راهنما خرید غربیلک فرمان ۲۰۷

غربیلک فرمان ۲۰۷ از جمله قطعات سیستم فرمان این خودرو بوده و وظیفه آن حرکت به همراه چرخش دست راننده می‌باشد که در نهایت چرخ های جلوی اتومبیل را به سمت چپ و یا راست هدایت می‌کند. این قطعه همچنین سبب افزایش میزان گشتاور نیز می‌شود. برند اصلی غربیلک فرمان ۲۰۷ مربوط به کمپانی کروز بوده و برند اصلی غربیلک فرمان ۲۰۷ قدیم نیز به کمپانی پژو فرانسه مربوط می باشد.

غربیلک فرمان ۲۰۷ یکی از قطعات مربوط به سیستم فرمان این خودرو می‌باشد و قطعه ای است که در حین حرکت سبب هدایت چراخ های جلوی خودرو شده و آن ها را در مواقع لازم به سمت چپ و یا راست هدایت می‌نماید. غربیلک فرمان بر روی فرمان نصب شده و می‌توان آن را از جمله اصلی ترین و ملموس ترین قطعات موجود در سیستم فرمان ۲۰۷ در نظر گرفت.

در این بخش از مقاله یدک یار قصد داریم تا اطلاعاتی را درباره “راهنما خرید غربیلک فرمان ۲۰۷” آن را در اختیار شما قرار دهیم.

غربیلک فرمان ۲۰۷ چکار می‌کند؟

غربیلک فرمان ۲۰۷  که یکی از قطعات سیستم فرمان آن به حساب می‌آید وظایفی را برعهده دارد، برای مثال، در مواقع لازم، هنگامی که راننده دست خود را می‌چرخاند، غربیلک نیز به همراه این چرخش، حرکت کرده و در نهایت سبب تغییر مسیر چرخ های “پژو ۲۰۷” به سمت چپ و یا راست می‌شود.

علاوه بر این، غربیلک فرمان ۲۰۷ وظیفه بالا بردن میزان گشتاور را نیز برعهده دارد! به هر اندازه ای که قطر غربیلک فرمان ۲۰۷ بیشتر باشد، میزان گشتاور تولید شده نیز افزایش می‌یابد.

تفاوت 207 قدیم و جدید
غربیلک فرمان چکار می‌کند؟

برند اصلی غربیلک فرمان ۲۰۷ چیست؟

بدون شک غربیلک فرمان نه تنها در ۲۰۷ بلکه در تمامی خودرو ها از جمله قطعاتی است که راننده در تمامی تجربه های رانندگی خود از آن استفاده کرده و با آن سر و کار زیادی دارد. با توجه به این موضوع که تعویض به موقع و دوره ای غربیلک فرمان ۲۰۷ از جمله ملزومات به حساب می‌آید، بهتر است در حین خرید این قطعه اطلاعات کافی از برند اصلی آن داشته باشید تا با خرید نوع با کیفیت و مرغوب آن بتوانید سال های سال از غربیلک مورد نظر بدون هیچ گونه فرسودگی و … استفاده نمایید.

البته اینکه صاحب یک “۲۰۷ جدید” یا قدیم باشید از اهمیت بسیاری برخوردار است چرا که برند اصلی مدل جدید و قدیم آن متفاوت است، بنابراین، وجود “تفاوت غربیلک فرمان ۲۰۷ جدید و قدیم” از جمله مواردی است که بادی به آن توجه نشان دهید. برند اصل غریبلک فرمان ۲۰۷ قدیم پژو فرانسه بوده و برند اصلی ۲۰۷ جدید مربوط به کمپانی کروز می‌باشد.

راهنما خرید غربیلک فرمان ۲۰۷

در صورتی که قصد خرید غربیلک فرمان ۲۰۷ را داشته باشید باید نکات زیر را بدانید:

  1. برخی از افراد به اشتباه تصور می‌کنند که در هنگام خرید غربیلک فرمان، ایربگ آن نیز به همراه بسته بندی خریداری شده وجود دارد! در حالی که اینگونه نبوده و در صورت نیاز به ایربگ باید آن را به صورت جداگانه خریداری نمایید.
  2. ممکن است شما صاحب ۲۰۷ مدل قدیم باشید و به دنبال غربیلک فرمان ۲۰۷ جدید باشید اما این قطعه را برای ۲۰۷ ورژن قدیم پیدا کنید. در این صورت می‌توانید با خیال راحت غربیلک فرمان ۲۰۷ جدید را خریده و آن را استفاده کنید چرا که غربیلک جدید بر روی نسخه قدیم این خودرو نیز نصب می‌شود.
  3. غربیلک فرمان ۲۰۷ جدید با قدیم تفاوت چندانی نداشته و تنها تفاوت اصلی و قابل توجهی که میان این دو غربیلک می‌توان مشاهده کرد، ظاهر و دکمه های موجود بر روی فرمان است.
  4. با اینکه امکان استفاده از غربیلک فرمان ۲۰۷ جدید بر روی ۲۰۷ قدیم وجود داشته و شما می‌توانید این قطعه را در خودروی ورژن قدیم خود استفاده کنید، اما حتما باید در رابطه با این نکته نیز آگاهی داشته باشید که ایربگ فرمان ۲۰۷ جدید، با سیستم ایربگ ۲۰۷ قدیم هم خوانی نداشته و در مواقعی که به این سیستم نیاز دارید عمل نمی‌کند!
  5. در ادامه مورد قبل باید گفت ایربگ راننده بر روی فرمان وجود نداشته و اگر دقت کنید می‌توانید آن را ببینید، اما وجود این ایربگ هیچ تاثیری نداشته و تنها برای این است که ظاهر غربیلک ساده نبوده و خالی دیده نشود!

