بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی تیبا

نگهداری و تعویض به موقع اقلام مصرفی می تواند باعث کارایی بهتر و افزایش عمر تیبا شود که به همین منظور ما در این مقاله به بررسی بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی تیبا پرداخته‌ایم تا بدانید هر قطعه‌ مصرفی‌ای را چه موقع بایستی تعویض کنید.

تیبا (Saipa Tiba) خودرویی است که توسط شرکت سایپا طراحی و تولید شده و برای اولین بار در سال ۱۳۸۸ روانه بازار گردید. در حال حاضر تیبا دارای مدل های هاچ بک (تیبا ۲) و صندوقدار (تیبا ۱) می باشد که با توجه به پرفروش بودن این خودرو ما تصمیم گرفتیم “بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی تیبا” را مورد بررسی قرار دهیم تا صاحبان این خودرو بتوانند با تعویض به موقع اقلام مصرفی، از خرابی های متعدد این خودرو جلوگیری کنند.

بهترین زمان تعویض روغن موتور تیبا

یکی از اصلی ترین اقلام مصرفی تیبا روغن موتور است که در اصل روغن موتور تیبا وظیفه روانکاری و جلوگیری از سایش قطعات داخل موتور را در هنگام کار برعهده دارد. با توجه به اینکه استفاده از بهترین روغن موتور برای تیبا و تعویض به موقع آن باعث کاهش استهلاک و خرابی موتور می شود، توصیه می کنیم همواره از روغن موتورهای باکیفیت استفاده کنید و آن را در بازه‌های زمانی مشخص تعویض کنید. به طور میانگین بهترین زمان تعویض روغن موتور تیبا بعد از طی کردن کیلومترهای ۵ الی ۶ هزار خواهد بود.

[ARPrice id=477]

بهترین زمان تعویض روغن گیربکس تیبا

تیبا دارای گیربکس دنده‌ای است و از آنجایی که روغن گیربکس یا واسکازین نقش بسیار مهمی را در عملکرد هرچه بهتر گیربکس ها دارند، شما بایستی روغن گیربکس تیبا را هر ۴۰ الی ۵۰ هزار کیلومتر تعویض کنید.

[ARPrice id=478]

بهترین زمان تعویض تسمه تایم تیبا

حرکت میل لنگ توسط تسمه تایم به میل سوپاپ انتقال می یابد و این قطعه هم شروع به ایجاد نوسانات در سوپاپ ها می کند. پس باید گفت که وظیفه اصلی تسمه تایم تیبا تنظیم و هماهنگ سازی سرعت چرخش میل لنگ و میل سوپاپ و همچنین زمانبندی باز و بسته شدن سوپاپ می باشد. به همین منظور شما باید برای جلوگیری از عوارض پاره شدن تسمه تایم در بازه‌های زمانی مشخص این قطعه را تعویض کنید که به طور میانگین، بهترین زمان تعویض تسمه تایم تیبا هر ۵۰ هزار کیلومتر خواهد بود.

[ARPrice id=479]

بهترین زمان تعویض تسمه دینام تیبا

خودروی تیبا دارای یک تسمه دندانه‌دار است که این تسمه، انرژی را به اجزای حیاتی خودرو شما منتقل می کند. تسمه دینام تیبا عمر بالاتری را نسبت به تسمه تایم خواهد داشت بنابراین می توان گفت که بهترین زمان تعویض تسمه دینام تیبا هر ۸۰ الی ۱۰۰ هزار کیلومتر خواهد بود. دقت داشته باشید که با مشاهده هرگونه خرابی یا پارگی روی تسمه دینام تیبا شما باید فوراً این قطعه را تعویض کنید تا از عوارض و خطرات پاره شدن تسمه دینام جلوگیری کنید.

[ARPrice id=480]

بهترین زمان تعویض شمع تیبا

شمع تیبا از بخش های مختلفی مانند واشر، عایق، الکترود و… تشکیل شده که این قطعه شروع کننده احتراق در موتور ماشین خواهد بود. به طور کلی کیفیت شمع، کیفیت سوخت و سبک رانندگی تاثیر مستقیمی روی طول عمر شمع تیبا دارد که به صورت میانگین می توان گفت بهترین زمان تعویض شمع تیبا هر ۴۰ هزار کیلومتر خواهد بود. البته اگر شمع تیبا دچار فرسودگی شده باشد که یکسری علائم مانند کم شدن شتاب ماشین، مشکل در استارت خوردن، افزایش مصرف سوخت و…. را از خود نشان می دهد که توصیه می کنیم همیشه نشانه های تعویض شمع خودرو را جدی بگیرید و در صورت خرابی سریعاً این قطعه را تعویض کنید.

