بررسی لکسوس RX350

لکسوس RX350 خودوریی لوکس از برند لکسوس است که زیر مجموعه کمپانی بزرگ ژاپنی تویوتا می باشد. لکسوس آر ایکس ۳۵۰ در سال ۱۹۹۸ معرفی شد و بعد از آن نسخه های فیس لیفت و نیو را به مشتریان ارائه داد و توانست فروش خوبی را در سراسر دنیا از جمله ایران به خود اختصاص دهد.

خودروی لکسوس RX350 (Lexsus RX) یک خودروی ساخت کشور ژاپن است که به وسیله کارخانه خودرو سازی معروف لکسوس طراحی و ساخته شده است. خودروی لکسوس RX350، یک ماشین لوکس است که در خود کشور ژاپن با عنوان تویوتا هریر معروف است. این ماشین برای اولین بار در سال ۱۹۹۸ بود که به دنیا معرفی شد و از همان ابتدا در کشورهای مختلف دنیا از جمله در کشوری مثل ایالات متحده آمریکا که بازار خودروی بسیار معروفی دارد، توانست به خوبی به فروش برسد.

 ویژگی های فنی خودروی  RX 350

 خودروی RX350 شش سیلندر است و دارای ۲۴ عدد سوپاپ می باشد. حجم موتور RX350 نیز سه و نیم لیتر است. این موتور به صورت تنفس طبیعی کار می کند و دارای ۲۷۵ اسب بخار در ۶۲۰۰ دور در دقیقه قدرت می باشد. بیشترین گشتاور این خودرو هم ۳۴۸ نیوتن متر در ۴۷۰۰ دور در دقیقه است. ماشین RX350، به صورت چهار چرخ متحرک کار می کند و گیربکس ۶ دنده اتوماتیک دارد. البته نسخه نیوفیس خودروی RX350 ، گیربکس ۸ دنده ای اتوماتیک دارد. شتاب صفر تا صد این خودرو ۷.۴ ثانیه و بیشترین سرعت آن ۱۸۰ کیلومتر در ساعت است.

آپشن های خودروی RX350

آپشن های خودروی RX 350 نسل سوم در ایران
  • سیستم صوتی خودروی RX350 مجهز به بلوتوث چندکاره می باشد.
  • سیستم نویگیشن یا همان جی پی اس در ماشین RX350 وجود دارد.
  • مانیتور ۸ اینچی واید اسکرین جزء آپشن های ماشین RX 350 می باشد.
  • این سیستم صوتی، ۱۵ عدد بلندگو دارد و می تواند با دی وی دی و یو اس بی کار کند.
  • صندلی‌های جلوی این خودرو به صورت برقی در ده سمت مختلف تنظیم می شوند.
  •  صندلی های جلو در این ماشین دارای حافظه می باشند و شایان ذکر است که این صندلی های جلو مجهز به گرم کن و سرد کن می‌باشند.
  • درب صندوق عقب این خودرو هم به صورت برقی باز می شود.
  • این خودرو مجهز به سقف ریلی می باشد.
  • ورود به این خودرو دارای سیستم ورود بدون کلید است.
  • آینه عقب خودرو الکتروکرومیک بوده و مجهز به گرمکن و حافظه و همچنین قابلیت جمع شوندگی خودکار است.
  • آینه های جانبی خودرو مجهز به دوربین آر اچ اس هستند؛ که در پارک کردن، کمک شایانی به راننده می کنند.
  • لامپ های تطبیقی هوشمند در این خودرو وجود دارد.

