بررسی برند ایساکو

ایساکو نام یکی از کمپانی های قدیمی در ایران است که در زمینه تایید کیفیت و توزیع قطعات و لوازم یدکی خودرو فعالیت می‌کند. این شرکت از سال ۱۳۵۶ تاسیس شده و از سال ۱۳۸۲ وظیفه فروش و ارائه خدمات پس از فروش لوازم یدکی کمپانی ایران خودرو را برعهده دارد. در این مقاله مروری بر بیوگرافی و خدمات این کمپانی خواهیم داشت.

نام “ایساکو” برای بسیاری از افراد که هر گونه فعالیتی در صنعت خودروسازی دارند و یا صاحب اتومبیل هستن، آشنا است. ایساکو شرکتی است که به صورت تخصصی در زیرمجموعه های مرتبط با صنعت خودروسازی فعالیت می‌کند و ۹۹/۹۹ درصد به گروه خودرو سازی ایران خودرو (سهامی عام) تعلق دارد.
عمده فعالیت و عملکرد پررنگ این شرکت در طی ۲۰ سال گذشته نیز در زمینه ارائه قطعات و لوازم یدکی تولید شده توسط ایران خودرو اتفاق افتاده است.

در این مقاله قصد داریم تا اطلاعات کاربردی و مفیدی درباره ایساکو اصل“، تاریخچه، و حوزه فعالیت آن را در اختیار شما قرار دهیم. با ما همراه باشید.

معرفی ایساکو

ایساکو (isaco) شرکت تایید و توزیع کننده لوازم یدکی زیر نظر کمپانی ایران خودرو است و فعالیت گسترده ای را در زمینه توزیع قطعات و لوازم یدکی برعهده دارد. بسیاری از افراد به اشتباه این شرکت را به عنوان تولید کننده قطعات خودرو می‌شناسند در حالی که این شرکت تهیه کننده قطعات و لوازم یدکی نیست و صرفا تایید کننده کیفیت و توزیع کننده آنها می‌باشد.
ایساکو در سال ۱۳۵۶ در قالب شرکت سهامی خاص تاسیس گردید و در همان سال در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی تهران به مرحله ثبت رسمی رسید.

لازم به ذکر است که شرکت ایساکو تا سال ۱۳۶۳ تحت نظارت وزارت بازرگانی قرار داشت و در سال ۱۳۷۰ تحت سرپرستی وزارت صنایع سنگین که زیر نظر مرجع اداره کننده آن یعنی ایران خودرو قرار گرفت. این شرکت در طی ۲۰ سال گذشته تمرکز خود را معطوف به حوزه های مربوط به قطعات خودرو کرده است.

علاوه بر این، فعالیت این شرکت در حوزه های مختلفی که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم نیز مرتبط می‌باشد:

  • صدور تاییدیه کیفیت و توزیع قطعات و لوازم یدکی خودرو
  • خرید، فروش، واردات، و صادرات انواع خودروهای سواری، وانت، اتوبوس، مینی بوس، و کامیون
  • ارائه خدمات پس از فروش محصولات ایران خودرو
  • انجام معاملات بازرگانی و غیر بازرگانی
  • مشارکت در تأسیس شرکت های اشخاص داخلی و خارجی
  • انجام عملیات های مجاز سود آور
  • مبادرت به فعالیت برای انجام مفاد و یا تسهیل آنها

در سال ۱۳۷۸، شرکت ایساکو به عنوان ارائه دهنده خدمات پس از فروش قطعات و لوازم یدکی کمپانی ایران خودرو تصویب گردید. لازم به ذکر است که خدمات پس از فروش در سال ۱۳۸۲ از ایساکو منتزع شد اما در سال ۱۳۸۶ مجددا به آن محول گردید.

محصولات ایساکو

محصولات ایساکو

همانطور که گفته شد، “برند ایساکو” تمرکز بر تایید کیفیت و توزیع کالا را بر عهده دارد. این کمپانی تلاش بر ارائه محصولی با کیفیت بالا و اصل دارد و راهنمایی مشتریان برای داشتن اطلاعات لازم جهت شناسایی و عدم خریداری محصولات فیک که سعی در مخدوش کردن سابقه و اعتبار یک کمپانی را دارند، جزء اولین هدف های این شرکت می‌باشد.

