مزایا و معایب پژو ۲۰۷

پژو ۲۰۷ از جمله خودرو های محبوب کمپانی پژو فرانسه است که در سال های اخیر با داشتن خط مونتاژ در ایران توجه بسیاری از افراد خصوصا نسل جوان را به خود جلب کرده است. مونتاژ این خودرو در ایران با نام ۲۰۷i شناخته می‌شود. در این مقاله به بررسی کامل مزایا و معایب این خودرو پرداخته ایم.

محصولات شرکت پژو فرانسه همواره از محبوبیت بالایی در بازار های ایرانی و همچنین جهانی برخوردار است و این موضوع از میزان خرید و فروش اتومبیل های این کمپانی در بسیاری از بازار های داخلی ایران مشهود است. از بین تمامی خودرو های این شرکت، پژو ۲۰۷ (Peugeot 207) به دلیل داشتن طراحی جذاب و جوان پسند در کنار امکانات مناسب و قابل قبول خود جزء اتومبیل هایی است که از همان بدو ورود خود محبوبیت بسیاری را به خود اختصاص داد.

همانطور که می‌دانید پژو ۲۰۷ نسخه فیس لیفت و ارتقا یافته همان ۲۰۶ معروف است که میزان محبوبیت آن نیز در بین خریداران ایرانی کم از برادر بزرگ تر خود نیست.

این نسخه فیس لیفت شده و مونتاژی آن در سال ۱۳۹۱ توسط کمپانی ایران خودرو وارد بازار شد. این مدل مونتاژ شده با مدل فرانسوی ۲۰۷ تفاوت های بسیاری دارد و شباهت های آن به ۲۰۶ بسیار زیاد است. این موضوع دلیلی است که این خودرو را در اروپا نیز با نام ۲۰۶ پلاس هم یاد می‌کنند. برای مشاهده تفاوت پژو ۲۰۷ قدیم و جدید به مقاله پیشین مراجعه کنید.

در این بخش از مقاله یدک یار قصد داریم تا به بررسی تخصصی مزایا و معایب پژو ۲۰۷ بپردازیم و ویژگی های مثبت و منفی آن را مورد تحلیل قرار دهیم. با ما همراه باشید.

مزایا پژو ۲۰۷

مزایای پژو 207

موتور قدرتمند

موتور بکار رفته در ۲۰۷ نوع TU5 می‌باشد که به خوبی در بخش فنی این خودرو قرار گرفته است. موتور تی یو ۵ از جمله موتور های محبوب است که در صنعت خودرو سازی از جمله خودرو سازی ایران به وفور استفاده می‌شود. بکار گیری این موتور برای ۲۰۷ سبب شده تا توان تولید ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور را نیز دارد.

راهنما خرید غربیلک فرمان 207

این موتور در مقایسه با قیمت خود در دسته بندی موتور های کم مصرف و چالاک قرار می‌گیرد که برای بسیاری از خریداران خالی از لطف نیست.

شتاب بالا

پژو ۲۰۷ دارای شتاب صفر تا صد ۱۱٫۶ ثانیه می‌باشد و بیشترین میزان سرعت آن ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت می‌باشد. شتاب تیز و فرز این پژو قدرتمند از جمله مزایای این اتومبیل محسوب می‌شود.

طراحی جذاب و جوان پسند

طراحی بدنه و همچنین کابین ۲۰۷ برخلاف تفاوت کمی که با ۲۰۶ دارد اما سبب محبوبیت بالایی در میان نسل جوان شده است. چراغ های کشیده در بخش جلویی، چراغ های دی لایت و نئون در بخش پشتی، طراحی آینه های جانبی، غربیلک فرمان، و … همگی از نقاط قابل توجه طراحی این اتومبیل می‌باشند.

تجهیزات و امکانات مناسب

مهم ترین امکانات و آپشن های بکار رفته در ۲۰۷ شامل موارد مختلفی از قبیل فرمان هیدرولیکی، کلید های کنترل سیستم صوتی روی فرمان (MFC)، سیستم مالتی مدیا با مانیتور ۷ اینچی، سیستم تهویه اتوماتیک، جی پی اس، پورت USB، بلوتوث، تیوتر صوتی جلو، آینه های جانبی برقی، چراغ های مه شکن جلو و عقب، قابلیت تنظیم ارتفاع چراغ از کابین، دی وی دی پلیر، و … از جمله امکانات رفاهی این خودرو محسوب می‌شود.

ایمنی مناسب

با توجه به اینکه ۲۰۷ مونتاژ شده ایرانی در هیچ تست تصادفی نکرده است، اما نمونه فرانسوی آن در تست های تصادف مربوطه موسسه Euro-NCAP موفق به دریافت ۵ ستاره ایمنی در حفظ سلامت سرنشینان بالغ، ۴ ستاره ایمنی در حفظ سلامت سرنشین کودک، و ۳ ستاره ایمنی در حفظ سلامت عابر پیاده شده است.

همچنین، وجود امکانات ایمنی مانند سیستم های ترمز ABS + EBD + EBA، ترمز های محور خنک شونده و دیسکی، ایربگ راننده و سرنشین، سنسور دنده عقب، دوربین دنده عقب، ایموبلایزر، قفل کودک، و … دال بر ایمنی مناسب آن است.

نمایندگی های گسترده در سراسر کشور

پژو ۲۰۷ به سبب داخلی بوده خط تولید خود توسط کمپانی ایران خودرو از جمله خودرو هایی است که دارای نمایندگی های مختلف در سراسر کشور است و این موضوع برای بسیاری از افرادی که صاحب این اتومبیل هستند حائز اهمیت است. نمایندگی های مرتبط با ۲۰۷ تقریبا در تمامی شهر های کشور دایر است و این موضوع مسافرت را نیز برای افراد راحت می‌کند.