آپشن های خودروی RX 350 نسل سوم در ایران

مدل ۲۰۱۳ خودرو آر ایکس ۳۵۰ در دو مدل اسپرت و مدل عادی وارد ایران شد و امکاناتی که در این خودرو وجود دارند عبارت هستند از:

  • ده عدد کیسه هوا
  •  سیستم کنترل پایداری و کشش
  • سیستم مدیریت پویای خودرو
  • سنسورهای پارک کردن خودرو
  • چراغ خودکار خودرو
  • تنظیم ارتفاع نور خودکار
  • سیستم تشخیص برخورد از جلو
  • مه شکن
  • شوینده چراغ
  • فرمان برقی حساس به سرعت که دارای ۴ حالت مختلف است.
  • شیفتر پشت فرمان مخصوص ورژن اف اسپرت
  • روکش چرمی فرمان
  • سیستم صوتی مجهز به هدفون وایرلس با ۱۵ عدد بلندگو
  • صفحه نمایش در صندلی های ردیف عقب ماشین
  • دوربین های پشت و کناری ۳۶۰ درجه
  • سیستم تهویه هوای مطبوع دوگانه خودکار

ابعاد و وزن خودرو RX 350

وزن این خودرو ۱۹۷۰ کیلوگرم و طول آن ۴۷۶۸ میلی متر است. عرض این خودرو هم ۱۸۸۵ میلی متر و ارتفاع آن ۱۶۸۴ میلی متر می باشد. فاصله بین دو محور RX350 نیز،  ۲۷۳۸ میلی متر است.

 مصرف بنزین خودرو RX350

این خودرو در داخل شهر، ۱۴.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بنزین می‌سوزاند. مصرف بنزین خودروی RX350  در خارج از شهر ۸.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و مصرف ترکیبی آن ۱۰.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می باشد. حجم باک بنزین خودرو، ۷۲ لیتر بوده و استاندارد آلایندگی آن یورو ۴ می باشد. این خودرو ۲۵۰ گرم گاز دی اکسید کربن در هر کیلومتر تولید می کند.

 بررسی ایمنی خودروی آر ایکس ۳۵۰

خودروی RX350  بسیار امن می باشد و توانسته است از موسسه تست ایمنی خودروی انکپ، که یک موسسه بسیار معتبر در بررسی ایمنی خودروها می باشد؛ ۵ ستاره ایمنی را دریافت کند. ترمزهای این خودرو مجهز به سیستم های پیشرفته ای بی اس، ای بی دی، بی ای اس هستند.

کمربندهای ایمنی ماشین RX350 هم به صورت پیش کشنده می باشند و کاملاً هوشمند هستند. خودروی RX 350، برای افزایش ایمنی مجهز به ۱۲ عدد ایربگ شده است. این کیسه های هوا یا همان ایربگ ها، شامل ایربگ های جلو، ایربگ های جانبی و ایربگ های پرده ای می باشند. همچنین این خودرو دارای آپشن کروز کنترل یا همان رانندگی خودکار نیز می باشد. قابلیت اچ ای سی یا همان کنترل در سربالایی ها هم در این خودرو تعبیه شده است که کمک شایانی به رانندگی با این خودرو در سربالایی و سرپایینی می کند.

مدل های مختلف خودروی RX 350 در ایران

این خودرو دارای چهار نسل مختلف است. نسل اول این خودرو وارد ایران نشد؛ اما نسل های بعدی به ایران راه یافتند. البته نسل چهارم خودروی RX 350 هم در تعداد بسیار محدودی به ایران آمد. بنابراین وقتی صحبت از خودروی لکسوس RX 350 در ایران می‌شود، معمولاً بحث سر نسل دوم و سوم آن است. با تصویب قانون منع واردات ماشین های لوکس به ایران و همچنین با وضع تحریم ‌های گوناگون در چند سال اخیر علیه حکومت ایران، واردات این خودروی لوکس به کشور ما قطع شد. امروزه آخرین مدل از این خودرو که در بازار ایران وجود دارد؛ مدل ۲۰۱۳ آن است، زیرا نسل چهارم این خودرو در مدل آر ایکس ۲۰۰ تی، به ایران وارد شد. پس اگر درست بگوییم، تنها نسل دوم و سوم خودروی آر ایکس۳۵۰ در ایران وجود دارد.

 همین مدل های کار کرده خودرو RX 350 هم بازار بسیار مناسبی در ایران دارند. دلیل اقبال مردم به خودروی ایکس ۳۵۰، کیفیت ساخت بسیار مناسب آن به علاوه قدرت فنی ثابت شده این خودرو است. البته از همه مهمتر، اعتماد مردم ایران به محصولات ژاپنی است که باعث اقبال آن ها به خودروی RX 350 می شود. اعتمادی که به عنوان مثال برای خودروهای چینی وجود ندارد.

