تفاوت ۲۰۷ جدید و قدیم

۲۰۷ یکی از محصولات پر فروش کمپانی پژو فرانسه می‌باشد که در سال های اخیر محبوبیت بسیاری را در میان افراد پیدا کرده است، این خودرو در ایران به صورت مونتاژ شده تولید می‌شود و در این مقاله قصد داریم به مقایسه ۲۰۷ نمونه ایرانی و فرانسوی بپردازیم، پس با ما همراه باشید.

۲۰۷ در ایران

۲۰۷ از چه سالی تولید شد؟، تفاوت ۲۰۷ جدید و قدیم چیست؟ پژو ۲۰۶+ که در کشور ما با نام ۲۰۷ شناخته میشود در سالهای ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۴ در ایران با همکاری شرکت فرانسوی پژو ساخته میشد و سرآغاز تولید اولین مدل ۲۰۷ در ایران بود که با اعمال تحریم ها بر کشورمان تولید این خودرو متوقف شد، اما به خاطر استقبال گسترده مردم از خودرو ۲۰۶ و یکی بودن پلتفرم اصلی این دو خودرو با یکدیگر شرکت ایران خودرو تصمیم گرفت تا این خودرو را بومی سازی کرده و مجدد در داخل کشور تولید آن را شروع کند.

207 در ایران

تفاوت طراحی پژو ۲۰۷ قدیم و پژو ۲۰۷ جدید

این خودرو از لحاظ فنی هیچ تفاوت محسوسی با نسخه قدیمی خود ندارد، اما از لحاظ ظاهری و داخل کابین دارای تفاوت های زیادی می‌باشد، اولین تفاوتی که در طراحی “پژو ۲۰۷ جدید” به چشم می خورد مدل چراغ های آن است که دارای مزیت ها و معایبی است، چراغ ۲۰۷ جدید در عقب و جلو، شکل ظاهری و نوع چیدمان متفاوتی نسبت به نمونه قدیم خود دارد، در طراحی چراغ ۲۰۷ جدید از LED و لنز استفاده شده است، تفاوت دیگر استفاده از راهنما روی آینه های چپ و راست و بر روی گلگیر ۲۰۷ در طراحی جدید این خودرو است در صورتی که در مدل های قدیمی تر آن، راهنمای کنار فقط بروی گلگیر قرار داشت.

داخل کابین این دو نسل ۲۰۷ (Peugeot 207) در قسمت جلویی کاملا با هم تفاوت دارند، تفاوت هایی که در نمای داخلی ۲۰۷ میتوانیم به آنها اشاره کنیم، طراحی کاملا متفاوت داشبورد ۲۰۷ جدید است، همچنین غربیلک فرمان ۲۰۷ هم دستخوش تغییرات زیادی شده که با نصب کلید های کنترل پخش صوتی، تلفن همراه و کروز کنترل برروی فرمان ۲۰۷ طرح جدید بسیار جلب توجه میکند.

تفاوت بزرگ بعدی نصب مانیتور ۷ اینچی است که روی داشبورد و به جای قسمت ساعت در داشبورد “۲۰۷ قدیم” نصب شده است، یکی دیگر از تفاوت های خودرو، اضافه شدن دو سنسور پارک عقب روی سپر و نصب دوربین عقب به بخش بالایی پلاک است که از داخل نمایشگر قابل مشاهده است.

مزایا و معایب ۲۰۷ جدید

مزایا و معایب 207 جدید

در خودرو ۲۰۷ جدید از چراغ های LED  و لنزور استفاده شده است ولی دارندگان ۲۰۷ جدید یکی از ضعف هایی که به این خودرو وارد می کنند این است که چراغ ها پس از مدتی بخار میگیرند و چراغ جلو ۲۰۷ جدید پس از چند سال استفاده زرد میشود، این در صورتی است که چراغ ۲۰۷ قدیم که تولید شرکت پژو بوده با این که طراحی خیلی ساده ای داشت اما از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بود و دارندگان این خودرو بعد از چندین سال به این قبیل مشکلات برخورد میکردند.

