بررسی بی ام و X5

بی ام و X5 نسل پنجم سری های ایکس خودرو های بی ام دبلیوست که در سال های اخیر وارد بازار شده و توانسته مشتریان همیشگی خود را داشته باشد. بی ام و ایکس ۵ طراحی به روز و مدرنی دارد که علاوه شاسی بودن، حالت اسپورت و خشنی را به خودرو داده است. این خودرو در کلاس های مختلفی عرضه شده که مشخصات فنی مختلفی دارند.

بی ام و X5 از (BMW X5) محصولات موفق سری های ایکس کمپانی بی ام دبلیو است که در سال های اخیر سر و صدای بسیاری را در بین خودرو های اسپرت شاسی کرده است. این خودرو می توادن نسخه فول و به روز شده برادران کوچک تر خود، از جمله ایکس ۴ و ۳ باشد.

بی ام دبلیو ایکس ۵ یکی از موفق ترین خودرو های کمپانی بی ام دبلیو می باشد که با طراحی خشن و نوآورانه توانسته نظر هر بیننده ای را به خود جلب کند. در ادامه به بررسی این خودرو می پردازیم.

بررسی طراحی بدنه بی ام و X5

به دلیل فضای داخلی راحت و زیبا و باکیفیت به همراه صندلی‌های راحت ردیف اول و دوم، خودرو از نظر فضای  نشستن بسیار راحت است. کارخانه بی ام و مدل ایکس ۵ را در کاروالینای جنوبی می‌سازد. فضای بار بی ام و ایکس ۵ هم وسیع است و به دلیل سیستم اطلاعات سرگرمی کاربرپسند، فضای بار بزرگ، دینامیک رانندگی کامل و ویژگی‌های استاندارد فراوان در صدر کلاس شاسی‌ بلندهای متوسط ​​لوکس قرار می‌گیرد.

طراحی بدنه بی ام و ایکس 5

بی ام و ایکس ۵ یک SUV لوکس فوق العاده است. این خودرو با ویژگی‌های استاندارد کمک راننده عرضه می‌شود و سیستم تعلیق تطبیقی ​​آن، یک سواری راحت را با هندلینگ عالی فراهم می‌کند. بی ام و ایکس ۵ همچنین دارای یک موتور پایه شش سیلندر عضلانی و در عین حال کم مصرف است. تعداد کمی از SUV‌های موجود در دنیا به این خوبی هستند.

ویژگی‌های مثبت بی ام و ایکس ۵

  • استفاده از موتورهای عضلانی
  • کیفیت سواری و هندلینگ مناسب
  • فضای داخلی دل پذیر و مجلل
  • بسیاری از ویژگی‌های فنی و ایمنی استاندارد

ویژگی های منفی بی ام و ایکس ۵

  • ردیف سوم اختیاری تنگ

موارد جدید بی ام و ایکس ۵ برای سال ۲۰۲۲

  • نسخه محدود Black Vermilion به خط تریم می‌پیوندد

رتبه بندی بی ام و ایکس ۵

بی ام و X5 مدل ۲۰۲۲ بر اساس امتیازهایی که تیم‌های تخصصی کارشناسی خودرو در سرتاسر دنیا به خودروها اعطا کرده اند، رتبه سوم را در بین شاسی بلندهای متوسط ​​لوکس و رتبه هفتم را در بین شاسی بلندهای لوکس کراس اوور و رتبه ششم را در بین SUV‌ های لوکس با ۳ ردیف کسب کرده است.

در حال حاضر بی ام و  X5در مجموع دارای امتیاز ۸٫۴ از ۱۰ است. این خودرو از منتقدان امتیاز ۸٫۸ را گرفته است. امتیازی که به عملکرد آن نسبت داده شده برابر ۸٫۳ و امتیازی که به طراحی داخلی بی ام و ایکس ۵ نسبت داده شده برابر ۷٫۶ است. کیفیت و قابلیت اطمینان این خودرو هم امتیاز ۷٫۷ را کسب کرده است.

