علائم خوابیدن باتری ماشین کدامند؟

خوابیدن باتری ماشین اصطلاحی است که برای خرابی و از کار افتادن آن به کار می رود. علائم خوابیدن باتری ماشین به شما از قبل هشدار می دهد که این اتفاق در حال افتادن است که اگر می خواهید با نشانه های خوابیدن باتری ماشین آشنا شوید، این مقاله به کمکتان خواهد آمد.

باتری ماشین (Automotive Battery) وظیفه تامین انرژی کامپیوتر، سیستم احتراق، چراغ ها، رادیو و غیره را بر عهده دارد، بنابراین مهم است که وضعیت آن را برای جلوگیری از گرفتار شدن در جاده و خیابان کنترل کنید. مشکلات باتری ممکن است تقریباً بدون هشدار رخ دهند، با این حال، چند مورد کلیدی برای “علائم خوابیدن باتری ماشین” وجود دارد که شما را از مشکل باتری آگاه می کند.

علائم خوابیدن باتری ماشین

علائم خوابیدن باتری ماشین

در صورت تمام شدن یا به اصطلاح خوابیدن باتری ماشین این علائم هشدار دهنده شما را آگاه خواهند کرد:

سخت استارت خوردن ماشین

ماشین شما برای روشن کردن موتور به انرژی زیادی نیاز دارد. با از کار افتادن باتری، متوجه خواهید شد که موتور کندتر از حد معمول می‌چرخد و زمان بیشتری برای روشن شدن خودرو طول می‌کشد. اگر هنگام چرخاندن کلید، صدای کلیک شنیدید به این معنی است که اصلاً قدرت کافی برای چرخاندن موتور وجود ندارد. در این صورت، باید باتری به باتری کنید تا خودرو روشن شود و در اسرع وقت یک باتری جدید نصب کنید.

کم شدن یا از دست دادن برق ماشین

باتری ماشین شما نه تنها موتور را روشن می کند بلکه به وسایل الکترونیکی مختلف داخل وسیله نقلیه مانند شیشه های برقی، چراغ ها، بخاری ها و صندلی ها نیز نیرو می دهد. اگر متوجه شدید که اینها به خوبی کار نمی کنند، باید باتری را بررسی و سپس تعویض کنید. البته دقت داشته باشید که اتلاف برق معمولاً در ماه‌های سردتر، زمانی که این سیستم‌ها بیش از حد معمول کار می‌کنند، محسوس‌تر است.

روشن شدن چراغ هشدار باتری

روشن شدن چراغ باتری می تواند به خاطر شُل بودن قطب های باتری، خرابی دینام خودرو یا حتی کابل آسیب دیده باشد. اگر چراغ هشدار باتری در حین رانندگی روشن بماند، احتمالاً تسمه دینام ماشین شما مشکل دارد. هیچکدام از اینها را نباید نادیده گرفت چراکه یک سیستم شارژ معیوب می تواند شما را سرگردان کند.

خوردگی و سولفاته شدن سر باتری ماشین

ممکن است متوجه یک پوشش کریستالی و آبی روی قطب مثبت یا منفی یا یک لایه شفاف روی بدنه باتری خود شوید که این موضوع یکی دیگر از علائم خوابیدن باتری ماشین است.

سولفاته می تواند به کلی باتری را خراب کند، پس اگر می خواهید که بیشتر درباره این موضوع و راه های جلوگیری از آن بدانید، مقاله علت سولفاته شدن سر باتری ماشین را از مجله یدک یار را مطالعه کنید.

کلام پایانی

باتری خودرو همانند بسیاری از دیگر قطعات دارای عمر مشخصی می باشد. معمولاً باتری ها حدوداً ۲ تا ۳ سال عمر می کنند که بعد از آن نیاز به تعویض دارند. اما در بعضی مواقع به خاطر استفاده نادرست و سایر مسائل، باتری ماشین می خوابد. شما با رعایت کردن یکسری مسائل می توانید از خوابیدن باتری ماشین جلوگیری کنید و از تمام ظرفیت های باتری استفاده کنید. پس توصیه می کنیم نشانه های خوابیدن باتری ماشین را جدی بگیرید و آنها را بررسی کنید تا دچار سرگردانی در جاده ها و خیابان ها نشوید.

خرید باتری ماشین

خرید باتری ماشین

با توجه به توضیحاتی که درباره خوابیدن باتری ماشین داده شد، اگر نیاز است که باتری را تعویض کنید، می توانید برای خرید باتری ماشین به وبسایت یدک یار مراجعه کنید. در فروشگاه اینترنتی یدک یار باتری خودرو برای تمامی ماشین ها و آمپرهای مختلف وجود دارد که دست شما عزیزان را برای انتخاب باز می گذارد. علاوه بر این، امکان مشاوره آنلاین نیز وجود دارد تا اگر نمی دانید کدام باتری مناسب خودروی شماست، سوالات خود را از همکاران ما بپرسید. پس از تماس با شماره تلفن ۰۲۱۹۱۳۰۵۰۶۰ کارشناسان یدک یار تمامی اطلاعات لازم را به صورت کاملاً رایگان در اختیارتان خواهند گذاشت تا از تجربه خرید بهتری بهره مند شوید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر نظری راجع به علائم خوابیدن باتری ماشین دارید می توانید با ما در قسمت نظرات در میان بگذارید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.