آموزش صفر تا صد تنظیم چراغ پژو ۲۰۷

تنظیم چراغ های ۲۰۷ و هر خودرو دیگری از جمله مهم ترین مواردی است که باید در زمان رانندگی رعایت کنید چرا که راندن اتومبیل خصوصا در حین شب بدون چراغ و نور های بالا و پایین بسیار خطرناک خواهد بود. البته تنظیم آن دارای مراحل مختلفی است که در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

چراغ و به طور کلی نور خودرو از مهم ترین الزامات رانندگی در شب می‌باشد و بدون آن امکان بروز هر گونه تصادف و حادثه بالا می‌رود. حال خودرو هایی همانند پژو ۲۰۷ که نیاز به تنظیم اولیه دارند در بحث چراغ و نور خودرو حساسیت بیشتری دارند و باید نسبت به تنظیم درست آنها اقدام کنید.

نور بالا و نور پایین که حاصل روشن شدن چراغ های بالا و پایین خودروست برای رانندگی در شب بسیار کاربرد دارد. حال برای تنظیم نور بالا ۲۰۷ چه باید کرد؟ در این مقاله قصد داریم تا نحوه تنظیم نور بالا ۲۰۷ را مرحله به مرحله به شما آموزش دهیم.

برای داشتن دید مناسب و مطلوب خصوصا در هنگام رانندگی در زمان هایی که هوا تاریک است و چشم ما به طور عادی قادر به دیدن اشیا و مسیر جلوی خود در فاصله دور تر نیست، استفاده از چراغ های نور بالا و پایین از اهمیت بالایی برخوردار می‌شود.

چگونه ارتفاع چراغ ۲۰۷ را تنظیم کنیم؟

مراحل تنظیم نور بالا 207

رانندگی ایمن بسته به موارد مختلفی از جمله سلامت خودرو و تنظیم بودن چراغ هاست. استفاده از چراغ نور بالا در مواقع مختلفی الزامی است اما روشن بودن دائمی آنها موجب کاهش دید و ایجاد نقطه کور های بیشتر برای راننده رو به رویی خواهد بود. لذا باید بدانید که در کجا و چگونه از نور بالا استفاده کنید.

در این بخش تنظیم مرحله به مرحله نور بالا ۲۰۷ را به شما آموزش می‌دهیم:

  1. قبل از هر اقدامی اطمینان حاصل کنید که ارتفاع خودرو کاملا استاندارد باشد. به عنوان مثال، سنگین بودن صندوق و یا عدم تنظیم باد لاستیک ها از جمله مواردی است که باید بررسی شود.
  2. خودرو خود را به نزدیکی دیوار برده و چراغ را روشن کنید. نقطه میانی و مرکزی نور چراغ را روی دیوار پیدا کرده و با علامت مثبت (+) آن را مشخص کنید. توجه داشته باشید که خودرو را بر روی سطح صافی متوقف کنید و از ایستادن در نقاطی مانند رمپ پارکینگ و سایر سطوح ناصاف خودداری کنید.
  3. حال خودرو را ۷ الی ۷٫۵ متر عقب تر ببرید و با اندازه گیری کردن با استفاده از یک متر این فاصله را به طور دقیق مشخص کنید. این فاصله ممکن است با توجه به نوع خودرو متفاوت باشد. برای اطمینان بیشتر به دفترچه راهنما ۲۰۷ خود مراجعه کنید.
  4. پیچ هایی در نزدیکی چراغ ۲۰۷ شما وجود دارد که برای تنظیم دقیق چراغ مورد استفاده قرار می‌گیرند. با استفاده از دفترچه راهنما محل دقیق پیچ ها را پیدا کنید. (در برخی خودرو ها دو پیچ برای تنظیم عمودی و افقی چراغ وجود دارد)
  5. حال با پیچاندن پیچ توسط یک پیچ گوشتی اقدام به تنظیم آن با توجه به نوری که بر روی دیوار می‌افتد کنید. شدید ترین پرتو نوری که از چراغ ساتع می‌شود باید روی مرکز علامت + که بر روی دیوار است، قرار بگیرد.

بدین ترتیب، شما موفق به تنظیم نور بالا ۲۰۷ خود شدید و بعد از اتمام کار می‌توانید اقدام به تنظیم افقی چراغ ها نیز بکنید. در این حالت دقیقا مانند قبل، با پیچ گوشتی تنظیم افقی نور را بررسی کنید و به دیوار توجه کنید؛ شدید ترین پرتو نور تابیده شده به دیوار باید سمت راست مرکز علامتی باشد که در دیوار وجود دارد.

مکان قرار گیری پیچ ها در بیشتر خودرو ها در زیر کاپوت می‌باشد و شما به راحتی می‌توانید اقدام به تنظیم دستی آن کنید.

خرید چراغ ۲۰۷

اگر چراغ نور بالا و پایین ۲۰۷ شما به هر دلیل دچار نقص می‌باشد و یا به دلیل وجود اختلال تنظیم نمی‌شود و نیاز به تعویض آن دارید، می‌توانید با مراجعه به بخش لوازم یدکی ۲۰۷ قطعه مناسب خودرو خود را در برند های مختلف به تفکیک قیمت مشاهده و پس از بررسی سفارش خود را ثبت نمایید.

سفارش شما در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت و به شما ارسال می‌شود. برای خرید چراغ ۲۰۷ نیز می‌توانید با شماره گیری ۹۱۳۰۵۰۶۰-۰۲۱ سفارش خود را ثبت کنید.

تنظیم چراغ جلو ۲۰۷ چگونه است؟

  • خودرو خود را به نزدیکی دیوار برده و چراغ را روشن کنید. نقطه میانی و مرکزی نور چراغ را روی دیوار پیدا کرده و با علامت مثبت (+) آن را مشخص
  • نمایید
  • حال با پیچاندن پیچ توسط یک پیچ گوشتی اقدام به تنظیم آن با توجه به نوری که بر روی دیوار می‌افتد کنید.
  • ممکن است شما دوست داشته باشید

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.