تفاوت بی ام و ایکس ۵ مدل ۲۰۲۱ با ۲۰۲۲ در چیست؟

بی ام و برای سال ۲۰۲۲ تریم Black Vermilion را به خط تولید X5 اضافه می‌کند، اما به جز این یک مورد، این SUV شاهد هیچ به روز رسانی مهمی نیست. البته مدل ۲۰۲۲ رنگ بیرونی مشکی، جلو پنجره قرمز و صندلی‌های چرمی قرمز و مشکی را در میان دیگر ارتقاءها به خودرو اضافه می‌کند. هر دو مدل ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ بی ام و ایکس ۵ بر اساس تریم xDrive40i ساخته شده اند.

در اینجا تغییرات کلیدی BMW X5 در چند سال اخیر آمده است:

۲۰۲۲: نسخه محدود Black Vermilion به خط تریم ملحق شد

۲۰۲۱: Android Auto استاندارد اضافه شد. تریم پلاگین هیبریدی xDrive45e معرفی شد و xDrive50i متوقف شد

۲۰۲۰: مدل‌های عملکرد M50i و M اضافه شدند

۲۰۱۹: کاملاً باز طراحی شده (شروع نسل چهارم) و با ویژگی‌های استاندارد بیشتر (از جمله Apple CarPlay و کروز کنترل تطبیقی)، استایل به روز شده، و موتور پایه قوی تر با مصرف سوخت بهتر در خودرو قرار گرفت.

قیمت BMW X5 چقدر است؟

بی ام و X5 مدل ۲۰۲۲ دارای قیمت پایه ۵۹٫۴۰۰ دلاری است. این مبلغ کمی بالاتر از میانگین قیمت خودروهای شاسی بلند لوکس است، اما گرانترین خودروی شاسی بلند لوکس هم نیست. قیمت برای مدل پلاگین هیبریدی X5 به ۶۳٫۷۰۰ دلار و برای مدل‌های V8 رده بالا به ۸۲٫۸۰۰ دلار و ۱۰۵٫۹۰۰ دلار افزایش می یابد.

مدل‌های جدید بی ام و ایکس ۵ در ایران موجود نیستند ولی قیمت بی ام و X5 آی ۵۰ مدل ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ دست دوم در بازار ایران در محدوده قیمت ۲,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰ تا ۴,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان است.

هزینه بیمه یک خودروی بی ام و ایکس ۵ چقدر است؟

هزینه بیمه BMW X5 به عوامل مختلفی از جمله فرانشیز مالک خودرو، سطح پوشش مورد نظر و نوع بیمه ای که انتخاب می‌کنید بستگی دارد. سن، جنسیت، موقعیت مکانی، امتیاز اعتباری و سابقه رانندگی مالک خودرو نیز می‌تواند بر نرخ بیمه شما تأثیر بگذارد.

مقایسه بی ام و ایکس ۵ با رقبا

اگر به دنبال یک شاسی بلند سایز متوسط ​​لوکس جدید هستید، بی ام و  X5 مدل ۲۰۲۲ شایسته حضور در لیست نهایی شماست. این خودرو به همان اندازه که کاربردی است، لذت بخش هم است. با این حال، گروه خودرو های شاسی بلند لوکس مملو از خودرو های بی نظیر و شگفت انگیز است، از آئودی  Q8  و مرسدس بنز  جی ال ای گرفته تا پورشه کاین. هر فردی قبل از خرید بی ام و ایکس ۵ باید برخی از این رقبا را بررسی کند.

BMW X5 در مقابل مرسدس بنز GLE

  • بی ام و X5 و مرسدس بنز GLE هر دو گزینه‌های عالی در کلاس SUV ‌های متوسط ​​لوکس هستند.
  • هر دو دارای موتورهای قدرتمند و کم مصرف، هندلینگ اسپرت و سواری نرم بر روی جاده‌های ناهموار هستند.
  • فضای بار آن‌ها استاندارد و بزرگ است.
  • ویژگی‌های ایمنی قابل قبولی در هر دو وجود دارد
  • هر دو می‌توانند تا هفت سرنشین را با هم در خود جای دهند.
  • GLE کمی مقرون به صرفه تر از بی ام و ایکس ۵ است چرا که قیمت اولیه آن چند هزار دلار کمتر از X5 است مرسدس بنز GLE فضای داخلی شیک‌تری دارد.
  • از سوی دیگر، استفاده از سیستم اطلاعات سرگرمی X5 راحت تر است.

