بررسی ۲۰۷

کمپانی ایرانخودرو با هدف طراحی خودرویی خاص و جوان‌پسند اقدام به تولید پژو ۲۰۷ در سال ۹۱ کرد. این پژو امروزه به یکی از پرفروش‌ترین خودرو‌های هاچ‌بک در کشورمان تبدیل شده است. در این مقاله مشخصات کلی این خودرو برای شما فراهم آورده‌ایم.

پژو ۲۰۷” از محبوب ترین خودروهای جوان پسند در کشور ماست که در چند دهه اخیر فروش بالایی را در میان خودروهای هاچبک به خود اختصاص داده است. پژو “۲۰۷” برای اولین بار توسط کمپانی ایران خودرو در ایران به خط تولید رسید و رفته رفته جای خود در میان دوستداران خودرو‌های مدرن و نسل جدید پیدا کرد.

تاریخچه پژو ۲۰۷

در سال ۱۹۹۸، کمپانی پژو فرانسه به دنبال تولید خودرویی جمع و جور و در عین حال مدرن بود که همچنان بتواند صدر جدول پرفروش ترین خودروهای هاچبک را از آن خود کند، درست مانند پیش بینی کمپانی مذکور، این رتبه با تولید پژو ۲۰۶ به خوبی تحت پوشش قرار گرفت و تجربه فروش خوبی را از سال های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۳ کسب کرد. بعد از گذشت تایم طلایی فروش این مدل، کمپانی طرح جدیدتری از این خودرو را با نام ۲۰۷ در بازار رونمایی کرد. پژو ۲۰۷ (peugeot 207) هم همانند دو نسخه قدیمی‌تر خود فروش بالایی را در سراسر فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی تجربه کرد.
کمپانی ایران خودرو در ایران در سال ۱۳۸۹ نسخه ای ارتقا یافته را با نام پژو ۲۰۷ در بازار عرضه نمود. نسخه ایرانی این خودرو تفاوت های بسیاری با نمونه فرانسوی دارد چرا که از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به ۲۰۶ دارد به همین دلیل است که بسیاری از کشور های اروپایی از آن با نام ۲۰۶ پلاس هم یاد می‌کنند. در واقع، ۲۰۷ نسخه فیس لیفت مدل قبلی است.
در این مقاله قصد داریم تا به بررسی جامع و کامل خودرو پژو ۲۰۷ با ذکر تمامی ویژگی‌ها از قبیل خصوصیات ظاهری، امکانات و مشخصات فنی بپردازیم. اگر شما هم جزء افرادی هستید که علاقه مند به خرید این مدل پژو می‌باشید، با ما همراه باشید.

معرفی انواع پژو ۲۰۷

۲۰۷ سقف فلزی:

این مدل از پژو ۲۰۷ سقف یک تیکه فلزی داشته و فاقد آپشن پانوراما (سقف شیشه ای) است. این مدل ۲۰۷ دارای دو گیربکس دنده دستی ۵ سرعته و گیربکس اتوماتیک است.

۲۰۷ سقف شیشه ای (پانوراما):

این مدل از ۲۰۷ دارای سقف فلزی نیست و سقف آن به صورت کامل از شیشه است. در ۲۰۷ پانوراما، درپوش سقف کاملا از پارچه بوده و همچنین قابلیت باز و بسته شدن دارد که نمای بسیار خوبی از آسمان به سرنشینان خودرو میدهد. این مدل نیز از دو نوع گیربکس اتومات و دنده ای برخوردار است.

همچنین ۲۰۷ نیز در دو مدل ۲۰۷ هاچ بک و ۲۰۷ صندوقدار به بازار خرید و فروش عرضه شده است و شما تمام مدل های بالا را می توانید در هر دو نسخه تهیه نمایید. پس در نهایت میتوان تمام مدل های ۲۰۷ را به ۸ نوع تقسیم نمود:
هاچ بک سقف فلزی دنده ای، هاچ بک سقف فلزی اتوماتیک، هاچ بک سقف شیشه ای دنده ای، هاچ بک سقف فلزی اتوماتیک، صندوقدار سقف فلزی دنده ای، صندوقدار سقف فلزی اتوماتیک، صندوقدار پانوراما دنده ای و صندوقدار پانوراما اتوماتیک که هرکدام از این مدل ها در بازار با قیمت های مختلف عرضه شده است.