[ARPrice id=481]

بهترین زمان تعویض باتری تیبا

قطعاً خیلی از شما عزیزان با باتری آشنایی دارید که در واقع باید گفت باتری تیبا نقش موثری را در تامین نیرو مورد نیاز بسیاری از بخش های مختلف خودرو ایفا می کند. به طور خلاصه، تمام تجهیزات برقی تیبا همگی با باتری این خودرو روشن شده و راه‌اندازی می شوند. معمولاً باتری تیبا ۲ تا ۳ سال دوام می آورد که البته کیفیت باتری، نوع استفاده و سلامت تجهیزات برقی خودرو نقش بسزایی را روی طول عمر باتری تیبا خواهد داشت. برای اینکه دقیقاً بدانید باتری تیبا در چه وضعیتی قرار دارد توصیه می کنیم هر از چند گاهی تست سلامت باتری ماشین را انجام دهید تا در صورت نیاز این قطعه را تعویض کنید.

[ARPrice id=482]

بهترین زمان تعویض لنت تیبا

لنت ترمز تیبا بخش بسیار مهمی از سیستم ترمز این خودروست که پس از تماس با دیسک ترمز، باعث کاهش سرعت و توقف خودرو می شود. فرسودگی لنت ترمز تیبا می تواند به کالیپرها، روتورها و دیسک ترمز آسیب برساند و از همه مهم تر، می تواند ایمنی سرنشینان خودرو و سایر افراد به خطر بیندازد که به همین دلیل شما باید دقت ویژه‌ای به این قطعه مصرفی داشته باشید در بازه‌های زمانی مشخص تعویض را انجام دهید. بهترین زمان تعویض لنت ترمز جلو تیبا هر ۴۰ هزار کیلومتر و بهترین زمان تعویض لنت ترمز عقب تیبا هر ۶۰ هزار کیلومتر می باشد. البته دانستن علائم زمان تعویض لنت ترمز به شما کمک می کند که به موقع این قطعه را تعویض کنید و از خرابی ها و خطرات مختلف جلوگیری کنید.

[ARPrice id=483]

بهترین زمان تعویض لاستیک تیبا

لاستیک تیبا تاثیر زیادی را روی کیفیت سواری و هندلینگ این خودرو دارد و همچنین باعث بهتر شدن عملکرد ترمز می شود. شما معمولاً از روی عمق آج لاستیک و یا تاریخ تولید آن می توانید زمان تعویض را تشخیص دهید. اما طبق یک قانون کلی، بهترین زمان تعویض لاستیک جلو تیبا حدوداً هر ۷۰ هزار کیلومتر و بهترین زمان تعویض لاستیک عقب تیبا حدوداً هر ۹۰ هزار کیلومتر می باشد.

[ARPrice id=484]

بهترین زمان تعویض فیلتر و صافی تیبا

فیلتر یا صافی های تیبا یکی دیگر از اقلام مصرفی پرکاربرد هستند که در ادامه به تفکیک بهترین زمان تعویض فیلتر و صافی تیبا را بررسی کرده‌ایم.

بهترین زمان تعویض فیلتر هوا تیبا:

فیلتر هوا تیبا در ورودی موتور این خودرو قرار می گیرد و همانطور که از نامش پیداست، عمل تصفیه هوای وارد شده به موتور را انجام می دهد. به خاطر ذرات و آلاینده‌های مختلفی که در هوا وجود دارند، اگر فیلتر هوا تیبا به موقع تعویض نشود می تواند منجر به خرابی قطعاتی مانند رینگ های پیستون، سوپاپ ها، بدنه سیلندرها و… شود. به همین منظور توصیه می شود فیلتر هوا تیبا را هر ۱۰ الی ۱۵ هزار کیلومتر تعویض کنید.

