آشنایی با علائم خرابی کمک فنر پژو ۴۰۵

کمک فنر پژو ۴۰۵ یکی از قطعات مصرفی و پرکاربرد این خودرو می باشد که معمولاً بعد از مدتی نیاز به تعویض دارد. ما در این مقاله قصد داریم شما را با علائم خرابی کمک فنر پژو ۴۰۵ آشنا کنیم تا با تعویض به موقع این قطعه از خرابی های بیشتر مربوط به سیستم تعلیق جلوگیری کنید.

کمک فنر (Shock Absorber) یکی از اجزای حیاتی سیستم تعلیق است که در طول کارکرد عادی به تدریج فرسوده می شود و اثرات منفی‌ای را ایجاد می کند. در اینجا ما قصد داریم “علائم خرابی کمک فنر پژو ۴۰۵” را بررسی کنیم که معمولاً میزان خرابی کمک فنر ۴۰۵ به طیف وسیعی از متغیرها مانند شرایط خیابان و جاده، سبک رانندگی و وزن خودرو بستگی دارد. کمک فنر ۴۰۵ مانند بسیاری از قطعات این خودرو وقتی دچار فرسودگی می شود نشانه‌هایی را از خود بروز می دهد که به همین منظور ما به بررسی علائم خرابی کمک فنر پژو ۴۰۵ پرداخته‌ایم تا با آگاهی از این موضوع بتوانید به موقع کمک فنر را تعویض کنید و از خرابی بیشتر و پرهزینه تر جلوگیری کنید.

علائم خرابی کمک فنر پژو ۴۰۵

علائم خرابی کمک فنر پژو 405

کمک فنرها عمر مشخصی دارند و شاید این سوال برای شما بوجود بیاید که عمر مفید کمک فنرها چقدر است. به طور کلی باید گفت که عمر کمک فنرهای ماشین و مخصوصاً کمک فنر پژو ۴۰۵ متغیر است و همانطور که اشاره کردیم کمک فنرهای پژو ۴۰۵ به تدریج فرسوده می شوند که در این صورت ماشین شما نشانه‌هایی از وجود مشکل در کمک فنرها را به شما می دهد. خرابی کمک فنرهای ۴۰۵ می تواند تاثیر منفی بر روی فرمان، توقف خودرو، هندلینگ و پایداری خودرو داشته باشد که اگر ماشین شما هر یک از این علائم را نشان می دهد، وقت آن است که تعمیرات لازم را انجام دهید. موارد زیر اصلی ترین علائم خرابی کمک فنر پژو ۴۰۵ می باشند:

سایش لاستیک ها

خرابی کمک فنرهای پژو ۴۰۵ می تواند باعث سایش ناهموار لاستیک ها شود و معمولاً وقتی این سایش در یک طرف یا تمامی قسمت های لاستیک مشاهده می شود به این معنیست که کمک فنرهای ۴۰۵ خراب شده‌اند.

کشیده شدن خودرو به جلو هنگام ترمز گیری

اگر هنگام ترمز کردن به اصطلاح متوجه شیرجه زدن خودرو به جلو شدید، سریعاً باید کمک فنرهای پژو ۴۰۵ را مورد بررسی قرار دهید چراکه این مشکل می تواند نشانه‌ای از خرابی کمک فنر پژو ۴۰۵ یا سایر ایرادت در سیستم تعلیق ماشین باشد.

عملکرد نامناسب ترمزها

اگرچه عملکرد نامناسب ترمزها می تواند ناشی از مشکلات مربوط به سیستم ترمز باشد، اما این یکی از محتمل ترین نشانه های خرابی کمک فنر ۴۰۵ است. در واقع یکی از عملکردهای کمک فنر ۴۰۵ نگه داشتن لاستیک ها روی زمین است و اگر این قطعه دچار فرسودگی شود، نمی تواند به کنترل جهش چرخ ها کمک کند. پس با حداقل چسبندگی، لاستیک ها آنطور که باید به ترمزگیری پاسخ نمی دهند.

نشتی روغن از کمک فنرها

همانطور که می دانید انواع کمک فنرها وجود دارند و بسته به نوع کمک فنر ماشین شما، درزگیرهای کمک فنر پژو ۴۰۵ ممکن است از بین بروند و روغن داخل آن نشت کند. زمانی که این اتفاق می افتد، از دست دادن روغن کمک فنر پژو ۴۰۵ باعث کاهش عملکرد آن و در نتیجه خرابی می شود.

لرزش سیستم تعلیق و فرمان

یکی دیگر از علائم خرابی کمک فنر پژو ۴۰۵ این است که آیا هنگام رانندگی در مسیرهای ناهموار، فرمان ماشین می لرزد یا خیر. اگر هنگام تردد در مسیرهای ناهموار فرمان به لرزش ادامه می دهد، احتمال زیادی وجود دارد که به دلیل خرابی کمک فنر ۴۰۵ این اتفاق رخ می دهد.

سر و صدای کمک فنرها

کمک فنرهای ۴۰۵ قرار است در زمان حرکت از دست اندازها و چاله چوله ها، بالا و پایین شوند که اینکار به کاهش ارتعاشات شاسی کمک می کند. پس اگر هنگام حرکت صداهای تق تق یا جیر جیر را از عقب یا جلوی خودرو شنیدید، این می تواند صدای کمک فنر عقب یا جلو باشد که نشان دهنده خرابی این قطعه است.

راهنمای خرید کمک فنر ۴۰۵

خرید کمک فنر 405

همانطور که در بالا اشاره شد، کمک فنر پژو ۴۰۵ یکی از مهم ترین قطعات سیستم تعلیق است و با توجه به اینکه این قطعه مصرفی می باشد، بعد از مدتی نیاز به تعویض کمک فنر ۴۰۵ پیدا خواهید کرد. شما عزیزان می توانید برای خرید کمک فنر ۴۰۵ در قسمت های جلو و عقب و همچنین بررسی قیمت برندهای مختلف به وبسایت یدک یار مراجعه کنید و یا اینکه با شماره تلفن ۰۲۱۹۱۳۰۵۰۶۰ تماس بگیرید و علاوه بر ثبت سفارش، از مشاوره رایگان برای خرید نیز بهره مند شوید. همچنین علاوه بر مشاوره رایگان، شما با خرید کمک فنر ۴۰۵ از مجموعه یدک یار ضمانت اصالت کالا را دریافت خواهید کرد تا در صورت وجود هرگونه مشکل در این قطعه، بدون هیچ هزینه اضافی کمک فنر پژو ۴۰۵ را مرجوع یا تعویض کنید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر سوالی در مورد علائم خرابی کمک فنر پژو ۴۰۵ دارید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا کارشناسان یدک یار در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.