به طور کلی، تشخیص اصل یا تقلبی بودن محصولاتی مانند لوازم و قطعات یدکی یکی از پررنگ ترین مباحثی است که جای صحبت دارد. در واقع، تشخیص تقلبی یا اصل بودن این کالاها نیازمند کسب اطلاعات بسیار در این زمینه می‌باشد. شرکت ایساکو در پخش و توزیع محصولات بسته بندی با برند خود را در طیف وسیعی از قطعات مصرفی به مشتری عرضه می‌دارد.

ایساکو عرضه کننده گستره جامع و کاملی از قطعات و لوازم یدکی خودرو می‌باشد که در دسته بندی های مختلفی جای می‌گیرند. این دسته بندی قطعات به صورت زیر می‌باشد:

  • قطعات موتوری و فنی
  • قطعات جانبی و بدنه
  • قطعات مرتبط با شاسی
  • قطعات مصرفی

منظور از قطعات مصرفی دسته بندی پرفروشی از لوازم یدکی است که به طور متداول نیاز به تعویض دارد. جک درب، دستگیره، دنده، انواع پدال، پرچ، پوسته، چراغ، بوق، تسمه تایم، بلبرینگ، و … از نمونه محصولاتی است که توسط این شرکت ویژه اتومبیل های ایران خودرو ارائه می‌شود.
همچنین، عرضه قطعات مربوط به بدنه خودرو، محصولات دارای نقص و قابل تعمیر، و همچنین قطعات دست دوم توسط این شرکت انجام نمی‌شود و یا به صورت کاملا محدودی قابل تهیه هستند. به عنوان مثال، سپر خودرو از دسته محصولاتی است که با برند ایساکو قابل تهیه نیست.
البته این موضوع را در نظر داشته باشید که شرکت ایساکو تنها توزیع کننده این محصولات است و کار تولید آن به سفارش کمپانی های دیگری انجام می‌گیرد. محصولات بعد از تولید وارد پروسه تایید کیفیت شده و در صورت دارا بودن کیفیت مقبول، وارد لاین بسته بندی می‌شوند و با برند ایساکو در بازار توزیع می‌شوند.
تشخیص تقلبی یا اصل بودن یک محصول جزء اولین و مهم ترین مواردی است که باید از توجه ویژه ای هم از سمت فروشنده و از هم از سمت خریدار برخوردار باشد. کمپانی ایساکو با در نظر گرفتن برخی تکونولوژی های نوین که توسط کشورهای پیشرفته در سطح دنیا طراحی گردیده اقدام به راهنمایی مشتریان خود می‌کند. در ادامه به بررسی ویژگی های محصولات این شرکت اشاره خواهیم کرد:

بسته بندی ایساکو

به طور کلی، بسته بندی محصولات ایساکو اولین هدفی است که در پروسه باکسینگ محصول به آن توجه شده است. این بسته بندی به صورت باکس هایی با ابعاد مختلف که به رنگ آبی پر رنگ هستند، می‌باشند. علاوه بر آن، لوگو اسب شرکت ایران خودرو که با عبارت مخفف IKCO طراحی شده به همراه نام برند ایساکو ISACO در تمامی قسمت های باکس بسته بندی چاپ شده است.

به طور کلی، بسته بندی قطعات ایساکو به سه دسته مختلف تقسیم می‌شود:

بسته بندی تکی (اصلی)

این بسته بندی های با نام بسته مصرفی نیز شناخته می‌شود؛ بسته های تکی جهت وکیوم یک قطعه می‌باشد و به دست مشتری نهایی می‌رسد. لذا، کالاهایی که که در نمایندگی های مجاز ایساکو می‌بینید، از این دسته هستند.

بسته بندی گروهی

در این روش بسته بندی، معمولا از یک تا چند باکس در کنار هم قرار می‌گیرند تا ضمن سهولت حمل و نقل و باربری، سلامت فیزیکی قطعه نیز تامین شود.

