بررسی چری آریزو ۵

چری آریزو ۵ از خودرو های نسل جدید کمپانی چینی چری است که در سال ۲۰۱۵ رونمایی شد و در سال ۲۰۱۶ وارد بازار شده است. این خودرو به دلیل طراحی بدنه مناسب و همچنین امکانات مورد قبول به یکی از اتومبیل های محبوب در کشور تبدیل شده است.

چری آریزو ۵ از خودرو های نسل جدید کمپانی بزرگ چری در چین است که در سال ۱۳۹۵ راهی بازار شده است. این خودرو پلتفرمی مشابه با خودرو ام وی ام ۳۱۵ دارد. داستان عرضه چری آریزو ۵ با برند اصلی چینی خود این بود که شرکت مدیران خودرو در سال ۱۳۹۴ تصمیم گرفت تا برخی از مدل های جدید را با نام برند خود وارد بازار های کشور کند.

چری آریزو ۵ نیز در این دسته بندی قرار گرفت و از سال ۹۵ با نام برند اصلی خود وارد بازار شد. اختلاف قیمت کمی میان مدل های دنده دستی و اتومات آن باعث شد تا مشتریان بیشتر تمایل به خرید نمونه های اتومات آن داشته باشند.

چری آریزو ۵ (Chery Arizo 5) امروزه در سه تیپ دنده ای لاکچری، اتوماتیک لاکچری، و اتوماتیک اکسلنت وارد بازار شده است. تیپ اکسلنت این خودرو نمونه های فول محسوب می‌شوند که از نظر امکاناتی از دیگر تیپ ها بالاتر هستند.

در ادامه این بخش از مجله یدک یار قصد داریم تا به بررسی بیشتر چری آریزو ۵ پرداخته و مشخصات فنی و آپشن های متنوع آن را در اختیار شما قرار دهیم.

نگاه اجمالی به تاریخچه چری آریزو ۵

دیربازی بود که با شنیدن نام برند های خودرو چینی به با سرعت موج انتقاد های وسیعی مواجه می‌شدیم و همه ما از برند های چینی خودرو به عنوان خودرو های بی کیفیت یاد می‌کردیم. اما امروزه شرکت های چنین خودرو سازی سهم بزرگی از بازار های جهانی خودرو را به خود اختصاص داده اند و ایران هم از این قاعده مستثنی نیست و بارز ترین نمونه آن همکاری کمپانی مدیران خودرو با شرکت چری بود که همچنان هم ادامه دارد.

خودرو های چری در کلاس های کراس اوور و سدان راهی بازار های ایرانی شد و در این میان مدیران خودرو که شریک اصلی چری محسوب می‌شود به مونتاژ خودرو هایی از قبیل تیگو ۲ یا X22، تیگو ۳ یا X33، تیگو ۵، تیگو ۷، و … مشغول است.

ام وی ام ۵۵۰ و چری آریزو ۵ نیز از خودرو های سدان هستند که در خط مونتاژ این کمپانی ایرانی قرار دارد.

چری آریزو ۵ در سال ۲۰۱۵ در نمایشگاه گوانگژو در معرض نمایش عمومی قرار گرفت و تولید آن از سال ۲۰۱۶ آغاز شد. این خودرو بین آریزو ۳ و آریزو ۷ قرار می‌گیرد و طراحی مدرن و مناسبی را از نظر ظاهری در چشم بیننده به وجود آورده است.

بررسی طراحی ظاهری چری آریزو ۵

همانطور که گفته شد، چری آریزو ۵ از نظر طراحی بدنه و ظاهر ویژگی های بصری خوبی را در خود جای داده و این گزینه یکی از مهم ترین دلایلی است که مشتریان بسیاری را در ایران به خود اختصاص داده است.

چهره آریزو ۵ می‌تواند به خوبی یادآور محصولات اوپل باشد و در بخش هایی نیز می‌توان به شباهت آن به تیگو ۷ نیز اشاره کرد.

بررسی طراحی بدنه چری آریزو ۵

بررسی طراحی بدنه چری آریزو 5

در نمای جلویی آریزو ۵ الگوی نامنظم چندی ضلعی جلوپنجره را می‌بینیم که در کنار نوار کرومی دور تا دور آن و چراغ های برجسته و کشیده نمایی خشن و جسورانه را در این بخش خودرو به وجود آورده است. بخش وسیع هواکش و چراغ های مه شکن پایین سپر های جلویی نیز الگویی همانند جلوپنجره دارد و با صفحه مشکی رنگی در بخش داخلی آنها نمادی هماهنگ و جذاب را به وجود آورده است.

