بررسی هیوندای سوناتا YF

هیوندای سوناتا YF از جمله خودرو های محبوب کمپانی هیوندای می‌باشد که در طی سال های اخیر بازار پر فروشی در ایران را تجربه کرده است. این مدل سوناتا اتومبیلی سواری و مناسب خانوده می‌باشد که برای تردد های شهری و همچنین مسافرت نیاز سرنشینان را برطرف کرده و امکانات و آپشن های رفاهی مطلوبی دارد. سوناتا YF نسخه جدید سوناتا NF و نسخه قدیمی سوناتا LF می‌باشد.

هیوندای سوناتا YF از جمله محصولات معروف کمپانی هیوندای کره است که در سال ۲۰۰۹ رونمایی شد. این خودرو یکی از پر هزینه ترین محصولات این کمپانی محسوب می‌شود که بودجه بالایی را در طول ۴ سال طراحی و تولید را به خود اختصاص داده است. البته قابل ذکر است که مدل ۲۰۱۱ هیوندای سوناتا وای اف وارد ایران شد. نسخه قبلی سوناتا با نام NF در سال ۲۰۰۶ وارد بازار های ایرانی شده  بود.

سوناتا YF در ایران هم به دلیل طراحی ظاهری بسیار زیبا به سرعت معروف شد و در مشتریان زیادی را در همان سال های تازه ورود خود جذب کرد. به طور کلی، هیوندای سوناتا وای اف دومین محصول بعد از توسان LM بود که زبان طراحی Fluidic Sculpture را به خود اختصاص می‌داد. نسخه های فول و نیمه فول این خودرو در کشور وجود دارد.

هیوندای سوناتا وای اف (Hyundai Sonata YF) امروزه یکی از خودرو های بسیار محبوب در بازار های داخلی کشور است که با پلتفرم کیا اپتیما یکی است و به نوعی رقیب این خودرو محسوب می‌شود.

در این بخش از مقاله یدک یار قصد داریم تا به بررسی سوناتا YF پرداخته و ویژگی ها و مشخصات سوناتا yf فنی آن را نیز در اختیار شما قرار دهیم. با ما همراه باشید.

بررسی طراحی ظاهری هیوندای سوناتا YF

بررسی طراحی ظاهری هیوندای سوناتا YF

می‌توان به جرئت گفت که بزرگ ترین نقطه قوت هیوندای سوناتا وای اف طراحی جذاب و گیرای بدنه آن است که بسیار جوان پسند و اسپرت است. می‌توان گفت یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت این مدل هیوندای به دلیل شکل و شمایل ظاهری آن است که در بین ایرانیان سر و صدای زیادی به پا کرده است.

بررسی طراحی بدنه سوناتا YF

طراحی هماهنگ چراغ های کشیده و جلوپنجره پهن هیوندای سوناتا YF اولین نکته ای است که نگاه هر بیننده ای را جذب می‌کند. شکل و شمایل چراغ های مه شکن جلو و انحنا هایی که ظاهری فضایی و اسپرت را به بخش جلویی خودرو بخشیده است.

بخش کاپوت خودرو نیز دارای زاویه هایی از نمای جانبی است که زیبایی ظاهری نمای جلویی خودرو را دو چندان کرده است.

هنگام تماشای نمای جانبی خودرو، شاهد عبور خطی زاویه دار از ابتدای گلگیر های جلویی تا انتها و نزدیگ به چراغ های عقبی کشده شده که نمای جانبی را جسورانه و به دور از سادگی نمایش می‌دهد. چراغ های راهنما که به صورت نواری بر روی آینه های جانبی نصب شده اند از دیگر ویژگی های نمای جانبی این خودرو است. وجود انحنا های دیگری در بخش رکاب خودرو نیز دیده می‌شود.

نمای جانبی سوناتا وای اف

با نگاه کردن به نمای عقبی خودرو، همان کشیدگی آشنای را در طراحی عقب خودرو هم می‌بینید. این طراحی کشیده و زاویه دار برای چراغ های سوناتا وای اف نقطه قوتی است که در نمای عقبی هم جلوه گر می‌شود.