این ایربگ تنها وجود ظاهری داشته و در مواقع نیاز باز نشده و به درستی عمل نمی‌کند. علت این موضوع نیز به دلیل متفاوت بودن یونیت ایربگ ۲۰۷ قدیم با جدید است که به طور کلی سیستم های متفاوتی در مقایسه با یکدیگر دارند.

راهنما خرید غربیلک فرمان 207

غربیلک فرمان ۲۰۷ را از کجا بخریم؟

همانطور که در نکات بالا گفته شد، غربیلک فرمان ۲۰۷ از جمله قطعاتی است که می‌توان گفت این قطعه در میان سایر قطعات فروش بالاتری را به خود اختصاص داده است.

فراوانی و قیمت لوازم یدکی 207

امروزه به دلایل مختلفی همچون دغدغه های زیاد کاری، شیوع ویروس کرونا، و رعایت پروتکل های بهداشتی کمتر افرادی برای خرید غربیلک فرمان ۲۰۷ به بازار های لوازم یدکی مراجعه می‌کنند! اغلب اوقات افراد سعی می‌کنند خرید های اینچنین خود را به صورت آنلاین و از فروشگاه های مجازی خریداری کنند.

شما نیز می‌توانید برای خرید لوازم یدکی ۲۰۷ با فروشگاه آنلاین یدک یار تماس گرفته و محصول مورد نظر را درب منزل تحویل بگیرید. این مجموعه بزرگ ترین و اولین فروشگاه اینترنتی لوازم خودرو است و سابقه قابل توجهی در ارائه قطعات خودرو دارد.

مجموعه یدک یار نه تنها با داشتن ویژگی هایی همچون ارسال اسرع وقت، مشاوره رایگان، دارای ضمانت در اصالت کالا نیز بوده و پس از اینکه محصول را درب منزل دریافت نمودید، در صورت نارضایتی از آن و یا بروز هرگونه مشکل می‌توانید محصول را بدون پرداخت هیچگونه هزینه اضافی به این کمپانی مرجوع کنید.

افرادی که ساکن تهران هستند پس از ثبت سفارش، غربیلک فرمان ۲۰۷ را پس از ۳ الی ۴ ساعت دریافت نموده و افرادی که ساکن سایر استان ها می‌باشند نیز محصول خود را در طی ۳ الی ۴ روز دریافت خواهند کرد.

فرمان ۲۰۷ روی ۲۰۶ نصب می شود؟

بله ممکن است اما باید سیستم های برقی دوباره تنظیم شوند تا دکمه ها و ایربگ فعال شوند

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 نظرات
  1. مهدیار می گوید

    بسیار عالی و کامل

  2. وهاب می گوید

    سلام
    با نصب غربیلک فرمان جدید روی مدلهای فرانسوی امکان راه اندازی کلیدهای کروزکنترل و سیستم صوتی وجود دارد؟

    1. یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      از بعد امکان پذیر بودن در صورتی که دریچه گاز خودرو شما برقی باشد امکانپذیره، اما به این نکته دقت داشته باشید که شما نیاز دارید بخش های زیاد دیگری رو هم تغییر بدید و بعضا شاید نیاز به سیم کشی یا حتی تغییر ECU داشته باشید. تمامی اینها بستگی به مدل خودرو شما داره که باید توسط متخصص بررسی بشه.

  3. سامان می گوید

    سلام ببخشید من ماشین و خریدم طرف فرمونشو عوض کرده بود ماشین من ۸۹ هستش. دکمه ها پخش اهنگ همگی کار میکنن. ولی کروز کنترل کار نمیکنه یعنی تصویر علامت کروز و لیمیتر رو داخل کیلومتر نمیاره. اصلا کار نمیکنه. رفتم هر جا کسی نفهمید البته من شهرستان هستم. یکی رفتم گفت باید بری دسته کروز بخری تا کار کنه. نظر شما چیه میتونم دکمه کروز فرمونشو فعال کنم یا برم دسته کروز بگیرم؟؟؟

    1. یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      باید به این مورد توجه داشته باشید که بروی پژو ۲۰۷ های مدل قدیم سیستم کروز کنترل نصب نشده، حال اگر بخواهید این سیستم رو بری فرمان پیاده کنید اول از همه باید قطعه ای رو خریداری کنید که آپشن کروز کنترل رو به خودرو شما اضافه کند. این محصول که معمولا روی ۲۰۷ قدیمی و ۲۰۶ نصب میشود بصورت دسته ای مشابه دسته تنظیم سیستم صوتی ۲۰۶ هست. خیلی از مراکز فنی وجود دارند که میتوانند این آپشن رو به راحتی روی خودرو شما نصب کنند اما اگر بخواهید بجای استفاده از اهرم کنترل، سیستم کروز کنترل را بروی فرمان جدید فعال کنید باید حتما فردی خبره این کار را انجام دهد. مراکز زیادی هستند که سیستم کروز کنترل را روی ۲۰۷ های قدیمی با فرمان ۲۰۷ جدید پیاده سازی میکنند. لذا کار شدنی اما حساس است.