وقتی باتری ماشین خالی می شود چکار کنیم؟

خالی شدن باتری ماشین یکی از مشکلاتی است که قطعاً خیلی از رانندگان دوست ندارند با آن مواجه شوند. برای اینکه بدانید وقتی باتری ماشین خالی می شود چکار کنید و اینکه آیا ماشین بدون باتری کار می کند، این مقاله را مطالعه کنید.

باتری ماشین یک جزء کلیدی در آن است. بسیاری از رانندگان باتری خراب و مشکلاتی را که به همراه داشته است را تجربه کرده‌اند. ماشین شما از باتری برای ارسال نیرو به شمع ها استفاده می کند تا موتور را وادار به چرخش کند. این بدان معناست که اگر باتری ضعیفی دارید، ماشین شما حتی روشن نمی شود. با این حال، برخی از افراد هنوز به این فکر می کنند که آیا ماشین بدون باتری کار می کند؟ و یا اینکه “وقتی باتری ماشین خالی می شود” چکار کنیم؟ برای یافتن پاسخ این سوالات و همچنین تمام جزییات مهم مربوط به این موضوعات، به ادامه این مطلب مراجعه کنید.

آیا ماشین بدون باتری کار می کند

آیا ماشین بدون باتری کار می کند

پاسخ به این سوال بستگی به این دارد که آیا موتور از قبل روشن شده است یا خیر. هر کدام از این دو سناریو پاسخ های متفاوتی دارند پس بیایید در مورد هر کدام از این موضوع ها بحث کنیم!

باتری در راه اندازی خودرو اهمیت حیاتی دارد؛ اگرچه وسیله نقلیه می تواند بدون باتری حرکت کند، اما بدون باتری نمی تواند روشن شود.

ممکن است تعجب کنید که چرا دینام خودرو نمی تواند برق را برای روشن کردن ماشین تامین کند، اما می تواند این نیرو را برای ماشین و اجزای الکتریکی آن در حین کارکرد ماشین تامین کند. دینام خودرو نمی تواند ماشین را روشن کند زیرا فقط می تواند نیروی مکانیکی موتور را به نیروی الکتریکی تبدیل کند. در واقع بر خلاف باتری ماشین، دینام نمی تواند نیروی مورد نیاز برای روشن کردن خودرو را تولید یا ذخیره کند.

باتری انرژی ذخیره شده را به موتور استارت و سیم پیچ احتراق می دهد تا موتور در حالت استراحت مشتعل شود. پس از اتمام احتراق، کار آن انجام می شود. سیستم جرقه زنی خودرو نیز برای تولید جرقه نیاز به منبع برق دارد. بنابراین، اگر باتری از ماشین شما جدا شود، نمی توانید ماشین خود را روشن کنید.

حال می پرسید اگر موتور از قبل روشن شده باشد چه؟ با فرض اینکه ماشین شما از قبل کار می کند، ماشین می تواند بدون باتری به کار خود ادامه دهد. هنگامی که موتور از قبل راه اندازی شده است، دینام کار را به دست می گیرد و فرآیند تولید انرژی الکتریکی را آغاز می کند. پس اگر باتری از خودرو جدا شود، موتور به کار خود ادامه می دهد زیرا دینام نیروی اجزای تمام الکتریکی خودرو را تامین می کند.

ماشین بدون باتری چقدر کار می کند

اکنون که می دانید رانندگی بدون باتری امکان پذیر است، نکته‌ی بعدی این است که ماشین چقدر می تواند بدون باتری کار کند. تا زمانی که سوخت و موتور اجازه دهد، خودرو کار خواهد کرد. به زبان ساده، تا زمانی که اشتعال روشن است، می توانید به رانندگی خود ادامه دهید. اگر موتور را خاموش کنید، باید یک باتری جدید را نصب کنید تا بتوانید دوباره ماشین را روشن کنید.

آیا کار کردن ماشین بدون باتری بی خطر است

در حالی که می توان از یک ماشین بدون باتری استفاده کرد، اما این موضوع می تواند خطرناک باشد. از کار کردن ماشین بدون باتری خودداری کنید مگر اینکه گزینه دیگری ندارید.

