بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی ۴۰۵

تعویض اقلام مصرفی ۴۰۵ باعث بالا رفتن طول عمر و بهبود عملکرد ماشین می شود. از مهم ترین قطعات مصرفی ۴۰۵ می توانیم به روغن موتور، لنت ترمز، تسمه تایم، شمع، لاستیک، فیلتر هوا و…. اشاره داشته باشیم که ما در این مقاله به بررسی کامل بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی ۴۰۵ پرداخته‌ایم تا شما را در راستای تعمیر و نگهداری بهتر این خودرو یاری کنیم.

پژو ۴۰۵ (Peugeot 405) یکی از قدیمی ترین و پر طرفدارترین خودروهای بازار کشورمان است که هنوز هم جایگاه خاص خودش را دارد. از سال ۱۳۷۷ تا حال حاضر تیپ های مختلفی از پژو ۴۰۵ به بازار عرضه شده که می توانیم به پژو ۴۰۵ GL، پژو ۴۰۵ GLI، پژو ۴۰۵ GLX، پژو ۴۰۵ SLX و استیشن اشاره کنیم که برای آشنایی کامل تر می توانید مقاله بررسی ۴۰۵ را از مجله یدک یار مطالعه فرمایید. با توجه به فروش بالایی که پژو ۴۰۵ دارد قطعاً افراد زیادی به دنبال “بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی ۴۰۵” هستند تا بدانند چه قطعه‌ای را چه موقع باید تعویض کنند تا ماشین را در بهترین شرایط نگه دارند. به همین منظور ما در این مقاله به بررسی کامل بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی ۴۰۵ پرداخته‌ایم تا اطلاعات لازم را در این مورد پیدا کنید.

بهترین زمان تعویض روغن موتور ۴۰۵

روغن موتور یکی از مهم ترین اقلام مصرفی این خودرو به‌شمار می رود که معمولاً باید هر ۵ الی ۶ هزار کیلومتر تعویض شود. روغن موتور ۴۰۵ با انجام روانکاری و خنک سازی، از قطعات داخل موتور در شرایط مختلف محافظت می کند. موضوع مهم دیگری که وجود دارد انتخاب یک روغن موتور باکیفیت برای پژو ۴۰۵ است چرا که روغن موتورهای بی کیفیت می توانند در مدت زمان اندک کارایی خود را از دست بدهند و باعث آسیب دیدن قطعات داخل موتور شوند. بهترین روغن موتور برای پژو ۴۰۵ برندهای کاسترول GTX، اسپیدی سوپر پاور، فلومکس، لیکومولی، بهران سوپر پیشتاز و پارس سوپر پایا می باشد.

[ARPrice id=277]

بهترین زمان تعویض روغن گیربکس ۴۰۵

پژو ۴۰۵ دارای گیربکس دنده‌ای است و روغن گیربکس در بخش گیربکس و جعبه دنده این خودرو قرار دارد که با روانکاری قطعات مختلف گیربکس، مانع از اصطکاک آنها می شود. با گذر زمان روغن گیربکس کیفیت و کارایی خود را از دست می دهد که به همین منظور باید بگوییم که بهترین زمان تعویض روغن گیربکس ۴۰۵ در تیپ های SLX، GLX و GLX2000 هر ۵۰ هزار کیلومتر می باشد.

[ARPrice id=278]

بهترین زمان تعویض تسمه تایم ۴۰۵

تسمه تایم ۴۰۵ مهم ترین تسمه این خودروست که توصیه می شود این قطعه را در تیپ های SLX، GLX و GLX2000 بین ۴۰ تا ۷۰ هزار کیلومتر تعویض کنید که البته این بازه زمانی بسته به نوع و کیفیت تسمه، سبک رانندگی و… می تواند متفاوت باشد.

[ARPrice id=279]

بهترین زمان تعویض تسمه دینام ۴۰۵

یکی دیگر از تسمه های مهم پژو ۴۰۵ تسمه دینام است که این قطعه وظیفه تامین انرژی لوازم ضروری ماشین را بر عهده دارد. عوارض و خطرات پاره شدن تسمه دینام به گونه‌ای است که باعث ایجاد هزینه های هنگفت می شود، به همین منظور بهتر است هر ۷۰ الی ۸۰ هزار کیلومتر سلامت تسمه دینام ۴۰۵ را بررسی کنید و در صورت مشاهده هرگونه پارگی یا خرابی آن را تعویض کنید.

