چگونه کاری کنیم ماشین روشن نشود؟

افراد به دلایل مختلفی ممکن است به دنبال راهی برای جلوگیری از روشن شدن ماشین خود باشند. اگر این سوال را دارید که چگونه کاری کنیم ماشین روشن نشود این مقاله به شما کمک خواهد کرد.

چه بخواهید از سرقت خودرو جلوگیری کنید و چه به دنبال این باشید که کسی نتواند ماشینتان را روشن کند، دلایل خاصی وجود دارد که به دنبال اقدامی برای جلوگیری از روشن شدن ماشین باشید و خوشبختانه انجام این کار چندان دشوار نیست. افراد زیادی هستند که می پرسند “چگونه کاری کنیم ماشین روشن نشود” (What Should We Do To Prevent The Car From Starting) که ساده‌ترین راه برای جلوگیری از روشن شدن خودرو، خارج کردن باتری است. همچنین می توانید فیوز ECU را بیرون بیاورید یا وایرهای شمع را جدا کنید. در این مقاله ما روش های مختلفی را شرح می دهیم تا بتوانید از آنها برای جلوگیری از روشن شدن خودرو استفاده کنید.

چکار کنیم ماشین روشن نشه؟

درباره اینکه چگونه کاری کنیم ماشین روشن نشود باید گفت که چندین راه مختلف وجود دارد که می توانید آن ها را امتحان کنید. هر یک از این راه‌ها باعث جلوگیری از روشن شدن ماشین می شوند که بنابراین می توانید یکی از این روش ها را بر حسب ترجیحات خود انتخاب کنید.

روش اول: باتری را خارج کنید

چکار-کنیم-ماشین-روشن-نشه

اگر می پرسید که “چکار کنیم ماشین روشن نشه” می توان ساده‌ترین راه را بیرون آوردن باتری ماشین دانست. بدون باتری، هیچ عملیاتی برای تامین انرژی شمع ها وجود ندارد و وقتی شمع ها انرژی نداشته باشند، موتور ماشین روشن نمی شود. 

برای خارج کردن باتری از ماشین، ابتدا باید وسیله نقلیه خود را خاموش کنید تا از آسیب های احتمالی جلوگیری کنید. بعد کاپوت را بالا بزنید و باتری را پیدا کنید. به طور کلی باتری خودرو به راحتی قابل پیداست چرا که در نزدیکی موتور قرار دارد.

هنگامی که باتری را پیدا کردید، بایستی ابتدا به سراغ ترمینال یا قطب منفی باتری بروید. وقتی آن را پیدا کردید با استفاده از یک آچار با اندازه مناسب، پیچ و مهره‌های قطب منفی باتری را باز کنید. بعد از اینکه پیچ و مهره را باز کردید، کابل منفی را بردارید و آن را از باتری دور کنید.

حال اگر هدف شما فقط این بود که ماشین روشن نشود، می توانید دست نگه دارید زیرا ماشین با باز کردن قطب منفی باتری دیگر روشن نمی شود. با این حال اگر می خواهید از سرقت ماشین خود جلوگیری کنید، باید ادامه دهید و کل باتری را از جایگاه خود خارج کنید. برای انجام این کار باید پیچ و مهره قطب مثبت باتری را هم باز کنید و کابل را بکشید. در مرحله بعد مهره‌های محفظه باتری را باز کنید و هنگامی که این کار را انجام دادید باید بتوانید مستقیماً باتری را از خودرو خارج کنید و به مکانی امن ببرید.