بررسی طراحی خارجی ۲۰۷

به طور کلی، پژو ۲۰۷ پلتفرم مشابهی با نسخه قبلی خود یعنی ۲۰۶ دارد و این شباهت در دو نسخه قدیمی و جدید ۲۰۷ به خوبی مشهود است، اما برخلاف طراحی بدنه خارجی و کابین ۲۰۶، پژو ۲۰۷ خودرویی با ظاهر امروزی است و توقع شما را نسبت به ظاهر خودرو به خوبی برآورده می‌کند.

1560607868475

در کنار شباهتی که بین این دو وجود دارد، تفاوت هایی نیز به چشم می‌خورد. به طور کلی، اگر دقیق‌تر به بررسی پژو ۲۰۷ بپردازیم مواردی از تغییرات جزئی را خواهیم دید. در ادامه به بررسی دقیق‌تر این تغییر و تحولات می‌پردازیم:

بررسی گلگیر ۲۰۷

پهن‌تر شدن گلگیر ۲۰۷ در مقایسه با ۲۰۶ از اولین تغییراتی است که به چشم شما می‌خورد. تغییر در این قسمت به جنبه زیباتر شدن ظاهر خودرو و همچنین اضافه شدن دو ورودی هوایی در میان مه‌شکن‌ اطلاق می‌شود.

سپرها و جلو پنجره

یکی از جذاب‌ ترین تغییراتی که در این مدل خودرو شاهد آن هستیم، تغییر ابعاد سپر ۲۰۷ است که به صورت محسوسی با جلو پنجره در هم آمیخته شده است و نمایی مدرن و متفاوت را برای این بخش از بدنه به ارمغان آورده است.

ابعاد کاپوت

بر‌خلاف پژو ۲۰۶ که کاپوت پهن‌تری دارد، کاپوت ۲۰۷ از ابعاد کوچک‌تری برخوردار است و این تغییر سایز به خوبی قابل مشاهده می‌باشد.

کاپوت 207

لوگو کرومی

لوگوی پژو که در بالای جلوپنجره و در مرکزی‌ترین قسمت کاپوت تعبیه شده است از سایز بزرگ‌تری برخوردار است و در فاصله‌های بیشتر از ۲ متر به طور کامل قابل مشاهده می‌باشد.

چراغ‌های جلو و عقب

همانطور که می‌دانید، طراحی چراغ‌ ۲۰۷ از مهم ترین تغییراتی است که در بدنه به چشم می‌خورد و به لطف چراغ‌ های کشیده‌تر و گرافیکی، ظاهر خودرو کاملا مدرنیته و به روز شده است.

آینه جانبی

بر خلاف آینه های پژو ۲۰۶ که از ابعااد کوچکتری برخوردار است، آینه جانبی پژو ۲۰۷ نسبت اسپرت‌تر و بزرگ‌تر شده است و اصطلاحا حالت تخم‌مرغی پیدا کرده است.

آینه جانبی 207

تغییر کاربری آنتن

کوتاه‌تر شدن درازای آنتن نصب شده در بدنه خودرو نیز از آخرین تغییراتی است که در ۲۰۷ جدید به چشم می‌خورد. همچنین، امکان جداسازی آنتن برای کاربر وجود ندارد.

مقایسه پژو 207 جدید و قدیم

طراحی کابین

علاوه بر تحولاتی که در بدنه خارجی خودرو صورت گرفته است، سازنده در تلاش بوده تا با ایجاد تغییراتی دیگر در فضای داخلی و کابین خودرو طراحی اثر خود را کامل کند و خودرویی با تغییراتی کاملا به روز شده را در اختیار کاربر قرار دهد. در ادامه به ذکر موارد مهمی از آن اشاره می‌کنیم:

  1. استفاده از دو تریم مشکی و خاکستری در داشبورد و تودری‌ها
  2. تغییر غربیلک فرمان خودرو (آپشن فرمان برقی)
  3. بزرگ‌تر شدن ابعاد ساعت دیجیتال داشبورد
  4. تغییر محل قرار‌گیری فلاشر
  5. بزرگنمایی پشت آمپر
  6. افزایش ابعاد داشبورد

مقایسه بدنه خارجی و کابین ۲۰۷ جدید و قدیم

همانطور که مستحضر شدید، پژو ۲۰۷ نسل جدیدی از برند باسابقه پژو است که خودروهایی متناسب با سلیقه جوانان شناخته شده و در مقایسه با دیگر مدل‌های هم‌رده و هم‌قیمت خود مانند به لطف طراحی مجدد از ظاهر شیک و اسپرت‌تری برخوردار شده است.