شکل سپر های عقبی و زاویه و انحنا های موجود بر روی بدنه عقبی خودرو از اِلِمان های دیگری است گه در این بخش به چشم می‌خورد.

طراحی کابین هیوندای سوناتا YF

تریم کابین سوناتا وای اف بسته به مدل و سری سفارش در دو نوع مشکی و کرم – مشکی قابل عرضه است. کیفیت متریال بکار رفته در کابین سوناتا وای اف بسیار مطلوب و مناسب است البته اگر در مقایسه با کیفیت متریال محصولات کیا موتورز بگوییم، محصولات هیوندای از کیفیت کمتری برخوردارند.

نمای داخلی سوناتا YF، داشبورد سوناتا yf، صفحه کیلومتر سوناتا yf، داشبور سوناتا وای اف،

بکار بردن نوار های نقره ای در کابین سوناتا، طراحی جذاب و بزرگ داشبورد و محفظه آن، همگی از مواردی است که به محض نشستن در خودرو به چشم می‌آید. قرار گیری عمودی دریچه های کولر در دو طرف سیستم مالتی مدیا خودرو از ویژگی های بصری کابین سوناتا وای اف می‌باشد. همچنین دکمه های روی فرمان سوناتا به جذابیت این ماشین اضافه کرده است

محفظه کنسول و شکل دسته دنده اتوماتیک خودرو و محفظه قرار گیری لیوان در کنار دسته دنده همگی از هماهنگی ها منظم و در کنار هم قرار گرفته در کابین است. دگمه استارت موتور که کمی دورتر از غربیلک فرمان قرار گرفته است و در کنار طراحی نیمه اسپرت غربیلک فرمان نمای کاملی را به وجود می‌آورد. کلید های کنترل هم در سوناتا وای اف بر روی غربیلک فرمان قرار گرفته اند.

طراحی بکار رفته در صفحه کیلومتر شمار، دو آمپری بوده و نمای کلی کابین را تکمیل می‌کند.

صندلی های سوناتا وای اف با توجه به بزرگ بودن فضای کابین بسیار راحت و مناسب است و دارای روکش چرمی هستند. بخش سرنشینان عقبی نیز فصای کافی را برای نشستن سه فرد بزرگسال مناسب می‌کند. قابل ذکر است که طول این خودرو به ۴۸۲۱ میلیمتر میرسد.

البته نحوه قرار گیری صندلی های کمی پایین است و حس امنیت را در سرنشینان به وجود می‌آورد، جمع شدن ستون عقبی خودرو ممکن است برای افراد قد بلند کمی دردسر ساز باشد.

صندوق عقب خودرو نیز از فضای بسیار مناسبی برای مسافرت های خانوادگی برخوردار است و به طور کلی، سوناتا خودرویی خانوادگی برای تردد های شهری و همچنین مسافرت است.

آپشن ها و امکانات هیوندای سوناتا YF

در ادامه به آپشن های سوناتا yf خواهیم پرداخت

کروز کنترل
سیستم کنترل کشش
سیستم کنترل پایداری
ترمز ABS + EBD
ترمز کمکی
سنسور عقب
سنسور باران
ترمز پارک پایی
شیشه بالابر های برقی
آینه جانبی برقی با گرمکن
اتولایت
چراغ مه شکن جلو
چراغ های جلو زنون
نیروی کمکی برقی
تنظیم موقعیت ۴ حالته
روکش چرم
دکمه های کنترلی
سیستم حساس به سرعت
پدال شیفتر (نسخه های فول)
نمایشگر ۷ اینچی لمسی
نویگیشن (نسخه فول)
دوربین دنده عقب (نسخه فول)
سیستم صوتی با قابلیت پشتیبانی Bluetooth, USB, CD, iPod, AUX
نمایشگر صفحه کیلومتر
نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمان
ایربگ راننده و سرنشین جلو
ایربگ پرده ای و جانبی (نسخه فول)
پشت سری فعال
ورود بدون کلید
استارت دکمه ای
کول باکس
تنظیم صندلی ۸ حالته برقی (نسخه فول)
ایزوفیکس
خروجی ۱۲ ولت
سقف پانوراما
آینه عقب الکتروکرومیک
سیستم تهویه اتومات
کمربند ایمنی پیش کشنده و محدود کننده

مشخصات فنی هیوندای سوناتا YF

در این جدول تمام مشخصات فنی سوناتا YF را مشاهده می نمایید.