این خودرو در ابتدا در مدل های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ وارد ایران شد؛ ولی نسل سوم آن هم در سال ۲۰۰۹ میلادی با تغییر ظاهر، که اسپرت تر و جذاب تر شده بود، به کشور ما آمد و تا سال ۲۰۱۲ میلادی، ورود خودروی نسل سوم RX 350 به بازار ایران ادامه پیدا کرد. در سال ۲۰۱۳ نسخه تغییر چهره یافته یا همان نسخه نیوفیس این خودرو وارد ایران شد. در نسخه تغییر چهره یافته، جلو پنجره این خودرو بزرگ تر شده بود و طرح بسیار زیبایی پیدا کرده بود و یک سری تغییرات دیگر هم در ظاهر این خودرو به وجود آمده بود.

طراحی بیرونی خودروی آر ایکس۳۵۰

طراحی بیرونی خودروی آر ایکس۳۵۰

 چندین سال پیش بود که زبان طراحی جدیدی برای خودروهای کارخانه خودرو سازی لکسوس معرفی شد. این زبان طراحی جدید، برگرفته از هنر سنتی اوریگامی ژاپن بود. تمام خودروهای لکسوس از این زبان طراحی بهره می گیرند. در واقع خودروهای کارخانه لکسوس از شکل های هندسی بزرگ با زاویه های بسیار تند و تیز در کنار یک سری خطوط دارای انحنا بهره می گیرند. این نوع طراحی باعث می شود خودروی لکسوس هم عامه پسند باشند و هم خیلی اسپرت و جذاب و با ابهت و خشن به نظر برسد.

 در ماشین لکسوس RX350، مدل ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ میلادی، طراحی ضعیف تری در خودرو وجود داشت و به جز ظاهر چراغ ها، خیلی زاویه های تند و تیز در خودرو دیده نمی‌شد؛ در واقع از سال ۲۰۱۳ ، هنر سنتی اوریگامی ژاپنی، در طراحی خودرو ها مورد استفاده قرار گرفت و از آن به بعد هم استفاده از این زبان طراحی ادامه پیدا کرد. خودروهای مدل قبل از ۲۰۱۳ RX350، خیلی حجم پردازی نشده بودند و خیلی عضلانی نبودند. خودروی نسل سوم آر ایکس۳۵۰، در طراحی پنجره ها و همچنین نمای جانبی خودرو بسیار بهتر شده است. قسمت عقب خودروی RX350 هم با بقیه قسمت ‌های خودرو هماهنگ است و طراحی جالبی دارد.

خلاصه باید این طور بگوییم که خودروی RX350، در سال ۲۰۱۳ در بین تمامی خودرو های موجود در دنیا طراحی قابل قبول و مناسبی داشت و توانست خریداران پول دار را در کل دنیا به سمت خود جذب کند. حتی امروزه که حدود ۹ سال از ارائه نسخه نیوفیس نسل سوم خودرو ۳۵۰ می گذرد، باز هم طراحی این خودرو جذابیت خاص خود را دارد و نمی‌شود انتقاد خاصی به آن داشت.

 طراحی داخلی خودروی آر ایکس۳۵۰

خودروی آر ایکس۳۵۰ نسل سوم، داشبورد و کنسول میانی بسیار زیبایی دارد. در این خودرو اهرم تعویض دنده نسبت به حالت معمولی، در مکان بالاتری قرار گرفته است. این امر باعث شده است که خودروی RX350 از لحاظ ارگونومیکی و میزان راحتی راننده، وضعیت خوبی داشته باشد. سیستم چند رسانه‌ای و سیستم تهویه هوا هم به خوبی روی داشبورد این خودرو قرار گرفته است. همچنین در این خودرو از تریم چوبی برای طراحی کابین داخلی استفاده شده است که لوکس بودن آن را افزایش داده است. مواد استفاده شده در ساخت کابین خودرو هم بسیار با کیفیت هستند، البته انتظار دیگری هم نمی‌توان از این خودرو و از این کارخانه خودروسازی مطرح بین المللی داشت.

