بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی اچ سی کراس

با توجه به استقبال مناسب از خودروی اچ سی کراس طبیعتاً تقاضا برای قطعات مصرفی این خودرو بالا می باشد. اما سوالی که بسیاری از صاحبان این خودرو دارند این است که بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی اچ سی کراس چه زمان هایی می باشد که به همین منظور ما در این مقاله زمان تعویض قطعات مصرفی اچ سی کراس را بررسی کرده‌ایم تا با تعویض به موقع قطعات، باعث بهبود عملکرد و عمر ماشین خود شوید.

اچ سی کراس (H30 Cross Dongfeng) یکی از محصولات کمپانی دانگ فنگ می باشد که از سال ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۹ توسط شرکت ایران خودرو در داخل کشورمان مونتاژ گردید. اچ سی کراس همانطور که از نامش پیداست در دسته بندی خودروهای کراس اور قرار دارد و همچنین دارای گیربکس اتوماتیک و موتور TU5 می باشد. این خودرو در بازار کشورمان از فروش خوبی برخوردار بوده و همچنین به دلیل داشتن گیربکس اتوماتیک و موتور TU5، قطعات مصرفی و موتوری اچ سی کراس را می توان به راحتی در بازار پیدا کرد. همانطور که می دانید تعویض به موقع قطعات مصرفی می تواند باعث افزایش طول عمر و عملکرد خودرو شود که به همین منظور ما در این مقاله قصد داریم به “بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی اچ سی کراس” بپردازیم تا شما را در راستای حفظ و نگهداری این خودرو راهنمایی کنیم.

بهترین زمان تعویض روغن موتور اچ سی کراس

روغن موتور اچ سی کراس یکی از مهم ترین اقلام مصرفی می باشد که طی بازه های زمانی مشخص نیاز به تعویض دارد. به طور معمول، بهترین زمان تعویض روغن موتور اچ سی کراس بعد از طی کردن مسافت ۵ تا ۷ هزار کیلومتر می باشد که با توجه به حساسیت موتورهای TU5 توصیه می کنیم تعویض روغن موتور اچ سی کراس را سر موقع انجام دهید.

[ARPrice id=145]

بهترین زمان تعویض روغن گیربکس اچ سی کراس

گیربکس های اتوماتیک حساسیت های خاص خودشان را دارند و به همین دلیل باید روغن گیربکس را به موقع تعویض کنید تا از تعمیرات پر هزینه گیربکس جلوگیری کنید. بهترین زمان تعویض روغن گیربکس اچ سی کراس با توجه به شرایط آب و هوایی و شرایط رانندگی هر ۲ سال یکبار و یا هر ۵۰ الی ۶۰ هزار کیلومتر می باشد.

[ARPrice id=146]

بهترین زمان تعویض تسمه تایم اچ سی کراس

تسمه تایم اچ سی کراس وظیفه تنظیم و هماهنگ سازی زمان چرخش میل لنگ و میل سوپاپ و زمانبندی باز و بسته شدن سوپاپ را بر عهده دارد. با توجه به اهمیت این قطعه توصیه می کنیم تسمه تایم اچ سی کراس را هر ۶۰ هزار کیلومتر تعویض کنید. همچنین با نزدیک شدن به این بازه زمانی شما می توانید به صورت بصری سلامت تسمه تایم اچ سی کراس را بررسی کنید تا اگر هرگونه آسیب یا پارگی را بر روی تسمه تایم مشاهده کردید فوراً اقدامات لازم را انجام دهید. عوارض پاره شدن تسمه تایم بسیار زیاد است و به همین دلیل سعی کنید زمان تعویض آن را به هیچ وجه عقب نیندازید.

[ARPrice id=147]

بهترین زمان تعویض تسمه دینام اچ سی کراس

دومین تسمه مهم و پرکاربرد برای اچ سی کراس، تسمه دینام می باشد که این قطعه برق لازم دینام، پمپ فرمان، سیستم تهویه مطبوع، واتر پمپ و غیره را تامین می کند. بهترین زمان تعویض تسمه دینام اچ سی کراس به طور متوسط بین ۸۰ الی ۱۰۰ هزار کیلومتر یا هر چهار سال یک بار می باشد.

[ARPrice id=148]

بهترین زمان تعویض شمع اچ سی کراس

شمع اچ سی کراس یکی دیگر از قطعات مصرفی است که بسته به کیفیت قطعه و کیفیت سوخت معمولاً پس از طی کردن مسافت ۴۰ تا ۵۰ هزار کیلومتر نیاز به تعویض دارد. هنگام تعویض شمع اچ سی کراس دقت داشته باشید که هر ۴ تا شمع را یکجا تعویض کنید تا از آسیب دیدن موتور جلوگیری کنید.

