۵ راه تشخیص دیسک و صفحه والئو اصلی

تشخیص دیسک و صفحه والئو اصلی یا همان والئو سبز فرانسه به کمک بررسی پنج بخش مختلف از دیسک و صفحه کلاچ والئو. بسته بندی سبز با هولوگرام هرینگتون و وکیوم دیسک و صفحه والئو فرانسه-حک شدن برند والئو بروی دیسک و صفحه
برای بررسی دقیق تمامی نشانه ها با ما همراه باشید…



یکی از پرطرفدار ترین لوازم یدکی والئو در ایران دیسک و صفحه این برند می باشد. دیسک و صفحه والئو اصلی به دلیل کیفیت بالا و قیمت مناسب خود توانسته خواهان بسیاری را برای خود ایجاد کند. “دیسک و صفحه والئو” سبز رنگ، تولید شده در کشور فرانسه بوده که در ایران با عنوان والئو فرانسه، والئو اصلی، والئو سبز و یا والئو با هولوگرام هرینگتون فرانسه می شناسند. در این مقاله به “بررسی دیسک و صفحه والئو اصل” خواهیم پرداخت.

والئو
والئو اصل

تشخیص دیسک و صفحه والئو اصل

در بازار فروش لوازم یدکی همواره اصل بودن قطعات از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و هست. از این رو ما تصمیم بر آن داریم تا به شما راه کار هایی را آموزش دهیم تا با انجام آن بتوانید در زمان خرید کیت کلاچ والئو آن را بررسی کرده تا از اصالت قطعه اطمینان حاصل فرمایید. در اینجا با اشاره به ۵ خصوصیت “دیسک و صفحه والئو اصلی” (valeo clutch) که نیازی به تخصص خاصی برای تشخیص ندارند و هر فردی به راحتی میتواند آن را تمیز دهد تلاش داریم تا شما را در خرید دیسک و صفحه والئو اصل راهنمایی کنیم.
۱- بسته بندی سبز رنگ دیسک و صفحه والئو اصل
۲- لیبل کالا دیسک و صفحه والئو اصل
۳- هولوگرام هرینگتون فرانسه
۴- وکیوم دیسک و صفحه والئو فرانسه
۵- حک شدن برند والئو بروی دیسک و صفحه
با ما همراه باشید تا هر یک از پارامتر های فوق را با یکدیگر بررسی کنیم.

۱- بسته بندی دیسک و صفحه والئو اصل

اولین و ساده ترین راه “تشخیص دیسک و صفحه والئو اصلی”، بسته بندی سبز رنگ آن است. بر روی این بسته بندی کلمه valeo به انگلیسی مانند برند این شرکت چاپ شده است. این کلمه به دو شکل کاملا متفاوت با فونت توخالی و توپر مطابق با عکس زیر بروی بسته بندی حک شده. توجه داشته باشید که کیفیت چاپ و کیفیت رنگ سبز فسفری بسته بندی نشانگر کیفیت جنس میباشد.

۲- لیبل کالا در والئو اصل

بر روی تمامی دیسک و صفحه های والئو برچسبی خورده شده که برند والئو بر روی آن قرار داده شده است. بر روی همین لیبل نوشته شده است که این دیسک و صفحه مناسب برای چه خودرو هایی است. در بالای این اطلاعات و با فونتی درشت تر کد فنی قطعه بروی همین لیبل درج میشود. مثلا کد فنی ۸۲۶۲۱۱ که در عکس زیر مشاهده میکنید، کد فنی دیسک و صفحه کلاچ ۲۰۶ و ۲۰۷ و تمامی خودرو هایی با موتور TU5 و گیربکس AL4 می باشد. به علاوه بر روی تمامی این لیبل ها بارکدی زده شده که کیت های کلاچ در کمپانی توسط آن ها از یکدیگر جدا سازی میشود. وضوح چاپ این بارکد را میتوان یکی از نشانه های تشخیص اصالت دیسک و صفحه کلاچ والئو اصل فرانسه دانست.

لیبل دیسک و صفحه والئو اصل

۳- هولوگرام هرینگتون

به دلیل اینکه شرکت والئو در ایران نمایندگی رسمی ندارد، پس در هنگام خرید باید به نکته مهمی توجه کنید. این نکته مهم هلوگرام هرینگتون است. بر روی تمامی دیسک و صفحات اصلی والئو فرانسه هلوگرام هرینگتون زده شده است. این هولوگرام تضمین کننده اصالت کالا از سوی وارد کننده است. به دلیل اینکه هولوگرام هرینگتون لیزری سه بعدی است و با تکنولوژی بالا چاپ شده است، هزینه ساخت آن برای نصب بروی قطعات تقلبی بالا خواهد بود، از این رو تولید آن برای نصب بروی قطعات تقلبی خیلی توجیه اقتصادی نخواهد داشت. شما میتوانید هولوگرام هرینگتون را در عکس زیر مشاهده کنید.
به این نکته توجه داشته باشید که شرکت هرینگتون یکی از اصلی ترین وارد کننده دیسک و صفحه والئو فرانسه بوده و این هولوگرام بروی قطعات وارداتی از سوی این شرکت درج میشود. در کل کیفیت دیسک و صفحه هرینگتون از باقی برند ها بهتر و بالا تر است