در مورد صندلی های این خودرو هم باید بگوییم که هر چند صندلی‌های خودرو ارگونومیک هستند اما خشک بودن آن ها به خصوص خشک بودن صندلی عقب خودرو می‌تواند برای سرنشینانی که به مدت طولانی در این خودرو می نشینند، کمی آزار دهنده باشد. صندلی های دو ردیف اول این ماشین بسیار جادار هستند. و سرنشینان می‌توانند به راحتی در این صندلی ها بنشیند.
اگر بخواهیم به صورت کلی به این قضیه نگاه کنیم، باید بگوییم که کابین خودروی آر ایکس ۳۵۰ به خصوص در نسل سوم، طراحی عالی و کیفیت ساخت بالایی دارد و برای خانواده ها مناسب است. اگر کارخانه لکسوس فکری هم به حال مشکلات جزئی می کرد، طراحی داخلی این خودرو بی عیب و نقص می‌ شد.

مزایای خودروی RX 350

  • استهلاک خودروی RX 350 بسیار پایین است.
  • این خودرو مقاومت و دوام بالایی دارد و دیرتر راننده را به تعمیرگاه می فرستد.
  • به لحاظ امنیتی، خودروی RX 350 در شرایط بسیار مناسبی قرار دارد.
  • بازار خودروی کار کرده در این ماشین بسیار خوب است و اگر شما مالک این خودرو باشید با کمی بالا و پایین کردن قیمت می توانید به راحتی آن را بفروشید. این مزیت، یک مزیت بسیار بزرگ است.
  • شرکت ایرتویا، نمایندگی محصولات لکسوس را در کشور ما بر عهده دارد و خدمات پس از فروش بسیار خوبی را ارائه می دهد.
  • امکانات رفاهی و آپشن های خودروی RX 350 بسیار خوب است.
  • سواری با خودروی RX 350 بسیار نرم و راحت است.
  • کیفیت ساخت قطعات خودروی RX 350 بسیار خوب است.

  معایب خودروی RX 350

  • صندلی های این خودرو یک مقدار سفت هستند.
  • با توجه به اینکه مدل جدیدتر از ۲۰۱۳ در کشور ایران وجود ندارد، جدیدترین مدلی که شما می توانید خریداری کنید حداقل ۹ سال کار کرده است و در این ۹ سال احتمالا با مشکلات و خرابی هایی در بدنه و موتور و جلوبندی مواجه شده است. بنابراین شما پس از خرید خودروی RX 350  باید پولی را برای هزینه تعمیرات آن کنار بگذارید که با توجه به قیمت بالای قطعات این خودرو، اذیت خواهید شد.
  • کمیاب بودن قطعات خودروی RX 350 و سایر خودروهای ژاپن در بازار خودروی ایران

قیمت خودروی RX 350

مدل ۲۰۱۳ خودروی RX 350 ، بسته به میزان کارکرد خودرو و وضعیت فنی و جلو بندی و همچنین میزان رنگ بدنه خودرو، قیمتی بین ۳ میلیارد تا ۴ میلیارد و سیصد میلیون تومان دارد. البته در صورتی که خودروی RX 350 ، چپ کرده باشد و اصطلاحا سقف آن رنگ داشته باشد، قیمت آن خیلی پایین می آید.

مدل ۲۰۱۲ خودروی RX 350، بین دو میلیارد تا سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آگهی می شود. مدل‌های پایین‌تر این ماشین هم قیمتی زیر ۳ میلیارد تومان دارند. البته با توجه به میزان کارکرد خودرو و رنگ و وضعیت فنی، حتی قیمت بعضی از مدل های این خودرو در بازار ایران تا یک میلیارد و پانصد میلیون تومان قیمت‌ گذاری می‌شود.

و در نهایت می توان گفت که هم اکنون یدک یار در تلاش است که تمامی قطعات و لوازم این خودرو را به شما ارائه بدهد به همین منظور شما می توانید با ورود به صفحه ی خرید لوازم یدکی لکسوس RX350 تمامی لوازم این ماشین را پیدا و خریداری کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.