بسته بندی حمل و نقلی

بسته بندی های حمل و نقلی نیز جهت انتقال هوایی، زمینی، و دریایی هستند و تعداد چند بسته بندی تکی را شامل می‌شود.

برخی از ویژگی های بسته بندی های قطعات ایساکو عبارتند از:

  • حفظ کیفیت کالا و بسته بندی آن در مقابل گرد و غبار، دود، رطوبت، و …
  • بسته بندی کاملا وکیوم شده و در عین حال راحت جهت باز کردن در حداقل زمان و مصرف آن
  • رعایت استاندارد های اداره مهندسی بسته بندی از نظر مقاومت و ارگونومی
  • دسترسی آسان به آن در بازار های داخلی
  • قابل بازیافت
  • تسهیل کردن شمارش و انبار داری آنها
  • حاوی اطلاعات و خوانا و کافی جهت آگاهی مصرف کننده

تشخیص قطعات اصلی ایساکو

در این بخش به تشریح گام به گام اِلِمان هایی جهت شناسایی و “تشخیص قطعات اصل ایساکو” می‌پردازیم:

لیبل قطعات ایساکو

تمامی قطعات بسته بندی شده ایساکو دارای لیبل سفید رنگی هستند که اطلاعات کلی کالا از قبیل نام قطعه، کد قطعه، و نوع و مدل خودرویی که قطعه برای آن ساخته شده را بر روی خود دارد تا مصرف کننده در کوتاه ترین زمان ممکن پی به نوع قطعه و مورد استفاده آن ببرد.

طراحی باکس ایساکو


هولوگرام ایساکو

بعد از دیدن بسته بندی کلی محصول، به سراغ برچسبی تحت عنوان هولوگرام می‌رویم که تکنولوژی جدیدی برای تشخیص اصالت کالا به حساب می‌آید. همانطور که می‌دانید، افراد تمایل به خرید محصولات معتبر و اصل دارند و این مسئله در فروش بالا آن محصول تاثیر بسزایی دارد.

طراحی و ساخت این برچسب ها با روش های منحصر به فردی با استفاده از تکنیک های اپتیکی و نور های لیزری تهیه می‌شوند و قابل کپی برداری نسیتند، به همین دلیل، یکی از بهترین راه ها برای تشخیص اصالت محصول است.

اصلی تریم علتی که هولوگرام ها قابل کپی برداری نسیتند، به تهیه فیلم های لیزری برمی‌گردد که در نهایت برای ساخت این برچسب ها بکار می‌رود؛ در ساخت فیلم های لیزری، ادوات اپتیکی در محل های خاص چیده می‌شوند و کوچک ترین تغییر زاویه ادوات اپتیکی موجب تغییر ظاهری برچسب ها خواهد شد. به همین دلیل، خلق مجدد آنها درست همانند موارد قبلی برای تولید کننده اصلی هولوگرام نیز غیر ممکن خواهد بود.

این برچسب ها تصاویری ۲ یا ۳ بعدی در هم آمیخته هستند و با استفاده از رنگ ها جلوه خاصی را به وجود می‌آورد. نکته بسیار مهمی که درباره برچسب امنیت وجود دارد این است که بعد از درج بر روی بسته بندی به هیچ عنوان قابل جداسازی نیست، در غیر اینصورت، دچار خراش می‌شوند.

برخی از مهم ترین ویژگی های درج هولوگرام عبارت است از:

  • کپی برداری و یا عکس برداری معمولی از این برچسب ها غیرممکن است
  • تکنولوژی چاپ و تکثیر هولوگرام در دنیا محدود است
  • انتقال و جداسازی برچسب از محل الصاق غیرممکن و یا سبب مخدوش شدن آن می‌شود
  • برخی از این برچسب ها دارای رمزهای نامرئی هستند که در معرض زاویه خاصی از نور قابل مشاهده است و امنیت برچسب را بالا می‌برد
  • سهولت کاربرد و اقتصادی بودن هزینه طراحی آنها

کد پاسخ سریع یا QR ایساکو

تکنولوژی QR) Quick Response Code) یا کد پاسخ سریع بارکد دوبعدی است که به صورت سیاه سفید و ماتریسی (صفر و یک) در قالب یک برچسب بر روی بسته بندی محصول درج گردیده است. این بارکد امکان رمز دار کردن اطلاعات و داده ها را با امنیت بالا به وجود می‌آورد و برای تشخیص اصالت کالا بسیار کاربرد دارد.