۴- وکیوم دیسک و صفحه والئو فرانسه

تفاوت والئو آبی و سبز

سه نکته قبلی تماما به بسته بندی قطعه مرتبط بوده و در صورتی که فقط این سه راه برای تشخیص وجود داشت، افراد سودجو میتوانستند با استفاده از جعبه خالی دیسک و صفحه برای فروش اجناس تقلبی اقدام کنند. وکیوم بودن دیسک و صفحه والئو سبز در بسته بندی اولین قدم این شرکت برای جلوگیری از سو استفاده از جعبه قطعاتش است. دیسک، صفحه و بلبریگ والئو اصلی با یکدیگر بوسیله پلاستیکی مستحکم وکیوم شده و به بسته بندی چسبیده به شکلی که با باز کردن وکیوم آن بسته بندی زخمی خواهد شد. گفتنی است این مدل وکیوم تنها در دیسک و صفحه والئو تولید فرانسه وجود دارد و دیسک و صفحه والئو کره (PHC Valeo clutch) و یا دیسک و صفحه والئو ترک از چنین وکیومی برای قطعات خود استفاده نمیکنند. شما میتوانید نمونه وکیوم دیسک و صفحه کلاچ والئو اصلی را در عکس زیر مشاهده کنید.

وکیوم دیسک و صفحه کلاچ والئو اصل

۵- حک شدن برند والئو بروی دیسک و صفحه

روی قطعات کیت کلاچ والئو نام این برند به انگلیسی Valeo حک شده است. کیت کلاچ والئو اصلی شامل دیسک، صفحه و بلبرینگ کلاچ است. بروی دیسک کلاچ والئو اصلی کد و برند والئو با رنگ سفید مطابق عکس زیر درج شده. در این مورد باید توجه داشته باشید که در دیسک کلاچ والئو کره عبارت PHC نیز در کنار لوگو اصلی درج شده است.

بروی صفحه کلاچ والئو اصلی برند والئو به همراه ساخت فرانسه به انگلیسی مطابق عکس زیر حکاکی شده. توجه داشته باشید که بروی صفحه کلاچ والئو کرده عبارت PHC و تولید کره به انگلیسی حکاکی شده.

صفحه کلاچ والئو اصل

با این تفاسیر شما باید بنای خود را بر خرید از نمایندگی های معتبر بگذارید ولی به دلیل نداشتن نمایندگی انحصاری در ایران چاره ای جز خرید از فروشگاه های معتبر لوازم یدکی نمی ماند. فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی یدک یار با تضمین اصالت دیسک و صفحه والئو و ارائه حق مرجوعی به مشتریان عزیز در صورت تایید نشدن اصالت از سوی آنها، خیال شما را از خرید دیسک و صفحه والئو مطمئن گردانیده است.

چه خودرو هایی دیسک و صفحه والئو اصل دارند؟

به این موضوع توجه داشته باشید که شرکت فرانسوی والئو برای تمامی خودرو های موجود در بازار ایران کیت کلاچ تولید نمیکند! لیست خوردو هایی که این شرکت برای آنها دیسک و صفحه کلاچ تولید میکند به شرح زیر است:  

دیسک و صفحه چیست؟
کیت کلاچ والئو اصل

. دیسک و صفحه والئو اصلی ۲۰۶: والئو برای تمامی مدل های ۲۰۶ دیسک و صفحه تولید میکند. خط تولید فرانسه، کره و ترکیه این برند کیت کلاچ ۲۰۶ را تولید میکنند.

. دیسک و صفحه والئو ۴۰۵: خط تولید فرانسه، کره و ترکیه این برند کیت کلاچ ۴۰۵ را تولید میکنند.

. دیسک و صفحه والئو رانا: خط تولید فرانسه، کره و ترکیه این برند کیت کلاچ رانا را تولید میکنند. توجه داشته باشید که ۲۰۶ های تیپ ۵ مدل ۱۳۹۲ به بعد، از کیت کلاچ رانایی استفاده میکنند. تفاوت دیسک و صفحه تیپ ۵ با رانا در بلبرینگ کلاچ آنهاست.

دیسک و صفحه والئو سمند: کمپانی والئو برای تمامی مدل های سمند دیسک و صفحه تولید میکند. خط تولید فرانسه، کره و ترکیه این برند کیت کلاچ سمند را تولید میکنند.

. دیسک و صفحه والئو پژو پارس: والئو برای تمامی مدل های پژو پارس دیسک و صفحه تولید میکند. خط تولید فرانسه، کره و ترکیه این برند کیت کلاچ پژو پارس را تولید میکنند.

. دیسک و صفحه والئو دنا: شرکت والئو برای تمامی مدل های دنا دیسک و صفحه تولید میکند. خط تولید فرانسه، کره و ترکیه این برند کیت کلاچ دنا را تولید میکنند.

. دیسک و صفحه اصل والئو زانتیا: خط تولید فرانسه، کره و ترکیه این برند کیت کلاچ زانتیا را تولید میکنند. نکته ای که در این بین وجود دارد تفاوت دیسک و صفحه زانتیا ۲۰۰۰ و ۱۸۰۰ است. لذا در زمان خرید دقت لازم را داشته باشید.

. دیسک و صفحه اصل والئو C5: والئو برای تمامی مدل های C5 دیسک و صفحه تولید میکند. تنها خط تولید فرانسه این برند کیت کلاچ C5 را تولید میکنند.

. دیسک و صفحه اصل والئو ۴۰۷: تنها خط تولید فرانسه این برند کیت کلاچ ۴۰۷ را تولید میکنند.

. دیسک و صفحه اصل والئو ۲۰۷: خط تولید فرانسه، کره و ترکیه این برند کیت کلاچ ۲۰۷ را تولید میکنند. توجه داشته باشید که ۲۰۷ های مدل ۱۳۹۲ به بعد، از کیت کلاچ رانا استفاده میکنند و مدل های قبلی با کیت کلاچ تیپ ۵ یکی هستند.