روش دوم: فیوز ECU را بردارید

در نگاه اول شاید بپرسید که ECU چیست و کجا قرار دارد؟ اکثر خودروهای ساخته شده پس از دهه ۱۹۷۰ میلادی دارای واحد کنترل موتور (ECU) هستند که به آن ماژول کنترل موتور نیز می گویند. واحد کنترل موتور بسته به مدل خودرو و سازنده می تواند محل قرار گیری مختلفی داشته باشد که به طور مثال در بعضی از ماشین ها ECU در زیر کاپوت و کنار موتور و در بعضی دیگر از در داخل اتاق و زیر داشبورد نصب می شود. یکی از وظایف مهم ECU تنظیم میزان سوختی است که وارد موتور می شود و بنابراین بدون کار کردن ECU، یک خودرو نمی تواند سوخت را به موتور برساند که این به معنی روشن نشدن ماشین است.

برای جدا کردن فیوز ECU، ابتدا باید قطب منفی باتری ماشین خود را جدا کنید تا هنگام لمس فیوزها دچار برق گرفتگی نشوید. بعد از باز کردن قطب منفی باتری ماشین باید جعبه فیوز را پیدا کنید. برای پیدا کردن محل قرار گیری جعبه فیوز به دفترچه راهنمای ماشین خود مراجعه کنید.

هنگامی که جعبه فیوز را پیدا کردید درب آن را باز کنید تا به فیوزها دسترسی داشته باشید. حالا باید به دنبال فیوز ECU باشید که در بسیاری از موارد، روی درب جعبه فیوز نام یا نقشه تمام فیوزها مشخص شده است. اگر نام یا نقشه فیوزها را پیدا نکردید بایستی بازهم به دفترچه راهنمای ماشین خود مراجعه کنید. 

وقتی فیوز ECU را پیدا کردید، می توانید آن را از جعبه فیوز بیرون بکشید. در برخی از خودروها می توانید به راحتی فیوز را با انگشتان خود جدا کنید، اما در بعضی از ماشین ها باید از پیچ گوشتی برای بیرون کشیدن آن استفاده کنید. فقط هنگام بیرون آوردن فیوز بسیار مراقب باشید تا آسیبی به آن وارد نشود.

اکنون که فیوز را بیرون آوردید، می توانید جعبه فیوز و کاپوت ماشین را ببندید و فیوز ECU را در مکانی امن قرار دهید. با این روش دیگر ماشین روشن نمی شود و هر زمان که بخواهید مجدداً خودرو را روشن کنید فقط کافیست دوباره فیوز را در جای خود قرار دهید.

روش سوم: وایرهای شمع را جدا کنید

چکار-کنیم-ماشین-روشن-نشه؟

شمع ها به موتور ماشین شما جرقه‌ای را می دهند که برای احتراق سوخت لازم است. بدون جرقه، موتور ماشین نمی تواند روشن شود که بنابراین قطع کردن سیم ها یا وایرهای شمع باعث می شود از روشن شدن خودرو جلوگیری کنید.

برای جدا کردن وایرهای شمع، باید کاپوت ماشین را بالا بزنید و موتور را پیدا کنید. هنگامی که موتور را پیدا کردید، متوجه خواهید شد که چندین سیم به طور مساوی روی آن قرار گرفته اند. اینها وایرهای شمع هستند و در اکثر خودروها برای جدا کردن وایرهای شمع فقط باید پایه وایر را بکشید تا جدا شود.

هنگام انجام اینکار به خاطر داشته باشید که جدا کردن طرف وایر شمع که در بالای موتور است به جای وایر شمعی که در پایین است، بسیار ساده تر می باشد. پس در نهایت قسمت بالایی تمام وایرهای شمع را جدا کنید. انجام اینکار تا زمانی که وایرهای شمع را دوباره وصل نکنید، از روشن شدن خودرو جلوگیری می کند.

نتیجه گیری

بهترین راه اینکه چکار کنیم ماشین روشن نشه، خارج کردن باتری ماشین است. با این حال می توانید با بیرون آوردن فیوز ECU یا جدا کردن وایرهای شمع، از روشن شدن خودرو جلوگیری کنید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر سوالی در مورد اینکه چگونه کاری کنیم ماشین روشن نشود دارید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا متخصصان یدک یار در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.