بررسی برند سایپا یدک

شرکت سایپا یدک لاین بازرگانی کمپانی خودروسازی سایپا است که در زمینه تایید کیفی کالا، توزیع و ارائه قطعات و لوازم یدکی، و خدمات پس از فروش در سال ۱۳۷۰ تاسیس شد. این شرکت از طراحی و تکنولوژی های نوینی برای بسته بندی محصولات خود نیز بهره برده تا شناسایی کالا اصل و تقلبی را برای مشتری تسهیل کند.

شرکت سایپا یدک لاین بازرگانی کمپانی قَدَر سایپا در ایران است که در حوزه ارائه خدمات و محصول به مشتری فعالیت می‌کند. این کمپانی به منظور تامین قطعات و لوازم یدکی خودروهای تولید شده در کمپانی خودروسازی سایپا تاسیس شده که امروزه شاهد عرضه محصولات مختلفی از این برند را در بازار خرید و فروش قطعات هستیم.
در این مقاله قصد داریم تا “درباره سایپا یدک“، بیوگرافی و ویژگی های محصولی آن اطلاعاتی را در اختیار شما خوانندگان عزیز قرار دهیم. همچنین، اطلاعاتی مفیدی درباره نحوه تشخیص اصالت قطعات سایپا یدک را در اختیار شما قرار دهیم.

همه چیز درباره سایپا یدک

کمپانی سایپا از شرکت های بزرگ خودروسازی ایرانی است که سالانه بیش از ده ها مدل خودرو داخلی را تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌کند. استفاده از قطعات و لوازم یدکی که بیشترین سازگاری را با خودرو داشته باشند از مهم ترین اقداماتی است که در پروسه تولید بکار گرفته می‌شود و سایپا هم از این قاعده مستثی نبود اما دسترسی به این قطعات در مواقعی که دارنده خودرو دچار ایرادات فنی می‌شد نیز حائز اهمیت بود، به همین دلیل، چندی بعد به فکر ایجاد لاین بازرگانی قطعات و لوازم یدکی سایپا به صورت مجزا برای مصرف کننده افتاد.
به همین منظور، “برند سایپا یدک” در سال ۱۳۷۰ جهت ارائه و توزیع قطعات و خدمات پس از فروش کالا، تاسیس شد.

شرکت سایپا یدک (Saypayadak) موسسه ای بازرگانی تحت نظارت کمپانی سایپا می‌باشد که مسئولیت تامین قطعات و لوازم یدکی و خدمات پس از فروش آن را بر عهده دارد تا در جهت جلب رضایت بیشتر مشتریان گام بردارد. توجه به این نکته مهم است که این شرکت تولید کننده قطعات نیست بلکه تایید کننده کیفی کالا و توزیع آن در بازارها با برند انحصاری خود است.
کالاهای توزیع شده در شرکت “سایپا یدک” ویژه خودروهای سواری، نیمه سنگین و سنگین است که توسط خود کمپانی سایپا تولید می‌شوند.

به طور کلی، اگر بخواهیم تمامی وظایف این شرکت را به صورت خلاصه وار بیان کنیم، شامل فهرست زیر می‌شود:

  • عرضه قطعات یدکی با برند سایپا
  • نظارت بر کیفیت محصولات عرضه شده
  • افزایش کمی و کیفی خدمات
  • استقرار کارشناسان در نمایندگی های مجاز
  • آموزش تعمیرکاران در شبکه گسترده خدمات پس از فروش در داخل و خارج کشور

لازم به ذکر است که عرضه کالا و خدمات پس از فروش در قالب نمایندگی های مجاز با نام شرکت امداد خودرو سایپا در اقصی نقاط کشور انجام می‌شود.

سیستم خدمات رسانی به مشتریان در این شرکت به صورت کاملا مکانیزه می‌باشد، به طوریکه بعد از پذیرش خودرو یا مراجعه مشتری، تمامی اطلاعات خودرو و نواقص مربوط به آن جهت رفع مشکل به واحد گارانتی و بازرگانی منتقل شده و بعد از انعقاد قراردادی که خدمات پس از فروش نیز در آن شامل می‌شود، قطعه موردنظر به صاحب خودرو ارسال می‌گردد.