  1. تغییر مکان قرار‌گیری چراغ‌های راهنما از گلگیر بر‌ روی آینه جانبی
  2. استفاده از تکنولوژی ال‌ای‌دی و نئون برای چراغ‌های عقب و جلو
  3. اضافه شدن سنسور‌های دنده عقب روی سپر‌ها
  4. اضافه شدن دوربین دنده عقب
  5. اضافه شدن کلید‌های کنترل سیستم صوتی و تماس تلفنی بر‌روی غربیلک فرمان
  6. نصب شدن نمایشگر لمسی ۷ اینچی در بالای داشبورد

توقف تولید ۲۰۷ در سال ۹۱ و راه‌اندازی مجدد آن در سال ۹۵، تغییراتی را در مرحله دوم تولید ۲۰۷ به وجود آورد، در واقع، تولید‌کنندگان بر آن شدند تا ۲۰۷ جدید را با جذابیت‌های بیشتری روانه بازار کنند. در نتیجه، دو نسخه قدیمی و جدید این خودرو شباهت و تفاوت‌هایی را به خود اختصاص دادند. به همین جهت لیستی از ویژگی های ظاهری مشابه ۲۰۷ نیوفیس و قدیمی را در این قسمت برای شما فراهم آورده ایم تا با مطالعه آن اطلاعات لازم را جهت شناسایی ظاهر این خودرو داشته باشید:

تغییرات کابین 207 نیوفیس، کابین 207 پانوراما

نمایشگر لمسی تعبیه شده در داشبورد ۲۰۷ نیوفیس اولین چیزی است که توجه فرد را بلافاصله بعد از قرار گرفتن در خودرو جلب می‌کند و به عنوان یکی از نکات جذاب خودرو تلقی می‌شود.

این مانیتور از کیفیت نسبتا خوبی برخوردار است و حساسیت خوبی نسبت به لمس انگشتان دست از خود نشان می‌دهد. این سیستم مالتی مدیا امکاناتی همچون بلوتوث، رادیو، پخش موزیک، نَویگیشن و راهیاب ماهواره‌ای برای دسترسی به موقعیت‌های جغرافیایی مختلف، دماسنج محیط بیرونی، کامپیوتر سفری و نمایش دوربین دید عقب را ساپورت می‌کند.

در رابطه با طراحی بدنه پژو ۲۰۷ باید بگوییم که سازندگان (یا همان مونتاژ‌کنندگان) درتلاش بوده‌اند که با اعمال هرچه بیشتر تحولات درونی و بیرونی خودرو، توجه مشتری را به خود جلب کنند. گفتنی است که باتوجه به افزایش چشمگیر محبوبیت ۲۰۷ می‌توان نتیجه گرفت که در این راستا عملکرد موفقی داشته‌اند.

بررسی مشخصات فنی ۲۰۷

به طور کلی، قسمت فنی خودرو تقریبا از مهم ترین مواردی است که سازندگان باید در زمان طراحی و تولید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند. در واقع، لاین فنی خودرو مانند مغز انسان عمل می‌کند و وظیفه دقیق حرکت و هدایت سیستم را برعهده دارد. بدون وجود یک سیستم فنی مناسب، خودرو به هر میزانی که از ویژگی‌های ظاهری برجسته‌ای برخوردار باشد، قابل استفاده نخواهد بود. پیش از شرح کامل مشخصات فنی، باید گفت که پژو ۲۰۷ در دو نسخه دنده اتوماتیک و دستی وارد بازار شده است و این مورد هم مانند دیگر آپشن‌ها تفاوت‌هایی را از نظر قیمتی برای خودرو به وجود آورده است.

در این لیست شرح کاملی از مشخصات فنی پژو ۲۰۷ را برای شما شرح داده ایم:

نوع موتور۴ سیلندر
حجم موتور (cc)1583
حداکثر توان موتور (hp)105 اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور (nm) 142 نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه
تعداد سوپاپ۱۶
شتاب صفر تا صد۱۱٫۶ (دستی)/ ۱۲٫۶ (اتوماتیک)
حداکثر سرعت (km/h)190
مصرف سوخت داخل شهر (Lit/100km)8.8
مصرف سوخت خارج شهر (Lit/100km)5.4
حد آلایندگی۴ یورو
گنجایش مصرف سوخت (Lit)50
مصرف ترکیبی (Lit/100km)6.6 (دستی)/ ۷٫۱ (اتوماتیک)
نوع سوخت سازگارسوخت بدون سرب با اکتان ۸۷/۹۵
طول خودرو (mm)3900
عرض خودرو (mm)1680
ارتفاع خودرو (mm)1468
کد کلاس خودرو۶۰۰۰۲
حجم صندوق عقب۲۴۵ لیتر