استفاده از فرمان با طراحی متفاوت نسبت به طراحی بسیار ساده در داخل ۲۰۷ قدیمی و همچنین کلید های کنترل پخش، تماس و کروز کنترل در داخل ۲۰۷ جدید از دید برخی دارندگان این خودرو در عین داشتن ظاهری زیبا، هنگام رانندگی به دلیل جنس نامرغوب و بی کیفیت پلاستیک استفاده شده در آن حس مطلوبی را به راننده انتقال نمیدهد، همچنین از جمله آپشن های مانیتور ۲۰۷ امکاناتی مانند: راهیاب ماهواره ای (GPS)، کامپیوتر، بلوتوث، پخش صوتی با منوی سرویس های دوره ای و … می‌باشد اما ایرادی که از این صفحه نمایش گرفته می‌شود، کندی و دور از دسترس بودن آن است و استفاده از آن در قسمت های کناری کمی دشوار است، اما باید گفت قدرت لمسی آن بسیار بالا بوده و با کوچکترین تماس قابل استفاده است، از دیگر معایب ۲۰۷ جدید، گیربکس خشک و جا نرفتن دنده آن است که در خودروهای پژو همیشه این مورد وجود داشته است در صورتی که در گیربکس ۲۰۷ نسخه اصلی کمتر شاهد این ضعف هستیم، این خودرو از لحاظ فنی کاملا شبیه ۲۰۷ قدیم هست و تنها در چند مورد تفاوت وجود دارد، به عنوان مثال دریچه گاز برقی آن که قبلا از بوش آلمان در آن استفاده میشد اکنون از نمونه چینی آن استفاده میشود.

از دیگر آپشن هایی ۲۰۷ جدید میتوان به افزایش دمای بخاری از ۲۸ به ۳۱ درجه، همچنین USB، پخش DVD، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو از داخل و چراغ جلو مجهز به دی لایت، ایمو بلایز، صندلی عقب مجهز به ایزوفیکس، دوربین دید عقب، سنسور عقب و همچنین کروز کنترل ۲۰۷ اشاره کرد.

همچنین، ترمز ضد قفل ABS به همراه سیستم کمکی  EBD و EBA، ترمز جلو و عقب دیسکی نیز از دیگر آپشن های این خودروست، فضای صندوق خودرو ۲۴۵ لیتر است که برای خودرو های هاچبک مناسب است اما این امر باعث کم شدن فضای صندلی های عقب میشود که البته در مسافرت های طولانی برای مسافران که عقب نشسته اند آزار دهنده است.

سقف پانوراما برای پژو ۲۰۷ جدید!

۲۰۷ پانوراما چیست؟ در جدیدترین نمونه “پژو ۲۰۷” جدید که صحبت از ورود آن به بازار می شود سقف پانوراما یا سقف تمام شیشه ای در آن یکی از آپشن های مطرح شده است، این سقف شیشه ای نسبت به سانروف از ابعاد بزرگتری برخوردار است که استفاده از چشم انداز خارج از خودرو را لذت بخش کرده و همچنین ظاهر خودرو را نیز جذاب تر میکند، سقف شیشه ای این محصول ثابت بوده و با داشتن پوشش کشویی در مواقع لزوم مانع تابش نور خورشید به داخل کابین ۲۰۷ می‌شود.

تفاوت ۲۰۷ ایرانی با ۲۰۷ اصلی

تفاوت ۲۰۷ ایرانی و فرانسوی چیست؟ پژو ۲۰۷ ایرانی محصولی از کمپانی ایران خودرو بوده و در حقیقت نمونه فیس لیفت شده ۲۰۶ می‌باشد که با کد + ۲۰۶ در خارج از کشور به فروش می‌رسد، خوب است بدانید که نخستین بار در سال ۱۳۸۰ بود که پژو ۲۰۶ در بازار ایران تولید شد و به یکی از محبوب ترین هاچبک های کشور تبدیل شد، به مرور زمان به دلایل مختلفی همچون کوچک بودن اتاق ۲۰۶، مدل های پیشرفته تری از این خودرو نیز تولید شد تا اینکه در سال ۲۰۱۲ کشور فرانسه تغییرات گسترده ای به خصوص در نمای ظاهری ۲۰۶ ایجاد کرد، به گونه ای که تبدیل به یک فیس لیفت جذاب برای مردم شد، این فیس لیفت همان ۲۰۶ پلاس است که در کشور فرانسه با همین نام ( ۲۰۶ پلاس) معرفی شد اما در کشور ایران با کد ۲۰۷ به بازار ارائه می‌شود.

با اینکه به این خودرو ( ۲۰۶ پلاس) در ایران لقب ۲۰۷ داده شده است اما پژو ۲۰۷ خارجی یا اصلی از سال ۲۰۰۶ در فرانسه تولید شده است که پلتفرمی کاملا متفاوت با ۲۰۶ و ۲۰۶ پلاس دارد، تنها کشوری که تاکنون به تولید ۲۰۶ و ۲۰۶ پلاس پرداخته ایران می‌باشد که همچنان به تداوم خود باقی است، چرا که کمپانی ایران خودرو قصد دارد ۲۰۶+ صندوق دار را نیز به بازار عرضه نماید.