[ARPrice id=280]

بهترین زمان تعویض شمع ۴۰۵

در بین کاربردی ترین اقلام مصرفی پژو ۴۰۵ قطعاً می توانیم شمع ها را ذکر کنیم چراکه شمع پژو ۴۰۵ تاثیر بسیار زیادی روی شتاب خودرو، مصرف سوخت و احتراق ایده‌آل دارد. با توجه به اهمیت این قطعه شما می بایست شمع ۴۰۵ را هر ۴۰ هزار کیلومتر تعویض کنید. البته لازم به ذکر است که کیفیت شمع و کیفیت سوخت نقش بسزایی را روی کاهش یا افزایش طول عمر این قطعه دارد. پس اگر با نشانه های تعویض شمع خودرو مواجه شدید بایستی سریعاً شمع ۴۰۵ را تعویض کنید تا از مشکلات بیشتر جلوگیری کنید.

[ARPrice id=281]

بهترین زمان تعویض باتری ۴۰۵

باتری ۴۰۵ یکی از کم دردسر ترین قطعات بکار رفته در سیستم فنی این خودروست که در هر حالتی مشغول به کار است. طول عمر باتری ۴۰۵ کاملاً متغیر می باشد و میزان آن بستگی به کیفیت و باتری و نوع استفاده از آن دارد. اما به طور کلی بهترین زمان تعویض باتری ۴۰۵ هر ۲ الی ۳ سال یکبار می باشد.

[ARPrice id=282]

بهترین زمان تعویض لنت ۴۰۵

لنت ۴۰۵ بخشی از سیستم ترمز این خودروست که باعث توقف و کاهش سرعت ماشین می شود. از آنجایی که لنت ۴۰۵ با سلامت سرنشینان خودرو و سایر افراد سر و کار دارد بایستی دقت ویژه‌ای به آن داشته باشید و با مشاهده علائم زمان تعویض لنت ترمز، اقدامات لازم را انجام دهید. با توجه به اینکه لنت های ترمز جلو زودتر از لنت های ترمز عقب دچار فرسودگی می شوند پیشنهاد می کنیم لنت ترمز جلو ۴۰۵ را هر ۴۰ هزار کیلومتر و لنت ترمز عقب ۴۰۵ را هر ۶۰ هزار کیلومتر تعویض کنید.

[ARPrice id=283]

بهترین زمان تعویض لاستیک ۴۰۵

لاستیک های ۴۰۵ یکی دیگر از اقلام مصرفی این خودرو به‌شمار می روند که نقش مهمی را روی بالا بردن کیفیت سواری و هندلینگ خودرو دارند. اگر هر گونه سایش یا پارگی را روی لاستیک های ماشین خود مشاهده کردید باید به تعویض آن لاستیک اقدام کنید اما طبق یک قانون کلی، بهترین زمان تعویض لاستیک جلو پژو ۴۰۵ هر ۷۰ هزار کیلومتر و بهترین زمان تعویض لاستیک عقب پژو ۴۰۵ هر ۹۰ هزار کیلومتر می باشد.

[ARPrice id=284]

بهترین زمان تعویض فیلتر و صافی ۴۰۵

پژو ۴۰۵ دارای فیلترهای مختلفی می باشد و هر یک از این فیلتر وظایف خاص خودشان را دارند. در ادامه ما بهترین زمان تعویض فیلتر و صافی ۴۰۵ را به تفکیک بررسی کرده‌ایم.

بهترین زمان تعویض فیلتر هوا ۴۰۵:

فیلتر هوا ۴۰۵ در قسمت ورودی موتور قرار می گیرد و با جذب آلاینده‌های مختلف اجازه نمی دهد که هوای کثیف وارد موتور شود. از آنجایی که گرفتگی و کثیفی فیلتر هوا می تواند باعث آسیب به سوپاپ ها، رینگ های پیستون و بدنه سیلندرها شود، پیشنهاد می کنیم هر ۱۰ الی ۱۵ هزار کیلومتر این قطعه را تعویض کنید.