بررسی آپشن‌ ۲۰۷ پانوراما و معمولی

  • سیستم تهویه اتوماتیک
  • دو ایربگ برای راننده و سرنشین جلو
  • فرمان هیدرولیک (برقی)
  • ایموبیلایزر جهت جلوگیری از سرقت خودرو
  • اضافه شدن پورت USB و AUX
  • قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ‌های جلو
  • قابلیت تنظیم آینه‌های جانبی به صورت برقی
  • شیشه‌های برقی عقب و جلو
  • کروز کنترل
  • چراغ‌های مجهز به دی‌لایت
  • ترمز دیسکی برای چرخ‌های جلو و عقب
  • سیستم خنک شونده ترمز
  • استفاده از سیستم ترمز‌هایی همچون ABS, EBD, EBA برای خودرو
  • مجهز به ایزوفیکس در صندلی‌های عقب

نقاط ضعف پژو ۲۰۷

با توجه به بسیاری از نقاط قوتی که پژو ۲۰۷ به خود اختصاص داده است، باید گفت دارا بودن ویژگی و قابلیت‌های کلیدی این مدل خودرو نشان از بدون نقص بودن آن نیست. بدین ترتیب، نقدهایی بر این مدل هم وارد است که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم:

متریال نامرغوب:

در طراحی پژو ۲۰۷ از متریال نه‌چندان باکیفیت و خشکی استفاده شده است. این مورد بیشتر در فضای داخلی کابین و غربیلک فرمان به چشم می‌خورد. کم بودن کیفیت متریال بکار رفته در بدنه خارجی و کابین خودرو از حساس‌ترین مواردی است که ۲۰۷ را دچار آسیب‌پذیری می‌کند.

کند بودن رابط کاربری نمایشگر لمسی:

همانطور که پیشتر گفته شد، مانیتور لمسی نصب شده در بالای داشبورد از کیفیت مناسبی برخوردار است اما کند بودن رابط کاربری آن نکته منفی آن به حساب می‌آید. همچنین، محل قرارگیری مانیتور و مشکل بودن دسترسی به آن از دیگر نکات منفی است که بر این نمایشگر وارد است. همچنی نویگیشن ۲۰۷ نیز به خوبی قابل استفاده نیست.

فضای کم سرنشینان عقب:

سومین نقدی که همچنان می‌توان از این خودرو و مدل های پیشین داشت، کوچک بودن فضای عقب ۲۰۷ برای سرنشینان است که خودرو را برای مسافت‌های طولانی و مسافرت ‌آزاردهنده کرده است.

کمبود جا سرنشینان عقب

گیربکس ضعیف:

در قسمت فنی خودرو، گیربکس‌ از عملکرد کندی در رانندگی‌های پرشتاب و سرعتی برخوردار است، و این کندی معمولا با صداهای نه چندان دلچسب از سوی گیربکس خود را نشان می‌دهد، به همین دلیل، اگر تصمیم به خرید این مدل خودرو گرفته‌اید، باید با رانندگی پرشتاب و سرعتی خداحافظی کنید!

فراوانی و قیمت لوازم یدکی 207 جدید

مصرف سوخت بالا:

طبق اعلام شرکت سازنده، سوخت مصرفی نوع اتومات این خودرو چیزی معادل ۷٫۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است! در صورت واقعی بودن این معادل مصرفی، ۲۰۷ در زمره یکی از کم مصرف ترین خودروها قرار می‌گیرد اما در واقع اینطور نیست چرا که مصرف سوخت آن به ۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد! البته این مقدار مصرف در حالت عادی بررسی شده است و اگر کمی به خودرو فشار بیاورید، مصرف آن از ۹ لیتر هم بالاتر می‌رود!

هزینه بالا نگهداری ۲۰۷:

یکی از نقاط ضعف بسیار مهمی که این خودرو را تبدیل به خودرویی نه‌چندان مناسب می‌کند، گران بودن لوازم یدکی ۲۰۷ است! این مدل نیز مانند دیگر خودرو‌ها نیاز به بررسی و سرویس فنی دارد (خصوصا که از قطعات نه‌چندان مرغوب و و باکیفیتی ساخته شده است)، و با گران بودن هزینه‌های جانبی امری مشکل و آزاردهنده خواهد بود.