. دیسک و صفحه اصل والئو سورن: والئو برای تمامی مدل های سورن دیسک و صفحه تولید میکند. خط تولید فرانسه، کره و ترکیه این برند کیت کلاچ سورن را تولید میکنند.

. دیسک و صفحه اصل والئو L90: خط تولید فرانسه و ترکیه این برند دیسک و صفحه والئو سبز ال ۹۰ را تولید میکنند. توجه داشته باشید که دیسک و صفحه والئو اصلی ال ۹۰ در بسته بندی رنو به فروش میرسد. از سوی دیگر دیسک و صفحه همین خودرو که در بسته بندی والئو قرار دارد تولید والئو ترک میباشد.

. دیسک و صفحه اصل والئو مگان: خط تولید فرانسه و ترکیه این برند کیت کلاچ مگان را تولید میکنند. توجه داشته باشید که دیسک و صفحه والئو اصلی مگان در بسته بندی رنو به فروش میرسد. از سوی دیگر دیسک و صفحه همین خودرو که در بسته بندی والئو قرار دارد تولید والئو ترک میباشد.

. دیسک و صفحه والئو اصلی پراید: والئو برای تمامی مدل های پراید دیسک و صفحه تولید میکند. تنها خط تولید کره این برند و تحت عنوان والئو PHC کیت کلاچ پراید را تولید میکنند. لذا دیسک و صفحه والئو تولید فرانسه برای پراید وجود ندارد!

. دیسک و صفحه والئو تیبا: تنها خط تولید کره این برند و تحت عنوان والئو PHC کیت کلاچ تیبا را تولید میکنند. لذا دیسک و صفحه والئو تولید فرانسه برای پراید وجود ندارد!

به این نکته مهم هم توجه داشته باشد که برای خرید کیت کلاچ اول باید اطلاعات کامل داشته باشید. به این دلیل که برخی خودرو ها مدل های متفاوتی از دیسک و صفحه را دارند و شما در زمان خرید باید به این عمر واقف باشید. به عنوان مثال همنطور که گفته شد در ۲۰۶ تیپ ۵ مدل ۱۳۹۲ به بعد کیت کلاچ رانایی استفاده شده و در مدل های پایینتر این خودرو کیت کلاچ ۲۰۶ تیپ ۵٫

فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی یدک یار با ارائه مشاوره تلفنی رایگان از طریق کارشناسان این حرفه، شما را در امر خرید راهنمایی و تا پایان خرید در کنار شما می باشد.

دیسک و صفحه والئو جعبه کاهی یا جعبه سبز، کدام اصلی است؟

یکی از سوال های همیشگی دارندگان خودرو های خانواده پژو این بوده که دیسک و صفحه والئو جعبه کاهی اصل است یا دیسک و صفحه والئو سبز؟ قبل از پرداختن به پاسخ این سوال باید بدانیم که قطعات اصلی پژو با برند پژو سیتروئن و در بسته بندی های کاهی در بازار عرضه میشود. اما عجله نکنید! نکته ای که بیشتر افراد به آن دقت نمیکنند قطعه داخل بسته بندی است. شرکت پژو سیتروئن بسیاری از لوازم یدکی که در بازار های جهانی عرضه میکند به صورت مستقیم تولید خودش نیست و در اصل سفارش قطعات را با استاندارد های مورد تایید خود به سایر کمپانی های تولیدکننده قطعات داده و تولیدات آنها را پس از کنترل کیفی در بسته بندی های خود تحت برند پژو سیتروئن به بازار عرضه میدارد. در این بین دیسک و صفحه خودرو های خانواده پژو از این امر مستثنا نیستند.
با اینکه خیلی ها کیت کلاچ والئو جعبه کاهی را، اصلی دانسته و با قاطعیت معتقد اند که دیسک و صفحه والئو جعبه کاهی با کیفیت تر از والئو سبز است، اما حقیقت آن است که دیسک و صفحه هایی که با برند پژو سیتروئن در بازار عرضه میشود تماما تولید کمپانی والئو است! این بدین معنا است، قطعه ای که در بسته بندی کاهی با برند پژو سیتروئن قرار دارد دقیقا همان قطعه در بسته بندی سبز رنگ با برند والئو است. لذا دقت داشته باشید این دو قطعه از نظر کیفیت کاملا یکسان هستند. به عبارت دیگر قطعات یکی بوده و تنها در بسته بندی متفاوت میباشند.

تفاوت دیسک و صفحه والئو سبز و جعبه کاهی

همین تفاوت برند در بازار موجب تفاوت قیمت دیسک و صفحه والئو اصلی بین این دو برند میشود، این در حالی است که هیچ تفاوتی در قطعه داخل بسته بندی وجود ندارد و هردو قطعه اصلی هستند، لذا شما تنها در حال پرداخت هزینه اضافه برای برند و بسته بندی هستید!
بخاطر داشته باشید که المان های مرتبط به بخش بسته بندی و وکیوم یاد شده در این مقاله برای تشخیص دیسک و صفحه والئو کاهی اصل صادق نیست، چرا که بسته بندی این قطعه بصورت کامل متفاوت بوده و برای تشخیص باید موارد دیگری را بررسی کنید.