طبق ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ISQI، شرکت سایپا یدک در سال ۱۳۹۷ مقام نخست در ارائه خدمات پس از فروش محصولات پارس خودرو را در شاخص نمایندگی های خدمات پس ار فروش کسب کرد. همچنین، مقام سوم در بخش ارائه خدمات و محصولات سایپا را نیز از آن خود کرد.
اما داستان به اینجا ختم نمی‌شود چرا که این شرکت طی سال های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ رکوردهای دیگری را نیز به ثبت رسانده است. طبق ارزیابی دیگری از آی اس کیو آی، تعداد ۵۱۴ نمایندگی مجاز خدمات پس از فروش سایپا یدک در سال ۹۶ در رتبه های اول تا چهارم قرار گرفته است.
این آمار به ترتیب شامل ۴۴ نمایندگی در رتبه اول، ۲۸۵ نمایندگی در رتبه دوم، ۱۶۱ نمایندگی در رتبه سوم، و در نهایت ۲۴ نمایندگی در رتبه چهارم می‌باشد.

قطعات ارائه شده درسایپا یدک

شرکت سایپا یدک به عنوان یکی از توزیع کنندگان قطعات خودرو های داخلی و مونتاژ شده، از پیشرو ها در این صنعت می‌باشد و طیف وسیعی از قطعات مختلف خودرو را به مرحله عرضه درآورده است. سبد کالایی این قطعات شامل موارد زیر می‌شود:

  • قطعات بدنه
  • قطعات جانبی
  • قطعات موتوری و فنی
  • قطعات مصرفی

دسته بندی قطعات ذکر شده تامین کننده بیش از ۳۰ مدل مختلف خودرو های داخلی و مونتاژی است.

تشخیص قطعات اصلی سایپا یدک

همانطور که می‌دانیم، وجود تعداد بیشماری از قطعات و لوازم یدکی بی کیفیت و تقلبی در بزار های داخلی مشکلات زیادی را برای تولید کنندگان به وجود آورده است. سایپا یدک نیز از جمله برند هایی است که نمونه های تقلبی آن در بازار به وفور یافت می‌شود. این قطعات تقلبی حتی ممکن است با بسته بندی های اصلی سایپا به فروش برسند اما در اصل مشکلاتی متعددی متوجه کیفیت آنهاست.

لذا، در این بخش قصد داریم تا اطلاعاتی مبنی بر راه و روش های “تشخیص قطعات اصل سایپا یدک” را در اختیار شما قرار دهیم تا با آگاهی کامل تری نسبت به خرید قطعات خود اقدام کنید.

همه ما می‌دانیم که بسته بندی محصول تاثیر بسزایی در زیبایی و جذابیت آن برای مشتری دارد. به طور کلی، بسته بندی محصول را با نام فروشنده خاموش در بازار می‌شناسند. به همین دلیل، اهمیت بالای این موضوع ارائه دهندگان را ملزم به طراحی هر چه بهتر بسته بندی کالاها می‌کند.
شرکت سایپا یدک نیز با هدف افزایش توان رقابتی با سایر بازارها اقدام به طراحی بسته بندی های ایمن و جذاب نموده تا علاوه بر حفظ سلامت فیزیکی کالا، و تمایز قطعات خود نسبت به سایر برندها، توانایی جلب کردن نظر مشتری را داشته باشد.

بسته بندی سایپا یدک

همانطور که می‌دانید نارنجی رنگ انتخابی لوگو سایپاست، بنابراین، در طراحی بسته بندی محصولات نیز از این رنگ به خوبی بهره برده شده است. در رابطه با ظاهر کلی بسته بندی ها باید گفت که باکس ها براساس نوع محصول از نظر طول، عرض، و ارتفاع اندازه گیری شده اند تا قطعات به خوبی در بسته بندی خود جای گیرند.

رنگ زمینه باکس ها نقره ای است و لوگو کمپانی به همراه نام انگلیسی SAIPA و عبارت Genuine part در ابعاد و جهات مختلف به رنگ نارنجی ثبت شده است. این طرح نمای کلی بسته بندی های قطعات سایپا است و تمامی کالاهای عرضه شده اصل این برند با این باکس ها به فروش می‌رسند. لذا، از خریداری باکس هایی که فاقد ویژگی های ذکر شده هستند خودداری کنید.

بسته بندی سایپا یدک

لیبل سایپا یدک

از مهم ترین بخش های تشکیل دهنده هر کالا، لیبل یا برچسبی است که تمامی اطلاعات کالا بر روی آنها درج می‌شود. لیبل یک قطعه در واقع هویت آن را شکل می‌دهد و به مشتری یادآور می‌شود که محتویات درون باکس چیست و از چه منبعی ارسال شده است.
این لیبل ها شامل موارد مختلفی از جمله نام کالا، برند تولید کننده، بارکد ملی، تعداد کالا، شماره سریال قطعه، و همچنین هولوگرام اختصاصی سایپا یدک می‌باشد. مواردی از قبیل آرم هولوگرافیک با طرح پیکسلی برند سایپا یدک و درجه کیفیت قطعه نیز بر روی این لیبل ها ثبت شده است. این آرم با تابش نور به صورت قرمز رنگ مشاهده می‌شود.

