راهنما خرید دیسک و صفحه پژو ۴۰۵

دیسک و صفحه پژو ۴۰۵ از جمله قطعات پر مصرف در این خودرو می‌باشد که وظیفه مهمی را در سیستم حرکت اتومبیل ایفا می‌کند. دیسک و صفحه پژو ۴۰۵ با طیف برند های متنوعی در اختیار خریداران قرار می‌گیرد که تمایز آنها در کیفیت، قیمت، دوام، و متریال بکار رفته در آن می‌باشد.

برای شما هم سوال پیش امده که خرید “دیسک و صفحه ۴۰۵” نیازمند چه اقداماتی است؟ چند برند از این قطعه در بازار موجود است؟ کدام یک از برند ها از کیفیت و قیمت بهتری برخوردار است؟ شاید تمامی سوالات ذکر شده از جمله مهم ترین چالش های شما برای خرید “دیسک و صفحه کلاچ پژو ۴۰۵” باشد و تاکنون پاسخی برای آنها دریافت نکرده باشید!

پژو ۴۰۵ یکی از محبوب ترین خودرو های نسل قدیم کمپانی پژو فرانسه می‌باشد که بعد از ورود خط مونتاژ آن به داخل ایران به شدت آن افزوده شد. حال خودرویی که در حال حاضر بیش از ۲۰ سال از ورود آن به بازار اتومبیل می‌گذرد، مسلما توسط بسیاری از افراد به عنوان یک خودرو شهری مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما همانطور که می‌دانید، بهره وری از یک خودرو نیازمند نگه داری، رسیدگی، و اعمال تعمیرات مورد نیاز و به موقع خصوصا هنگامی که دچار نقص عملکرد در بخش های مختلف قطعات می‎‌شود، دارد.

دیسک و صفحه کلاچ (Clutch) هم از این قاعده مستثنی نیست و یکی از قطعات مصرفی خودرو به شمار می‌رود که در صورت خرابی و بروز هر گونه ایراد نیازمند تعمیر و حتی تعویض خواهد بود. اما خرید این محصول نیز از جمله اقدامات مهمی است چرا که داشتن اطلاعات پایه درباره مدل خودرو، نوع قطعه، برند، قیمت، و … از فاکتور های مورد نیاز خریدار جهت تهیه قطعه مورد نظر است.

در این مقاله سعی کرده ایم تا به طور کامل به بررسی و ارائه “راهنما خرید دیسک و صفحه ۴۰۵” بپردازیم و اطلاعات مورد نیاز شما در هنگام خرید را به شما یادآور شویم. با ما همراه باشید.

دیسک و صفحه چیست و چکار می‌کند؟

دیسک و صفحه کلاچ از جمله قطعات بسیار حساس و مهم در سیستم و ساختار یک اتومبیل به حساب می‌آید که تاثیر بسزایی در عملکرد فنی و در نهایت حرکت خودرو دارد. این قطعه از دو سطح لنت تشکیل شده که به یک صفحه فولادی پرچ شده و تعدادی فنر نیز این ساختار کلی را در برمی‌گیرد.

طبق این اساس، کلاچ نیز در این سیستم و ساختار قرار می‌گیرد و وظیفه انتقال حرکت چرخشی یک شفت به شفت دیگری را به عهده دارد و رابطه اصطکاکی بین جعبه دنده و موتور ایجاد می‌کند. در واقع، صفحه کلاچ خودرو نیز در این سیستم جای می‌گیرد و توان حرکت لازم برای سایر بخش ها را نیز فراهم می‌کند.

این صفحه قالب دایره شکلی داشته و دارای ضریب اصطکاک بالا در هر دو سطوح خود می‌باشد؛ مهم ترین علت بالا بودن این ضریب نیز به واسطه وجود لنت هایی است که در بخش سطوح آن قرار گرفته است.

همانطور که مستحضر هستید، اگر با ساختار کلی بخش فنی خودرو آشنایی داشته باشید می‌دانید که این قطعه بخشی از گیربکس می‌باشد و افزایش قدرت خودرو را نیز تضمین می‌کند.

برند اصلی دیسک و صفحه پژو ۴۰۵ چیست؟

مسلما برای افرادی که صاحب یک پژو ۴۰۵ باشند و موعد تعویض دیسک و صفحه آن رسیده باشد مهم است که بدانند چه تعداد برند با چه درجه کیفیت هایی در بازار موجود است و کدام یک از این برند ها بیشترین سازگاری را مدل خودرو شما دارند! قبل از پرداختن به این موضوع باید توجه داشته باشید که قبل از خرید دیسک و صفحه خودرو، حتما از مدل و نوع موتور بکار رفته در اتومبیل خود اطلاع کامل داشته باشید!