ضمانت اصالت دیسک و صفحه والئو اصلی در یدک یار به چه معناست؟

در راستای افزایش سطح رضایت مشتری، فروشگاه آنلاین لوازم یدکی یدک یار خدمت ضمانت اصالت دیسک و صفحه والئو را در زمان خرید به شما عرضه میدارد. این ضمانت بدین معناست، در صورتی که شما حتی با مطالعه این مقاله، دقت و بررسی بروی نکات گفته شده و مطابقت قطعه با توضیحات فوق کماکان بروی تشخیص دیسک و صفحه والئو اصلی شک و تردید داشتید، میتوانید قطعه را به متخصص مورد تایید خود نشان دهید. در صورتی که اصالت قطعه از سوی ایشان رد شد این امکان برای شما فراهم گشته تا بدون هیچ هزینه حمل و تقل قطعه را مرجوع و یا تعویض نمایید. در صورت وجود هرگونه سوال در این رابطه میتوانید با همکاران ما با شماره ۰۲۱۹۱۳۰۵۰۶۰ تماس حاصل فرمایید تا شما را بصورت دقیق راهنمایی کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

56 نظرات
  1. اسما می گوید

    ممنون از شما عزیزان، فقط خواستم ببینم نسخه فرانسویش رو تو خود فرانسه میزنن؟
    چون من شنیدم عملاً با مدل ترکش فرقی نداره

    1. یدک یار می گوید

      سلام و وقت بخیر
      باید خدمتتون عرض کنم که دیسک و صفحه والئو فرانسه در خط تولید این شرکت در فرانسه تولید میشه و دیسک و صفحه والئو ترک که معمولا در بازار لوازم یدکی ایران توسط ایساکو و سایپا عرضه میشه، خط تولید این شرکت در کشور ترکیه مسئولیت تولیدشون رو به عهده داره.
      درباره مورد عدم تفاوت این دو خط تولید که اشاره کردید باید به این موضوع دقت داشته باشید که کیفیت دیسک و صفحه والئو فرانسه از والئو ترک بیشتر هست. اما این دلیل بر بی کیفیتی والئو ترک نمیشه. به عبارت دیگه میشه گفت در بین دیسک و صفحه های والئو، والئو ترک کم ترین کیفیت رو داره اما همین محصول در مقایسه سایر دیسک و صفحه های حاضر در بازار به مراتب با کیفیت تر است.

  2. علی می گوید

    سلام خسته نباشید
    امکان خرید حضوری هست؟

    1. یدک یار می گوید

      سلام وقت بخیر
      متاسفانه به دلیل شرایطی که کرونا ایجاد کرده امکان پذیرایی از مشتری در دفتر فروش فراهم نیست.
      شما میتونید سفارشتون رو ثبت کنین و قطعه رو دریافت کنید در صورتی که از همه جهات مدنظرتون مورد تایید بود از قطعه استفاده کنید و در صورتی که تمایل به استفاده نداشتید میتونین بدون هیچ هزینه دیسک و صفحه رو مرجوع بفرمایید.
      پیشنهاد میکنیم در صورتی که سوال داشتید با شماره ۰۲۱۹۱۳۰۵۰۶۰ تماس بگیرید تا متخصصین ما دقیق راهنماییتون کنن.

  3. محمد می گوید

    سلام وقت بخیر

    دوست عزیز
    ۱-اینکه محصل حال حاضر بازار ایران بلا استثنا محصول ترکیه و یا چین هست و در حال حاضر چیزی به نام فرانسه نداریم ( والئو فرانسه به ایران به خاطر تحریمها کالا نمیده )
    ۲-برند هرینگتون که قید کردین هرینگتون فرانسه به هیچوجه فرانسه نیست یک شرکت ثبت شده در انگلیس هست البته این شرکت یک شرکت تهیه و توزیع مانند دیگر برندها هست و کالا های داخل بسته بندی این برند مثل بقیه از دیگر نقاط دنیا و حتی داخلی تامین میشه

    با توجه به اینکه بسیاری از مصرف کنندگان به شما اعتماد میکنند بد نیست اطلاعات دقیقتری ارائه بشه تا مصرف کننده هم متضرر نشه

    1. یدک یار می گوید

      با سلام و عرض ادب
      قبل از هر چیز از ریز بینی و دقت شما خیلی ممنونیم و سپاس گزاریم که ما رو در راستای ارائه مطالب مفیدتر همراهی میکنید.
      در باره مورد نکته اول که فرمودید، رسالت این مقاله معرفی راهکارهایی برای تشخیص اصالت دیسک و صفحه والئو اصلی فرانسه، فارغ از موضوع موجودی یا عدم موجودی این قطعه در بازار لوازم یدکی هست. لذا برای اطلاع از موجودی و یا خرید قطعه مذکور میتونید به بخش فروشگاه مراجعه کنید و یا با همکاران ما تماس بگیرید تا راهنماییتون کنن.
      موضوع قطعات چین یا ترک که به آن اشاره کردید به بخش فروش ارجاع داده شد و اطلاعات تکمیلی رو عرض میکنم خدمتتون، در بازار فعلی دیسک و صفحه والئو ترک یا چین که در بسته بندی اصلی و به اسم اصلی عرضه میشه خیلی راحت و به کررات پیدا میشه اما قطعه ای که شما از طرف یدک یار تهیه میکنید به ضمانت اصالت به شما تقدیم میشه و در صورتی که اصالت رو تایید نکردید بدون هیچ هزینه امکان تعویض برای شما فراهم شده، پیشنهاد میکنم در صورتی که افتخار داشتیم در خدمتتون باشیم شرایط مرجوع کالا در یدک یار رو مطالعه کنید.
      نکته دومی که فرمودید تقریبا درسته و شرکت هرینگنون برای فرانسه نبوده و در اصل یکی از شرکت های واردکننده اصلی قطعات والئو به داخل کشور هست. از طرفی به این موضوع هم دقت داشته باشید دیسک و صفحه ای با برند هرینگتون وجود داره و شما به اون شرکت اشاره کردید. به کمک تذکر شما متوجه شدیم نحوه نگارش بخش مربوطه به خوبی مطلب رو انتقال نمیده و تلاش کردیم با اصلاح اون بخش انتقال مطلب رو دقیق تر انجام بدیم.
      بابت وقتی که گذاشتید بسیار سپاس گزاریم، در صورتی که باز به موردی بر خوردید که مطلب رو به خوبی انتقال نمیداد و یا نیاز به اصلاح داشت خوشحال میشیم به ما اطلاع بدید.