همانطور که گفته شد، این خودرویی که ما در ایران با نام ۲۰۷ می‌شناسیم در سایر کشور ها به اسم ۲۰۶ پلاس تولید شده و با ۲۰۷ اصلی تفاوت های بسیاری دارد که اکنون به بررسی و مقایسه این تفاوت ها خواهیم پرداخت.

مقایسه طراحی ظاهری ۲۰۷ آی با ۲۰۷ اصلی

اگر بخواهیم پژو ۲۰۶ پلاس (۲۰۷ ایرانی) را با پژو ۲۰۷ ساخت فرانسه به صورت ظاهری بررسی کنیم، متوجه می‌شویم که این دو خودرو در نمای ظاهری خود تفاوت چندانی نداشته و ممکن است بسیاری از افراد تصور کنند که ۲۰۷ مورد استفاده در ایران همان ۲۰۷ اصلی فرانسه است!

عکس ۲۰۷ فرانسوی را می توانید در تصویر زیر مشاهده کنید.

در حالی که اینگونه نیست! اگر کمی تخصصی تر و با دقتی بیشتر به این دو خودرو نگاه کنیم می‌توان به راحتی تفاوت های ظاهری آن ها را متوجه شد، برای مثال، اولین تفاوت در این دو خودرو محل قرارگیری آنتن پژو ۲۰۷ می‌باشد، به گونه ای که در ۲۰۶ پلاس که به آن ۲۰۷i نیز گفته می‌شود، آنتن در وسط و بخش جلویی سقف خودرو قرار گرفته شده، اما در ۲۰۷ اصلی، آنتن با آنکه در وسط قرار دارد اما در بخش عقب بدنه اتومبیل تعبیه شده است.

بنابراین، اگر بخواهیم تمامی بخش های این دو خودرو را بررسی کنیم، متوجه تفاوت های کوچکی در آن ها می‌شویم! همچنین،اندازه ۲۰۷ آی و ۲۰۷ اصلی نیز تفاوت چشمگیری با هم دارند؛ منظور از این جمله این است که پژو ۲۰۷ فرانسوی اصل ابعاد بزرگ تری در مقایسه با ۲۰۶ پلاس دارد به گونه ای که فاصله دو چرخ جلو از هم در ۲۰۷ اصلی ۱۹۷۲ میلی متر بوده، طول اتومبیل ۴۰۴۵ میلی متر و همچنین ارتفاع آن نیز ۱۴۷۲ میلی متر می‌باشد، این در حالی است که فاصله دو چرخ جلو در ۲۰۷i یا همان ۲۰۶ پلاس برابر با ۱۶۸۰ میلی متر بوده و طول آن نیز ۳۹۰۰ میلی متر است.

مقایسه مشخصات فنی ۲۰۷i با ۲۰۷ اصلی

 با توجه به اینکه +۲۰۶ با ۲۰۷ اصلی دارای نقاط تمایز بسیاری هستند، می‌توان نتیجه گرفت که این دو خودرو قطعا از نظر فنی نیز تفاوت های قابل توجهی با یکدیگر دارند؛ برای مثال،مشخصات پژو ۲۰۷ فرانسوی که به دو صورت دیزلی و بنزینی وجود دارد به صورت زیر است و دارای ۵ نوع موتور می باشد:

  • موتور ۱٫۴ لیتری با ۷۵ اسب بخار قدرت
  • موتور ۱٫۴ لیتری ۱۶ سوپاپ با ۹۰ اسب بخار قدرت
  • موتور ۱٫۴ لیتری با ۹۵ اسب بخار قدرت
  • موتور ۱٫۶ لیتری با ۱۲۰ اسب بخار
  • موتور ۱٫۶ لیتری با دو قدرت ۱۵۰ و ۱۷۵ اسب بخار

در رابطه با مشخصات فنی ۲۰۶ پلاس نیز باید گفت که این خودرو دارای ۲ نوع موتور است؛ موتور ۱٫۱ لیتری با قدرت ۷۵ اسب بخار، و موتور ۱٫۴ لیتری با قدرت ۷۰ اسب بخار.

