی و محبوب کرده است و بعد از آن، کیفیت در وهله های بعدی مورد توجه افراد قرار گرفته است.

بررسی بدنه ام وی ام ۱۱۰ اس

شکل و شمایل کاملا تخم مرغی ام وی ام ۱۱۰ اس در نگاه اول کاملا مشهود است، خصوصا زمانی که به چراغ های بیضی شکل و همچنان تخم مرغی شکل آن نگاه می‌کنید، این موضوع بیش از پیش در ذهن شما نقش می‌بندد. البته به اعتقاد بسیاری، ام وی ام ۱۱۰ اس خودرویی جذاب و شیک به حساب نمی‌آید، اما به معنی این نیست که ظاهر زشتی دارد.

ظاهر کلی بدنه ام وی ام ۱۱۰ اس کاملا عاری از هر نوع خشونت است و بسیار نرم مهربان جلوه می‌کند. چراغ های مه شکل که در زیر چراغ های اصلی قرار گرفته و جلوپنجره را نیز در خود جای داده است. نمای جانبی خودرو را قرار گیری غیر متعارف دستگیره در بخش درب های عقبی تشکیل می‌دهد که طاهری مدرن و فانتزی به وجود آورده است.

نمای جانبی ام وی ام 110 اس

انحنای خطی در زیر شیشه های بزرگ هم قرار گرفته و بدنه را از حالت سادگی درآورده است. از هر بگذریم نمای عقبی ام وی ام ۱۱۰ اس دارای نمایی بسیار مدرن است که زیبایی زیادی به کل خودرو بخشیده. نمای عقبی را چراغ های عمودی در کنار یک شیشه بزرگ تشکیل می‌دهد و سپر آن نیز همانند دماغه طراحی شده است.

در تیپ های اسپرت این خودرو شاهد دو رنگ بودن بدنه آن هستیم که نمای زیباتری را در نگاه بیننده به وجود می‌آورد.

بررسی کابین ام وی ام ۱۱۰S

کابین ام وی ام 110 S

فضای داخلی ام وی ام ۱۱۰ اس را نمایی ساده و در عین حال کاربردی و قابل قبول تشکیل می‌دهد. طراحی کابین این خودرو به صورت مدور بوده و هماهناگی خوبی را با نمای بیرونی و بدنه به وجود می‌آورد. همه چیز در کابین در جای خود قرار دارد؛ سیستم صوتی، دریچه های کشیده شکل کولر، غربیلک فرمان، صفحه کیلومتر یک آمپری و دسته دنده همگی برای به وجود آوردن فضایی برای رانندگی مناسب هستند.

با توجه به نمای بدنه بسیار کوچک یاین خودرو، فضای داخلی و کابین آن کاملا به اندازه بوده و راحتی سرنشینان را فراهم می‌کند. صندلی های ام وی ام ۱۱۰ اس از جنس پارچه ای بوده و راحت هستند. البته این قول را نمی‌دهیم که در مسافت های طولانی همچنان راحت و مناسب باقی بمانند.

امکانات رفاهی و آپشن های ام وی ام ۱۱۰ اس

ام وی ام ۱۱۰S دارای دو نسخه کامفورت و لاکچری است که در نمونه های لاکچری شاهد برخی امکانات و آپشن های بیشتری هستیم. در این بخش به تمامی امکانات موجود در این این خودرو می‌پردازیم.

  • ترمز ABS + EBD
  • شیشه بالابر های برقی
  • آینه جانبی برقی
  • ایربگ های راننده و سرنشین جلو
  • صفحه کیلومتر دیجیتالی
  • نمایشگر مصرف سوخت لحظه ای
  • گرمکن شیشه
  • برف پاک کن شیشه عقب
  • مه شکن های جلو و عقب
  • سنسور عقب
  • ترمز عقب کاسه ای
  • سیستم صوتی ۴ اسپیکر با پشتیبانی USB و MP3
  • نیرو کمکی هیدرولیکی
  • سیستم تهویه دستی
  • تنظیم صندلی ۴ حالته دستی

یکی از منفی ترین نکات نسخه های کامفورت ام وی ام ۱۱۰ اس حذف برخی اپشن های حیاتی و ایمنی مانند گرمکن و برف پاک کن شیشه عقبی است. علاوه بر آن، سنسور عقب در این نسخه وجود ندارد.

