اگر باتری ماشین اتومات خالی شد چکار کنیم؟ خالی شدن باتری ماشین اتومات و راه حل آن

خودروهایی که دارای گیربکس اتوماتیک می باشند را زمانی که باتری آن ها خالی می شود، نباید هُل داد زیرا باعث آسیب به گیربکس خودرو می شود. برای اینکه بدانید اگر باتری ماشین اتومات خالی شد چکار کنیم به بررسی خالی شدن باتری ماشین اتومات و راه حل آن پرداخته‌ایم.

مزایایی که توسط گیربکس اتوماتیک به ارمغان می آید این موضوع را آشکار می سازد که چرا برای اکثر خودروهای سواری ارجح است. با این حال، وقتی خود را در وضعیت باتری خالی شده می بینید، ممکن است این سوال پیش بیاید که هنگام “خالی شدن باتری ماشین اتومات” چکار کنیم؟

گیربکس های اتوماتیک از سیستم کلاچ باز استفاده می کنند که وقتی خودرو کار نمی کند، درگیر نمی شود. این بدان معناست که شما نمی توانید با هُل دادن ماشین خود را روشن کنید. به طور کلی، هُل دادن ماشین برای روشن کردن آن فقط در خودروهای دنده دستی کار می کند زیرا آنها دارای سیستم کلاچ بسته هستند. یعنی اینکه موتور و گیربکس همچنان در حال خاموش بودن خودرو متصل هستند. هنگامی که یک ماشین دنده دستی را هل می دهید، اساساً موتور استارت را درگیر می کنید تا موتور روشن شود و در این حالت، می توانید از کلاچ خود برای به حرکت درآوردن ماشین استفاده کنید. به همین منظور ما در ادامه این مطلب به بررسی خالی شدن باتری ماشین اتومات و راه حل آن (How To Start an Automatic Car With a Dead Battery) پرداخته ایم.

خالی شدن باتری ماشین اتومات

خالی شدن باتری ماشین اتومات

وقتی باتری ماشین اتومات شما خالی شده است و در میانه راه هستید، استفاده از روش باتری به باتری و یا روش تقویت کردن باتری ماشین راه حل های ایده آل است. با این حال، شما به کابل های باتری به باتری و یک وسیله نقلیه در حال حرکت با باتری در حال کار نیاز دارید تا ماشین خود را به سرعت روشن کنید. 

همانطور که اشاره شد، خودروهای اتومات دارای سیستم کلاچ باز هستند. سیستم کلاچ باز نوعی از سیستم کلاچ است که تقریباً در تمام خودروهای اتومات یافت می شود. هدف از سیستم کلاچ باز، جدا کردن موتور از پیشرانه است که به خودرو اجازه می دهد هنگام هل دادن آن آزادانه و بدون مقاوت بچرخد، اما همچنین از راه اندازی خودرو با هل دادن آن جلوگیری می کند زیرا موتور کار نمی کند.

یکی دیگر از دلایلی که نمی توانید یک ماشین اتومات را همانند یک ماشین دنده دستی با هل دادن روشن کنید، وجود مبدل گشتاور در خودروهای اتومات است. مبدل گشتاور وسیله‌ای است که به انتقال نیرو از موتور به گیربکس خودرو کمک می کند. این وسیله با روغن پر شده است و وقتی ماشین خاموش است، این مایع نمی تواند گردش کند. پس وقتی گیربکس نتواند از موتور نیرو دریافت کند، موتور روشن نمی شود.

اگر خودرو اتومات را هل دهید چه اتفاقی می افتد

گیربکس اتوماتیک طوری طراحی شده است که در هنگام خاموش بودن خودرو درگیر نمی شود. با این حال اگر یک خودروی اتوماتی که باتری مرده دارد را بخواهید با هل دادن روشن کنید، این می تواند به گیربکس آسیب برساند و باعث ایجاد هزینه های زیاد برای تعمیر یا تعویض گیربکس می شود.

یکی دیگر از مشکلات احتمالی که ممکن است در صورت هل دادن خودروی اتوماتیک با موتور خاموش رخ دهد، آسیب به موتور است. همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم، اکثر این خودروها دارای مبدل گشتاور هستند که این دستگاه به انتقال نیرو از موتور به گیربکس کمک می کند. اگر خودرو اتومات را با موتور خاموش هل دهید، مبدل گشتاور ممکن است آسیب ببیند.

برای روشن کردن ماشین اتومات با باتری خراب چکار باید کرد

قبل از بررسی این موضوع لازم به ذکر است که ما پیش تر در مجله یدک یار به راهنمای قدم به قدم روشن کردن ماشین بدون باتری برای خودروهای دنده دستی و اتوماتیک پرداخته ایم که می توانید این راهنمای جامع را مطالعه کنید. با این حال اگر می پرسید که وقتی باتری ماشین اتومات میخوابه چیکار کنیم، روش های مختلفی وجود دارد که با استفاده از آن ها می توانید خودروی اتومات بدون باتری را روشن کنید. 

باتری به باتری

بهترین راهکاری برای خالی شدن باتری ماشین اتوماتیک، باتری به باتری است. این کار را می توان با استفاده از کابل های باتری به باتری برای اتصال باتری ماشین شما به باتری ماشین دیگر در حال کار انجام داد. پس از اتصال دو باتری، باید بتوانید ماشین خود را روشن کنید.

استفاده از تقویت کننده باتری

یکی دیگر از راه حل های سریع و ساده، استفاده از تقویت کننده باتری است. اگر شما یک تقویت کننده باتری را قبلاً خریداری کرده‌اید، می توانید سریعاً باتری ماشین خود را شارژ کنید تا ماشین استارت بخورد.

سخن پایانی

شما نمی توانید یک ماشین اتومات را با هل دادن روشن کنید. گیربکس های اتومات از یک سیستم کلاچ باز استفاده می کنند که در صورت تمام شدن باتری به خودرو اجازه روشن شدن نمی دهد. اگر در این موقعیت قرار گرفتید، باید با یک یدک کش تماس بگیرید یا از شخص دیگری بخواهید که به کمک شما بیاد تا روش باتری به باتری را انجام دهید. توصیه می کنیم که باتری خود را به طور منظم چک کنید تا از این وضعیت جلوگیری کنید. تست سلامت باتری ماشین به شما کمک می کند که تحت هیچ شرایط در راه نمانید.

خرید باتری ماشین

خرید باتری ماشین

باتری ماشین وظیفه‌ی تامین برق خودرو و از همه مهم تر، استارت زدن ماشین را بر عهده دارد. اگر باتری ماشین شما ضعیف باشد، ممکن است خودروی شما به سختی استارت بخورد و یا اینکه کلاً استارت نخورد. به همین منظور شما باید باتری ماشین خود را مرتباً بررسی کنید تا ببینید آیا نیاز به تعویض دارد یا خیر.

با این اوصاف اگر نیاز به خرید باتری ماشین دارید می توانید به وبسایت یدک یار مراجعه کنید و یا اینکه با شماره تلفن ۹۱۳۰۵۰۶۰-۰۲۱ تماس بگیرید و ثبت سفارش خود را انجام دهید. فروشگاه اینترنتی یدک یار انواع باتری ماشین را در آمپرها و برندهای مختلف را گردآوری کرده تا شما عزیزان با دست باز به انتخاب خود بپردازید. همچنین اگر نیاز به راهنمای در مورد خرید باتری داشتید می توانید با کارشناسان یدک یار در تماس باشید تا همکاران ما بتوانند شما را برای خریدی ایده‌آل تر یاری نمایند.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، خوشحال می شویم که دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.