عوارض باطری به باطری ماشین چیست؟

باطری به باطری یکی از روش های روشن کردن ماشین با باتری ضعیف است که اگر به صورت اصولی انجام نشود می تواند به بخش های مختلف خودرو آسیب برساند. بعضی از این عوارض باطری به باطری ماشین شامل آسیب به کامپیوتر خودرو، خرابی باتری، انفجار باتری و… می باشد.

باطری به باطری یا جامپ استارت یک راه متداول برای راه‌اندازی ماشین با باتری خراب است که در این روش یک باتری سالم به باتری خراب از طریق کابل متصل می شود تا خودرو روشن شود. اما آیا این کار می تواند به باتری ماشین آسیب برساند؟ در این مقاله ما قصد داریم به بررسی “عوارض باطری به باطری ماشین” (What are the Cons of a Jumpstarting a Car) بپردازیم تا هر آنچه که لازم است را بدانید.

آیا باطری به باطری برای ماشین ضرر دارد

عوارض-باطری-به-باطری-ماشین

باتری خودروهای امروزی بسیار حساس هستند و خطرات مرتبط با باطری به باطری وجود دارد. هر گونه اشتباهی در انجام این روش می تواند به سیستم‌های الکترونیکی خودرو آسیب برساند. به همین منظور توصیه میکنیم مقاله راه های روشن کردن ماشین با باتری ضعیف را از مجله یدک یار مطالعه فرمایید تا در این شرایط بتوانید به صورت اصولی مراحل باتری به باتری را انجام دهید و از ایجاد هرگونه آسیب به سیستم‌های الکترونیکی خودرو جلوگیری کنید.

خطرات باتری به باتری

خطرات باتری به باتری شامل موارد زیر می باشد:

آسیب دیدن ECU یا کامپیوتر خودرو

خودروهای امروزی برای نظارت بر موتور و سایر اجزا به کامپیوتر یا همان ECU وابسته هستند. کامپیوتر ماشین یک بخش بسیار مهم پیچیده است که انجام نادرست باطری به باطری می تواند به این بخش آسیب برساند.

خرابی باتری

یکی دیگر از عوارض باطری به باطری ماشین، آسیب رساندن به باتری است که این به دلیل اتصال نادرست کابل های جامپر اتفاق می افتد. همچنین هنگام باطری به باطری اگر یک سر کابل به اجزای دیگر خودرو برخورد کند، آسیب الکتریکی برای آن بخش ایجاد خواهد کرد.

انفجار باتری

کابل های باطری به باطری یا همان جامپر را به ترتیب مناسب وصل کنید چراکه در غیر این صورت امکان جرقه زدن در کابل های جامپر وجود دارد. هر جرقه ممکن است منجر به انفجار باتری شود که می تواند بسیار خطرناک باشد.

هنگام باتری به باتری به چه نکاتی توجه کنیم

آیا-باطری-به-باطری-برای-ماشین-ضرر-دارد

اگر در موقعیتی هستید که باید ماشین خود را به سرعت روشن کنید، اقداماتی وجود دارد که باید انجام دهید تا مطمئن شوید باتری به باتری به صورت اصولی انجام می شود:

  • پس از شارژ شدن باتری ضعیف، خودرو را از وسیله نقلیه دیگری که برق را تامین می کند جدا کنید. انجام اینکار به شما این امکان را می دهد که بدون آسیب رساندن به ماشین با باتری سالم، ماشین با باتری ضعیف را روشن کنید. 
  • برای اطمینان از ایمنی باتری ها و محافظت در برابر سایر مسایل از یک کابل استاندارد باتری به باتری استفاده کنید. 
  • کابل قرمز را به قطب مثبت باتری و کابل مشکی را به قطب منفی باتری متصل کنید و از اتصال اشتباه اکیداً پرهیز کنید.

خرید باتری ماشین

باتری به باتری روشی برای راه‌اندازی مجدد موتور در شرایط اضطراری است که بعد از اینکار بهتر است در اسرع وقت باتری ماشین خود را تعویض کنید. به طور کلی باتری ماشین بین ۲ الی ۳ سال عمر می کند که بایستی در این بازه زمانی نسبت به تعویض باتری ماشین خود اقدام نمایید. به همین منظور اگر قصد خرید باتری خودروهای داخلی و خارجی را دارید می توانید به وبسایت یدک یار مراجعه فرمایید و یا با شماره تلفن ۰۲۱۳۵۰۰۰۴۲۴ تماس بگیرید و ثبت سفارش خود را انجام دهید. پس از تماس با مجموعه یدک یار، همکاران ما تمامی اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار خواهند دارد تا مناسب ترین باتری را برای ماشین خود خریداری کنید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر سوالی در مورد عوارض باطری به باطری ماشین دارید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا متخصصان فنی یدک یار در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.