BMW X5 در مقابل آئودی Q7

  • مانند ایکس ۵، آئودی Q7 هم دارای طراحی به روز و زیبایی است و ظاهری مدرن دارد.
  • آئودی Q7 هم مانند بی ام و ایکس ۵، هندلینگ سرزنده و سواری ملایمی دارد و هم چنین طیف وسیعی از موتورهای توربوشارژ عضلانی را شامل می‌شود.
  • فضای داخلی آئودی Q7 هم مانند بی ام و ایکس ۵، به خوبی تزئین شده است.
  • هر دو خودرو دارای ویژگی‌های فنی و ایمنی استاندارد هستند.
  • در هر دو خودرو فضای کافی برای مسافران و بار آنها وجود دارد.
  • مزیت اصلی Q7 نسبت به بی ام و ایکس ۵ قیمت آن است چرا که حدود ۳۶۰۰ دلار ارزانتر از X5 در تریم پایه خود است.
  • آئودی Q7 به صورت استاندارد با سیستم چهار چرخ متحرک، تودوزی چرمی و ردیف سوم عرضه می‌شود ولی این موارد در BMW اختیاری هستند.

کیفیت داخلی بی ام و X5

کابین بی ام و ایکس 5

BMW X5 2022 دارای فضای داخلی شفاف و تمیز با تزئینات کمی است. این فضای داخلی بیش از آن که زرق و برق دار باشد، با ماهیت اسپرت X5 مطابقت دارد. کابین کاملاً محکم و به خوبی در کنار هم قرار گرفته است و با مواد با کیفیتی مانند پلاستیک نرم، چرم روکش دار و آلومینیوم تجهیز شده است. فضای داخلی نیز به خوبی صداهای جاده و باد را فیلتر می‌کند.

بلوتوث و نمایشگر بی ام و X5

X5 به جدیدترین سیستم اطلاعات سرگرمی BMW iDrive مجهز است که شامل یک دسته گیج دیجیتال ۱۲٫۳ اینچی در پشت فرمان و یک صفحه نمایش لمسی ۱۲٫۳ اینچی در مرکز داشبورد است. این نمایشگرها دارای گرافیک نرم و قدرت پاسخ‌دهی سریع هستند و می‌توان آن‌ها را به روش‌های مختلف لمسی، دستی، کنترلی، صوتی، و اشاره ای کنترل کرد. برای مثال، می‌توانید روی صفحه نمایش وسط با انگشت ضربه بزنید و یا با انگشت بکشید، دکمه‌های روی داشبورد را تغییر دهید، از یک دستگیره و پد لمسی روی کنسول مرکزی استفاده کنید، یا با سیستم تشخیص صدا صحبت کنید.

علاوه بر همه اینها، ویژگی تشخیص ژست بی ام و X5 هم به راننده امکان می‌دهد که تنظیمات صفحه نمایش را با حرکات و اشاره‌های دست خود تنظیم کند، مانند کاهش صدای رادیو با چرخش انگشت خود.

قطعاً یک منحنی یادگیری برای کار کردن با نمایشگرهای خودرو وجود دارد، و منوهای نمایشگرها می‌توانند در ابتدا برای راننده و سرنشینان خودرو غیر قابل درک باشند. iDrive یکی از راه‌اندازی‌های ساده‌تر برای استفاده در این بخش است.

