عوارض یخ زدن آب رادیاتور ماشین چیست؟

از مهم ترین عوارض یخ زدن آب رادیاتور ماشین می توانیم به ترکیدگی لوله‌ها و سیلندر اشاره داشته باشیم که به همین منظور توصیه می کنیم از مایع خنک کننده باکیفیت و مناسب استفاده کنید تا در روزهای سرد سال، آب رادیاتور یخ نزند.

خودرویی بدون سیستم خنک کننده را تصور کنید که بدون هیچ نوع فن در حال کارکرد مداوم است و احتراق های پی در پی که در موتور آن اتفاق می افتد ماشین را گرم و گرمتر می کند. هنگامی که هیچ منبعی وجود نداشته باشد تا خودرو را خنک کند، موتور ماشین شما ممکن است آتش بگیرد! حال تصور کنید که هزینه و خسارت های وارده آتش گرفتن موتور خودرو چه تبعاتی برای راننده دارد! در رابطه با این موضوع ما قصد داریم به “عوارض یخ زدن آب رادیاتور ماشین” (What Happens when Radiator Freeze) بپردازیم تا بدانید این موضوع چه عواقب و مشکلاتی را به همراه دارد.

یخ زدن آب رادیاتور چه دلایلی دارد و چه مشکلاتی ایجاد می کند

عوارض-یخ-زدن-آب-رادیاتور-ماشین

مایع خنک کننده سیستم رادیاتور از ترکیب مواد مختلفی تشکیل شده که در نتیجه سبب جریان یافتن مایعی خنک و مقاوم خواهد شد. ضد یخ از جمله مواردی است که در ضد یخ ها وجود دارد و در روزهای زمستانی از یخ زدن آب رادیاتور در هنگامی که موتور سرد است جلوگیری می کند. “دلیل یخ زدن آب رادیاتور” این است که مایع خنک کننده کیفیت پایینی دارد و مشابه ضد یخ نیست که برای کاهش نقطه انجماد مایع در گردش عمل کند.

اگر آب موجود در رادیاتور یخ بزند، به هیچ وجه ماشین استارت نمی خورد و اگر استارت بخورد، به دلیل یخ بودن مایع در لوله‌های آن، باعث ترکیدگی لوله‌ها و سیلندر خواهد شد. حال اگر می پرسید که در صورت یخ زدن آب رادیاتور باید چیکار کرد می توان گفت که در این حالت بهتر است آب گرم بر روی تمام لوله‌ها، شلنگ، خود رادیاتور و دیگر اتصالات آن بریزید تا یخ زدگی به آرامی از بین برود. به طور کلی سعی کنید عوارض و خطرات نداشتن ضد یخ در زمستان را همیشه جدی بگیرید و در اسرع وقت مایع خنک کننده جدید و باکیفیت را به سیستم خنک کننده اضافه کنید تا مشکلاتی از قبیل یخ زدن آب رادیاتور بوجود نیاید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر سوالی در مورد عوارض یخ زدن آب رادیاتور ماشین دارید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا متخصصان فنی یدک یار در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.