کد های پاسخ سریع دارای الگوریتم ۱۶ رقمی رمز نگاری شده، نوشته، آدرس وب سایت، اطلاعات تماس و پیامک، شماره تلفن، و یا حتی مشخصات و قیمت کالا هستند و امکان تشخیص و یا کپی برداری را مشکل می‌کنند. بارکد های پاسخ سریع به صورت برچسبی کاور شده بر روی بسته بندی کالا درج شده است و برای دستیابی به آن باید کاور آن را با اشیا تیز مخدوش کنید.

با استفاده از برخی اپلیکیشن های اسکنر می‌توانید نسبت به اصالت این بارکدها اطمینان حاصل نمایید. با قرار گیری بارکد در فیلد مورد نظر تمامی اطلاعات محصول به علاوه شرکت سازنده در موتور جستجوگر برای شما به نمایش درمی‌آید.

محصولات اصل ایساکو با دارا بودن تمامی موارد امنیتی بالا تجربه یک خرید ایمن و تضمین شده را برای مشتریان خود به ارمغان می‌آورند و درصد سودجویی افراد را به حداقل می‌رسانند. توجه به این نکته هم مهم است که در صورت نبود و یا مخدوش بودن هر کدام یک از موارد ذکر شده، از خرید محصول خودداری کنید.

بارکد ماتریسی

شماره سریال محصول

بسته بندی محصولات ایساکو دارای یک شماره سریال ۱۸ رقمی می‌باشد که همانند شناسنامه، نشان دهنده هویت و اطلاعات محصول است. این شماره سریال توسط یک کارتریج محافظت می‌شود که توسط شی تیز قابل تراشیدن است. با وارد کردن این کد در سامانه طراحی شده توسط شرکت ایساکو، تمامی اطلاعات محصول برای خریدار به نمایش درمی‌آید.

از ویژگی های منحصر به فرد کد های پاسخ سریع عبارت است از:

  • غیر قابل کپی برداری
  • امکان استعلام بارکد در سامانه رسمی ایساکو با استفاده از اسکنر

مزایای محصولات ایساکو

با توجه به آنچه درباره تاریخچه و ویژگی های این کمپانی گفته شد، خرید لوازم یدکی و قطعات مورد نیاز خودرو از طریق این شرکت مزایای بسیاری را داراست. برخی از این مزایا عبارتند از:

  • خرید محصول اصل و باکیفیت
  • تنوع بالای محصولی برای طیف وسیعی از خودروها
  • دریافت خدمات پس از فروش
  • قیمت مناسب در مقایسه با کیفیت بالا محصول
  • تضمین سلامت فنی خودرو
  • دریافت انواع سرویس خودرو
  • ارائه خدمات متناسب با مدل خودرو
اپلیکیشن ایساکو

اپلیکیشن ایساکو

با طراحی صدها اپلیکیشن و نرم افزار های مخصوص تلفن همراه و رایانه، افراد در استفاده از خدمات مختلف در سطح کشوری و حتی جهانی از رفاه کافی برخوردار بوده و بدون صرف وقت و هزینه های اضافی قادر به تهیه محصول مورد نظر خود هستند.
اپلیکیشن ایساکو نیز با هدف تامین نیاز مشتری در هر ساعت از شبانه روز با هر موقعیت مکانی اقدام به طراحی نرم افزاری کرده که قابلیت نصب بر روی تمامی تلفن های هوشمند را داراست.