در ادامه، به بررسی “برند های دیسک و صفحه ۴۰۵” موجود در بازار که سازگاری با این خودرو داشته باشید می‌پردازیم؛ برند ها به ترتیب کیفیت و قیمت در لیست زیر در اختیار شما قرار می‌گیرد:

دیسک و صفحه والئو پژو ۴۰۵

تفاوت دیسک و صفحه والئو آبی و سبز
در مورد والئو بیشتر بدانیم
دیسک و صفحه والئو سبز

دیسک و صفحه والئو سبز از جمله برند های بسیار مرغوب و کیفیت بالا محسوب می‌شود که معمولا در بین تمامی برند ها حرف اول را می‌زند! این برند در دو نسخه آبی و سبز به فروش می‌رسد که مدل سبز ساخت کشور فرانسه و مدل آبی نیز ساخت کشور کره است.

هر دو مدل سبز و آبی این برند دیسک و صفحه از کیفیت مطلوبی برخوردار است و از نمایندگی های معتبر در کشور قابل خریداری است. برای تشخیص دیسک و صفحه والئو اصلی به این مقاله رجوع کنید.

دیسک و صفحه های سبز رنگ پژو ۴۰۵ از نظر قیمتی در اولین رده قرار می‌گیرند و به دلیل داشتن کیفیت بسیار مطلوب دارای قیمت های نسبتا بالایی هستند. از جمله ویژگی های بسیار قابل توجه این برند می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • فاقد مواد شیمیایی آروماتیک و سرطان زا در ساختار اصلی آنها
  • مقاومت بالا در برابر حرارت
  • دارای فنر های خورشیدی با پدال های نرم
  • بکار گیری لنت مرغوب با ضریب اصطکاک بالا
  • بدون ایجاد بوی نامطبوع
  • مورد پسند نسل جوان به دلیل دارا بودن کورس کوتاه

دیسک و صفحه دایکن ۴۰۵

دیسک و صفحه دایکن

دیسک و صفحه دایکن بعد از والئو در دومین رتبه دیسک و صفحه های مرغوب و باکیفیت بازار قرار می‌گیرد که محصول کشور ژاپن بوده و با نام دیسک و صفحه اِگزیدی (exedy) که نام کمپانی سازنده آن می‌باشد نیز شناخته می‌شود. در واقع، بسته بندی های اصل این برند شامل این عنوان ذکر شده هستند. درباره تشخیص دیسک و صفحه دایکن اصلی نیز در مقالات قبلی به طور کامل شرح داده شده است.

رنگ بسته بندی های اصلی این دیسک و صفحه آبی – نقره ای بوده و به دو صورت کیت و جداگانه به فروش می‌رسد. کیت های این برند شامل دیسک و صفحه و بلبرینگ بوده و نوع معمولی آن نیز دیسک و صفحه و بلبرینگ را به صورت جداگانه ارائه می‌دهد. البته برند بلبرینگ ارائه شده در کیت های دیسک و صفحه دایکن متفاوت است.

نحوه قیمت گذاری این برند نیز به دلیل کیفیت فوق العاده ای که دارد در دسته بندی قطعات رده بالا می‌باشد. از جمله مهم ترین ویژگی های دیسک و صفحه دایکن ۴۰۵ می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • عملیات حرارت دهی به خصوص در تولید فنر های آن
  • طول عمر و دوام بالا
  • مقاومت حرارتی بالا
  • عملکرد مناسب در هنگام شتاب گیری

دیسک و صفحه سکو پژو ۴۰۵

سکو از جمله برند های کره ای با کیفیت است که دسته بندی های گوناگونی در طراحی و تولید قطعات خودرو داشته و دیسک و صفحه نیز از در این دسته بندی قرار می‌گیرد. این برند با توجه به فیزیک گیربکس و موتور خودرو به صورتی طراحی شده که بیشترین سازگاری را با خودرو هایی نظیر پراید و پژو ۴۰۵ دارد.

بسته بندی های اصلی دیسک و صفحه سکو دارای رنگ بندی مشکی هستند و برند و بارکد ماتریسی بر روی این بسته بندی حک شده است. کیت های بسته بندی این برند به این صورت است که دیسک و صفحه در یک پک و بلبرینگ در یک پک دیگر قرار می‌گیرد.

دیسک و صفحه عظام پژو ۴۰۵

دیسک و صفحه عظام

برند عظام از جمله برند های با کیفیت ایرانی است که تولید کنندگان قطعات خودرو می‌باشد. کیفیت این محصولات در درجه بندی متوسط قرار می‌گیرد و می‌توان گفت که این برند می‌تواند در رتبه بعد از برند های فرانسوی و آلمانی قرار گیرد. تکنولوژی بکار رفته در تولید دیسک و صفحه عظام برگرفته تکنولوژی های روز دنیا برند هایی همچون والئو و بوش می‌باشد اما دیسک و صفحه آن کمی سفت تر از برند های ذکر شده قبلی است.