امکانات سرگرمی بی ام و ایکس

 چند صفحه نمایش لمسی ۱۲٫۳ اینچی، جی پی اس،  Apple CarPlay، Android Auto، بلوتوث، پنج پورت USB، رادیو HD، رادیو ماهواره ای و استریو، سیستم‌های صوتی ۱۶ و ۲۰ بلندگو، نقطه اتصال Wi-Fi، شارژ دستگاه بی‌سیم، ‌سیستم تشخیص حرکت دست، امکان راه اندازی از راه دور خودرو و کنترل آب و هوای خودکار چهار منطقه ای

فضای بار بی ام و X5

نمای جانبی بی ام و ایکس 5

BMW X5 دارای ۳۳٫۹ فوت مکعب فضای بار در پشت صندلی‌های ردیف دوم خود و ۷۲٫۳ فوت مکعب فضای بار در حالتی است که این صندلی‌ها تا شده باشند. این یکی از بزرگ‌ترین ظرفیت‌های بار در میان شاسی ‌بلندهای متوسط ​​لوکس است و فضای زیادی برای قرار دادن جعبه‌ها، وسایل کمپینگ یا میز و صندلی‌های قهوه‌خوری دارد. با این حال، ولوو XC90 جعبه‌ای می‌تواند محموله‌های بیشتری را در خود جای دهد زیرا تقریباً ۸۶ فوت مکعب فضا در حالتی که همه صندلی‌هایش تا شده باشند، دارد.

یک درب بالابر برقی به صورت استاندارد در بی ام و ایکس ۵ وجود دارد و مانند درب عقب کامیون در بخش‌های بالا و پایین جداگانه باز می‌شود. این نوع درب به جلوگیری از بیرون افتادن اقلام کوچک از SUV در هنگام پارک کردن در شیب کمک می‌کند.

صندلی‌های بی ام و X5

BMW X5 به صورت استاندارد دارای پنج صندلی است. ردیف سوم اختیاری است که ظرفیت صندلی را حداقل به صورت تئوری به هفت نفر افزایش می‌دهد. ردیف سوم اختیاری حتی برای بچه‌ها هم تنگ است، اما برای استفاده موقتی و چند بار در یک سال مناسب است.

اگر به طور منظم قصد دارید شش یا هفت سرنشین در ماشین شما  بنشینید، پیشنهاد می‌کنیم بی ام و X7 را که جادارتر است، انتخاب کنید. صندلی‌های ردیف اول و دوم برای بزرگسالان جادار هستند و به ‌ویژه صندلی‌های جلو یعنی ردیف اول، انعطاف‌پذیری زیادی دارند و احساس پشتیبانی زیادی به راننده و سرنشین جلو القا می‌کنند.

صندلی‌های این خودرو به گونه ای است که دید بیرونی برای جلو و کناره‌های بی ام و ایکس ۵ هم خوب است. روکش چرم مصنوعی و گرمکن صندلی‌های جلو با تنظیمات برقی به‌صورت استاندارد در بی ام و ایکس ۵ ارائه می‌شوند. ارتقاءهای موجود برای صندلی‌های بی ام و ایکس ۵ عبارتند از تودوزی چرم طبیعی، صندلی‌های جلو دارای تهویه و ماساژور، فرمان گرم شونده، دسته‌های گرمکن جلو و صندلی‌های ردیف دوم گرم شونده.

بی ام و X5 و صندلی ماشین کودک

BMW X5 دارای دو مجموعه کامل کانکتور LATCH برای صندلی‌های بیرونی ردیف دوم و یک لنگر برای صندلی‌های میانی ردیف دوم است.

مدل‌ها و موتورهای بی ام و X5

بی ام و X5  مدل ۲۰۲۲ به صورت استاندارد با موتور ۶ سیلندر توربوشارژ ۳۳۵ اسب بخار و گیربکس هشت سرعته اتوماتیک عرضه می‌شود. این خودرو با دو حالت دیفرانسیل عقب (sDrive40i) یا تمام چرخ متحرک (xDrive40i) در دسترس است.

