راهنما خرید گیربکس ۲۰۶

گیربکس ۲۰۶ از جمله قطعات پرمصرف و قابل تعویض این مدل پژو محسوب می‌شود که نقش مهمی را در حرکت خودرو نیز ایفا می‌کند. نکات بسیاری هنگام خرید این قطعه وجود دارد که در این مقاله قصد داریم تا به صورت کامل به بررسی آنها بپردازیم.

گیربکس ۲۰۶ یا همان جعبه دنده (Gearbox) یکی از قطعات مهم و پرکاربرد موجود در این خودرو بوده و وظایف متعددی را برعهده دارد. برای مثال، این قطعه مهم وظیفه دارد تا گشتاور تولیدی که توسط موتور خودرو تولید می‌شود را به گونه ای تنظیم و کنترل کند که متناسب با نیاز خودرو ، به چرخ های آن انتقال یابد.
البته وظیفه “گیربکس ۲۰۶” تنها به این مورد محدود نشده و نقش های دیگری را نیز ایفا می‌کند که در مقاله “راهنما خرید گیربکس ۲۰۶” به طور کامل بررسی خواهیم کرد.

گیربکس وظایفی از جمله موارد زیر را ایفا می‌کند:

  • از طریق گیربکس راننده این توانایی را دارد که اتومبیل را در مکان هایی همچون سراشیبی و… کنترل نماید.
  • گیربکس سبب می‌شود خودرو حرکتی نداشته باشد درحالی که موتور آن فعال است!
  • راننده از طریق گیربکس ۲۰۶ قادر است تا جهت حرکت خودرو را معکوس کند.

نکات مهم در حین خرید گیربکس ۲۰۶

نکاتی هنگام خرید گیربکس ۲۰۶

۲۰۶ دارای تیپ های مختلفی است که قطعات هر یک از این تیپ ها با تیپ دیگر متفاوت است! بنابراین، در حین خرید این قطعات باید به تیپ خودروی خود و سازگاری قطعه مورد نظر با تیپ اتومبیل خود توجه کافی را داشته باشید.

تفاوت های موجود در قطعات تیپ های مختلف ۲۰۶ شامل موارد زیر است:

  1. بلبرینگ و دیسک و صفحه  گیربکس ۲۰۶ تیپ ۲ از سال های نخستین تولید تا سال ۱۳۸۴ با یکدیگر متفاوت اند. اما گیربکس ۲۰۶ تیپ ۵ و ۲ از سال های ۸۵ تا ۹۱ تفاوتی با یکدیگر نداشته و یک نوع هستند.
  2. گیربکس ۲۰۶ از سال ۱۳۹۲ به بعد به صورت ۲ نوع رانایی و پژویی تولید شد که برای اطلاع از مدل آن باید گیربکس مورد نظر را مورد بررسی قرار داد.
  3. گیربکس های تیپ ۴ و تیپ ۶ از نوع اتومات می‌باشند که تولید تیپ ۴ آن پس از مدتی متوقف شده وگیربکس ۲۰۷ تیپ ۶ نیز وارداتی است.
  4. برند اصلی گیربکس ۲۰۶ مربوط به برند ایساکو است.

گیربکس ۲۰۶ را از کجا بخریم؟

برای خرید گیربکس ۲۰۶ ابتدا می‎توانید با فروشگاه مجازی یدک یار تماس گرفته و پس از اینکه تیپ خودرو خود را به همکاران این مجموعه اعلام نمودید، گیربکس مورد نظرتان را سفارش داده و آن را درب منزل تحویل بگیرید.

مجموعه یدک یار علاوه بر ارائه مشاوره رایگان این امکان را به شما می‌دهد تا پس از بدست آوردن اطلاعات کامل خرید خود را انجام دهید، همچنین، ضمانت در اصالت کالا ، تضمین سلامت فیزیکی کالا، بسته بندی ایمن، ارسال در اسرع وقت و… نیز از دیگر خدمات ارائه شده در این مجموعه می‌باشد.

ارسال “گیربکس پژو ۲۰۶” برای مشتریان ساکن تهران طی ۳ الی ۴ ساعت و برای افراد ساکن سایر استان ها طی ۳ الی ۴ روز خواهد بود.  

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.