بررسی تالیسمان

خودرو رنو تالیسمان یکی از آن ماشین هایی است که از هر طرف که نگاهش کنید بسیار جذاب به نظر می‌رسد. مسلما اگر بودجه لازم و کافی برای خرید آن را داشته باشید این خودرو می تواند گزینه ایده آلی برای شما به نظر برسد. از بحث ظاهر این خودرو که بگذریم، باید دید که آیا ویژگی های فنی، موتور، گیربکس، طراحی داخلی کابین، آپشن ها و دیگر موارد نیز به همان جذابیت ظاهر بیرونی خودرو هستند یا خیر.

برای این که این موضوع را متوجه شویم، کافی است تا ادامه این مقاله را تا انتها مطالعه کنید و پاسخ تک تک سوالات خودتان را دریافت نمایید.

معرفی کلی رنو تالیسمان

رنو تالیسمان (Talisman) یک خودرو خانوادگی بزرگ است که توسط شرکت خودرو سازی فرانسوی رنو از سال ۲۰۱۵ شروع به تولید شده است. پس از تولید تالیسمان، این خودرو توانست جایگزین خوب و مناسبی برای خودروهایی همچون رنو لاگونا و رنو لتیتود شود، زیرا تا آن زمان هیچ برنامه ریزی دقیق و واضحی برای خودرو جایگزین این دو ماشین انجام نشده بود. یکی از نکات جالبی که در مورد تالیسمان وجود دارد این است که این خودرو طبق نظر هیئت مدیره شرکت رنو برای کشورهایی همچون انگلیس که فرمان خودروها در سمت راست می‌باشد، طراحی نخواهند شد.

ویژگی ها و طراحی قسمت خارجی رنو تالیسمان

طراحی قسمت خارجی رنو تالیسمان

ابتدا بهتر است به موضوعاتی که در خصوص طراحی قسمت خارجی رنو تالیسمان مربوط می شود بپردازیم. در واقع هدف از تولید رنو تالیسمان آن بود که رنو بتواند در بازار خودروهای خانوادگی و سدان برای خودش جایگاهی به دست آورد؛ به همین دلیل نیز سعی کرد با تمرکز بر روی طراحی، تجهیزات و آپشن ها و همچنین راحتی، خودرویی همچون تالیسمان را طراحی و عرضه کند.

۱-طراحی جذاب

اولین مورد، تصویر کلی است که از رنو تالیسمان خواهیم داشت. طراحی تالیسمان به نوعی بوده است که در نگاه اول یک خودروی جذاب، شیک، لاکچری و در عین حال اسپرت و خانوادگی را می بینیم. این خودرو به دلیل داشتن جلو پنجره کروم و همچنین کاپوت عریضی که دارد، ظاهری برجسته پیدا کرده و توجهات را به سوی خودش جلب می‌کند.

۲-چراغ های جلو

دومین مورد در مورد خودروها، چراغ های جلویی آن ها است. در رنو تالیسمان چراغ ها کاملا حالت کشیده دارند. ویژگی هایی که در این چراغ ها وجود دارند عبارت هستند از دی لایت، اتولایت، نوربالا اتومات، چراغ مه شکن جلو، چراغ چرخشی، چراغ خوشامدگویی، چراغ بدرقه و… نور لامپ های چراغ های جلو نیز از نوع LED بوده و بسیار کم مصرف هستند.

۳-چراغ های عقب خودرو

سومین مورد مربوط به چراغ های عقبی خودرو می‌باشد که بسیار طراحی جذاب و زیبایی دارند. این چراغ ها همچون چراغ های جلو کشیدگی داشته و همخوانی دارند.

طراحی فضای داخلی رنو تالیسمان

طراحی فضای داخلی رنو تالیسمان

یکی از موارد مهمی که در خصوص بررسی هر خودرویی وجود دارد، مشاهده وضعیت داخلی کابین آن خودرو و همچنین نحوه طراحی آن است. در این قسمت سعی داریم تا تک تک اجزای داخلی تالیسمان را که می‌توانند بر روی روحیه و نظرات مشتریان و همچنین راحتی و آسایش آنان تاثیرگذار باشند، مورد بررسی قرار دهیم.

۱-تمیز و شیک!

زمانی که داخل تالیسمان می‌نشینید متوجه می‌شوید که این خودرو طراحی تمیز و شیکی دارد. به این معنا که تمام آپشن ها در خودرو وجود دارند، اما با وجود جامع و کامل بودن این موارد، هنوز هم فضا شلوغ به نظر نمی‌رسد و آیتم های مختلف هر کدام در جای خود قرار دارند.

نکته مهم بعدی در خصوص طراحی عمومی رنو تالیسمان است. همان طور که گفته شد، طراحی داشبورد و قسمت جلویی خودرو آنچنان که باید و شاید خاص و منحصر به فرد نیست، اما مسلما این نوع از طراحی برای خودروهای فرانسوی کمی عجیب و البته جدید و زیبا است.