بی ام وX5  سال ۲۰۲۲ در پنج سطح تریم ۴۰i، ۴۵e، M50i، M و Black Vermilion عرضه می‌شود. تفاوت بزرگ بین این تریم‌ها در زیر کاپوت است. تریم‌های ۴۰i و Black Vermilion به یک موتور شش سیلندر توربوشارژ مجهز شده‌اند که می‌تواند X5 را با اطمینان بالا به سرعت برساند. ۴۵e این موتور شش خطی را با یک موتور الکتریکی جفت می‌کند و این مدل را قادر می‌سازد تا ۳۰ مایل را به تنهایی با باتری حرکت کند.

مدل‌های M50i و M به موتورهای V8 توربوشارژ دوقلو قدرتمند اما مصرف سوخت زیادی دارند. از بین مدل‌های مختلف ایکس ۵،  مدل ۴۰i بهترین انتخاب برای اکثر خریداران است. این تریم قوی، کم مصرف، مجهز و مقرون به صرفه ترین تریم در خط تولید بی ام و ایکس ۵ است.

بی ام و X5 از ۵۹٫۴۰۰ دلار برای مدل sDrive40i دیفرانسیل عقب و ۶۱٫۷۰۰ دلار برای مدل چهار چرخ متحرک xDrive40i شروع می‌شود. هر دو نسخه مجهز به موتور ۳۳۵ اسب بخار و گیربکس هشت سرعته اتوماتیک هستند.

ویژگی‌های استاندارد همه مدلهای بی ام و ایکس ۵ عبارتند از:

  • صفحه نمایش لمسی ۱۲٫۳ اینچی
  • خوشه گیج دیجیتال ۱۲٫۳ اینچی
  • ناوبری
  • اپل کارپلی بی سیم و اندروید اتو
  • بلوتوث
  • پنج پورت USB
  • استریو با ۱۰ بلندگو
  • رادیو HD
  • رادیو ماهواره ای
  • ورود بدون کلید
  • فشار استارت دکمه ای
  • کنترل آب و هوای خودکار دو منطقه ای
  • تودوزی چرم مصنوعی
  • صندلی‌های جلو با گرمکن و تنظیم برقی
  • مونروف پانوراما
  • روشنایی داخلی محیط
  • درب بالابر برقی
  • دوربین دید عقب
  • سنسورهای پارک جلو و عقب
  • نظارت بر نقاط کور
  • هشدار خروج از خط
  • نظارت بر خواب آلودگی راننده
  • هشدار برخورد از جلو
  • ترمز اضطراری خودکار جلو
  • چراغ‌های LED تطبیقی
  • چراغ‌های جلوی خودکار
  • سیستم تعلیق تطبیقی
  • ​​و رینگ‌های آلیاژی ۱۹ اینچی

آپشن‌ها

آپشن‌های بی ام و ایکس ۵ عبارتند از:

  • تودوزی چرم طبیعی
  • صندلی‌های جلو دارای تهویه و ماساژور
  • دسته‌های گرم شونده جلو
  • فرمان گرم شونده
  • صندلی‌های عقب گرم شونده
  • آفتاب‌گیر عقب
  • کنترل تهویه مطبوع خودکار چهار منطقه‌ای
  • استارت از راه دور
  • مونروف LED
  • تابلوی شیشه‌ای
  • تشخیص حرکت دست
  • هد آپ نمایشگر
  • دوربین داشبورد
  • سیستم دوربین پارک با دید فراگیر
  • دستیار پارک هندزفری
  • کروز کنترل تطبیقی
  • کمک کننده حفظ بین خطوط
  • سیستم تعلیق بادی تطبیقی
  • رینگ‌های ۲۰، ۲۱ و ۲۲ اینچی
  • بسته اختیاری صندلی ردیف سوم هم منحصر به این تریم است.

مدل i40 بی ام و ایکس ۵

مدل i40 بی ام و ایکس 5

مدل ۴۰i ایکس ۵، مدل سریعی است. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در این ماشین ۵٫۳ ثانیه طول می‌کشد. گیربکس این خودرو هم صیقلی به نظر می‌رسد و تعویض دنده‌های نرم و سریعی دارد. این همه عملکردی است که اکثر رانندگان همیشه به آن نیاز دارند، اما BMW در اینجا متوقف نشد.

