بررسی کارشناسی علت سوسو زدن چراغ ماشین و پشت آمپر

علت سوسو زدن چراغ ماشین و پشت آمپر به خرابی باتری، دنیام، سوختن فیوزها، مشکلات سیم کشی و… مربوط می شود که ما در این مقاله به طور کامل علت سوسو زدن چراغ ماشین و پشت آمپر را بررسی کرده‌ایم تا شما را برای رفع این مشکل کمک کنیم.

سوسو زدن چراغ ماشین فقط آزار دهنده نیست بلکه می تواند در حین رانندگی خطرناک هم باشد! دلایل مختلفی وجود دارد که باعث بوجود آمدن مشکلات مربوط به چراغ ماشین و پشت آمپر می شود که به همین منظور ما در این مقاله قصد داریم به بررسی “علت سوسو زدن چراغ ماشین و پشت آمپر” (What Is The Cause of Flickering Car Lights and Dashboard Lights) بپردازیم تا شما را در راستای حل این مشکلات یاری کنیم.

سوسو زدن چراغ ماشین

منظور از سوسو زدن چراغ ماشین این است که نور چراغ ها کم و زیاد می شود که معمولاً این اتفاق به دلیل مشکل باتری ماشین، خرابی دینام، سوختگی لامپ، مشکلات سیم کشی ماشین و… بوجود می آید که در ادامه به بررسی کامل علت سوسو زدن چراغ ماشین پرداخته‌ایم.

علت سوسو زدن چراغ ماشین

علت-سوسو-زدن-چراغ-ماشین

علت سوسو زدن چراغ ماشین شامل موارد زیر می باشد:

خرابی باتری ماشین

یکی از رایج ترین و اصلی ترین دلیل سوسو زدن چراغ ماشین، خرابی باتری است. چراغ های ماشین برای عملکرد صحیح به انرژی باتری متکی هستند و اگر باتری از کار بیفتد، سوسو زدن یا کم نور شدن چراغ های ماشین ممکن است نتیجه آن باشد. در این شرایط شما بایستی تست سلامت باتری ماشین را انجام دهید و در صورت نیاز باتری جدید را برای ماشین خود خریداری کنید. باتری ماشین معمولاً ۲ تا ۳ سال عمر می کند که اگر با علائم خرابی باتری ماشین مانند کم نور شدن چراغ های جلو، سخت استارت خوردن ماشین، روشن شدن چراغ چک باتری و سایر نشانه ها مواجه شدید باید بدانید که زمان تعویض این قطعه مصرفی فرا رسیده است.

توصیه می کنیم از سوسو زدن چراغ ماشین چشم پوشی نکنید زیرا این موضوع ایمنی شما را به خطر می اندازد. علاوه بر این، سوسو زدن چراغ های ماشین نشان دهنده یک مشکل جدی در سیستم الکتریکی خودرو است که باید برطرف شود.

خرابی دینام

وقتی دینام ماشین شروع به خراب شدن می کند، خروجی برق خودرو تحت تاثیر قرار می گیرد. این مسئله می تواند منجر به سوسو زدن، کم نور شدن یا غیرفعال شدن چراغ های ماشین شود زیرا چراغ ها به انرژی باتری ماشین متکی هستند و هنگامی که دینام قادر به شارژ کردن باتری نباشد، سیستم الکتریکی خودرو به سرعت باتری را تخلیه می کند. به همین دلیل برای مشخص شدن دلیل سوسو زدن چراغ ماشین باید دینام را توسط افراد متخصص مورد بررسی قرار دهید تا ببینید آیا نیاز به تعمیر و تعویض دارد یا خیر. معمولاً علائم خرابی دینام شامل کم نور شدن تدریجی چراغ های ماشین و پشت آمپر، استشمام بوی سوختن لاستیک یا سیم داغ و از کار افتادن لوازم جانبی خودرو می باشد که از این نشانه می توانید تشخیص دهید آیا دینام خراب است یا خیر.

سوختن لامپ ها

اگر لامپ چراغ ماشین قدیمی یا آسیب دیده باشد، می تواند باعث سوسو زدن چراغ های ماشین شود. خوشبختانه این مشکل یک راه حل ساده دارد و آن هم تعویض لامپ های ماشین است. برای تعویض لامپ های ماشین می توانید خودرو را به باتری سازها بسپارید تا آنها تعویض لامپ های آسیب دیده را انجام دهند.

سوختن فیوزها

وقتی چراغ های ماشین سوسو می زنند، می تواند به این معنی باشد که فیوز سوخته است یا از جای خود خارج شده است. پیدا کردن مشکلات فیوز ممکن است کمی مشکل باشد که بنابراین بهتر است ماشین خود را به باتری سازی نشان دهید تا آنها مشکلات مربوط به سیستم الکتریکی خودرو را تشخیص دهند.