[ARPrice id=485]

بهترین زمان تعویض فیلتر اتاق تیبا:

فیلتر اتاق تیبا قطعه‌ای است که از مواد مهندسی شده یا الیافی مبتنی بر کاغذ ساخته می شود. قبل از اینکه هوای بیرون به داخل اتاق ماشین وارد شود، باید از این فیلتر عبور کند تا آلودگی های هوا را به دام بیندازد و از به خطر انداختن سلامتی سرنشینان خودرو جلوگیری کند. به طور معمول بهترین زمان تعویض فیلتر اتاق تیبا هر ۱۲ الی ۱۵ هزار کیلومتر خواهد بود که البته اگر زمانی احساس کردید که گردش هوا در اتاق خودرو کاهش یافته و یا بوی بدی را در داخل خودرو استشمام می کنید باید بدانید که زمان تعویض فیلتر اتاق تیبا فرا رسیده است.

[ARPrice id=486]

بهترین زمان تعویض فیلتر روغن تیبا:

فیلتر روغن نیز وظیفه پاک سازی روغن موتور را بر عهده دارد تا روغن موتور بتواند به خوبی روانکاری و خنک سازی قطعات داخل موتور را انجام دهد. معمولاً با گذر زمان روغن موتور آلودگی های ناشی از روانکاری قطعات موتور را به خود جذب می کند که این قضیه باعث کم شدن کارایی روغن موتور می شود که در این صورت فیلتر روغن با جذب کثیفی های روغن موتور باعث عملکرد بهتر آن می شود. پس بهتر است هر زمان که قصد دارید روغن موتور تیبا را تعویض کنید همراه با آن، فیلتر روغن تیبا را هم تعویض کنید.

[ARPrice id=487]

بهترین زمان تعویض صافی بنزین تیبا:

در نهایت می رسیم به صافی بنزین تیبا که این قطعه یکی دیگر از فیلترهای مهم این خودرو محسوب می شود. معمولاً بنزینی که در باک وجود دارد ممکن است آلودگی های مختلفی را با خود داشته باشد که باید فیلتری وجود داشته باشد تا بتواند کثیفی های بنزین موجود در باک را به خود جذب کند. به همین منظور بهترین زمان تعویض صافی بنزین تیبا هر ۲۰ الی ۳۰ هزار کیلومتر می باشد.

[ARPrice id=488]

بهترین زمان تعویض کمک فنر تیبا

کمک فنر تیبا باعث جذب نوسانات و ضربات وارده به شاسی خودرو می شود تا اجازه ندهد اتاق ماشین به لرزه و سر و صدا بیفتد. معمولاً عمر کمک فنر تیبا بستگی به شرایط و سبک رانندگی شما دارد و طبیعتاً تردد در مسیرهای ناهموار عمر این قطعه را کاهش می دهد. به طور میانگین بهترین زمان تعویض کمک فنر تیبا هر ۸۰ الی ۹۰ هزار کیلومتر می باشد.

[ARPrice id=489]

بهترین زمان تعویض کاتالیزور تیبا

کنترل انتشار آلایندگی‌های تیبا بر عهده کاتالیزور خواهد بود که در واقع این قطعه از یک طرف به خروجی اگزوز و از طرف دیگر به خروجی منیفولد موتور نصب می شود و باعث کاهش آلودگی این ماشین می شود. معمولاً کاتالیزور تیبا ۳ الی ۴ سال عمر می کند که بعد از آن بایستی اقدام به تعویض این قطعه کنید.

[ARPrice id=490]

خرید لوازم یدکی تیبا

خرید لوازم یدکی تیبا

با بررسی بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی تیبا شما اکنون می دانید چه قطعه‌ای را چه زمانی باید تعویض کنید. دقت داشته باشید که کیفیت قطعه، سبک و شرایط رانندگی تاثیر زیادی روی کارایی و طول عمر قطعات مصرفی خواهد داشت که به همین دلیل توصیه می کنیم خرید اقلام مصرفی باکیفیت را در اولویت خود قرار دهید تا سلامت تیبا را تضمین کنید. اگر هر زمان که قصد تعویض قطعات مصرفی تیبا را دارید می توانید با شماره تلفن ۰۲۱۹۱۳۰۵۰۶۰ تماس بگیرید و یا به وبسایت یدک یار مراجعه کنید تا خرید لوازم یدکی تیبا را انجام دهید. مجموعه یدک یار طیف وسیعی از قطعات تیبا را گردآوری کرده تا شما مشتریان عزیز با دستی باز به انتخاب خود بپردازید و اگر هرگونه سوالی داشتید بتوانید از مشاوره رایگان یدک یار استفاده کنید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه یا سوالی در مورد بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی تیبا دارید خوشحال می شویم دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.