آموزش احیای باتری مرده ماشین چگونه است؟

باتری ماشین به دلیل عدم استفاده طولانی مدت و یا سولفاته شدن، شارژ خود را از دست می دهد که برای احیای باتری مرده ماشین روش های مختلفی وجود دارد که در این مقاله به بررسی آنها پرداخته‌ایم.

باتری خودرو برای سالم ماندن بایستی به طور معمول شارژ شود. یعنی اگر با وسیله نقلیه خود به طور منظم رانندگی می کنید، دینام خودرو شارژ کردن باتری را انجام می دهد. اما در مورد خودرویی که زیاد با آن رانندگی نمی کنید چطور؟ وقتی از وسایل نقلیه برای مدت طولانی استفاده نمی کنید، باتری آنها به مرور زمان خالی می شود. در این مقاله ما قصد داریم به بررسی اینکه وقتی باتری خالی می شود چه اتفاقی می افتد و برای احیای آن چه کاری می توانید انجام دهید بپردازیم تا کاملاً با “آموزش احیای باتری مرده ماشین” (How To Sock a Car Battery) آشنا شوید.

آموزش احیای باتری مرده ماشین

آموزش-احیای-باتری-مرده-ماشین

اکثر خودروهای امروزی از باتری های ۱۲ ولتی برای به کار انداختن موتور استفاده می کنند. در یک باتری ۱۲ ولتی، شش سلول مجزا وجود دارد و هنگامی که به طور کامل شارژ شود، هر یک از این سلول ها حدود ۲٫۱۵ ولت برق خواهد داشت. این بدان معناست که باتری خودرو در حدود ۱۲٫۶ ولت کاملاً شارژ شده در نظر گرفته می شود. هنگامی که شارژ باتری ماشین شما حتی به مقدار کمی کاهش می یابد، می تواند تفاوت زیادی در عملکرد کلی آن ایجاد کند. به عنوان مثال، ولتاژ کل ۱۲٫۱ ولت به این معنی است که باتری ماشین شما تنها با ۵۰% شارژ کل خود کار می کند. هنگامی که به ۱۱٫۸ ولت کاهش می یابد، باتری تقریباً به طور کامل تخلیه می شود.

اگر ماشین شما روشن نمی شود، اولین کاری که می توانید انجام دهید باتری به باتری است. برای انجام این کار به کابل های باتری به باتری و ماشینی دیگر با باتری سالم نیاز دارید. علاوه بر این شما می توانید با هل دادن خودرو را روشن کنید که این روش فقط برای خودروهای دنده‌ای کاربرد دارد. برای آشنایی بیشتر با این روش ها پیشنهاد می کنیم مقاله اگر باتری ماشین خوابید چه کنیم را از مجله یدک یار مطالعه فرمایید.

مورد بعدی اینکه اگر باتری خیلی کم شارژ داشته باشد، به نقطه‌ای می رسد که دیگر قابل بازیابی نیست و نیاز به تعویض دارد. این به دلیل فرآیندی به نام سولفاته شدن اتفاق می افتد. هنگامی که یک باتری تخلیه می شود، کریستال های کوچک سولفات ساخته شده از سرب و گوگرد روی صفحات باتری تشکیل می شود. این یک بخش طبیعی از فرآیند تخلیه است که با شارژ مجدد باتری معکوس می شود. اگر باتری ماشین را برای مدت طولانی خالی بگذارید، این رسوبات نرم به کریستال های سخت و پایدار تبدیل می شوند که مانع از جریان الکتریکی باتری می شوند و در نهایت باتری را از بین می برند. حال ممکن است بپرسید که در این شرایط چگونه به باتری ماشین شوک دهیم که به طور کلی سولفاته شدن را می توان برطرف کرد البته به شرطی که زود تشخیص داده شود. شما می توانید اینکار را با استفاده از روش های مختلفی مانند گذاشتن قند روی باتری، شستن باتری ماشین با جوش شیرین، وازلین برای سر باتری و… انجام دهید. برای اینکه به طور کامل با سولفاته و راه‌های از بین بردن آن آشنا شوید توصیه می کنیم مقاله دلایل سولفاته شدن قطب های باتری و راه حل آن را از مجله یدک یار مطالعه فرمایید.

چگونه-به-باتری-مرده-ماشین-شوک-دهیم

باتری مرده ماشین تا چه زمانی قابل احیا است

باتری ماشینی که بدون استفاده قرار می گیرد بعد از حدود یک ماه شروع به خراب شدن می کند. اگر باتری در دمای بیش از حد گرم یا سرد نگهداری شود، یا اگر باتری شما تخلیه انگلی بیش از حد داشته باشد، می تواند حتی سریعتر تخلیه شود. اگر ماشینی دارید که قرار است یک ماه یا بیشتر بدون کار باقی بماند، باید یک نگهدارنده باتری را انتخاب کنید و یا اینکه کابل های باتری را جدا کنید. نگهدارنده‌های باتری شارژرهای خودکاری هستند که باتری شما را در حالت شارژ ایده‌آل نگه می دارند. اگر می خواهید که باتری ماشین را جدا کنید آن را در مکانی خشک و دارای تهویه مناسب و با دمای ثابت بین ۲۰ تا ۴۰ درجه سانتی گراد قرار دهید چراکه اینکار به افزایش طول عمر باتری کمک می کند.

خرید باتری ماشین

حال که با آموزش احیای باتری مرده ماشین در شرایطی که شارژ باتری کم می شود و یا باتری دچار سولفاته می شود آشنا شدید، بایستی بدانید که باتری ها کلاً قطعه‌ای مصرفی هستند و طبیعتاً بعد از مدت زمانی مشخص نیاز به تعویض دارند. شما می توانید هر از چند گاهی تست سالم بودن باتری ماشین را انجام دهید و پس از مشخص شدن وضعیت باتری، در صورت نیاز این قطعه را تعویض کنید. به همین منظور اگر قصد خرید باتری تمامی ماشین ها را دارید می توانید به وبسایت یدک یار مراجعه فرمایید و یا با شماره تلفن ۰۲۱۳۵۰۰۰۴۲۴ تماس بگیرید و ثبت سفارش خود را انجام دهید. فروشگاه اینترنتی یدک یار تمامی باتری ماشین ها را با ضمانت اصالت و سلامت کالا به فروش می رساند تا اگر کوچکترین مشکل یا خرابی در باتری خریداری شده وجود داشت، بتوانید بدون هیچگونه قید و شرطی کالا را مرجوع یا تعویض نمایید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر سوالی در مورد احیای باتری مرده ماشین دارید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا متخصصان فنی یدک یار در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.