معایب پژو ۲۰۷

متریال خشک و نامرغوب

بکار گیری متریال خشک و نامرغوب خصوصا در بخش داخلی و کابین ۲۰۷ از جمله ضعف های بزرگ این خودرو شمرده می‌شود و همچنین کم بودن متریال با کیفیت در بخش بدنه آن سبب آسیب پذیر تر شدن این خودرو می‌شود.

فضای کم سرنشینان عقب

از جمله نقد ها و عیوب بسیار فاحش در ۲۰۷ کم بودن فضای سرنشینان عقبی است که راحتی کمی را برای افرادی که در صندلی های عقب جای می‌گیرند به وجود می‌آورد. این ضعف سبب مناسب نبودن خودرو برای مسافت های طولانی و سفر است.

گیربکس ضعیف

گیربکس ۲۰۷ در رانندگی های پرشتاب و سرتی از عملکرد خوبی برخوردار نیست و سبب به وجود اوردن صداهای نه چندان جذاب از سمت گیربکس آن می‌شود. ضعف در سیستم عملکردی آن باعث شده تا سرعت های بسیار بالا را در هنگام رانندگی با این خودرو فراموش کنید.

مصرف سوخت بالا

میزان مصرف سوختی شهری ۲۰۷ چیزی معادل با ۷٫۱ لیتر در هر صد کیلومتر محاسبه شده است. در صورت واقعی بودن چنین تخمینی، پژو ۲۰۷ جزء یکی از کم مصرف ترین خودروهاست اما این در حالی است که مصرف سوخت شهری آن در حالت چیزی حتی بیش از ۹ لیتر در صد کیلومتر نیز محاسبه شده است.

فراوانی قیمت لوازم یدکی 207 جدید

هزینه بالا قطعات و نگه داری

اگر قصد دارید تا این خودرو را خریداری کنید لازم است بدانید که قطعات و لوازم یدکی پژو ۲۰۷ در زمان های سرویس فنی بالا و آزار دهنده خواهد بود. همچنین، نگه داری آن با هزینه های بالا و غیر منطقی همراه است که برای صاحب خودرو معضل بسیار بزرگی می‌باشد.

کند بودن رابط نمایشگر لمسی

نمایشگر ۷ اینچی نصب شده در بالای داشبورد ۲۰۷ از امکانات و تجهیزات مناسب آن محسوب می‌شود اما کند بودن رابط کاربری آن یکی از معضلات بزرگ و منفی این مانیتور محسوب می‌شود. همچنین، مشکل بودن دسترسی به نمایشگر در هنگام رانندگی نیز از دیگر نکات منفی آن است.

سواری خشک و نامطلوب

تجربه رانندگی با ۲۰۷ ممکن است کمی دور از انتظار افرادی باشد که علاقه مند به خرید آن هستند. خشک بودن سواری این خودرو خصوصا برای سرنشینان عقب تجربه ناخوشایندی را برای افراد به وجود می‌آورد.

آیا پژو ۲۰۷ ارزش خرید دارد؟

آیا پژو 207 بخریم؟

با تمامی موارد ذکر شده درباره معایب و مزایای این خودرو می‌توان نتیجه گرفت که پژو ۲۰۷ به عنوان یک هاچ بک شهری نسل جوان تاکنون توانسته نیاز بسیاری از افراد را به خوبی برآورده کند؛ وجود امکانات و تجهیزات مختلف در این خودرو، پیشرانه قوی، و همچنین طراحی ظاهری مناسب همگی از جمله مزایای خرید این اتومبیل خواهند بود.

اما از طرفی به دلیل مونتاژ بودن این مدل خودرو در ایران و ضعف در بکار گیری متریال مناسب و وجود ایرادات مختلف در بخش آپشن های خودرو، و در نهایت مصرف سوخت نه چندان مناسب آن از معایبی است که شاید برای افراد قابل پشم پوشی نباشید.

در حال حاضر قیمت بالای این مدل پژو نیز یکی دیگر از معضلاتی است که به دلیل نوسانات قیمت شدید در بازار داخلی خودرو سبب به وجود آمدن موجی از نارضایتی های شده است و افراد کمتر رغبت و تمایل به خرید آن دارند. اگر شما هم جزء افرادی باشید که کیفیت ساخت و متریال برای شما اهمیت دارد می‌توانید سراغ برند های دیگری از جمله رنو ساندرو، و برلیانس H320 بروید.

مزایا پژو ۲۰۷ چیست؟

موتور خوب، شتاب بالا، طراحی جذاب، ایمنی، تجهیزات

معایب پژو ۲۰۷ چیست؟

متریال خشک، گیربکس ضعیف، فضای کم، مصرف سوخت بالا، هزینه ی بالای لوازم یدکی، سواری خشک، کند بودن صفحه نمایشگر

ایا ۲۰۷ ارزش خرید دارد؟

با تمامی موارد ذکر شده درباره معایب و مزایای این خودرو می‌توان نتیجه گرفت که پژو ۲۰۷ به عنوان یک هاچ بک شهری نسل جوان تاکنون توانسته نیاز بسیاری از افراد را به خوبی برآورده کند؛ وجود امکانات و تجهیزات مختلف در این خودرو، پیشرانه قوی، و همچنین طراحی ظاهری مناسب همگی از جمله مزایای خرید این اتومبیل خواهند بود.

اما از طرفی به دلیل مونتاژ بودن این مدل خودرو در ایران و ضعف در بکار گیری متریال مناسب و وجود ایرادات مختلف در بخش آپشن های خودرو، و در نهایت مصرف سوخت نه چندان مناسب آن از معایبی است که شاید برای افراد قابل پشم پوشی نباشید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.