  4. کمال می گوید

    کمال
    من مطالب سایت شما را خواندم و به دو نکته رسیدم
    اول اینکه سایت شما گوهینامه نماد اعتماد نداره و علیرغم اینکه مقالات خوبی داره اما هنوز نماد نداره
    دوم اینکه بالاخره من نفهمیدم شما والئو ترک عرضه می کنید یا والئو فرانسه ؟

    1. یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      در مورد نکته اولی که فرمودید در بخش فروشگاه، انتهای صفحه سمت چپ بخش محوز ها میتوانید اینماد یا همان گوهینامه نماد اعتماد رو مشاهده و با کلیک روی اون اطلاعات دقیق یدک یار رو مطالعه کنید.
      در مورد نکته دومی که فرمودید، ما هم عرضه کننده والئو اصلی فرانسه، هم کره phc و هم ترک هستیم. مطابق سفارش شما قطعه مدنظر با برند درخواست شده به همراه ضمانت اصالت قطعه در اختیارتون قرار میگیره.
      در صورتی که سوالی داشتید پیشنهاد میکنم با شماره ۰۲۱۹۱۳۰۵۰۶۰ تماس بگیرید تا همکارای ما بتوانند بیشتر راهنماییتون کنند.

  5. mehdi می گوید

    سلام خسته نباشید کیفیت والئو جعبه سبز فرانسه بالاتره یا جعبه آبی کره؟

    1. یدک یار می گوید

      سلام وقت بخیر
      کیفیت دیسک و صفحه والئو به ترتیب زیر
      اول والئو سبز اصلی فرانسه
      دوم والئو آبی یا phc کره ای
      سوم والئو ترک که معمولا در بسته بندی های ایساکو قرار داره
      نکته قابل توجه این است که والئو آبی هم جزو برند های با کیفیت بازار محسوب میشه.

  6. امیر می گوید

    سلام،خسته نباشید،ببخشید دیسک و صفحه ی والئو واسه آردی هم هست؟

    1. یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      بسته به مدل ماشین شما داره! برخی از مدل های آردی از دیسک و صفحه پژو ۴۰۵ و برخی دیگه از دیسک و صفحه کلاچ پیکان استفاده میکنند.
      اگر خودرو شما دیسک و صفحه ۴۰۵ داشته باشه میتونید این قطعه رو با برند والئو تهیه کنید، اما اگر پیکانی باشه چون والئو دیسک و صفحه پیکان تولید نمیکنه باید از سایر برندها استفاده کنید.
      حتما قبل تهیه دیسک و صفحه آردی از قطعه مناسب برای خودروتون مطلع باشید.
      برای راهنمایی بیشتر میتونید از متخصصین یدک یار کمک بگیرد.

  7. محمد می گوید

    دیسک و صفحه والئو برای پیکان هم موجود هست؟ چون تو قسمت ماشین ها ذکر نشده بود

    1. یدک یار می گوید

      با سلام و عرض ادب
      خیر، متاسفانه شرکت والئو برای پیکان دیسک و صفحه کلاچ تولید نمی کند

  8. خرید اجباری بیکیفیت می گوید

    سلام
    من والئو سبز پملمب با برچسب هرینگتون از معتبرترین فروشگاه خریدم نصب کردم ماشین هنگام راهاندازی تکون تکون میخوره تعمیرکارم گفت صفحه کلاچ تابداره ولی در آینده بهتر میشه
    اصلا جنس خوب تو ایران وجود نداره

  9. خویی می گوید

    مفید بود ممنون

  10. سام می گوید

    باسلام من از نمایندگی ایساکو درتهران دیسک و صفحه والو سبز خریدم و به اسم اصل فرانسه فروختند نکته اینکه درب کارتن باز بود و بلبرینگ با دیسک و صفحه وکیوم نبود جدا بدون بسته بندی بود اما ظاهرا دیسک و صفحه وکیوم بودن ..مکانیک میگه اینا چینی هستند اصل نیست نظر شما اساتید چیه ؟

    1. یدک یار می گوید

      با سلام و عرض ادب
      در بازار لوازم یدکی، دیسک و صفحه کلاچ های تولید چین که در بسته بندی والئو سبز به راحتی پیدا میشه، اما در جزئیات و کیفیت بسته بندی ها تفاوت های جزئیی وجود داره که اگر آشناییت کامل با آنها داشته باشید میتوانید این محصولات رو تشخیص بدین. متاسفانه کیفیت کپی قطعات تقلبی این محصول بسیار بالا رفته و تشخیص رو کمی سخت کرده ولی معمولا قطعه، در بسته بندی های اصلی بصورت کامل، وکیوم و به جعبه چسبیده شدن. قطعه شما باید از نزدیک توسط متخصص بررسی بشه تا در مورد اصالت آن بتوان نظر داد.

