علت بیرون ریختن روغن موتور از درب موتور چیست؟

زمانی که درب روغن ریز موتور را باز می کنید نباید روغن موتور به بیرون پرتاب شود زیرا این موضوع نشان دهنده خرابی رینگ پیستون و یا وجود لجن و کثیفی بیش از حد در داخل موتور است. ما در این مقاله به بررسی علت بیرون ریختن روغن موتور از درب موتور پرداخته‌ایم تا بدانید چرا این اتفاق می افتد و چگونه می توانید آن را برطرف کنید.

    درب روغن ریز موتور از بیرون ریختن قطرات روغن در خارج از محفظه موتور جلوگیری می کند. اما وقتی درب روغن ریز موتور ماشین را بر می دارید ممکن است روغن موتور به بیرون پرتاب شود که این نشان دهنده وجود مشکل است. به طور کلی انسداد و قفل شدن رینگ پیستون و همچنین فرسودگی یکسری قطعاتی که باعث ایجاد این فشار می شوند “علت بیرون ریختن روغن موتور از درب موتور” (What Is The Reason For The Engine Oil To Come Out When The Removing Oil Cap) هستند که ما در ادامه می خواهیم به بررسی این مشکل و چگونگی رفع آن بپردازیم.

    علت بیرون ریختن روغن موتور از درب موتور

    علت-بیرون-ریختن-روغن-موتور-از-درب-موتور

    روغن موتور یکی از مهم ترین مایعات مربوط به خودروست که باعث روانکاری قطعات موتور، جلوگیری از اصطکاک و خنک سازی آن ها می شود. به همین دلیل بسیار مهم است که مشکلات مربوط به روغن موتور ماشین را همیشه جدی بگیرید و در اسرع وقت آنها را برطرف کنید تا آسیب به قطعات موتور وارد نشود. یکی از این مشکلات، زمانی است که می خواهید درب روغن ریز موتور را بردارید ولی متوجه می شوید که روغن موتور به بیرون پرتاب می شود. همانطور که اشاره کردیم، انسداد و فرسودگی رینگ پیستون می تواند علت بیرون ریختن روغن موتور از درب موتور باشد. رینگ پیستون قطعه‌ای است که اصطکاک زیادی دارد و به خاطر استفاده از روغن موتور نامرغوب، وارد کردن فشار بیش از حد به موتور، کیفیت پایین رینگ و… خرابی در رینگ پیستون بوجود می آید. عامل مهم دیگر برای بیرون ریختن روغن موتور از درب روغن ریز موتور جمع شدن کثیفی ها و جرم های مختلف در بین قطعات و قسمت های مختلف موتور می باشد که باعث ایجاد مشکلات مختلفی می شود. با گذر زمان تجمع این کثیفی ها در بین قطعات موتور باعث می شود سیستم تخلیه فشاری در داخل موتور ماشین مسدود شود و به دلیل افزایش فشاری که در بین قطعات مختلف وجود دارد هنگام برداشتن درب روغن ریز، روغن موتور به بیرون پرتاب می شود. این دو عامل همچنین باعث تبخیر بیش از حد روغن موتور و در نتیجه کم شدن سطح روغن می شوند که برای جلوگیری از عوارض کم شدن روغن موتور باید هرچه سریع تر تعمیرات لازم صورت گیرد. 

    اگر فرسودگی و انسداد رینگ پیستون علت بیرون ریختن روغن موتور از درب موتور باشد ابتدا باید ماشین را نزد افراد متخصص مورد بررسی قرار دهید و در صورت مشاهده خرابی در این قطعه، رینگ پیستون ماشین را تعویض کنید. همچنین برای از بین بردن لجن ها و کثیفی های بین قطعات موتور بایستی از پاک کننده های عاری از هرگونه خاصیت اسیدی استفاده کنید و همچنین روغن موتور و فیلتر روغن را به موقع تعویض کنید. در آخر به شما پیشنهاد می کنیم که در خرید روغن موتور ماشین، برند های باکیفیت را در اولویت خود قرار دهید تا در طول زمان قطعات داخل موتور کمتر دچار فرسودگی و بوجود آوردن مشکلات مختلف شوند.

    بیرون-ریختن-روغن-از-درب-موتور

    با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر سوالی در مورد علت بیرون ریختن روغن موتور از درب موتور دارید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا متخصصان فنی یدک یار در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند.

    ممکن است شما دوست داشته باشید

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.