۲-طراحی کنسول

کنسول وسط خودرو نیز می‌تواند مولفه مهمی در زیبایی طراحی داخلی کابین باشد. کنسول میانی تالیسمان به نوعی طراحی شده است که کاملا برای خودروهای تولیدات رنو کاملا جدید است و شباهت زیادی به کنسول میانی خودروهای ولوو کنونی دارد که بسیار نیز زیبا و شیک هستند.

۳-نمایشگر

امروزه در اکثر خودروهای جدید و البته بیشتر خودروهای خارجی صفحه نمایش را مشاهده می‌کنید. استفاده از نمایشگر به قدری زیاد شده است که تقریبا از رده آپشن ها خارج شده و جز الزامات داخلی خودروها محسوب می ‌شود. صفحه نمایشگر خودرو تالیمسان ابعاد و اندازه های بزرگی دارد که مسلما نسبت به نمایشگرهای کوچک یک مزیت است.

البته ناگفته نماند که منوهای این نمایشگر کمی پیچیده هستند و نمی توانید به سادگی متوجه آن شوید، اما این پیچیدگی زیاد نیست و به احتمال زیاد پس از چند دقیقه کاملا متوجه سیستم عملکردی آن خواهید شد.

۴-فناوری مالتی سنس

این فناوری علاوه بر صفحه نمایش به دیگر قسمت های داشبورد نیز نور را به صورت لاین یا همان خطی می‌رساند. این نور سبب می‌شود که در هنگام شب، قسمت داشبورد، دنده، نمایشگر و… جلوه بسیار بهتر و زیباتری را پیدا کنند.

در بسیاری از خودروها فناوری مالتی سنس وجود دارد، اما آنچه که در تالیسمان این موضوع را برجسته می‌سازد توانایی تغییر دادن رنگ های این نورها است. شما می‌توانید به سادگی از بین رنگ های سبز، زرد، قرمز و بنفش یکی را انتخاب کنید و هر زمانی هم که دوست نداشتید آن را تغییر دهید.

مالتی سنس تالیسمان

۵-ظرافت

پنجمین مورد مربوط به ظرافت خودروست. طراحی دکمه های شیشه بالابر، دریچه های تهویه هوا، غربیلک فرمان و… همگی به صورتی کاملا ظریف و زیبا طراحی شده اند که می‌توانند سبب شوند در نگاه اول کابین این خودرو برایتان بسیار راحت و چشم نواز باشد.

مشخصات فنی تالیسمان

از ظاهر خودرو و وجهه کلی آن که بگذریم به مشخصات فنی خودرو می‌رسیم. مشخصات فنی رنو تالیسمان نیز همچون ظاهر آن می‌تواند سبب جلب نظر و توجه شما شود. نوع محور حرکتی رنو تالیسمان همچون بسیاری از خودروهای امروزی سدان دیفرانسیل جلو است و نیروی محرکه موتور به چرخ های جلویی منتقل می‌شود.

گیربکس نیز به شکل ۷ دنده اتومات  دو کلاچه است که سبب می‌شود راننده در هنگام رانندگی و به خصوص رانندگی شهری کاملا احساس راحتی کند و هیچ مشکلی نداشته باشد.

پیشرانه موتور ۴ سیلندر توربوشارژ است و حجم موتور نیز برابر ۱٫۶ لیتر است. این میزان پیشرانه به همراه موتور توربوشارژ می‌تواند قدرت و سرعت زیادی را برای خودرو به ارمغان بیاورد و به دلیل ظرفیت ۱۶۰۰ سی سی موتور، می‌توان گفت تالیسمان برخلاف ظاهر بزرگش خودرو کم مصرفی است و به ازای هر صد کیلومتر مسافت، حدود ۶٫۲ لیتر بنزین مصرف می‌کند.

قدرت موتور تالیسمان برابر ۱۹۰ اسب بخار است و گشتاوری حدود ۲۶۰ نیوتن دارد که بسیار هم بالا است و سبب شتاب گیری سریع این خودرو می‌شود.

امکانات رفاهی کابین تالیسمان

از طراحی داخلی خودرو که بگذریم، امکانات رفاهی این ماشین نیز بسیار زیاد هستند، به طوری که مسلما می‌تواند شما را ترغیب به خرید این خودرو کند.

۱-ورود بدون کلید

ورود بدون کلید به خودرو یا سیستم کی لس یکی از آپشن هایی است که امروزه در بسیاری از خودروهای خارجی همچون مزدا ۳ شاهد آن هستیم. با این سیستم درب خودرو بدون وجود کلید و صرفا با داشتن فرستنده خاص آن برایتان باز خواهد شد. در موارد بسیاری نیز می‌توانید با ذخیره اثر انگشت خود درب خودرو را باز کنید. رنو نیز از این قابلیت غافل نشده و در سدان خانوادگی اش سیستم کی لس را پیاده کرده است.