طراحی چراغ های د هم نواری شکل بوده و زیبایی خودرو را دو چندان کرده و نمایی مدرن به آن بخشیده است. زاویه های برجسته شکل بر روی کاپوت نیز تلاش طراح را برای جلوه های بصری نمای جلویی خودرو نشان می‌دهد.

خطوط و انحنا های شکل گرفته در نمای جانبی خودرو اولین چیزی است که در نگاه اول خودنمایی می‌کند. چراغ های راهنما که به شکل نواری بر روی آینه های جانبی قرار گرفته و حالت کشیده درب های عقبی نیز همگی از اِلِمان های زیبایی در نمای جانبی خودروست.

نمای جانبی آریزو 5

به بخش پشتی و نمای عقبی آریزو ۵ می‌رسیم که شباهت بسیاری به سوناتا YF دارد. شکل برجسته چراغ های عقبی که به صورت کشیده طراحی شده اند و انحنا و زاویه های موجود بر روی صندوق عقب همگی از دیگر اِلِمان های نمای عقبی خودرو هستند.

سپر های پهن و ممتد شده در بخش پایینی صندوق عقب نیز جلوه جسورانه و تقریبا اسپرتی را به وجود آورده است. روی هم رفته، طراحی بدنه خودرو از تناسب خوبی برخوردار است و برای مشتریان جذاب است.

بررسی کابین چری آریزو ۵

کابین چری آریزو 5

نمای کابین و خصوصیات بخش داخلی خودرو هم همانند نمای بیرونی از تناسب بسیار خوبی برخوردار بوده و به خوبی از پس جذب مشتری برمی‌آید. حالت عمودی دریچه های تهویه در کنسول میانی، سیستم صوتی با مانیتور ۷ اینچی، شکل دسته دنده، و شکل اسپرت غربیلک فرمان همگی جذابیت کابین آریزو ۵ را دو چندان کرده است.

تریم داخلی خودرو مشکی رنگ بوده و در بخش هایی مانند دستگیره های داخلی خودرو طراحی های استیل شکل را می‌بینیم که رنگ تمام مشکی کابین را اسپرت تر کرده است.

با اینکه کابین آریزو ۵ طراحی جذاب و اسپرتی را به خود اختصاص داده اما از متریال با کیفیت و مناسبی برای ساخت آن بکار برده نشده و همین موضوع در دلسرد کردن خریدار بسیار تاثیر گذار است.

محفظه داشبورد از فضای مناسبی برخوردار بوده و غربیلک فرمان دارای کلید های کنترل بوده و روکش چرمی را به خود اختصاص داده است. صفحه کیلومتر هم دو آمپره بوده و مانیتور دیجیتالی ۴٫۲ اینچی هم در بین آنها طراحی شده است تا میزان مصرف سوخت، کیلومتر، و … را نمایش دهد.

محفظه کنسول میانی نیز به شکل اسپرتی در بین دو صندلی جلو قرار گرفته و جایگاه خوبی برای قرار دادن دست می‌باشد.

صندلی های آریزو ۵ روکش پارچه ای دارند و از راحتی مناسبی برخوردارند به طوری که سبب خستگی راننده و سرنشینان در رانندگی های طولانی مدت نمی‌شود. فضای در نظر گرفته شده برای سرنشینان عقبی هم کاملا مناسب است و سه فرد بزرگسال به راحتی می‌توانندبر روی صندلی های قرار گیرند.

البته با توجه به راحتی فضا برای قرار گیری شانه، پا، زانو مناسب است اما سقف خودرو به دلیل ارتفاع کم برای افرادی با قد بیش از ۱۸۵ سانتی متر چندان مناسب نیست.

صندلی های عقبی قابلیت تاشوندگی دارند و محفظه در بخش وسطی صندلی ها نیز قرار دارد.