هنگامی که با ماشین بدون باتری رانندگی می کنید، خودرو مجبور می شود که به دینام وابسته باشد و سیستم الکتریکی ماشین در معرض خطر زیادی قرار می گیرد. بر خلاف باتری خودرو، دینام نمی تواند جرقه های الکتریکی را مدیریت کند. بنابراین، استفاده از دینام به تنهایی به این معنی است که سایر قسمت های سیستم الکتریکی خودرو شما ممکن است منفجر یا سوخته شوند. همچنین کار کردن خودرو بر روی دینام به تنهایی باعث کاهش طول عمر آن می شود.

رانندگی با باتری خراب

شما می توانید رانندگی با باتری خراب را انجام دهید اما روشن شدن موتور سخت تر خواهد بود و تا زمانی که باتری ماشین شما کاملاً تمام نشده است، خودرو می تواند به کار خود ادامه دهد.

در این سناریو، دینام ماشین شما بیشتر کارهای سنگین را انجام می دهد. دینام می تواند تمام جریانی را که ماشین شما برای ادامه کار به آن نیاز دارد را ایجاد کند. با این حال، هیچ تضمینی وجود ندارد که ماشین شما به کار خود ادامه دهد. تنها چیزی که لازم است این است که شما چراغ های جلوی ماشین خود را روشن کنید و ببینید چه عکس العملی نشان می دهد. اگر باتری خراب باشد به همین ترتیب ماشین شما ممکن است از کار بیفتد و همچنین برق را از دست بدهید.

باتری ماشین بدون دینام چقدر کار می کند

هنگامی که دینام کار نمی کند، باتری خودرو از تغذیه قطع می شود. در واقع باتری به تنهایی کار می کند تا زمانی که شارژش تمام شود. حالا می پرسید که باتری ماشین بدون دینام چقدر کار می کند؟ این موضوع کاملاً به ظرفیت باتری بستگی دارد. اگر باتری شارژ کامل نداشته باشد، خودرو ممکن است ۵ تا ۳۰ دقیقه کار کند. در صورت شارژ کامل باتری، زمان اجرا افزایش می یابد. همچنین لازم به ذکر است یکی دیگر از عواملی که می تواند بر روی این مدت زمان تاثیر گذار باشد، مدل ماشین است.

وقتی باتری ماشین خالی می شود چکار کنیم

رایج ترین راه برای روشن کردن ماشینی که باتری آن خالی شده است، روش باتری به باتری است. تنها چیزی که برای راه اندازی یک ماشین با باتری مرده نیاز دارید، مجموعه‌ای از کابل های باتری به باتری و یک ماشین دیگر با باتری خوب است. با این روش شما می توانید کابل ها را به ماشین خود و ماشینی که باتری سالم دارد وصل کنید و سپس ماشین خود را روشن کنید. به همین منظور، برای اینکه بدانید وقتی باتری ماشین خالی می شود چکار کنیم، می توانید مقاله روشن کردن ماشین بدون باتری را از مجله یدک یار مطالعه کنید تا با راهنمای قدم به قدم این موضوع آشنا شوید.

فقط به خاطر داشته باشید که اگر باتری ماشین تَرک خورده و یا به وضوح اسید نشت می کند، هرگز نباید سعی کنید ماشین را از طریق باتری به باتری روشن کنید.

خرید باتری ماشین

خرید باتری ماشین

همانطور که ملاحظه کردید، باتری خودرو نقش بسیار مهمی را ایفا می کند و اگر از کار بیفتد، قطعاً قادر نخواهید بود که حتی ماشین خود را استارت بزنید. باتری های خودرو با توجه به نحوه استفاده و کیفیت آن، معمولاً ۲ تا ۳ سال عمر می کنند که بعد از طی شدن این مدت زمان، نیاز است باتری جدید را خریداری کنید. به همین منظور شما می توانید برای خرید باتری ماشین به وبسایت یدک یار مراجعه کنید و یا اینکه با شماره تلفن ۹۱۳۰۵۰۶۰-۰۲۱ تماس بگیرید و ثبت سفارش خود را انجام دهید.

مجموعه یدک یار دارای مشاورینی خِبره است که می توانند شما را برای خریدی هرچه بهتر یاری کنند. به هم دلیل، اگر هرگونه سوالی دارید و یا اینکه به راهنمایی جامع برای خرید باتری ماشین نیاز دارید می توانید با یدک یار تماس بگیرید تا همکاران ما به تمامی سوالات شما عزیزان پاسخ دهند و به شما کمک کنند که انتخابی ایده‌آل تر داشته باشید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، خوشحال می شویم که دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.