مشخصات فنی ام وی ام ۱۱۰S

همانطور که گفته شد، ام وی ام ۱۱۰ اس دارای سه تیپ کامفورت، لاکچری، و اسپرت لاکچری است که از نظر آپشنی و ظاهری با یکدیگر دچار تفاوت هستند و عملا تغییری در پیشرانه و مشخصات فنی آنها وجود ندارد. از دیگر تفاوت های این تیپ ها سال تولید آنهاست؛ تولید تیپ های کامفورت و لاکچری از سال ۹۴ تا ۹۶ و تولید تیپ اسپرت لاکچری از سال ۹۷ می‌باشد.

نوع موتوربنزینی
حجم موتور۱۰۰۰ سی سی
پیشرانه۳ سیلندر
گیربکس۵ دنده دستی
گشتاور۹۳ نیوتن متر
قدرت۶۸ اسب بخار
سرعت۱۳۸ کیلومتر بر ساعت
شتاب صفر تا صد۱۸٫۷ ثانیه
حجم باک۳۵ لیتر
مصرف ترکیبی۴٫۲ لیتر
استاندارد آلایندگییورو ۴

 مزایا و معایب ام وی ام ۱۱۰S

مزایامعایب
مصرف سوخت اقتصادیفرمان پذیری کم
استهلاک کمامکانات رفاهی پایین
شعاع گردش ۶ متریحذف پیشرانه ۴ سیلندر
کیفیت بهتر از مدل ۱۱۰قیمت بالا نسبت به سایر رقبا
سهولت استفاده در ترافیک 

آیا ام وی ام ۱۱۰ اس ارزش خرید دارد؟

با توجه به تمامی نکاتی که درباره این مدل خودرو گفته شد، ام وی ام ۱۱۰ اس گزینه مناسبی برای رفت و آمد های شهری در ترافیک های سنگین تهران است و با توجه به ابعاد کوچکی که دارد مشکلی برای جای پارک شما به وجود نمی‌آورد.

این خودرو با دارا بودن پیشرانه ۳ سیلندره و حجم موتور ۱۰۰۰ سی سی بوده و گشتاور و قدرتی به ترتیب ۹۳ نیوتن متر و ۶۸ اسب بخار دارد. البته بالا بودن قیمت ام وی ام ۱۱۰ اس با توجه به امکانات محدود و پیشرانه نه چندان قدرتمند امری غیر منطقی است چرا که این خودرو تقریبا با قیمت پراید ۱۱۱ برابری می‌کند اما مشخصات فنی این مدل پراید بسیار قابل توجه تر از این ام وی ام کوچک است. همچنین، خریداران با توجه به قیمت عرضه شده برای این خودرو ترجیح به این موضوع دارن که به سراغ موتور های قدرتمند تری چون پژو ۲۰۶ تیپ ۲، تیبا، و ساینا بروند.

خرید لوازم یدکی ام وی ام ۱۱۰ اس

برای خرید هر نوع قطعه و لوازم یدکی ام وی ام ۱۱۰ اس می‌توانید با تماس با مجموعه یدک یار از طریق شماره تلفن ۹۱۳۰۵۰۶۰-۰۲۱ و یا مراجعه یه وب سایت فروشگاهی یدک یار اقدام به خرید قطعه مورد نظر خود کنید.

تمامی قطعات ضمانت اصالت و سلامت فیزیکی داشته و در صورت مغایرت با نیاز مشتری مرجوع و یا تعویض خواهند شد. ارسال به سراسر کشور و تحویل درب محل شما از دیگر خدماتی است که با خرید از مجموعه یدک یار در اختیار شما قرار می‌گیرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.