بی ام و ایکس ۵ مدل  xDrive45e

مدل xDrive45e ایکس ۵ یک نسخه هیبریدی از آن موتور شش خطی دارد. هر چند این مدل شتاب نسبتاً سریع را امکان پذیر می‌کند اما خوبی اصلی آن این است که راندمان سوخت بسیار خوبی دارد و به محیط زیست آسیب کمتری می‌رساند چرا که این خودرو حالت رانندگی تمام الکتریکی را نیز فراهم می‌کند.

قیمت X5 xDrive45e پلاگین هیبریدی از ۶۳٫۷۰۰ دلار شروع می‌شود. این خودرو دارای موتور الکتریکی، باتری لیتیوم یون ۲۴ کیلووات ساعتی، سیستم چهار چرخ محرک، سیستم تعلیق بادی تطبیقی ​​و استارت از راه دور است.

 بی ام و ایکس ۵ مدل M50i

بی ام و ایکس 5 مدل M50i

مدل M50i بی ام و ایکس ۵ هم یک موتور V8 توئین توربو با ۵۲۳ اسب بخار قدرت دارد که این SUV غول‌پیکر را به قلمرو خودروهای اسپرت منتقل می‌کند. هر چند این موتور در دورهای بالای خود سر و صدای زیادی تولید می‌کند ولی می‌تواند از سرعت صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها در ۴٫۱ ثانیه برسد.

قیمت  X5 M50iاز ۸۲۸۰۰ دلار شروع می‌شود. سیستم تعلیق تطبیقی ​​اسپرت، رینگ‌های ۲۰ اینچی، تودوزی چرمی، صندلی‌های جلو تهویه شونده با تنظیمات برقی ۲۰ جهته هارمن کاردون با ۱۶ بلندگو هم در این سیستم موجود است. انواع ویژگی‌های موجود در M Sport شامل سپرهای مسابقه‌ای جلو و عقب، سیستم اگزوز و دیفرانسیل عقب ارتقا یافته، ترمزهای بزرگ‌تر و فرمان اسپرت‌تر نیز می‌شود.

علاوه بر گزینه‌های قبلی، X5 M50i با سیستم فرمان چهار چرخ و استریوی Bowers & Wilkins با ۲۰ بلندگو عرضه می‌شود.

بی ام و ایکس ۵ مدل  M

مدل M50i بهترین و سریعترین مدل بی ام و ایکس ۵ نیست و مدل گران قیمت X5 M دارای نسخه ۶۰۰ اسب بخاری V8 است که می‌تواند در ۳٫۸ ثانیه از سرعت صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

مدل پرطرفدار X5 M دارای قیمت اولیه ۱۰۵٫۹۰۰ دلار است و رینگ‌های ۲۱ اینچی، تزئینات فیبر کربنی، دسته‌های گرمکن جلو، فرمان گرم‌کن، کنترل تهویه مطبوع خودکار چهار منطقه‌ای، کنترل حرکتی، نمایشگر هدآپ، دوربین داشبورد، سیستم دوربین پارک با دید فراگیر و دستیار پارک هندزفری از امکانات این مدل هستند.

علاوه بر گزینه‌های قبلی، X5 M با پکیج Competition در دسترس است که قدرت موتور را به ۶۱۷ اسب بخار افزایش می‌دهد و چرخ‌های ۲۱ و ۲۲ اینچی را هم اضافه می‌کند.

بی ام و ایکس ۵ مدل  Black Vermilion

بی ام و تنها ۳۵۰ مدل X5 Black Vermilion را عرضه کرده است. موتور و ویژگی‌های اصلی این تریم با X5 xDrive40i یکسان است، اما جلوپنجره قرمز، رنگ بیرونی مشکی متالیک منجمد، رینگ‌های ۲۲ اینچی، سیستم اگزوز M Sport، ترمزهای M Sport، روکش چرمی قرمز و مشکی فرمان گرم شونده، دنده شیشه ای، کنترل حرکتی، استریو با ۱۶ بلندگو، استارت از راه دور، سیستم دوربین پارک با دید فراگیر، دستیار پارک هندزفری، و نمایشگر هدآپ را به آن اضافه می‌کند. قیمت‌های بی ام و ایکس ۵ مدل Black Vermilion از ۸۲٫۳۰۰ دلار شروع می‌شود.