کاربرد های مختلف این نرم افزار عبارتند از:

  • دریافت خلافی خودرو
  • امداد فوری
  • آدرس مراکز خدمات
  • اطمینان از اصالت قطعات (که با استفاده از بارکد پاسخ سریع امکان پذیر است)
  • دریافت موقعیت مکانی خودرو
  • نوبت دهی جهت تعمیر خودرو
  • سرویس خودرو در محل

دریافت و دانلود این نرم افزار بر روی تمامی مویابل های هوشمند با سیستم عامل اندروید و آی او اس امکان پذیر است. بعد از دریافت اپلیکیشن و وارد نمودن شماره تماس، کد ارسالی در بخش ثبت نام درج شده و پنل کاربری به شما تعلق می‌گیرد.

سامانه پیامکی ایساکو

علاوه بر طراحی نرم افزار، شرکت ایساکو با قرار دادن سامانه پیامکی برای مشتریان خود اقدام به سهولت دریافت اطلاعات و اصالت قطعه نموده است. این سامانه با شماره ۳۰۰۰۳۱ در اختیار کاربران قرار گرفته، بدین ترتیب، شخص با وارد نمودن کد درج شده بر روی قطعه خریداری شده به این شماره از اصالت یا تقلبی بودن کالا خود اطمینان حاصل می‌کند.

بدین ترتیب، خریدار بعد از انجام پروسه خرید لوازم یدکی و قطعات این برند می‌تواند نسبت به اصل یا تقلبی بودن آنها اقدام کند.

خرید محصولات ایساکو

خرید محصولات ایساکو

ایساکو امروزه بر تامین قطعات و لوازم یدکی مورد نیاز خودرو تمرکز دارد و در تلاش است تا در راستا هدف خود محصولی با کیفیت را به مشتری ارائه دهد. این کمپانی با دارا بودن شعبات مختلف در سراسر کشور در حال عرضه محصولات و خدمات پس از فروش به تمامی خریداران است که به کیفیت محصول توجه ویژه ای دارند.
این شعبات در قالب فروشگاه هایی طیف گسترده ای از محصولات تایید شده توسط کمپانی ایساکو را به صورت مستقیم به مشتریان ارائه می‌دهند. مشتریان با مراجعه و خرید از این فروشگاه ها از ضمانت کیفیت و اصالت کالا برخوردارند و در صورت وجود هر گونه عیب، خدمات پس از فروش نیز به آنها ارائه می‌شود.


امروزه به دلیل سودجویی عده بسیاری در بازار خرید و فروش محصول، تعداد کالاهای تقلبی و غیر اصلی که هیچ گونه تاییدیه کیفی از سمت ایساکو ندارند افزایش یافته است. این محصولات با بسته بندی در باکس های اصل ایساکو امکان تشخیص تقلبی بودن محصول را به صفر می‌رسد.
این محصولات حتی با قیمت های بالاتر از کیفیت به فروش می‌رسند و مشتری با پرداخت هزینه بالا صاحب محصولی با کیفیت بسیار پایین می‌شود که سلامت فنی خودرو را نیز تحت شعاع قرار می‌دهد.
لذا، اگر قصد خرید قطعات و لوازم یدکی این شرکت را دارید، حتما به نمایندگی و فروشگاه های معتبر آن مراجعه نمایید.

اگر شما هم جزء افرادی هستید که اصالت و کیفیت محصول در اولین و تاپ ترین اهداف شما از خرید قرار می‌گیرد، فروشگاه لوزام یدکی یدک یار می‌تواند کمک موثری در این زمینه به شما بکند. بدین ترتیب، تهیه محصولی با ضمانت اصالت و سلامت فیزیکی کالا از طریق این مرکز امکان پذیراست. همچنین، گارانتی تعویض یا مرجوعی کالا نیز در صورت نداشتن اصالت برای شما وجود دارد.

اگر نیاز به مشاوره در زمینه قطعه خاصی دارید نگران نباشید چرا که فروشگاه یدک یار در این راستا نیز قادر به ارائه خدماتی مانند مشاوره رایگان محصولی نیز می‌باشد. بنابراین، اگر قصد دریافت اطلاع از موجودی کالا، دریافت خرید و یا بررسی قیمت لوازم یدکی ایساکو را دارید، با ما در تماس باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.