  11. حسن می گوید

    با سلام
    من واقعا نمیدونم چرا اصالت دیسک و صفحه والئو رو تو بسته بندی از قبیل جعبه های کاهی سبز ابی و یا وکیوم قطعه و جالب اون چسب بین دیسک صفحه و جعبه میدونید!!!
    یعنی نمیدونید شما تو ایران زندگی میکنید و این نوع بسته بندی حتی تو خونه هم میتونن انجام بدن. یه نگاهی به اخبار ساخت روغن موتور تقلبی با اون کیفیت ساخت حلب و دبه یا سطل. که کارشناس شرکت روغن سازی هم تو حیرت چطوری با اون کیفیت ظرفش رو تولید کردن. و به جای تولید روغن خوب ظرف خوب تولید میکنن. بله اینجا ایران ماست

    1. یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دقیقا صحبت شما درست و بجاست، شرکتی که جنس تقلبی تولید میکنه هر چند معمولا تمامی این موارد رو رعایت نمیکنه اما میتونه با رعایت این شاخصه ها بسته بندی رو تولید کنه، اما کیفیت قطعه چی؟ میتونه در سطح قطعه اصلی بزنه؟
      مواردی که اینجا برای دیسک و صفحه والئو اصل فرانسه به اونها اشاره شده مشخصات ظاهری قطعه اصلی هست، با اینحال هر زمان ممکنه شرکتی بیاد و این مشخصات رو کپی کنه و جنس بی کیفیت در بسته بندی قرار بده. به همین دلیل بهترین راه تایید اصالت و کیفیت قطعه توسط متخصص مورد تایید شماست.
      بخاطر آسایش خاطر شماست که مجموعه یدک یار ضمانت اصالت کالا رو داره، تا شما قطعه دریافتی رو به مکانیک خودتون نشون بدید و در صورت اصل نبودن مرجوع کنید.

  12. محسن می گوید

    سلام و عرض ادب . متاسفانه شرکت والئو فرانسه برای پراید و پژو کلاچ تولید نمی کنه . همین فردا می خواهید از چین کلاچی براتون بیارم که عین همین چیزی که شما تبلیغ می کنید . در ضمن شرکتی رو در ایران بازدید کردم که تمام محصولاتی که تولید می کرد مارک والئو را با افتخار روی محصولاتش حک می کرد . البته چین می تونه محصول با کیفیت های مختلف تولید کند . بهترین کلاچ و بدترین کلاچ هر چقدر پول بدین براتون

    1. یدک یار می گوید

      سلام و وقت بخیر
      به نکات خوبی اشاره کردید، با این سطح از تولیدات تقلبی که از سمت چین که با کیفیت های مختلف روانه بازار لوازم یدکی ایران میشه اصلا بعید نیست، از طرفی زدن یک مارک بروی لوازم یدکی هم کار سختی نیست، به همین منظور ما تاکید داریم برای استفاده از ضمانت اصالت قطعات، دیسک و صفحه والئو را با توجه دو چندان به کیفیت خود قطعات تایید کنید.
      در آخر گفتنی است که درسته والئو فرانسه برای پراید دیسک و صفحه تولید نمیکنه، اما شرکت پژو بصورت مستقیم کماکان سفارش تولید برخی از قطعات برای برخی از مدل های قدیمی خود رو به این شرکت میدهد.

  13. Mostafaparnyan می گوید

    سلام خسته نباشید وزن والئو اصلی چند کیلو هست ؟

    1. یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      توجه داشته باشید که مقیاس وزن، ویژگی قابل اعتمادی برای تشخیص اصالت دیسک و صفحه والئو اصلی نیست! اما با اینحال باید گفت وزن این قطعه به همراه بسته بندی چیز در حدود ۴ الی ۵ کیلوگرم است.

  14. مهدی می گوید

    باسلام وخسته نباشید.میخواستم بدونم دیسک و صفحه زانتیا ۱۸۰۰میشه زیر سمند سورن با موتور معمولی ۱۸۰۰انداخت.ایا کیفیت دیسک و صفحه زانتیا روی شتاب تأثیر بهتری ندارد.ممنون از زحماتتون

    1. یدک یار می گوید

       سلام و عرض ادب
      بله دیسک و صفحه کلاچ زانتیا ۱۸۰۰ رو میتونید روی سمند سورن موتور معمولی (همون موتور ۱۸۰۰ پژو ۴۰۵) بندازید و استفاده کنید.
      نکته بعدی این هست که دیسک و صفحه زانتیا ۱۸۰۰ به دلایل مختلف باعث افزایش شتاب خودرو شما میشه که یکی از معروف ترین اون دوبل بودن فنر های اونه.
      با اینحال پیشنهاد میکنم قبل از خرید حتما با متخصصین یدک یار تماس بگیرید تا شما رو بصورت دقیقتر راهنمایی کنند.

  15. کامران می گوید

    سلام و عرض ادب و احترام به کلیه عزیزان در مجموعه یدک یار
    بسار ممنون از مطالب مفید و سودمندی که به جهت اطلاع در سایت قرار دادید
    لطفا بفرمایید برای خودرو لیفان ایکس ۵۰ مدل دنده میتوان از valeo سبز اصلی استفاده کرد؟؟
    اگر قیمت را هم بفرمایید در همین بخش ممنون هستم

    1. یدک یار می گوید

      سلام و وقت بخیر
      شرکت والئو فرانسه برای خودرو لیفان ایکس ۵۰ دیسک و صفحه کلاچ تولید نمیکند! اگر نیاز به راهنمایی برای خرید دیسک و صفحه لیفان x50 داشتید میتوانید با شماره ۰۲۱۳۵۰۰۰۴۲۴ تماس بگیرید. متخصصین یدک یار شما را برای خرید بهترین و مناسب ترین برند دیسک و صفحه لیفان ایکس ۵۰ راهنمایی خواهند نمود.