۲-استارت دکمه ای

دومین مورد مربوط به استارت دکمه ای است که نیازی به توضیح آن چنانی ندارد. صرفا با دیدن کلمه استارت دکمه ای به ظرافت قسمت استارت و عدم نیاز به سوئیچ و دردسرهای استارت زدن فکر کنید.

۳-سیستم تهویه

سیستم تهویه در تمامی خودروها از دو الی سه دهه گذشته تا به امروز وجود داشته است، اما مسلما چیزی که اهمیت دارد آن است که میزان کیفیت این سیستم تهویه و همچنین نحوه عملکرد آن به چه شکلی است. سه مورد از مهم ترین ویژگی های سیستم تهویه این خودرو عبارت هستند از:

  • وجود کنترل رطوبت فضای داخلی
  • امکان تنظیم آن، وجود تهویه دو نقطه ای
  • دریچه تهویه هوای صندلی های عقب

۴-کول باکس

وجود کول باکس در خودروهای سواری خانوادگی تا ۱۰ سال پیش موضوع عجیبی به نظر می‌رسید، اما امروزه اگر خودرو ساز فرد خوش سلیقه و با فکری باشد، از قرار دادن کول باکس در کنسول وسط یا عقب غافل نخواهد شد.

۵-صندلی راننده و سرنشین جلو

هم صندلی راننده و هم صندلی سمت شاگرد به صورت برقی تنظیم می‌شوند که مسلما هم شیک تر و هم راحت تر است. با این نفاوت که صندلی شاگرد به صورت ۶ حالته تنظیم می‌شود، اما صندلی راننده ۸ حالت مختلف دارد و علاوه بر آن تنظیم برقی، گودی کمر و همچنین مموری برای حفظ حالت قبلی را نیز دارد.

گرم کن، سرد کن و همچنین ماساژور صندلی و ایزوفیکس صندلی نیز از دیگر ویژگی های صندلی های جلو تالیسمان هستند.

۶-شیشه ها و آینه ها

در خصوص شیشه ها و آینه های این خودرو نیز بهتر است با ویژگی های آن آشنا شوید. آینه بغل در خودرو تالیسمان دارای سه ویژگی تاشو برقی، تنظیم برقی و حالت گرمکن هستند. با حالت گرمکن آینه در هوای سرد بخار نمی‌کند و دید راننده نیز مختل نمی‌شود.

سقف پانوراما، سانروف و آینه عقب الکتروکرومیک نیز از دیگر ویژگی های این خودرو هستند. پرده عقب، مموری آینه ها و همچنین شیشه بالابر آنتی تروپ از جمله دیگر موارد و ویژگی های شیشه ها و آینه ها هستند.

ویژگی های ایمنی تالیسمان

وجود سیستم توزیع نیروی ترمز، ترمزهای ضد قفل، ترمز کمکی و ترمز پارک برقی از جمله ویژگی های ایمنی تالیسمان هستند که در سیستم ترمز آن وجود دارند. در مجموع ۶ ایربگ در تالیسمان وجود دارد که شامل ایربگ راننده، ایربگ سرنشین جلو، ایربگ جانبی جلو و ایربگ پرده ای هستند.

سیستم مولتی مدیا و سرگرمی

در مورد سیستم مولتی مدیا تالیسمان باید گفت که ۱۳ اسپیکر با قابلیت تشخیص صدا به همراه مانیتور ۸٫۷ اینچی لمسی، نویگیشن، هدآپ و دوربین عقب و همچنین قابلیت پشتیبانی از فرمت های مختلف در این خودرو استفاده شده اند تا بتوانند راحتی هرچه بیشتر سرنشینان را فراهم کنند.

سخن پایانی و جمع بندی

تالیسمان که محصول یک شرکت خودروسازی فرانسوی به نام رنو است، با وجود تمام مزیت ها و معایبی که دارد، می‎تواند یکی از بهترین گزینه ها برای افرادی باشد که دوست دارند هم یک خودرو اسپرت داشته باشند و هم آن که از یک سدان خانوادگی بهره ببرند.

تفاوتی ندارد که خودروی تالیسمانی که خریداری کرده اید نو است و یا دست دوم، به هر حال ممکن است قطعه یا قطعاتی از آن در طی زمان دچار مشکل شود. برای تهیه قطعه برای چنین خودرویی، باید حتما از قطعات اصل استفاده کنید. در صورتی که قطعات یدکی بی کیفیت و خرابی را خریداری نمایید، نه تنها در عرض مدت کوتاهی مجددا ناچار به هزینه دوباره هستید، بلکه حتی ممکن است این قطعه بی کیفیت باعث آسیب به دیگر قسمت های خودرو نیز شود.

فروشگاه قطعات یدکی “یدک یار” یکی از فروشگاه هایی است که می توانید به سادگی و راحتی تمامی قطعات یدکی اصل راخریداری نمایید. این فروشگاه قطعه مورد نظرتان را در عرض کوتاه ترین زمان ممکن به همراه ضمانت نامه اصل بودن کالا برایتان ارسال خواهد کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.