علاوه بر آن، بحث فروش محصولات تقلبی و فیک از دیگر معضلات رایجی است که بازار را درگیر کرده است و تشخیص و خرید لوازم یدکی اورجینال را با مشکلات عدیده‌ای روبه رو کرده است. فروشگاه لوازم یدکی یدک یار در جهت بهبود و رفع مشکلاتی از این قبیل اقدام به فعالیت در زمینه فروش لوازم یدکی و قطعات خودرو نموده است. شما می‌توانید از طریق با کارشناسان ما و دریافت مشاوره رایگان، محصولاتی اورجینال با ضمانت اصالت کالا خریداری کنید.

رقبیان ۲۰۷ در ایران

تمامی خودروهای تولید شده در دنیا با هر برند و لول‌های کیفی، در‌حال رقابت با دیگر مدل‌های هم‌رده خود در بازار هستند. این رقابت می‌تواند برسر مالکیت فروش جهانی و در زمینه‌های مختلفی از جمله سرعت، طراحی ظاهری، و حتی قیمت نیز صورت گیرد که ۲۰۷ هم از این قاعده مستثنی نیست و با برخی از مدل‌های هم‌رده خود چه از لحاظ کمّی یا کیفی قابل قیاس است.
از رقبای ۲۰۷ می‌توان به رنو ساندرو، برلیانس H320 یا H220، دانگ فنگ H30 Cross، لیفان X50، و ام‌وی‌ام ۳۱۵ اشاره کرد.

نسخه های مختلف ۲۰۷ در ایران

در حال حاضر، نسخه ۲۰۷ هاچبک، بازار گرمی در کشور دارد و مناسب بودن ابعاد و اندازه این مدل برای استفاده روزمره و تردد‌های شهری بسیار مناسب است. این روزها نیز شاهد عرضه نسخه‌های جدیدتری از این خودرو با عنوان پژو “۲۰۷ صندوقدار” (SD)، و پانوراما بوده‌ایم. نسخه ۲۰۷ SD معضل کم جا بودن فضای صندوق عقب را تاحد زیادی برطرف نموده است و در مدل پانوراما آن نیز شاهد طراحی بسیار شیک سانروف خودرو هستیم که تماما از شیشه مات و نشکن پوشیده شده است.

207 صندوقدار
پژو ۲۰۷ صندوقدار

خرید و فروش ۲۰۷ در ایران

امروزه با ورود فروشگاه‌های آنلاین و اینترنتی، بازار خرید و فروش خودرو نیز دچار تحولاتی شده، این تحول پروسه معاملاتی خودرو را نیز به سمت خرید‌های اینترنتی سوق داده است. به همین منظور، وب‌سایت‌ها و فروشگاه‌های آنلاین بسیاری در‌حال خرید و فروش روزانه انواع خودرو نظیر ۲۰۷ هستند.
اگر بخواهیم حدود قیمتی خرید‌ و فروش این پژو تازه نفس را در دسته بندی قرار دهیم، نسخه “۲۰۷ اتوماتیک” و دستی ۲۰۷ با اختلاف قیمت قابل ملاحظه‌ای از هم به فروش می‌رسند و اضافه شدن آپشن‌هایی نظیر سقف شیشه ای ( پانوراما) و صندوق، سندی براختلاف بیشتر قیمت‌ها در بازار پژو است.
البته باتوجه به افزایش قیمت‌ ارز و نوسانات هر روزه‌ای که شاهد آن هستیم، قیمت‌گذاری این خودرو با معضلات خاص خود مواجه است و نرخ ثابتی برای آن وجود ندارد. به همین دلیل، امکان قیمت گذاری ثابت برای ۲۰۷ کمی دور از انتظار است.

سخن آخر

با توجه به تمامی موارد ذکر شده درباره این خودرو، می‌توان اینگونه استنباط کرده که ۲۰۷ در مقایسه با دیگر مدل‌های هم‌رده خود طراحی ظاهری و کیفیت قابل‌قبولی را به خود اختصاص داده، از چالاکی و قابلیت‌های مناسبی نسبت به قیمت نیز برخوردار است اما نقاط ضعف آن نیز قابل چشم‌پوشی نیست و در مواقع زیادی مشکل‌ساز می‌شود.

امتیاز شما به پژو ۲۰۷ چند است؟ تجربه رانندگی خود را برای ما بنویسید.

فضای عقب ۲۰۷ چقدر است؟

نقدی که همچنان می‌توان از این خودرو و مدل های پیشین داشت، کوچک بودن فضای عقب سرنشینان است که خودرو را برای مسافت‌های طولانی و مسافرت ‌آزاردهنده کرده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.