بررسی علت بوی بد باتری ماشین

بوی بد باتری ماشین نشان دهنده خرابی این قطعه می باشد که باید برای تعویض باتری اقدام کنید. به طور کلی علت بوی بد باتری ماشین به داغ شدن بیش از حد باتری و سولفاته شدن باتری مربوط می شود که در این مقاله ما به بررسی علت بوی بد باتری ماشین پرداخته‌ایم تا هر آنچه که لازم است را بدانید.

پس از اتمام عمر باتری طبیعی است که بوی بدی شبیه به بوی تخم مرغ فاسد از آن پخش شود. دلایلی مختلفی برای بوی بد باتری ماشین وجود دارد که به همین دلیل مهم است در صورت مشاهده هر نوع بویی فوراً باتری را تعویض کنید زیرا این موضوع می تواند برای سلامت انسان مضر باشد. در این مقاله ما قصد داریم به بررسی “علت بوی بد باتری ماشین” (Why Does My Car Battery Smell Bad) بپردازیم تا اطلاعات لازم را پیدا کنید.

علت بوی بد باتری ماشین

علت-بوی-بد-باتری-ماشین

نقش باتری در خودرو بسیار مهم است زیرا این قطعه باعث روشن شدن موتور ماشین، به کار انداختن سیستم های مختلف خودرو، تثبیت نوسانات ناشی از روشن و خاموش شدن سیستم های خودرو و… می شود. با توجه به اینکه باتری ماشین قطعه‌ای مصرفی محسوب می شود، نیاز است که به نشانه‌های خرابی باتری ماشین توجه داشته باشید و آن را تعویض کنید. یکی از این نشانه‌های خرابی باتری، انتشار بوی بد تخم مرغ فاسد از باتری است که توصیه می شود سریعاً باتری را تعویض کنید.

علت بوی بد باتری ماشین به داغ شدن بیش از حد باتری مربوط می شود. در واقع گرم شدن بیش از حد باتری باعث می شود که اسید سولفوریک به سولفوید هیدروژن تبدیل شود. سولفید هیدروژن اصلی ترین دلیلی است که باتری ماشین شما بوی تخم مرغ فاسد می دهد. این گاز بسیار خطرناکی است که می تواند اثرات مضری بر سلامت انسان داشته باشد. اولین کاری که می توانید انجام دهید این است که اجازه دهید باتری خنک شود و پس از خنک شدن باتری، این قطعه را تعویض کنید.

دیگر علت بوی بد باطری ماشین به تخلیه شدن و شارژ مجدد باتری مربوط می شود. هنگامی که باتری خودرو تخلیه می شود، سولفات سرب تولید می کند. اگر باتری را دوباره شارژ کنید این سولفات سرب در باتری حل می شود، اما اگر باتری را برای مدت طولانی شارژ نکنید، باقی مانده سولفاته به صفحات باتری می چسبد. سپس سولفات با هوای مرطوب واکنش نشان می دهد و سولفید هیدروژن ایجاد می کند که بوی تند تخم مرغ فاسد را دارد. دقت داشته باشید که شارژ بیش از حد و نگهداری باتری در دمای بالا نیز می تواند منجر به تشکیل سولفات سرب در باتری ماشین شود. اگر می پرسید که دلیل سولفاته باتری ماشین چیست باید گفت که وقتی باتری ماشین کم شارژ یا قدیمی باشد، کریستال‌های سرب روی صفحات باتری انباشته می شود و در طول عملیات عادی، صفحات سرب و دی اکسید سرب در طول چرخه شارژ و تخلیه با اسید سولفوریک واکنش می دهد. هنگامی که باتری به طور کامل شارژ نمی شود، کریستال‌های سرب می توانند روی صفحات تشکیل شوند و سخت شوند و توانایی باتری را برای نگه داشتن و تحویل نیرو را کاهش دهند. این فرآیند اغلب در باتری هایی که فقط تا حدی شارژ می شوند یا برای مدت طولانی در حالت بدون شارژ رها می شوند، تسریع می شود.

هنگامی که باتری ماشین بوی بد می دهد، آنقدر سولفاته شده است که نمی تواند به درستی شارژ شود، به خصوص اگر کاپوت را بالا بزنید و سولفات سرب را روی سر باتری ماشین پیدا کنید. این نشانه مرگ باتری ماشین می باشد و هنگامی که متوجه بوی بد باتری نیز شدید، باید فوراً باتری را تعویض کنید.

خرید باتری ماشین

در این مقاله ما به بررسی علت بوی بد باتری ماشین پرداختیم و متوجه شدیم که در صورت انتشار بوی بد از باتری ماشین بایستی فوراً برای تعویض این قطعه اقدام کنید. به همین منظور شما می توانید برای خرید و مشاهده قیمت باتری تمامی خودروها به وبسایت یدک یار مراجعه فرمایید و یا با شماره تلفن ۰۲۱۹۱۳۰۵۰۶۰ تماس بگیرید و ثبت سفارش خود را انجام دهید. پس از تماس با مجموعه یدک یار، کارشناسان ما اطلاعات لازم برای خرید باتری مناسب ماشینتان را در اختیارتان قرار خواهند دارد تا باتری مناسب ماشین خود را خریداری کنید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر سوالی در مورد علت بوی بد باتری ماشین دارید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا متخصصان فنی یدک یار در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. احسان می گوید

    مطلب خيلي جالب و خوبي هست ممنون از شما