لوگو برند عظام ترکیب رنگ آبی و قرمز دارد و بسته بندی دیسک و صفحه آن نیز ترکیب رنگ هایی از جمله آبی، قرمز، و سفید می‌باشد و به صورت کیت متشکل از دیسک و صفحه و همچنین بلبرینگ است. قیمت گذاری این برند نیز بعد از برند های والئو، دایکن، و سکو قرار می‌گیرد. دیسک و صفحه عظام دارای دو مدل معمولی و ارتقا یافته است.

دیسک و صفحه لوک ۴۰۵

از دیگر برند های مطرح دیسک و صفحه پژو ۴۰۵ بعد از والئو، دیسک و صفحه لوک می‌باشد که ساخت کشور آلمان بوده و می‌توان گفت که یکی از سطح بالا ترین برند قطعات خودرو محسوب می‌شود. دیسک و صفحه لوک آلمان در بسته بندی های زرد – مشکی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

بسته بندی این برند بدین صورت می‌باشد که دیسک و صفحه در یک پک و بلبرینگ نیز در پک دیگری به شکل یک کیت به فروش می‌رسد. این برند نیز از نظر قیمتی در رده دوم و بعد از والئو قرار می‌گیرد و از جمله دیسک و صفحه های مرغوب در بازار به فروش می‌رسد. البته تشخیص دیسک و صفحه لوک اصلی نیز یکی از مهم ترین گام ها جهت خریداری این برند محصول است.

دیسک و صفحه دینا پارت ۴۰۵

دیسک و صفحه دینا پارت

دینا پارت از دیگر برند های مطرح ایرانی است که در درجه کیفیت مسابه با عظام قرار می‌گیرد. این برند ایرانی است و بسته بندی های آبی رنگ دارد. دیسک و صفحه دینا پارت از نظر کیفیتی در درجه متوسط قرار می‌گیرد و از نظر قیمتی نیز در دسته بندی متوسط جای می‌گیرد.

کیت های بسته بندی دیسک و صفحه دینا پارت ۴۰۵ محتوی دیسک و صفحه کلاچ در پک های جداگانه هستند که در یک پک کلی کلی عرضه می‌شود.

دیسک و صفحه ایساکو پژو ۴۰۵

برند ایساکو نیز از دیگر برند های ایرانی و از شرکت های زیر نظر کمپانی ایران خودرو است که کیفیت قطعات بسیار متوسطی را ارائه می‌دهد. ایساکو با ارائه بسته بندی های آبی رنگ با لوگو شرکت ایران خودرو و عنوان IKCO در بازار ارائه می‌شود. پیش از این درباره نحوه تشخیص اصالت قطعات ایساکو صحبت شده است.

قیمت گذاری دیسک و صفحه ایساکو پژو ۴۰۵ نیز در رده محصولات متوسط و همچنین مناسب قرار می‌گیرد و همین موضوع یکی از دلایلی است که مشتریان زیادی را به خود اختصاص داده و افراد دیسک و صفحه برند ایساکو را انتخاب می‌کنند.

البته باید توجه داشته باشید که دیسک و صفحه ایساکو از کیفیت برند های قبلی برخوردار نبوده و طول عمر بالایی ندارد.

دیسک و صفحه شایان صنعت ۴۰۵

دیسک و صفحه شایان صنعت

شایان صنعت از دیگر برند های ایرانی است که سطح کیفیت نه چندان مناسبی را شامل می‌شود. افرادی که دیسک و صفحه شایان صنعت را برای خودرو ۴۰۵ خود انتخاب می‌کنند باید در نظر داشته باشند که دوام نه چندان طولانی این برند ممکن است کمی دلسرد کننده باشد.

کیت های بسته بندی دیسک و صفحه شایان صنعت به رنگ نارنجی روشن بوده و این کیت ها شامل دیسک، صفحه کلاچ، و بلبرینگ هستند. قیمت دیسک و صفجه شایان صنعت همانند کیفیت آن پایین است.

انواع دیسک و صفحه پژو ۴۰۵

همانطور که قبل تر اشاره شد، ساختار کلی دیسک و صفحه قالب دایروی است؛ شکل و شمایل تمامی دیسک و صفحه ها تقریبا یکی است و تفاوت آنها در برند پرچ شده می‌باشد، اما تعداد فنر های این قطعات به دو دسته تقسیم می‌شود:

  • دیسک و صفحه چهار فنری
  • دیسک و صفحه شش فنری

دیسک و صفحه های چهار فنری از جمله مدل معمولی این قطعه به شمار می‌روند اما دیسک و صفحه های شش فنری با نام پری دمپری یا زانتیایی نیز شناخته می‌شوند. این تفاوت در تعداد فنر های دیسک و صفحه پژو ۴۰۵ در میزان شتاب گیری و در کل عملکرد بهتر دیسک و صفحه تاثیر گذار است. برای آشنایی بیشتر توصیه می کنیم مقاله دیسک و صفحه پری دمپر چیست را از مجله یدک یار مطالعه فرمایید تا اطلاعات لازم را به دست آورید.