مقایسه امکانات ۲۰۷i و ۲۰۷ اصلی

علاوه بر مشخصات فنی، بیشترین تفاوت پژو ۲۰۶ پلاس با ۲۰۷ اصلی در قسمت آپشن ها و امکانات ایمنی آن نیز مشاهده می‌شود، برای مثال تمامی موارد رو به رو از جمله امکانات ایمنی پژو ۲۰۷ اصلی می باشند:

  • ترمز اضطراری AFU
  • ترمزهای ضد قفل ABS
  • توزیع ترمز الکترونیکی REF
  • سیستم مدیریت ASR موتور ترمز ها

یکی از آپشن های جذابی که در داخل ۲۰۷ فرانسه تعبیه شده است وجود سیستم ارتباط اضطراری در مواقع ضروری و بحرانی با شرکت پژو می‌باشد؛ این سیستم توسط GPS به مرکز متصل می‌شود تا از این طریق جایگاه اتومبیل برای شرکت پژو مشخص شود.

همچنین، در سر تا سر پژو ۲۰۷ اصلی سیستم محافظتی کیسه هوا قرار داده شده است که وجود این کیسه ها مانع وارد شدن هر گونه آسیب به سر تمامی سرنشینان، پهلو ها و صورت آن ها می‌شود، علاوه بر این ها، در داخل این خودرو نیز آپشن هایی وجود دارد که راه را به راننده نشان داده و وی را به خوبی در مسیریابی راهنمایی می‌کند.

تمامی موارد گفته شده از جمله امکانات ایمنی ۲۰۷ اصلی بود، بنابراین اگر بخواهیم به بررسی امکانات ۲۰۷ آی نیز بپردازیم باید گفت، پژو ۲۰۶ پلاس در بین تمامی امکانات رفاهی موجود در ۲۰۷ اصلی تنها دو مورد از آن ها را دارا می باشد! ۲۰۷i دارای ترمز ضد قفل ABS بوده و دارای ایربگ در بخش سرنشینان و ایربگ های جلویی و جانبی برای محافظت از جان افراد در حین تصادفات می‌باشد.

جمع بندی

این خودرویی که در ایران به اسم ۲۰۷ شناخته می‌شود در حقیقت مدل فیس لیفت ۲۰۶ به ۲۰۷ است که در ایران با کد ۲۰۷i شناخته شده و در سایر کشور ها به آن ۲۰۶ پلاس نیز گفته می‌شود، درحالی که ۲۰۷ اصلی در کشور فرانسه طی سالیان متمادی تولید و عرضه می‌شود، ۲۰۷i با ۲۰۷ اصلی از نظر ظاهری تفاوت های چشمگیری نداشته اما این تفاوت ها در امکانات رفاهی و ایمنی آنها به چشم می‌خورد.

خرید لوازم یدکی ۲۰۷

دسترسی به لوازم یدکی ۲۰۷ یکی از مهم ترین فاکتور هایی است که افراد با در نظر گرفتن این مورد نسبت به تهیه آن اقدام می‌کنند، اطلاع از قیمت لوازم یدکی خودرو، شناسایی درجه کیفیت ها و همچنین برند های موجود در بازار از جمله اقداماتی است که معمولا قبل از خرید قطعه انجام می‌شود، اگر شما هم جزء افرادی هستید که ۲۰۷ را به عنوان خودرو شخصی خود انتخاب کرده اید، بهتر است نسبت به اطلاع از مراکز معتبر خرید و فروش قطعات آن اقدام کنید، مجموعه یدک یار به عنوان اولین و بزرگ ترین فروشگاه ارائه قطعات و لوازم یدکی خودرو، کالاهایی با ضمانت اصالت و سلامت فیزیکی کالا را به دست مشتری می‌رساند، بدین ترتیب علاوه بر تضمین کیفیت و اصالت قطعه، از خریداری محصولات تقلبی که به وفور در بازار عرضه می‌شوند در امان خواهید بود.

همچنین دریافت مشاوره رایگان برای تمامی افرادی که قصد کسب اطلاعات در زمینه لوازم یدکی مصرفی دارند در این مجموعه فراهم است و افراد می‌توانند با تماس با کارشناسان متخصص یدک یار از طریق شماره تماس ۹۱۳۰۵۰۶۰-۰۲۱ نسبت به رفع هر گونه سوال اقدام کنند، برای خرید لوازم یدکی ۲۰۷ با ما در تماس باشید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 نظرات
  1. ایمنی می گوید

    سلام وقت بخیر ممنون از مطالب خوبتون بابت ۲۰۷ جدید و قدیم.ممنون میشم راهنمایی کنید میخوام ۲۰۷صفر جدید بگیرم ولی دوستان میگن هزینه رو برای یک خودرو خارجی کار کرده بزارم بهتره مثل خانواده رنو یا هیوندا

