بررسی برند دینا پارت

دینا پارت از برندهای داخلی مطرح در کشور می‌باشد که از ۱۳۸۱ فعالیت رسمی خود را در زمینه تولید، تایید کیفی، و توزیع قطعات و لوازم یدکی خودرو شروع کرده است. این شرکت شامل طیف وسیعی از قطعات و لوازم یدکی خودرو می‌باشد و ضمانت اصالت کالا را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. در ادامه با این برند بیشتر آشنا خواهیم شد.

دینا پارت” یکی از شرکت های فعال در عرصه لوازم یدکی و قطعات خودرو در ایران است که با داشتن بیش از ۲۰ سال سابقه ارائه خدمات در این زمینه به عنوان یکی از برند های معتبر و مرغوب در سطح کشور شناخته می‌شود.
این شرکت با هدف ارائه محصولاتی که از نظر کیفی و کمی پاسخگو نیاز مشتریان باشد اقدام به عرضه محصولات خود کرد.
همانطور که گفته شد، این کمپانی بیش از ۲۰ سال در این زمینه فعال بوده و از سال ۱۳۸۱ فعالیت رسمی خود را آغاز نموده است.

در این مقاله قصد داریم تا “درباره دینا پارت“، محصولات و خدمات آن اطلاعات مفیدی را در اختیار کاربران عزیز قرار دهیم. با ما همراه باشید.

دینا پارت ساخت کجاست؟

دینا پارت (Dinapart) در سال ۱۳۷۱ با هدف ارائه قطعات و لوازم یدکی داخلی خودرو هایی مانند پیکان شروع به کار کرد. کیفیت کالاهای عرضه شده در این شرکت در همان سال های اولیه فعالیت در سطح بازارهای مرتبط به خوبی شناخته شد و همین موضوع محکم ترین دلیلی بود تا این کمپانی شروع به تولید لوازم یدکی و قطعات خودرو شرکت هایی مانند ایران خودرو و سایپا را به طور رسمی در سال ۱۳۸۱ کند.
چندی پس از فعالیت در زمینه تولید قطعات دو کمپانی قَدَر در صنعت خودروسازی، این شرکت با ثبت نام خود اعتبار و محبوبیت بیشتری را در بازار به خود اختصاص داد. امروزه طیف وسیعی از محصولات عرضه شده با “برند دینا پارت” در سراسر بازارهای داخلی یا حتی خارجی به فروش می‌رسند.
به طور کلی، دینا پارت تولید تقریبا ۲۰% قطعات و لوازم یدکی خودرو را بر عهده دارد و فعالیت عمده آن در تایید کیفی، و توزیع لوازم یدکی و قطعات است. در واقع، بیش از ۸۰% کالاهای عرضه شده به سفارش خود دینا پارت در کمپانی های دیگری تولید شده و با بسته بندی دینا پارت به مشتری ارائه می‌شود.

دینا پارت در سال ۱۳۸۱ فعالیت رسمی خود را در این زمینه شروع کرده و امروزه با داشتن بیش از ۱۰ سال سابقه درخشان در توزیع قطعات و لوازم یدکی با کیفیت شبکه گسترده ای از توزیع کنندگان را در سراسر ایران از آن خود کرده است.
دینا پارت به عنوان اولین شرکت تامین لوازم یدکی اقدام به طراحی نظام مدیریت کیفیت ایزو ۹۰۰۱ (ISO9001) شد تا در سطح بین المللی نیز حرفی برای گفتن داشته باشد. این موضوع نشان دهنده پیشتازی و پیشروی این شرکت جهت تعهد به ارائه بهترین محصولات است.

نکته ای که درباره دینا پارت وجود دارد این است که این شرکت همچنین واردات برخی از برند های خارجی لوازم یدکی را در ایران به صورت انحصاری توزیع می‌کند؛ بدین صورت که برخی کمپانی های خارجی با سطح کیفیت مطرحی که در سطح بازارهای جهانی دارند از طریق دینا پارت وارد کشور می‌شدند و تنها با لیبل این شرکت در بازار به فروش می‌رسیدند.
به عنوان مثال، برند ساچ آلمان (SACHS) که یکی از تولید کنندگان مطرح طیف وسیعی از قطعات خودرویی در سطح جهانی است و “شرکت دینا پارت” در بازده زمانی نسبتا طولانی وارد کننده دیسک و صفحه این برند آلمانی به ایران بود و انحصارا توسط نمایندگی های مجاز آن در سراسر کشور به دست مصرف کننده می‌رسید.