از دیگر تفاوت هایی که باید در حین خرید دیسک و صفحه به آن توجه کنید، حجم موتور خودور شماست! برند های ذکر شده بیشترین سازگاری را با پژو ۴۰۵ هایی که دارای حجم موتور ۱۸۰۰ سی سی هستند دارد و دیسک و صفحه های سازگار با موتور های ۲۰۰۰ سی سی در این خودرو به کلی متفاوت است. همچنین، موتور های بکار رفته در پژو ۴۰۵ جی ال ایکس و اس ال ایکس متفاوت می‌باشد!

به عنوان مثال، مدل های اس ال ایکس ۴۰۵ موتور های TU5 که در پژو ۲۰۶ تیپ ۵ نیز بکار رفته وجود دارد، بنابراین، دیسک و صفحه ۲۰۶ تیپ ۵ و ۴۰۵ اس ال ایکس مشابه است. الزام توجه به تمایز های ذکر شده در مدل خودرو شما امری بسیار ضروری و حائز اهمیت است.

راهنمای خرید دیسک و صفحه پژو ۴۰۵

به طور کلی، برند های ذکر شده و اطلاعاتی که درباره هر یک از این برند ها از نظر ساختاری، ظاهری، کیفیتی، و قیمتی در اختیار شما قرار گرفت صرفا جهت بالا بردن آگاهی شما از برند های موجود در بازار است تا بتوانید بهترین و سازگارترین آن را برای خودرو خود انتخاب کنید.

اگر کیفیت دیسک و صفحه و همچنین طول عمر آن برای شما اهمیت بیشتری دارد می‌توانید از برند های والئو و دایکن استفاده کنید اما در صورت اهمیت قیمت قطعه با توجه به بودجه شما، برند های عظام، لوک، و سکو در رده متوسط رو به بالا قرار می‌گیرند که در کنار قیمت پایین تر از کیفیت مطلوبی برخوردارند.

ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست که انتخاب برند های نه چندان با کیفیت به دلیل داشتن قیمت های پایین تر موجب آسیب رسیدن به سلامت فنی خودرو شما شده و در مواقعی حتی هزینه های اضافی را به دلیل نداشتن دوام طولانی برای شما به وجود می‌آورند.

خرید دیسک و صفحه پژو ۴۰۵

در کنار اطلاعاتی که درباره دیسک و صفحه دارید، اگر فروشگاه و مرکز معتبری را برای خرید قطعه خود انتخاب نکنید، ممکن است هزینه های بالایی را در ازای محصولاتی تقلبی بپردازید، پس به خاطر داشته باشید که به نمایندگی ها و مراکز معتبر برای خرید قطعه خودرو خود مراجعه کنید.

مجموعه یدک یار با داشتن بیش از ۶ سال سابقه فروش اینترنتی قطعات و لوازم یدکی خودرو یکی از مراکز معتبر و قابل اطمینان است که می‌توانید با خیال آسوده دیسک و صفحه خود را خریداری کنید. این مجموعه با ضمانت اصالت و سلامت فیزیکی کالا در جهت جلب رضایت مشتری گام برمی‌دارد و مرکز معتبری برای اطلاع از قیمت دیسک و صفحه پژو ۴۰۵ و نهایتا خرید آن توسط مصرف کننده می‌باشد.

در صورت نبود کیفیت ضمانت شده، خریدار می‌تواند قطعه را بدون پرداخت هیچ هزینه ای تعویض یا مرجوع کند. همچنین، بخش مشاوره رایگان فروشگاه یدک یار نیز پاسخ دهنده تمای سوالات ما درباره برند ها، قطعات، و کیفیت آنهاست و با شماره گیری ۹۱۳۰۵۰۶۰-۰۲۱ می‌توانید مشاوره لازم جهت انتخاب سازگار ترین دیسک و صفحه پژو ۴۰۵ را با توجه به بودجه خود بیابید.

فروشگاه یدک یار همچنین بخشی تخصصی برای خرید لوازم یدکی ۴۰۵ طراحی کرده است تا شما بتوانید به راحتی هر قطعه ای از این خودرو را که نیاز دارید در این بخش به همراه قیمت مشاهده کرده و پس از بررسی مناسب ترین محصول را خریداری نمایید. ارسال سفارشات تهران طی ۲ الی ۳ ساعت و سفارشات سایر استان ها طی ۲۴ الی ۴۸ ساعت درب محل تحویل می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.