مشکل سیم کشی ماشین

گاهی ممکن است چراغ های ماشین به دلیل آسیب فیزیکی ایجاد شده برای سیم کشی ها شروع به سوسو زدن کنند. ممکن است داخل کانکتور یا فیش چراغ شروع به ذوب شدن کند و باعث اتصال ضعیف به لامپ شود. رفع این مشکل شامل تعویض سیم کشی ها یا فیش های آسیب دیده می باشد و از آنجایی که انجام این کار کمی پیچیده است باید از یک فرد ماهر بخواهید که بررسی سیم کشی ماشین را انجام دهد.

خرابی سوییچ چراغ

خرابی سوییچ چراغ ماشین در برخی موارد ممکن است باعث سوسو زدن چراغ ماشین شود. در این شرایط شما می توانید با نصب یک سوییچ جدید مشکل سوسو زدن چراغ ماشین را حل کنید.

علت سوسو زدن چراغ پشت آمپر

به طور کلی اصلی ترین علت سوسو زدن چراغ پشت آمپر خرابی باتری ماشین می باشد. همانطور که در بالا اشاره کردیم باتری نقش کلیدی در تامین انرژی سیستم الکتریکی ماشین را دارد و اگر باتری به درستی کار نکند، می تواند باعث سوسو زدن چراغ پشت آمپر شود. علاوه بر این، دیگر علت سوسو زدن چراغ پشت آمپر می تواند نشان دهنده این باشد که مشکلی در دینام ماشین وجود دارد. دینام برق را در سراسر ماشین شما توزیع می کند و باتری را در حین رانندگی شارژ می کند. همچنین دینام به غیر از چراغ های ماشین و چراغ های پشت آمپر، نیروی مورد نیاز فرمان برقی ماشین، بالابر شیشه ها، برف پاک کن ها، سیستم صوتی و غیره را تامین می کند. هنگامی که دینام به درستی کار نمی کند، می تواند منجر به سوسو زدن چراغ های پشت آمپر شود که برای بررسی دقیق تر این مشکل دینام باید خودرو را نزد افراد متخصص مورد بررسی قرار دهید. به خاطر داشته باشید که اگر باتری ماشین شما نو است، دینام اصلی ترین علت سوسو زدن چراغ پشت آمپر می باشد.

سایر علت های سوسو زدن چراغ پشت آمپر نیز شامل سوختن فیوز، کثیفی کابل های باتری یا شل شدن آنها، خرابه رله و… می باشد.

علت لرزش نور چراغ خودرو

علت-سوسو-زدن-چراغ-ماشین-و-پشت-آمپر

علت لرزش نور چراغ خودرو معمولاً به نقص در ساختار چراغ جلو مربوط می شود. اگر لامپ چراغ ماشین به درستی در جایگاه خود نصب نشده باشد، علاوه بر لرزش نور چراغ خودرو می تواند باعث سوختن فیش ها و خرابی سیم کشی ها شود. مورد بعدی اینکه خود چراغ ماشین ممکن است شل شده باشد و زمانی که در حال رانندگی هستید متوجه لرزش نور چراغ خودرو شوید. برای تشخیص دقیق تر علت لرزش نور چراغ خودرو بهتر است ابتدا از محکم بود چراغ ماشین در جایگاه خود اطمینان حاصل کنید و سپس قرار گیری و نصب درست لامپ ها را مورد بررسی قرار دهید تا علت اصلی این مشکل مشخص شود. اگر بعد از بررسی چراغ ماشین و لامپ ها هنوز مشکل لرزش نور چراغ خودرو پابرجا بود باید به باتری سازی مراجعه کنید تا آنها با تشخیصی دقیق تر مشکل لرزش نور چراغ خودرو را برطرف کنند.

علت کم و زیاد شدن نور چراغ ماشین

معمولاً علت کم و زیاد شدن نور چراغ ماشین به موارد زیر مربوط می شود:

  • خرابی دینام ماشین
  • مشکل در سیم کشی ماشین
  • مشکل در اتصال کابل های باتری
  • استفاده از لامپ های بی کیفیت
  • آفتاب سوختگی تلق کاسه چراغ
  • کدر شدن کاسه چراغ و کثیفی بلور کاسه چراغ

خرابی دینام ماشین، باتری و مشکل در سیم کشی خودرو علت های اصلی کم و زیاد شدن نور چراغ ماشین می باشند که علاوه بر این علت های اصلی ممکن است مشکل در تلق کاسه چراغ یا کثیفی بلور کاسه چراغ باعث کم و زیاد شدن نور چراغ ماشین شوند که بهتر است برای بررسی دقیق تر این مشکل، خودرو را از نزدیک و توسط افراد ماهر مورد بررسی قرار دهید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر سوالی در مورد علت سوسو زدن چراغ ماشین و پشت آمپر دارید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا متخصصان فنی یدک یار در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.