لازم به ذکر است که لیبل ها وظیفه پلمپ کردن بسته را نیز بر عهده دارند چرا که دقیقا بر روی درب جعبه درج می‌شوند. باز کردن درب باکس ها (آنباکسینگ) منجر به پاره شدن لیبل و در نتیجه آکبند نبودن آن می‌شود.

هولوگرام سایپا یدک

در مقاله هایی مانند تشخیص قطعات اصل ایساکو درباره اِلِمان هایی نظیر هولوگرام یا همان برچسب لیزری صحبت کرده ایم؛ این اِلِمان از اصلی ترین روش های تمایز قطعات اصل و غیر اصل در بازار توسط تولید کننده می‌باشد.

هولوگرام یا برچسب لیزری کالا به محصولات دو بعدی اپتیکی گفته می‌شود که به صورت انحصاری برای شرکت موردنظر چاپ شده است و معمولا نام برند کمپانی را در خود جای داده است. استفاده از هولوگرام در واقع هم به مشتری در شناسایی محصول اصل و هم به فروشنده جهت تامین امنیت کالا کمک می‌کند.

علت امنیت بالا این برچسب ها روش ساخت آنهاست؛ بدین ترتیب، در پروسه ساخت فیلم های لیزری ادوات اپتیکی مورد نظر بر روی یکدیگر با چیدمان خاصی قرار می‌گیرند. کوچک ترین تغییر زاویه در چیدمان این فیلم ها سبب تغییر شکل برچسب های نهایی می‌شود، به همین دلیل، امکان کپی برداری آن ها توسط خود تولید کننده نیز غیر ممکن است.

هولوگرام سایپا یدک

تکنولوژی تولید هولوگرام در کشورهای محدودی از دنیا وجود دارد و مزایای بسیاری را برای شرکت تولید کننده محصول به ارمغان می‌آورد؛ برخی از این مزایا عبارتند از:

ضد سرقت بودن

هولوگرام ها ضد سرقت هستند چرا که امکان انتقال و جا به جایی آنها از زمانی که به محل مورد نظر الصاق می‌شوند از بین می‌برد، در غیر این صورت هولوگرام مخدوش می‌شود

دو بعدی بودن

امکان کپی برداری و اسکن هولوگرام ها به دلیل دو بعدی بودن و روش ساخت آنها وجود ندارد. علاوه بر تکنولوژی دو بعدی، استفاده از دیگر تکنولوژی های سه بعدی، استدیوگرام، فیلتر ایمَج، دات ماتریکس، و هولوگرام های یو وی در صنعت ساخت این برچسب های لیزری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بازی با رنگ ها بر اثر تابش نور

هولوگرام ها بر اثر تابش نور در زاویه خاص قابل مشاهده هستند و به صورت رنگین کمانی دیده می‌شوند.

رمز دار بودن

با تابش پرتو لیزر بر روی هولوگرام ها، رمز اختصاص آن مشخص می‌شود که در هولوگرام این کمپانی نام سایپا یدک می‌باشد.

به همین دلیل، برای تشخیص اصل بودن محصول خریداری شده می‌توان به برچسب لیزری آن هم تکیه کرد. اگر باکس بسته بندی قطعات سایپا یدک به هر دلیلی فاقد هولوگرام است، از خرید آن خودداری کنید.

شماره سریال قطعه

همه ما به خوبی از وجود قطعات و لوازم یدکی با سطح کیفیت های مختلف در بازار خبر داریم. وجود این تفاوت کیفی در محصولات نشان دهنده تامین کالا از منابع مختلف و متریال بکار رفته غیر مشابه در آن است. امروزه به دلیل وجود درصد بالایی از محصولات فیک و تقلبی در بازار، تولید کنندگان ملزم به ایجاد تمایزی در تشخیص سطح کیفی و منبع تامین شده کالا هستند.
از همین رو، شماره سریال ها در ایجاد این تمایز نقش بسزایی را ایفا می‌کنند. بدین ترتیب، هر کدام یک از قطعات سایپا یدک شامل یک شماره سریال در قسمت لیبل محصول می‌باشد تا منبع و همچنین سطح کیفی آن برای مشتری شفاف سازی شود.