[ARPrice id=149]

بهترین زمان تعویض باتری اچ سی کراس

باتری اچ سی کراس سر منشا سیستم برقی این ماشین است که طول عمر مشخصی را داراست. به طور کلی طول عمر باتری متغیر بوده و بر اساس کیفیت ساخت و برند آن متفاوت می باشد. به همین منظور عمر مفید باتری اچ سی کراس ۲ الی ۳ سال تخمین زده می شود که البته طول عمر باتری می تواند بیشتر از این بازه زمانی نیز باشد. توصیه می کنیم اگر بیشتر از ۳ سال از عمر باتری اچ سی کراس می گذرد تست سلامت باتری ماشین را انجام دهید تا در صورت نیاز این قطعه را تعویض کنید.

[ARPrice id=150]

بهترین زمان تعویض لنت اچ سی کراس

لنت ترمز اچ سی کراس با فشار دادن پدال ترمز اصطکاک لازم را روی دیسک ترمز ایجاد کرده و باعث توقف خودرو می شود. این قطعه یکی از مهم ترین اقلام مصرفی در سیستم ترمز اچ سی کراس می باشد که با توجه به مصرفی بودنش بعد از مدتی نیاز به تعویض خواهد داشت. به طور کلی عمر مفید لنت ترمز لنت ترمز اچ سی کراس به کیفیت لنت ترمز، سبک رانندگی و شرایط جاده و خیابان بستگی دارد. به همین منظور بهترین زمان تعویض لنت ترمز جلو اچ سی کراس بعد از طی کردن مسافت ۲۰ الی ۳۰ هزار کیلومتر و بهترین زمان تعویض لنت ترمز عقب اچ سی کراس بعد از طی کردن مسافت ۴۰ الی ۵۰ هزار کیلومتر می باشد.

[ARPrice id=151]

بهترین زمان تعویض لاستیک اچ سی کراس

علاوه بر سنجش عمق آج لاستیک، شما می توانید بر اساس کیلومتر یا تاریخ تولید لاستیک از زمان تعویض لاستیک اچ سی کراس آگاهی پیدا کنید. همانطور که می دانید لاستیک ماشین نقش زیادی روی هندلینگ و کیفیت سواری دارد که با گذر زمان این کارایی خود را از دست می دهد. طبیعتاً لاستیک های جلو زودتر از لاستیک های عقب فرسوده می شوند که بدین ترتیب بهترین زمان تعویض لاستیک جلو اچ سی کراس هر ۶۰ الی ۷۰ هزار کیلومتر و بهترین زمان تعویض لاستیک عقب اچ سی کراس هر ۸۰ الی ۹۰ هزار کیلومتر می باشد. علاوه بر این دقت داشته باشید که با گذشت ۵ سال از تاریخ تولید، لاستیک اچ سی کراس را بایستی تعویض کنید.

[ARPrice id=152]

بهترین زمان تعویض فیلتر و صافی اچ سی کراس

تمامی خودروها از جمله خودروی اچ سی کراس دارای انواع مختلفی از فیلترها می باشد که این فیلترها طی مدت زمانی مشخص باید تعویض شوند. ما در ادامه به تفکیک زمان تعویض فیلتر و صافی اچ سی کراس را مشخص کرده‌ایم:

بهترین زمان تعویض فیلتر هوا اچ سی کراس:

ذرات و آلاینده های زیادی در هوا وجو دارد که به مرور زمان به موتور خودرو آسیب وارد می کند. در این میان فیلتر هوا اچ سی کراس وظیفه دارد که از ورود این ذرات و آلاینده ها به موتور خودرو جلوگیری کند و مانع خرابی آن شود. با گذر زمان، با توجه به فیلتراسیون و انباشت آلودگی در فیلتر هوا اچ سی کراس بایستی این قطعه را تعویض کنید. با این اوصاف بهترین زمان تعویض فیلتر هوا اچ سی کراس بعد از طی کردن مسافت ۱۰ الی ۱۵ هزار کیلومتر می باشد.

[ARPrice id=153]

بهترین زمان تعویض فیلتر اتاق اچ سی کراس:

فیلتر اتاق اچ سی کراس به حذف آلاینده های مضر از جمله دود و گرد و غبار از هوایی که داخل خودرو تنفس می کنید کمک می کند. بهترین زمان تعویض فیلتر اتاق اچ سی کراس هر ۱۲ الی ۱۵ کیلومتر می باشد. البته اگر متوجه شدید که کابین خودروی شما بوی نامطبوعی دارد و یا جریان هوا در داخل اتاق خودرو کاهش یافته، بایستی سریعاً فیلتر اتاق اچ سی کراس را تعویض کنید تا به سلامتی سرنشینان خودرو آسیبی وارد نشود.