  16. حامد می گوید

    سلام خسته نباشید
    اگر ممکن هست در مورد تعداد فنرهای روی صفحه کلاچ اصل والئو یه توضیح بدین که باید چند تا باشه ؟

    1. یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      باید خدمتتون عرض کنم که تعداد فنر های روی صفحه کلاچ ارتباطی به برند آن ندارد و فقط کیفیت ساخت آنها است که در برند های مختلف متفاوت هست. به عبارت دیگر باید گفت تعداد فنر استفاده شده در صفحه کلاچ والئو اصل در یک خودرو هیچ تفاوتی با سایر برند ها ندارد و مستقیما به مدل صفحه کلاچ استفاده شده در آن ماشین مرتبط است.

  17. حسن می گوید

    سلام
    ممنونم از سایت خوبتون
    دیسک و صفحه والئو اصل فرانسه یا تولید و فروش اصل فرانسه در ایران ما نداریم والئو هایی که به اسم اصل فرانسه به فروش میره و تولید فرانسه نوشته همه چین هستند ولی درجه یک چین هستند و تحت لیسانس فرانسه تولید میشه چون تحت لیسانس هست نوشته میشه تولید فرانسه این من نمیگم اکثر فروشندگان میگن

  18. رضا می گوید

    سلام
    ولئو بدوه هولوگرام هرینگتون صد در صد فیکه یا اینکه امکان اینکه بدون هولوگرام اورجینال باشه هست؟

    1. یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      هولوگرام هرینگتون نشان دهنده وارد کننده آن دیسک و صفحه هست، ممکن هست شرکت های دیگر نیز این قطعه را وارد کنند. لذا باید گفت بله قطعه اصل بدون هولوگرام هرینگتون نیز وجود دارد اما باید هنگام خرید بسیار دقت داشته باشید.

  19. مهدی می گوید

    سلام.کیت کلاچ جعبه رنو لیبل شرکتی اورجینالللل برا ال ۹۰ میخوام.
    لیبل ایساکو ترجیحا. میگن ایساکو میطمئن تره. نظر شما چیه؟

    1. یدک یار می گوید

      سلام وقت بخیر
      مهم اینه که داخل بسته بندی دیسک و صفحه شما چی باشه! به عبارت دیگه شما ممکنه در برخی قطعات یک جنس رو با دو لیبل مختلف با تفاوت قیمتی بیش از ۲۰% با یکدیگر خریداری کنید در صورتی که قطعه دقیقا یکی و با یک کیفیت هست. در اصل شما دارید هزینه برند رو میدید و همان قطعه رو استفاده میکنید. من پیشنهاد میکنیم با متخصصین ما در واحد فروش لوازم یدکی رنو یدک یار صحبت کنید. همکاری ما شما رو در راستای خرید بهترین جنس با بهترین قیمت راهنمایی میکنن.

  20. مهدی می گوید

    روی دیسک کلاچ ولئو که لیبل سایپا داره و داخلش پلمپ مشمایی رو داره اما فقط کلمه ولئو حک شده رو یکی از پره های دیسک ولی ساخت فرانسه حک نشه روی بدنه آیا نشان دهنده اصل نبودن محصوله؟ این صفحه آیا میتونه ساخت فرانسه باشه بدون حک عبارت ساخت فرانسه؟ آیا بارکد روی جعبه با بارکد روی دیسک باید همخوانی داشته باشه؟ لطفا در این موارد توضیح بفرمایید.

    1. یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      نکته اول اینکه شما باید بفرمایید که دیسک و صفحه کلاچی که تهیه کردید برای چه خودرویی هست؟ چرا که والئو فرانسه فقط برای خودرو های فرانسوی تولید میشه. نکته بعدی حک شدن و کیفیت حکاکی عبارت ساخت فرانسه بروی دیسک کلاچ اهمیت زیادی داره. در آخر هم باید گفت بارکد روی دیسک و صفحه کلاچ، بارکد کیت کلاچ هست لذا طبیعتا اگر دیسک و صفحه با هم داخل یک بسته باشند بارکد هر یک از قطعات با بارکد روی جعبه یکی نیست.

  21. امیر می گوید

    سلام داداش من والیوم سبز هرینگتون ساخت اسپانیا گرفتم،اصله؟

    1. یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      تشخیص اصالت رو باید پس از مشاهده قطعه از نزدیک نظر داد ولی با اینحال میتونید با همکارا و متخصصین ما تماس بگیرید تا دقیقتر راهنماییتون کنن. متخصصین یدک یار اطلاعات کاملتری درباره اصالت دیسک و صفحه والئو دارند.

  22. Mohsen610 می گوید

    با سلام وتشکر از یدک یار. دوست عزیز من تصاویری از دیسک وصفحه والئورو براتون بفرستم میتونید بنده را راهنمایی کنید درمورد اقل یا کپی بودن. سپاس

    1. یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      بله میتوانید عکس محصول را برای همکاران ما در بخش فروش ارسال کنید تا شما را راهنمایی کنند. دقت داشته باشید که ممکن است تشخیص دیسک و صفحه والئو اصل از طریق عکس امکان پذیر نباشد. با اینحال پیشنهاد میکنیم با همکاران ما در بخش فروش تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

  23. ناصر می گوید

    باسلام من خودروی سمند مدل ۹۱ دارم دیسک صفحه تعویض کردم والئو اصلی انداختم مصرف سوختم آمده پایین ولی اون شتابی که قبلا ماشینم داشت ونداره نهایتأ ۱۶۰کیلومتر درساعت میره میشه
    لطفا راهنمایی کنید

    1. یدک یار می گوید

      با سلام و عرض ادب
      تعویض دیسک و صفحه مستقیما بروی شتاب اولیه و نرمی کلاچ خودرو شما تاثیر میذاره، لذا اگر با تعویض این قطعه تفاوت فاحشی در مصرف سوخت نخواهید دید (هر چند بی تاثیر نیست). از اینرو پیشنهاد میکنم حتما موتور خودرو خود رو به مکانیک نشون بدید تا از نظر فنی بررسی دقیقی روش انجام بده. معمولا اینگونه مشکلات ناشی از احتراق ناقص رخ میدهد. شاید مشکل از شمع یا کوئل باشد، یا حتی در بد ترین شرایط ممکن است مشکلی مثل روغن سوزی و … برای موتور ماشین ایجاد شده باشد.

