همه چیز درباره عمر مفید رادیاتور ماشین

به طور کلی طول عمر رادیاتور ماشین به عوامل مختلفی مانند نوع استفاده، شیوه نگهداری و کیفیت رادیاتور خودرو بستگی دارد. اما به طور میانگین عمر مفید رادیاتور ماشین بین ۸ تا ۱۰ سال است.

با نزدیک شدن به فصل گرما، اطمینان از اینکه رادیاتور خودروی شما در شرایط مطلوبی قرار دارد ضروری است. درک طول عمر یک رادیاتور و چگونگی به حداکثر رساندن عمر آن می تواند ماشین شما را از خرابی های مختلف در گرم ترین ماه‌های سال نجات دهد. به همین منظور در این مقاله ما قصد داریم به بررسی “عمر مفید رادیاتور ماشین” (What is the Average Lifespan of a Radiator) بپردازیم تا هر آنچه که لازم است را بدانید.

عمر مفید رادیاتور خودرو

عمر-مفید-رادیاتور-ماشین

میانگین عمر مفید رادیاتور ماشین معمولاً بین ۸ تا ۱۰ سال است که این بازه زمانی به عوامل مختلفی نوع استفاده، شیوه نگهداری و کیفیت رادیاتور خودرو بستگی دارد. کار و وظیفه رادیاتور در سیستم خنک کننده ماشین بسیار مهم است، زیرا گرما را دفع می کند و از گرم شدن بیش از حد موتور جلوگیری می کند. حال با گذشت زمان، قرار گرفتن در معرض گرما، فشار بیش از حد و رسوب و زنگ زدگی ناشی از جریان مایع خنک کننده می تواند منجر به خرابی و ناکارآمدی این قطعه شود، بنابراین نیاز به تعمیر  یا تعویض رادیاتور بسیار ضروری است.

رادیاتور ماشین چه زمانی باید تعویض شود

به طور کلی رادیاتور ماشین به دلایل مختلفی خراب می شود که این علل خرابی عبارتند از:

  • مسدود شدن گردش آب رادیاتور خودرو
  • خرابی واتر پمپ
  • سوختن فیوز و از کار افتادن فن
  • خرابی ترموستات
  • گرفتگی مجرای رادیاتور
  • کج شده پره‌های رادیاتور

اینها اصلی ترین علت های خرابی رادیاتور می باشند که اگر می پرسید چگونه بفهمیم رادیاتور خراب است، بایستی خودرو را توسط یک مکانیک با تجربه مورد بررسی قرار دهید تا تشخیص خرابی رادیاتور و زمان تعویض آن مشخص گردد. علاوه بر این شما می توانید تست رادیاتور ماشین را انجام دهید تا متوجه خرابی یا سلامت این قطعه شوید که در رابطه با این موضوع پیشنهاد می کنیم مقاله نحوه تست رادیاتور ماشین را از مجله یدک یار مطالعه فرمایید.

خرید رادیاتور ماشین

آگاهی از عمر مفید رادیاتور خودرو و زمان تعویض این قطعه به شما کمک می کند که با تعویض به موقع رادیاتور ماشین، از خرابی های مختلفی که به دلیل ناکارآمدی رادیاتور بوجود می آید جلوگیری کنید. اگر پس از انجام تست رادیاتور ماشین و یا مراجعه به مکانیک متوجه خرابی این قطعه شدید، بایستی در اسرع وقت نسبت به تعویض رادیاتور ماشین اقدام نمایید. به همین منظور شما می توانید برای خرید رادیاتور تمامی ماشین ها به وبسایت یدک یار مراجعه فرمایید و یا با شماره تلفن ۰۲۱۳۵۰۰۰۴۲۴ تماس بگیرید و ثبت سفارش خود را انجام دهید. مجموعه یدک یار رادیاتور تمامی ماشین ها را همراه با ضمانت اصالت و کیفیت کالا به فروش می رساند تا در صورت وجود هر گونه مشکلی در رادیاتور، بتوانید کالای خریداری شده را مرجوع یا تعویض نمایید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر سوالی در مورد عمر مفید رادیاتور ماشین دارید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا متخصصان فنی یدک یار در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.