بارکد سایپا یدک

علاوه بر موارد ذکر شده، در بخش انتهایی لیبل شاهد وجود یک بارکد خطی هستیم که با استفاده از نرم افزار های اسکنر قابل پیگیری هستند. این بارکد ها جهت نشان دادن اصالت قطعه خریداری شده به مشتری در این بخش درج می‌شود. با اسکن کردن تصویر بارکد در نرم افزار های مخصوص، اطلاعات کلی کالا به علاوه برند اصلی آن برای شما به نمایش درمی‌آید.

امور مشتریان سایپا یدک

شرکت سایپا یدک در راستای تامین حقوق مشتری خود را متعهد به برقراری برخی ضوابط کرده تا آسایش و راحتی خریداران خود را تامین کند. خدمات مشتری نیز یکی از همین موارد است که شامل تمامی حقوق خریداران در چارچوب خدمات پس از فروش می‌باشد.
این آیتم ها سرویس اولیه و خدمات گارانتی را شامل می‌شود و در قبال تمامی مشتریان بیان شده است.

منظور از سرویس اولیه تمامی خدماتی است که خودرو مشتری بالافاصله بعد از خرید به صورت رایگان از آن برخوردار می‌شود؛ روغن موتور، فیلتر روغن، روغن گیربکس، و … مواردی از قبیل هستند. برای برخورداری از این سرویس مشتری ملزم به اقدام برای سرویس اولیه اتومبیل خود براساس کیلومتر و زمان مشخص شده در دفترچه خودرو است.

خدمات گارانتی مشتری نیز به برطرف کردن کلیه عیوب خودرو به صورت رایگان اطلاق می‌شود. البته این آیتم زمانی قابل استفاده است که عیوب خودرو ناشی از استفاده نادرست از آن توسط دارنده اتومبیل نباشد.
بدین ترتیب، ایرادات ناشی از کیفیت نامطلوب خودرو توسط شرکت سایپا یدک به صورت کامل تحت پوشش قرار می‌گیرد و از طریق نمایندگی های مجاز در سه حالت رفع می‌شود:

  • تعمیر خودرو
  • تعویض قطعه یا قطعات معیوب خودرو
  • بازنگری خودرو (طبق ضوابط سایپا یدک)

علاوه بر این، سرویس امور مشتریان که شامل انتقادات و شکایات مشتریان می‌شود از طریق پیام کوتاه با شماره ۱۰۰۰۲۰۲ امکان پذیر است.

خرید محصولات سایپا یدک

با توجه به نکات ذکر شده درباره شرکت سایپا یدک، این نتیجه حاصل می‌شود که تهیه محصولات اصل و باکیفیت این شرکت برای تمامی دارندگان خودروهای سایپا و غیره امکان پذیر است به شرطی که بتوان اصالت آن را به خوبی تشخیص داد.

همانطور که قبل تر گفته شد، شرکت سایپا یدک با استقرار بیش از ۵۰۰ نمایندگی مجاز در سراسر کشور اقدام به ارائه محصولات خود به مشتری می‌کند و در این راستا آیتم هایی را جهت تشخیص کالای اصل از تقلبی در اختیار خریدار قرار می‌دهد که در بخش طراحی بسته بندی به طور کامل اشاره شد.
بنابراین، اگر قصد خرید از این شرکت بازرگانی را دارید به نمایندگی ها و فروشگاه های مجاز آن مراجعه کنید. محصولات سایپا یدک اصل دارای ضمانت اصالت، سلامت فیزیکی کالا، و گارانتی ۱۸ یا ۲۴ ماهه بسته به نوع قطعه هستند.

متاسفانه با ورود کالاهای فیک و تقلبی در بازار که در بسته بندی های فابریک سایپا یدک به جای محصول اصل به فروش می‌رسد، امکان شناسایی محصول اصل را امری مشکل و دشوار می‌کند و فرد نیازمند داشتن اطلاعات مفیدی در این زمینه برای عدم مراجعه به آنهاست.

فروشگاه لوازم یدکی یدک یار با هدف ارائه محصولاتی با ضمانت اصالت و سلامت فیزیکی اقدام به فعالیت در زمینه قطعات خودرویی نموده است. این مرکز با ارائه خدماتی همچون مرجوع کردن کالا و باز پس گرفتن هزینه پرداختی در صورت عدم تایید اصالت، سعی در انجام معاملات سفید دارد.
فروشگاه یدک یار همچنین امکان دریافت مشاوره رایگان که توسط کارشناسان حرفه ای انجام می‌شود را جهت تجربه خریدی ایده آل برای مشتریان فراهم کرده است. برای دریافت مشاوره، قیمت، و یا خرید لوازم یدکی سایپا یدک با ما در تماس باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.