امکانات و آپشن های رفاهی چری آریزو ۵

ترمز ABS + EBD
کنترل ایستایی در سربالایی (تیپ اکسلنت)
کنترل سرعت در سرازیری (تیپ اکسلنت)
کنترل کشش (تیپ اکسلنت)
کنترل پایداری (تیپ اکسلنت)
حالت رانندگی ۱ حالته ECO (تیپ اکسلنت)
کروز کنترل
سنسور عقب
چراغ دی لایت
چراغ مه شکن عقب
چراغ بدرقه
چراغ های جلو هالوژنی
نیرو کمکی هیدرولیکی فرمان
دکمه های کنترل فرمان
روکش چرم فرمان
مانیتور ۷ اینچی لمسی
اسپیکر های جلو و عقب
سیستم صوتی با قابلیت پخش USB, MP3, Bluetooth, MirrorLink, iPod
ایربگ های راننده و سرنشین جلو
سیستم تهویه دستی
صندلی با تنظیم ۴ حالته دستی
صندلی های عقبی تاشونده
روکش صندلی پارچه ای و چرم (اکسلنت)
آینه های جانبی برقی
شیشه بالابر های برقی
سانروف (تیپ اکسلنت)
ورود بدون کلید (تیپ اکسلنت)
استارت دکمه ای (تیپ اکسلنت)
ایموبلایزر (تیپ اکسلنت)
ریمون کنترل یدکی (تیپ اکسلنت)
ایربگ جانبی و پرده ای (تیپ اکسلنت)
نمایش خطوط کمکی پارک (تیپ اکسلنت)
سیستم ترمز کمکی (تیپ اکسلنت)
سنسور فشار باد تایر

مشخصات فنی چری آریزو ۵

 اتوماتیک اکسلنتدنده ای لاکچریاتومات لاکچری
نوع موتوربنزینیبنزینیبنزینی
حجم موتور۱۵۰۰ سی سی۱۵۰۰ سی سی۱۵۰۰ سی سی
گیربکسCVTCVT5 دنده دستی
پیشرانه۴ سیلندر۴ سیلندر۴ سیلندر
گشتاور۱۴۱ نیوتن متر۱۴۱ نیوتن متر۱۴۱ نیوتن متر
سرعت۱۸۰ کیلومتر بر ساعت۱۸۰ کیلومتر بر ساعت۱۸۵ کیلومتر بر ساعت
قدرت۱۱۶ اسب بخار۱۱۶ اسب بخار۱۱۶ اسب بخار
شتاب صفر تا صد۱۱٫۸ ثانیه۱۱٫۸ ثانیه۱۰٫۵ ثانیه
حجم باک۴۸ لیتر۴۸ لیتر۴۸ لیتر
مصرف ترکیبی۶ لیتر۶ لیتر۵٫۸ لیتر
کلاس بدنهسدانسدانسدان
استاندارد آلایندگییورو ۵یورو ۵یورو ۵

مزایا و معایب چری آریزو ۵

مزایامعایب
طراحی بدنه جذابجعبه دنده ضعیف
فضای جادار کابینسیستم فنربندی نه چندان مناسب
مصرف سوخت اقتصادیکمبود تجهیزات در دنده ای لاکچری
آپشن های مناسبپیشرانه ضعیف
ایمنی مناسبمتریال بی کیفیت کابین

رقبای چری آریزو ۵

آیا چری آریزو ۵ بخریم؟

آیا چری آریزو 5 بخریم؟

با ورود خودرو های چینی و سهم بزرگی که این مدل خودرو ها در بازار های ایرانی به خود اختصاص داده اند، چری آریزو ۵ یکی از نمونه خودرو ها جدید و چینی است که در سه تیپ مختلف وارد بازار شده و به خاطر طراحی ظاهری زیبا و جوان پسند آن مورد پسند جوانان قرار گرفته است.

آریزو ۵ با دارا بودن جعبه دنده های دستی و اتومات و آپشن های مناسب به عنوان یک سدان خانوادگی برای مسافرت نیز مناسب است.

آریزو ۵ با ۱۱۶ اسب بخار قدرت و ۱۴۱ نیوتن متر گشتاور سرعتی معادل با ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت تولید کرده و مصرف پایین سوخت آن نیز جزء نقاط قوت این خودرو محسوب می‌شود.

اما پیشرانه ضعیف، سیستم فنر بندی نه چندان مناسب و همچنین کمبود تجهیزات در نمونه های دنده ای به عنوان بزرگ ترین نقاط ضعف این خودرو محسوب می‌شود.

خرید لوازم یدکی چری آریزو ۵

برای تهیه هر نوع قطعات و خرید لوازم یدکی چری آریزو ۵ می‌توانید با مجموعه یدک یار در تماس باشید. این مجموعه با داشتن فروشگاه اینترنتی امکان خرید آنلاین را برای مشتریان در تمامی نقاط کشور فراهم می‌کند.

علاوه بر آن، با شماره گیری ۹۱۳۰۵۰۶۰-۰۲۱ می‌توانید به صورت تلفنی سفارش خود را ثبت کنید. اصالت قطعه و سلامت فیزیکی کالا از جمله ویژگی های قطعات ارائه شده در یدک یار است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.