[ARPrice id=285]

بهترین زمان تعویض فیلتر اتاق ۴۰۵:

فیلتر اتاق ۴۰۵ به حذف آلاینده‌های موجود در هوایی که در داخل اتاق خودرو تنفس می کنید کمک می کند تا سلامت سرنشینان به خطر نیفتد. با گذر زمان فیلتر کابین ۴۰۵ دچار گرفتگی و کثیفی می شود و خاصیت خود را از دست می دهد که اگر در محیط های با آلودگی زیاد تردد می کنید بهتر است فیلتر اتاق ۴۰۵ را هر ۱۰ الی ۱۲ هزار کیلومتر تعویض کنید.

[ARPrice id=286]

بهترین زمان تعویض فیلتر روغن ۴۰۵:

در زمان تعویض روغن موتور ۴۰۵ حتماً فیلتر روغن را هم تعویض کنید. به طور مثال اگر هر ۵ هزار کیلومتر روغن موتور را تعویض می کنید، همراه با آن فیلتر روغن ۴۰۵ را هم تعویض کنید. تعویض همزمان روغن موتور و با فیلتر روغن ۴۰۵ باعث می شود روغن موتور با گذر زمان به دلیل کثیفی کارایی خود را از دست ندهد و بتواند به خوبی روانکاری و خنک سازی قطعات داخل موتور را انجام دهد.

[ARPrice id=287]

بهترین زمان تعویض صافی بنزین ۴۰۵:

صافی بنزین همانطور که از نامش پیداست وظیفه جذب کثیفی های موجود در سوخت را عهده دار است تا مانع ورود بنزین ناخالص به موتور شود. به دلیل اینکه صافی بنزین بعد از گذر زمان دچار گرفتگی می شود و نمی تواند بنزین خالص را وارد موتور کند بهتر است هر ۲۰ الی ۳۰ هزار کیلومتر صافی بنزین ۴۰۵ را تعویض کنید.

[ARPrice id=288]

بهترین زمان تعویض کمک فنر ۴۰۵

کمک فنر ۴۰۵ با جذب ضربات وارد به شاسی خودرو اجازه نمی دهد که اتاق ماشین به لرزه و سر و صدا بیفتد. به همین منظور چاله چوله های و مسیرهای ناهموار می تواند باعث فرسایش کمک فنر ۴۰۵ شود. اگر در شرایط معمول با ماشین خود رانندگی می کنید بهترین زمان تعویض کمک فنر ۴۰۵ بین ۸۰ الی ۱۰۰ هزار کیلومتر خواهد بود.

[ARPrice id=289]

بهترین زمان تعویض کاتالیزور ۴۰۵

مبدل کاتالیستی یا کاتالیزور ۴۰۵ از یک طرف به خروجی اگزوز و از طرف دیگر به منیفولد موتور متصل می گردد و باعث کاهش آلایندگی خودرو می شود. فرسودگی کاتالیزور ۴۰۵ می تواند مشکلاتی مختلفی را برای خودرو بوجود بیاورد که به همین دلیل شما باید هر ۱۰۰ هزار کیلومتر این قطعه را تعویض کنید.

[ARPrice id=290]

خرید لوازم یدکی پژو ۴۰۵

خرید-لوازم-یدکی-پژو-405

ما تا به اینجای مطالب گفته شده سعی کردیم شما را با بهتریم تایم تعویض قطعات مصرفی ۴۰۵ آشنا کنیم تا بدانید هر یک از این اقلام مصرفی را چه موقع باید تعویض کنید. به همین منظور اگر هر زمان نیاز به خرید لوازم یدکی پژو ۴۰۵ پیدا کردید می توانید به وبسایت یدک یار مراجعه کنید و یا با شماره تلفن ۰۲۱۹۱۳۰۵۰۶۰ تماس بگیرید و ثبت سفارش خود را انجام دهید. پس از تماس با یدک یار شما می توانید از مشاوره رایگان جهت خرید لوازم یدکی پژو ۴۰۵ بهره مند شوید تا انتخابی مطمئن‌تر داشته باشید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر سوالی در مورد بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی ۴۰۵ دارید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا متخصصان یدک یار در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.