هر آنچه که باید درباره عوارض خرابی باتری خودرو بدانید

رانندگی با باتری خراب می تواند به بخش ها و قطعات مختلف خودرو آسیب برساند که از جمله مهم ترین عوارض خرابی باتری خودرو می توانیم به استارت نخوردن ماشین، خرابی دینام، خرابی سیستم احتراق، اختلال سنسورهای خودرو و… اشاره داشته باشیم.

آیا تا به حال به “عوارض خرابی باتری خودرو” فکر کرده اید؟ درک خطرات و عواقب رانندگی با باتری خراب می تواند هزینه‌های تعمیرات خودرو را کاهش دهد و همچنین استرس هایی غیر ضروری را هنگام رانندگی در خیابان و جاده از شما دور کند. برای اینکه به طور کامل با مضرات باتری خراب ماشین (What are the Risks of a Car Bad Battery) آشنا شوید، در این مقاله ما این موضوع را بررسی کرده‌ایم تا اطلاعات لازم را پیدا کنید.

عوارض خرابی باتری خودرو

عوارض-خرابی-باتری-خودرو

برای افراد بسیاری این سوال مطرح است که اگر باتری ماشین خراب باشد چه میشود؟ تاثیر خرابی باتری ماشین بر بخش های مختلف خودرو کاملاً مشهود است که معمولاً این عوارض شامل موارد زیر می باشد:

استارت نخوردن ماشین

بدیهی ترین و اصلی ترین عوارض خرابی باتری خودرو این است که ماشین استارت نمی خورد و در این شرایط هر چقدر که سوییچ را بچرخانید، موتور ماشین به حرکت در نخواهد آمد. حال حتی اگر ماشین روشن شود، خرابی باتری می تواند باعث خاموش شدن خودرو در شرایطی مانند ترافیک های سنگین شود و شما را در خیابان سرگردان کند.

خرابی های برقی خودرو

خرابی باتری می تواند باعث کم نور شدن چراغ های جلو شود که این مسئله دید راننده و ایمنی را در شب کاهش می دهد. علاوه بر این، در صورت خرابی باتری ممکن است چراغ های پشت آمپر سوسو بزنند یا کم نور شوند که این مسئله نیز می تواند در حین رانندگی حواس راننده را پرت کند و خطر تصادف را افزایش دهد. در نهایت اینکه باتری خراب سیستم های خودرو مانند سیستم تهویه مطبوع، سیستم صوتی، بالابر شیشه ها و… را از کار می اندازد و یا توان آن ها را کاهش می دهد.

ایجاد آسیب احتمالی برای سایر قطعات

رانندگی مداوم با باتری خراب دینام را مجبور می کند که بیش از حد کار کند که همین مسئله ممکن است باعث از کار افتادن دینام شود. علاوه بر این، باتری خراب ممکن است برق نامتناوبی را برای سیستم احتراق خودرو فراهم کند که منجر به کارکرد نادرست و یا احتراق ناقص شود. مورد بعدی اینکه در صورت خرابی باتری کل سیستم الکتریکی خودرو تحت فشار قرار می گیرد، که به طور بالقوه باعث ایجاد مشکلات برای سنسورها و قطعات الکتریکی خودرو می شود.

به طور کلی از آنجایی که تاثیر باتری ضعیف بر عملکرد خودرو کاملاً روشن است، رانندگی با این شرایط می تواند به قطعات مختلف خودرو آسیب وارد کند و هزینه‌های تعمیرات را بالا ببرد. برای اطمینان از اینکه باتری خودروی شما در وضعیت مطلوب قرار دارد، بهتر است هر از چندگاهی تست سالم بودن باتری ماشین را انجام دهید و در صورت نیاز این قطعه را تعویض کنید.

رانندگی با باتری خراب چه مشکلاتی بوجود می آورد

علاوه بر استارت نخوردن ماشین، خرابی های برقی و مشکلات سیستم احتراق و سنسورها که در بالا اشاره کردیم، رانندگی با باتری خراب مشکلاتی دیگری را هم به همراه دارد. یکی از مهم ترین مضرات باتری خراب ماشین و رانندگی با آن این است که دینام ماشین از کار می افتد. در صورتی که با باتری خراب رانندگی کنید، دینام مجبور به کار کردن بیش از حد می شود که همین مسئله باعث زود از کار افتادن دینام می شود و هزینه‌های تعمیر و تعویض آن را بالا می برد. 

حال اگر می پرسید که از کجا بفهمیم باتری ماشین خراب است ما در ادامه به بررسی علائم خرابی باتری خودرو پرداخته‌ایم تا به راحتی بتوانید این موضوع را تشخیص دهید. 

علائم خراب شدن باتری ماشین

مضرات-باتری-خراب-ماشین

علائم متعددی وجود دارد که نشان می دهد باتری خودروی شما خراب است که در اینجا ما لیستی از علائم خراب شدن باتری ماشین را آورده‌ایم:

  • روشن شدن چراغ چک باتری
  • سخت استارت خوردن ماشین
  • کم نور شدن چراغ های جلو
  • مشکلات برقی خودرو
  • خوردگی یا سولفاته شدن سر باتری ماشین (پیشنهاد می کنیم مقاله علت سولفاته شدن باتری ماشین را از مجله یدک یار مطالعه فرمایید)
  • بوی بد باتری ماشین که عموماً دلیل بوی بد باتری خودرو به خرابی این قطعه مربوط می شود

اینها اصلی ترین نشانه‌های خرابی باتری خودرو می باشند که برای آشنایی بیشتر با این موضوع توصیه می کنیم مقاله تشخیص خرابی باتری خودرو و زمان تعویض آن را از مجله یدک یار مطالعه فرمایید.

خرید باتری ماشین

باتری ماشین شما چیزی بیش از یک منبع انرژی ساده است و در واقع می توان باتری را قلب وسیله نقلیه دانست. رانندگی با باتری خراب نه تنها خطرناک است، بلکه می تواند عواقب شدید را به همراه داشته باشد. تعمیر و نگهداری منظم و همچنین درک علائم هشدار دهنده به شما کمک می کند که به موقع این قطعه را تعویض کنید و از ریسک های مختلف جلوگیری کند. به همین منظور اگر نیاز به باتری جدید دارید شما می توانید به وبسایت یدک یار مراجعه فرمایید و خرید باتری خودروهای داخلی و خارجی را انجام دهید. فروشگاه اینترنتی یدک یار باتری تمامی خودروها را همراه با ضمانت اصالت و کیفیت کالا به فروش می رساند تا با خیالی راحت باتری مناسب ماشین خود را خریداری کنید. همچنین شما می توانید برای دریافت مشاوره رایگان با شماره تلفن ۰۲۱۳۵۰۰۰۴۲۴ تماس بگیرید و تمامی سوالات خود را از کارشناسان یدک یار بپرسید تا از تجربه خرید بهتری بهره‌مند شوید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر سوالی در مورد مضرات باتری خراب ماشین دارید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا متخصصان فنی یدک یار در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.