  24. محمد جعفری می گوید

    با سلام خدمت شما خودرو من ۲۰۶تیپ دو مدل ۸۷ می‌باشد مدتی است وقتی جراغ چک روشن میشود بعدازان ماشین شروع به قطع و وصل کردن میکند در بعضی موارد حالت خاموشی خودرو هم میشود پمپ بنزین و ایسیو ووایرشمع وشمع را تعویض کردم نتیجه نگرفتم حالا سوزن انژکتور دوبارتعویض کردم چندروز خودرو خوب بود دوباره چراغ چک روشن میشود مکانیک می‌گوید باید انژکتور سبز والئو اصلی و دیسک و صفحه والئو اصلی نصب کنی مشکلات خودرو برطرف میشود میخواستم راهنمایی کنید ممنون میشم

    1. یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      با توجه اینکه این مشکل خیلی خاص هست نمیتوان بصورت دقیق، بدون دیدن خودرو شما را راهنمایی کرد و تشخیص مشکل باید توسط متخصص انجام شود اما بصورت کلی باید عرض کنم خدمت شما که معمولا دیسک و صفحه کلاچ ارتباطی به چراغ چک ندارد مگر خرابی آن باعث کار نکردن قطعه برقی دیگری مثل سنسور دور موتور و … شود.

  25. سامان می گوید

    سلام جناب. اینه ولئو های کارتن سبز ک میزنه ساخت اسپانیا داستانش چیه؟ لیبل هرینگتون هم داره. ینی ساخت اسپانیا با ساخت فرانسه چ تفاوتی داره؟ من دیسک و صفحه ولئو دیدم همه نشانه هایی ک شما مبنی بر اوریجینال بودن کفتید رو دارن هم پلئو هم شده هم به صورت وکیوم بوده همه به حعبهذچسبیده فقط زده ساخت اسپانیا. ی توضیح میفرمایید راجب تفاوت اسپانیا و فرانسه. ممنون

    1. یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      این دیسک و صفحه ساخته شده توسط یکی دیگر از خط تولیدهای شرکت والئو در اسپانیاست. از نظر سطح کیفی تقریبا میتوان گفت هم سطح والئو فرانسه است و در بازار لوازم یدکی نیز به عنوان والئو اصلی شناخته میشود.

  26. محمد می گوید

    سلام وقت بخیر.اینکه میگن جدیدا روی پرچ های دیسک و صفحه اسم والئو حک نمیشه حقیقت داره؟؟

    1. یدک یار می گوید

      با سلام و عرض ادب
      از ابتدا هم روی پرچ ها اسم برند درج نمیشد. اما بسته بندی های دسیک و صفحه والئو سبز جدید کمی با قدیمی ها متفاوت هست.

  27. حسن می گوید

    سلام من تیبا ۱ دارم مدل ۹۷ این چه نوع صفحه ای می خوره از هرکی پرسیدم میگه باید باز بشه بعد

    1. یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      به روی خودرو های تیبا در سال های مختلف صفحه کلاچ هایی با ابعاد مختلف نصب شده است و تنها راه تشخیص نوع دیسک و صفحه تیبا باز کردن و بررسی قطعه نصب شده روی خودرو شماست. لذا شما برای اینکه بتوانید تشخیص دهید کدام دیسک و صفحه کلاچ مناسب تیبا شماست باید حتما خوردو خود را باز کنید تا قطعه ای که روی آن نصب است را بررسی نمایید.

  28. خسرو می گوید

    سلام و تشکر از پاسخگویی شما
    رنو فلوینس دنده ای مدل ۲۰۱۵ دارم ، دیسک و صفحه اصل فرانسه موجود دارین؟

    1. یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      پیشنهاد میکنم با همکاران ما در بخش فروش تماس بگیرید تا شما را بصورت دقیق راهنمایی کنند.

  29. محمود محبی می گوید

    سلام.
    از ارایه مطالب مهم در مورد دیسک و صفحه متشکرم.
    درخواستی داشتم .
    من ۲۰۶ تیپ ۵ مدل ۹۶ دارم با کیفیت ترین دیسکو صفحه مربوطه لطفا بفرمایید چیه و چگونه میتونم از شما خرید داشته باشم.
    سپاس

    1. یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      لطفا با شماره ۰۲۱۳۵۰۰۰۴۲۴ تماس بگیرید تا بخش فروش شما را بصورت دقیق راهنمایی کنند.

  30. حبیب می گوید

    درود بر شما وقت بخیر،ازتمامی دوستان در یدک یار به نوبه خودم تشکر میکنم که آنقدر زیبا توضیح دادن و بابت فیلم های آموزشی تون هم تشکر میکنم. یکی از دلایلی که ریو خوردیم و خیالم راحت شد که میتونم قطعات اصلی بدون دردسر خریداری کنم ، توضیحات دقیق و فیلم های آموزشی یدک یار بود . باتشکر 🌺🌺🌺