سواری و هندلینگ بی ام و X5

بی ام و ایکس ۵ یک SUV سنگین است، اما راننده در هنگام رانندگی با آن، سنگینی ماشین را حس نمی کند. راننده در جاده‌های باز احساس اسپرتی و مطمئنی می‌کند. این خودرو به طرز استادانه‌ای در پیچ‌ها تغییر مسیر می‌دهد. فرمان آن هرچند تا حدی بی حس است اما پاسخگو است و ترمزهای آن مطمئناً سرعت این SUV را کاهش می‌دهند و نیازی به نگرانی نیست.

سیستم تعلیق تطبیقی ​​X5 یکی دیگر از مزایای عالی این نوع خودرو است. این تنظیمات برجستگی‌ها و فرورفتگی‌های جاده را جذب می‌کنند و در عین حال از احساس ناخوشایندی X5 جلوگیری می‌کند. از طرف دیگر انتخاب سیستم تعلیق بادی موجود در این ماشین، کیفیت سواری را بیش از پیش بهبود می‌بخشد.

قابلیت اطمینان بی ام و X5

بی ام و X5 2022 دارای امتیاز قابلیت اطمینان ۷۷ از ۱۰۰ است که امتیازی کمتر از میانگین است.

مصرف سوخت بی ام و ایکس ۵

مدلهای مختلف این خودرو، مصرف سوخت متفاوتی دارند. در بدبینانه ترین حالا این خودرو در حالت ترکیبی ۱۲,۵ لیتر بنزین می‌سوزاند. حجم باک بی ام و ایکس ۵ هم ۸۵ لیتر است. استاندارد آلایندگی این خودرو نیز یورو ۵ می‌باشد.

اگر مصرف سوخت اولویت خریدار باشد، باید از بین مدلهای بی ام و ایکس ۵، مدل xDrive45e را انتخاب کند. این مدل پلاگین هیبریدی دارای برد رانندگی تمام الکتریکی ۳۰ مایل با شارژ کامل است. هنگامی که باتری تمام شود یا زمانی که به شتاب قوی‌تری نیاز باشد، این خودرو از حالت الکتریکی به حالت هیبریدی گاز الکتریکی تغییر می‌کند. شارژ مجدد بسته باتری این خودرو نیز با استفاده از پریز ۲۴۰ ولت یا ایستگاه شارژ سطح ۲ چهار تا پنج ساعت طول می‌کشد.

ویژگی‌های ایمنی بی ام و ایکس ۵

امکانات استاندارد کمک راننده این خودرو عبارتند از:

  • دوربین دید عقب
  • سنسور پارک جلو و عقب
  • نظارت بر نقاط کور
  • هشدار برخورد رو به جلو
  • ترمز اضطراری خودکار به جلو
  • پایش و بررسی خواب آلودگی راننده و هشدار به او
  • هشدار خروج از خط
  • چراغ‌های جلوی چرخشی تطبیقی
  • چراغ‌های جلوی اتوماتیک

امکانات کمک راننده موجود روی خودروهای بی ام و ایکس ۵:

  • سیستم دوربین پارکینگ با دید فراگیر
  • دستیار پارک هندزفری
  • کروز کنترل تطبیقی
  • کمک حفظ خط
  • نمایشگر سر بالایی

ابعاد و وزن بی ام و X5

طول و عرض و ارتفاع بی ام و X5، به ترتیب برابر  ۱۷۶۲و ۱۹۳۸ و ۴۸۸۶ است (همه اعداد بر حسب میلی متر هستند). وزن آن هم از حدود ۲۱۷۴ کیلوگرم است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.