[ARPrice id=154]

بهترین زمان تعویض فیلتر روغن اچ سی کراس:

مهم ترین وظیفه فیلتر روغن اچ سی کراس این است که روغن موتور را تصفیه کند تا روغن موتور بتواند به خوبی روانکاری و خنک سازی قطعات داخل موتور را انجام دهد. به همین منظور توصیه می کنیم هر زمان که قصد دارید روغن موتور را تعویض کنید، همراه با آن فیلتر روغن را هم تعویض کنید. به طور مثال اگر روغن موتور را هر ۵ هزار کیلومتر تعویض می کنید، بایستی فیلتر روغن را هم تعویض کنید.

[ARPrice id=155]

بهترین زمان تعویض صافی بنزین اچ سی کراس:

در نهایت نوبت به صافی بنزین اچ سی کراس می رسد که یکی دیگر از اقلام مصرفی این خودروست. همانطور که می دانید درون بنزین خودرو آلاینده ها و آلودگی های مختلفی وجود دارد که این موضوع تاثیرات منفی را روی عملکرد موتور خواهد داشت. فیلتر یا صافی بنزین اچ سی کراس با فیلتر کردن آلودگی ها و ذرات مختلف از ورود آن ها به موتور خودرو و همچنین خرابی پمپ بنزین و انژکتور سوخت جلوگیری خواهد کرد. پس با توجه به اهمیت صافی بنزین اچ سی کراس شما باید در بازه های زمانی مشخص این قطعه را تعویض کنید. به طور میانگین بهترین زمان تعویض صافی بنزین اچ سی کراس هر ۲۰ الی ۳۰ هزار کیلومتر می باشد.

[ARPrice id=156]

بهترین زمان تعویض کمک فنر اچ سی کراس

کمک فنر اچ سی کراس یکی از اجزای سیستم تعلیق این خودروست که ضربات ناشی از دست اندازها و سایر ضرباتی که هنگام رانندگی به خودرو وارد می شود را گرفته و مانع لرزش اتاق خودرو و سر و صدا‌ی آن می شود. پس می توان گفت که سبک رانندگی و شرایط جاده یا خیابانی که در آن تردد می کنید تاثیر مستقیمی روی عمر کمک فنر اچ سی کراس دارد. به طور میانگین بهترین زمان تعویض کمک فنر اچ سی کراس بعد از طی کردن مسافتی بین ۷۰ الی ۸۰ هزار کیلومتر می باشد. با این وجود کوبش در یک سمت یا دو سمت خودرو و خشکی رانندگی از علائم تعویض کمک فنر اچ سی کراس است که اگر این مشکلات را احساس کردید بایستی سریعاً کمک فنرها را مورد بازدید قرار دهید و در صورت نیاز آن ها را تعویض کنید.

[ARPrice id=157]

بهترین زمان تعویض کاتالیزور اچ سی کراس

کاتالیزور اچ سی کراس نقش بسیار مهمی در کاهش تولید و انتشار آلایندگی های این خودرو دارد، این قطعه در واقع به خروجی اگزوز و به خروجی منیفولد موتور متصل می شود تا باعث کاهش آلایندگی های خودرو شود. با گذر زمان، کاتالیزور اچ سی کراس دچار فرسودگی می شود و بایستی تعویض گردد که بدین منظور بهترین زمان تعویض کاتالیزور اچ سی کراس ۳ الی ۴ سال و یا هر ۸۰ الی ۱۰۰ هزار کیلومتر می باشد.

[ARPrice id=158]

خرید لوازم یدکی اچ سی کراس

خرید لوازم یدکی اچ سی کراس

حال که با بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی اچ سی کراس آشنا شدید اگر قصد خرید لوازم یدکی اچ سی کراس را دارید می توانید به وبسایت یدک یار مراجعه کنید. در وبسایت یدک یار طیف وسیعی از قطعات اچ سی کراس گردآوری شده تا شما عزیزان بتوانید به لیست کامل قطعات دسترسی داشته باشید و پس از بررسی اقدام به خرید قطعه مورد نظر خود نمایید. علاوه بر این، امکان مشاوره رایگان پس از تماس با شماره تلفن ۰۲۱۹۱۳۰۵۰۶۰ برای شما مشتریان عزیز وجود خواهد داشت تا اگر هرگونه سوالی در مورد قطعات مصرفی داشتید بتوانید سوالات خود را از همکاران ما بپرسید و از تجربه خرید بهتری بهره مند شوید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، خوشحال می شویم دیدگاه ها یا سوالات خود در مورد بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی اچ سی کراس را با ما در قسمت نظرات در میان بگذارید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.