بررسی علل خاموش نشدن ماشین بعد از بستن سوییچ

علل خاموش نشدن ماشین بعد از بستن سوییچ به مشکلات فنی موتور و سیستم برقی بر می گردد که ما در این مقاله به بررسی این مشکل پرداخته‌ایم تا شما را برای حل دیر خاموش شدن خودرو کمک کنیم.

خاموش نشدن ماشین بعد از بستن سوییچ مشکل عجیبی است که معمولاً به خاطر مشکلات موتور و یا سیستم برقی ماشین اتفاق می افتد. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی “علل خاموش نشدن ماشین بعد از بستن سوییچ” (Why Car Does Not Turn Off After Switched Off) بپردازیم تا بدانید چرا این اتفاق می افتد.

علت دیر خاموش شدن ماشین بعد از بستن سوییچ

ریپ زدن یا بد خاموش شدن ماشین بعد از بستن سوییچ
علت-دیر-خاموش-شدن-ماشین-بعد-از-بستن-سوییچ

زمانی که سوییچ را می بندید، خودرو بایستی بلافاصله خاموش شود. اما بعضی مواقع ممکن است متوجه شوید که خودرو بعد از بستن سوییچ به کار خود ادامه می دهد و بعد از چند ثانیه یا حتی چند دقیقه خاموش می شود. علت دیر خاموش شدن ماشین بعد از بستن سوییچ به موارد زیر مربوط می شود:

خرابی استپر موتور

استپر موتور روی بدنه دریجه گاز قرار دارد و یکی از قطعات مهم خودروست که وظیفه تنظیم میزان هوای ورودی به موتور را بر عهده دارد. معمولاً خرابی این قطعه مشکلات زیادی را ایجاد می کند که یکی از این مشکلات، دیر خاموش شدن خودرو است. طول عمر استپر موتور مشخص نیست و ممکن است این قطعه در هر خودرویی عمر متفاوتی داشته باشد که برای جلوگیری از خرابی آن بهتر است هر چند وقت یکبار استپر موتور را تمیز کرده تا از خرابی آن جلوگیری کنید.

خرابی دریچه گاز یا سنسور آن

همچنین مشکل در بدنه دریچه گاز یا سنسور موقعیت دریچه گاز می تواند علت خاموش نشدن ماشین بعد از بستن سوییچ باشد. چراکه اختلال دریچه گاز میتواند باعث نفوذ هوا به داخل محوظه احتراق شده و اجازه خاموش شدن به موقع را به خودرو نمیدهد.

خرابی سنسور دریچه گاز نیز باعث میشود که دریچه گاز به موقع بسته نشده و یا باز و بسته شود، که این موضوع نیز باعث عبور هوا و علت خاموش نشدن ماشین باشد.

نقص در ماژول کنترل بدنه خودرو

ماژول کنترل بدنه یا Body Control Module یک کامپیوتر روی برد است که بر لوازم الکترونیکی مختلف ماشین نظارت و کنترل می کند. به طور مثال قفل درها، چراغ ها، پنجره‌ها و… توسط این قطعه کنترل می شوند. طبق گفته متخصصان حوزه خودرو، نقص در ماژول کنترل بدنه می تواند علت دیر خاموش ماشین باشد چراکه این قطعه مستقیماً با سیستم استارت خودرو ارتباط دارد.

خرابی رله پمپ بنزین ماشین

رله پمپ بنزین ماشین توسط ماژول کنترل احتراق یا همان Powrtrain کنترل می شود که جریان را به پمپ بنزین ماشین ارسال می کند تا پمپ بنزین ماشین بتواند کار خود را انجام دهد. خرابی رله پمپ بنزین می تواند باعث دیر خاموش شدن خودرو شود چرا که بعد از بستن سوییچ، رله جریان را به پمپ بنزین می رساند و پمپ بنزین به کار خود ادامه می دهد و سپس بنزین به موتور می رسد که همین مسئله باعث دیر خاموش شدن خودرو خواهد شد.

اینها اصلی ترین علل خاموش نشدن ماشین بعد از بستن سوییچ می باشند. راه حل مشکل خاموش نشدن ماشین بعد از بستن سوییچ این است که علت های ذکر شده را به صورت دقیق بررسی کنید و در صورت نیاز با تعویض قطعاتی که علت دیر خاموش شدن ماشین می باشند، مشکل را برطرف کنید. برای صرفه جویی در هزینه‌های تعمیر و اینکه بتوانید تشخیص دقیق تری داشته باشید توصیه می کنیم خودرو را به افراد متخصص بسپارید تا آنها با بررسی کامل تر علل خاموش نشدن ماشین بعد از بستن سوییچ، بتوانند این مشکل را برطرف کنند.

علل-خاموش-نشدن-ماشین-بعد-از-بستن-سوییچ

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر سوالی در مورد علل خاموش نشدن ماشین بعد از بستن سوییچ دارید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا بخش فنی یدک یار در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 نظرات
  1. عایرضابهمنیار می گوید

    سوییچ را میبندم اما ماشین خاموش نمشودپراید و بعد از خاموش کردن با دنده وترمز گرفتن چراغهای پشت امپر روشن وپمپ بنزین روشن ولی ساعت وظبط وشیشه بالابرها خاموش کار نمیکنن

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز با توجه به توضیحات شما احتمالات زیادی مطرح است که میتواند علت خاموش نشدن خودرو شما در این شرایط باشد، اما به دو مورد رایج تر آن اشاره میکینم:
      ۱- خرابی مغزی سویچ خودرو که موجب میشود خودرو به درستی خاموش نشود
      ۲- وجود مشکل برقی در سیم کشی یا سیستم ECU که میتوان تا مقداری به کمک دیاگ عیب یابی نمود