    1. یدک یار می گوید

      با سلام و عرض ادب
      این یک انتخاب سلیقه ای هست، اما از بعد استهلاک بدیهی است که خوردو خارجی دست دوم خرابی هایی مطابق سن سال خود دارد، از طرفی سواری نرمتر و کیفیت بهتری نسبت به ۲۰۷ های صفر به شما ارائه میدهد. اما در پژو ۲۰۷ جدید و صفر طبیعتا شما تا مدتی از این استهلاک ها و خرابی که به دلیل کارکرد بالاست در امانید. اما طبیعتا کیفیت پایین تری در اختیار شما قرار گرفته و در برخی از موارد باید با خرابی هایی به دلیل کیفیت پایین قطعات ۲۰۷ های جدید دست و پنجه نرم کنید. گفتنی است با توجه به این که یدک یار هم لوازم یدکی پژو ۲۰۷ و هم لوازم یدکی انواع خودرو های خارجی مثل هیوندای و کیا را میفروشد ما به قیمت قطعات این خودروها واقف هستیم. لذا باید در نظر داشته باشید که اگر به جای خودرو پژو ۲۰۷ خودروی خارجی کیا یا هیوندای هم قیمت خریداری کنید، قیمت لوازم یدکی مصرفی خودرو های خارجی با تفاوت قابل توجهی نسبت به قطعات خودرو های داخلی بیشتر است. در نتیجه هزینه نگهداری بیسیار بیشتری نسبت به ۲۰۷ تجربه خواهید کرد.

  2. آتنا رستگار می گوید

    سلام ممنون از مطالب کاملی که در اختیار ما گذاشتید ساییتون نسبت به همکاران دیگه تون خیلی کامل تر و بهتر توضیح داده
    فقط خواهشی که داشتم بزرگواری کردید تفاوت ۳۰۷جدید و قدیم و گفتید مقایسه کوچکی هم بین ماشین هایی توو این تیپ امکانش هست در اختیارمون بزارید ممنون

  3. میثم صحیت می گوید

    سلام من ی پژو پارس دارم از زندگی سیرم کرده نه از خودرو ایرانی …
    ایا این پژو ۲۰۷ حالا جدید یا قدیمش فرقی نداره مثل همین پارس مهمون ۲.۳ماه اول?

    1. یدک یار می گوید

      با سلام و عرض ادب
      قطعا اگر پژو ۲۰۶ صفر جدید خریداری کنید با توجه به اینکه گارانتی داره، بدیهی دردسر های کمتری هم داره ولی خرابی های عجیب غریب تو نسخه های جدید ایرانخودرو زیاد دیده میشه. اگر ۲۰۷ قدیمی فرانسوی هم خریداری کنید، شاید خرابی های عجیب غریب ۲۰۷ های جدید رو نداشته باشه اما به دلیل سن بالایی که دار قطعا هزینه های استهلاک و نگهداری خاص خودش رو داره.

  4. محمدرضا ایرانی می گوید

    درود بر مهندسین عزیز مطالبتون بسیار پر باره متشکرم .خیلی کامل و عالی تفاوت ۲۰۷ جدید و قدیم و بازگو کردید.
    خواهشی که دارم مقایسه هم بگذارید بین خودرو هایی که هم سطح همدیگه و هم قیمت اند که کدوم بهتر و مناسبترن.
    ممنون

  5. جواد پور زارع نصب می گوید

    با سلام ممنون که مطالب مفید و کاملی گذاشتید
    من خودم ۲۰۷ جدید خریدم اصلا راضی نیستم خیلی اگر ۲۰۷قدیم میگرفتم بصرفه تر بود برام
    اگر زمان.خرید به مطالب شما دسترسی داشتم تفاوتهاشو میدونستم تصمیم گیریم شاید بهتر بود خدا قوت

  6. حمید می گوید

    سلام آیا گیربکس اتومات ۲۰۷ مدل ۹۷ با ۱۴۰۱ تفاوت دارد چون اون موقع تحریم ها با برجام برداشته شده بود

    1. یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      خیر، تمامی مدل های ۲۰۷ از سال ۱۳۹۲ به بعد که با گیبرکس AL4 عرضه شده اند، تمامی قطعات آنها از نظر کیفی تقریبا در یک سطح قرار دارند.
      توجه داشته باشید که ۲۰۷ های مولتی کالر که با گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته عرضه شدند، کلا گیربکس متفاوتی نسبت به سایر نسخه های این خودرو دارند.