این موضوع یکی از دلایل اصلی شناخته شدن دینا پارت به عنوان برندی است که محصولات مرغوب خارجی را در اختیار مشتری قرار می‌دهد.
البته واردات این برند آلمانی در سال های قبل از تحریم اتفاق افتاده است و در حال حاضر عرضه این برند توسط شرکت دینا پارت انجام نمی‌شود.

یکی دیگر از اقدامات دینا پارت، همکاری با یک شرکت داخلی تولید کننده در سال ۱۳۸۸ بود که منجر به ثبت برندی تحت عنوان آلتک ALTECH شد. این برند با همکاری دو شرکت به صورت تخصصی به تولید سرسیلندر پرداخته و امروزه بیش از نیمی از بازار داخلی سرسیلندر را به خود اختصاص داده است.

دینا پارت ساخت کجاست

محصولات دینا پارت

محصولات ارائه شده در شرکت دینا پارت به صورت کالاهای دارای ضمانت و گارانتی به مشتریان عرضه می‌شود و همین موضوع کمک شایانی در افزایش اعتبار این برند کرده است.

وجود بازارهای تقلبی و به اصطلاح سیاه که در تمامی مراکز خرید و فروش کالاها به وضوح به چشم می‌خورد، اعتبار و محبوبیت برندهای مطرح در سطح کشور را تحت شعاع قرار می‌دهد، خصوصا اگر هدف این بازارهای تقلبی کپی برداری از این برندها باشد.
متاسفانه بازار لوازم یدکی و قطعات خودرو نیز مستثنی از این موضوع نیست و سالانه محصولات فیک و تقلبی بسیاری تحت عنوان برند های مرغوب شناخته شده از قبیل دینا پارت با کپی برداری از بسته بندی محصولات وارد بازار می‌شود و منجر به از بین رفتن سابقه قابل توجه شرکت می‌شوند.
سودجویی عده بسیاری که کالاهای متفرقه را به جای محصولات شرکتی و اصل معرفی می‌کنند، پروسه خرید محصولات دینا پارت را دچار مشکل نموده است. در مواردی هم دیده شده که این محصولات گاها با بسته بندی اصلی دینا پارت عرضه شده اند و به قیمت های بالاتر از نمونه اصل به فروش می‌روند. به همین دلیل مهم است که نسبت به تشخیص کیفیت محصول دقت کافی داشته باشید.

همانطور که مستحضر شدید، دینا پارت تنها تولید بخش کوچکی از مجموعه بزرگ کالاهای ارائه شده خود را بر عهده دارد و قسمت اعظمی از آنها به سفارش این کمپانی توسط خط تولید شرکت های دیگر تامین می‌شود.
محصولات ارائه شده توسط دینا پارت به دسته بندی های مختلفی تقسیم می‌شوند که در ادامه آنها را ذکر خواهیم کرد:

  • قطعات برقی
  • قطعات موتور و گیربکس
  • قطعات سیستم تعلیق
  • سیستم ترمز و فرمان
  • سیستم مدیریت موتور
  • قطعات بدنه خودرو

دسته بندی قطعات ذکر شده برای بسیاری از خودروها از قبیل پژو ۴۰۵، پژو ۲۰۶، پراید، و ال ۹۰ قابل استفاده است.

بسته بندی محصولات دینا پارت

در وهله اول، طراحی بسته بندی انحصاری محصولات دینا پارت اولین گام در ایجاد یک تمایز نسبت به کالاهای متفرقه می‌باشد اما تنها وجه تمایز برای تفکیک محصولات اصل و تقلبی در بازار به بسته بندی منتهی نمی‌شود. در واقع، اِلِمان های بکار رفته در بسته بندی نیز تاثیر گذار هستند. در ادامه به بررسی طراحی بسته بندی محصولات دینا پارت می‌پردازیم:

بسته بندی دینا پارت

طراحی بسته بندی محصولات این شرکت در قالب جعبه هایی با سایز و ابعاد مختلف بر اساس نوع محصول است. این جعبه ها به رنگ آبی نفتی چاپ شده اند و برند دینا پارت به دو زبان انگلیسی و فارسی طراحی و بر روی آنها درج شده است.

لیبل دینا پارت

برچسب یا لیبل های هویتی محصول که تمامی اطلاعات و مشخصات محصول را در خود جای داده اولین چیزی است که در نگاه اول بر روی جعبه های دینا پارت خودنمایی می‌کند. این لیبل ها تمامی اطلاعات از جمله نام محصول، کد محصول، شماره سریال، بارکد ملی، QR، هولوگرام، و برند شرکت را شامل می‌‌شود.