نوع موتوربنزینی
حجم موتور۲۴۰۰ سی سی
گیربکس۶ دنده اتومات
پیشرانه۴ سیلندر MPI
گشتاور۲۲۹ نیوتن متر
قدرت۱۷۶ اسب بخار
سرعت۲۰۸ کیلومتر بر ساعت
شتاب صفر تا صد۱۰ ثانیه
مصرف ترکیبی۸٫۱ لیتر
حجم باک۷۰ لیتر
نوع بدنهسدان
استاندارد آلایندگییورو ۵

مزایا و معایب هیوندای سوناتا وای اف

مزایا و معایب سوناتا وای اف
مزایا سوناتای YFمعایب سوناتای YF
عایق بندی کابینسیستم تعلیق خشک
طراحی بدنه زیباشتاب نه چندان مناسب
صندلی های راحت تر در مقایسه با LFکیفیت پایین متریال کابین
سواری مطلوبدید محدود راننده نسبت به سوناتا LF
امکانات و آپشن های مناسب 
ایمنی و امنیت بالا 
بازار دست دوم مطلوب 

رقبای هیوندای سوناتا YF

هیوندای سوناتا وای اف امروزه با مدل های مختلفی از خودرو های دیگر در رقابت است که می‌توان به کیا اپتیما، رنو لتیتود، و سوزوکی کیزاشی اشاره کرد.

آیا سوناتا YF بخریم؟

هیوندای سوناتا YF از جمله خودور های سواری شهری است که با دارا بودن طراحی بدنه و امکانات رفاهی مطلوب خود به عنوان یکی از اتومبیل های محبوب در بازار های ایران شناخته می‌شود. این خودرو با دارا بودن موتور ۲۴۰۰ سی سی و قدرت ۱۷۶ اسب بخار، قادر است گشتاور ۲۲۹ نیوتن متری و سرعت ۲۰۸ کیلومتر بر ساعت تولید کند.

سوای مناسب و ایمنی بالا این خودرو از نقاط قوتی محسوب می‌شود که برای افراد بسیاری حائز اهمیت است. البته قابل ذکر است که تعلیق خشک و نداشتن شتاب مطلوب از نقاط ضعف آن محسوب می‌شود. اما به هر حال، می‌توانید این خودرو را به عنوان یک سدان خانوادگی برای مسافرت های خود نیز استفاده کنید.

خرید لوازم یدکی سوناتا YF

اگر قصد خرید قطعات و لوازم یدکی سوناتا وای اف را دارید، با مراجعه به وب سایت فروشگاهی یدک یار می‌توانید تنوع قطعات اصل این خودرو را مشاهده کرده و اقدام به خری کنید. همچنین، امکان سفارش تلفنی قطعات این خودرو با شماره تماس ۹۱۳۰۵۰۶۰-۰۲۱ نیز برای تمامی مشتریان در سراسر کشور فراهم است.

تمامی قطعات ارائه شده در این فروشگاه با ضمانت اصالت در اختیار شما قرار گرفته و سلامت فیزیکی آن نیز به شما تضمین می‌شود. ارسال به سراسر تهران بین ۳ الی ۴ ساعت کاری و اراسل به سایر استان ها بین ۳ الی ۴ روز کاری خواهد بود.

مشخصات سوناتا yf چیست؟

موتور ۲۴۰۰، ۴ سیلندر و ۶ دنده ی اتوماتیک و قابلیت رسیدن به ۲۰۸ کیلومتر بر ساعت

مزایا و معایب سوناتا yf چیست

سواری ، امکانات و ایمنی بالا نقاط مثبت و خشک بودن تعلیق و شتاب کم نیز از نقاط منفی اند.

صفر تا صد سوناتا yf چقدر است؟

شتاب آن به ۱۰ ثانیه می رسد.

آپشن های سوناتا چه چیز هایی است؟

کروز کنترل، ترمز کمکی، سنسور عقب، سنسور باران، اتولایت و… از امکانات این خودرو هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.