از دیگر وظایف لیبل ها وکیوم و پلمپ کردن محصول است که مصرف کننده ملزم به پاره کردن آن قبل از آنباکسینگ می‌باشد.

لیبل دینا پارت

QR یا کد پاسخ سریع دینا پارت

بارکد ماتریسی یا QR بارکدی با ابعاد مربع شکل است که به صورت ماتریسی طراحی شده اند. این بارکد ها همچنین رمز دار هستند و امکان کپی برداری از آنها وجود ندارد چرا که منحصرا متعلق به شرکت تولید کننده است.

خطوط سیاه بر روی بارکد با الگوریتم های خاصی از قبیل نام برند شرکت، وب سایت، شماره تلفن، شماره پیامک، و … طراحی شده است و با استفاده از اسکنر QR قابل خوانش هستند. استفاده از این تکونولوژی در کنار بالا بردن امنیت محصول از سودجویی افراد متقلب جلوگیری می‌کند.

هولوگرام دینا پارت

هولوگرام یا برچسب لیزری نیز از دیگر برچسب هایی است که در لیبل محصولات دینا پارت درج شده است. هولوگرام ها برچسب های لیزری دو یا سه بعدی هستند که به رنگ های مختلفی در زاویه های مختلف نور دیده می‌شوند. این هولوگرام ها معمولا به نا برند خود شرکت چاپ می‌شوند و امنیت و کیفیت محصول را کاملا تضمین می‌کنند.

هولوگرام

کپی برداری یا چاپ این هولوگرام ها امری غیر ممکن است و به صورت انحصاری برای شرکت ها چاپ می‌شود چرا که علاوه بر نام برند امکان داشتن رمزهایی بر روی آنها وجود دارد که امکان کپی برداری را غیر ممکن می‌سازد.

امروزه محصولات اصل و باکیفیت همگی دارای این برچسب های لیزری هستند تا اصالت محصول خود را به مشتری نشان دهند.

باتوجه به موارد ذکر شده، اگر قصد خرید محصولی از شرکت دینا پارت را دارید که فاقد حتی یکی از آیتم های ذکر شده می‌باشد، از خرید آن محصول خودداری کنید.

اپلیکیشن دینا پارت

با پیشرفت روز افزون تکونولوژی و فناوری، نیاز به پیشروی در این راستا برای تمامی ارگان ها و شرکت ها امری ضروری و لازم است و در جهت تامین رفاه مشتریان و تسهیل ارائه خدمات تاثیر گذار است. برخی از این خدمات در قالب طراحی اپلیکیشن ها در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.
اپلیکیشن دینا پارت نیز جهت ارائه برخی خدمات مانند اسکنر QR برای بررسی اصالت محصول و سهولت اطلاع از موجودی کالاها براساس مدل خودرو شما اقدام به طراحی این اپلیکیشن کردند.

در حال حاضر اپلیکیشن دینا پارت نسخه اندورید را ساپورت می‌کند و قابلیت نصب و اجرا بر روی گوشی هایی با این سیستم عامل هستند.

خرید محصولات دینا پارت

همانطور که قبل تر ذکر شد، دینا پارت در قالب یک شرکت مادر وظیفه تولید و تایید کیفیت قطعات را بر عهده دارد و بعد از آن، مسئولیت به دست نمایندگی های مجاز سپس به فروشگاه های خرده فروش سپرده می‌شود.
نمایندگی های ارائه دهنده محصولات دینا پارت بیشتر به فروش عمده محصولات مشغول هستند و خرده فروشی آنها توسط فروشندگان دیگر انجام می‌شود. البته مواردی هم وجود دارد که مصرف کننده نهایی مستقیما از نمایندگی ها خرید خود را انجام می‌دهد.
لازم به ذکر است که محصولات دینا پارت دارای ضمانت اصالت کالا و گارانتی ۱۸ الی ۲۴ ماهه بسته به نوع محصول هستند.

از نمونه منابع معتمد در این زمینه، فروشگاه لوازم یدکی یدک یار می‌باشد. این مرکز با هدف ارتقا سطح کیفی اقدام به توزیع قطعات یدکی خودرو نموده است. با خرید از این مجموعه از امکاناتی همچون اصالت، سلامت فیزیکی کالا، و همچنین خدماتی چون تعویض یا مرجوعی کالا در صورت نداشتن اصالت بهره مند می‌شوید. برای خرید لوازم یدکی دینا پارت با ما در تماس باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.