بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی زانتیا

زانتیا یکی از خودروهای محبوب کشورمان است که هنوز هم شاهد تردد این خودرو در خیابان ها هستیم. ظاهر مناسب و شتاب بالا از نقاط قوت زانتیا می باشد البته که بایستی استهلاک زیاد را جزء نقاط ضعف این خودرو محسوب کنیم. این استهلاک بالا سبب شده که تعویض اقلام مصرفی زانتیا بیش از پیش اهمیت پیدا کند که به همین دلیل ما در این مقاله بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی زانتیا را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

زانیتا (Citroën Xantia) خودرویی فرانسوی و محصول شرکت سیتروئن است که در سال ۱۹۹۲ میلادی وارد خط تولید شد. بعد از توقف تولید زانتیا در اروپا، شرکت خودروسازی سایپا این ماشین را در سال ۱۳۸۰ و ۱۳۸۱ وارد خط تولید کرد در دو نسخه ۱۸۰۰ و ۲۰۰۰ سی سی به بازار عرضه نمود. امروزه با توجه به توقف تولید زانتیا، این خودرو هنوز هم طرفداران خاص خودش را دارد که به همین منظور ما قصد داریم به “بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی زانتیا” بپردازیم تا بتوانید این ماشین را در شرایط مناسبی نگهداری کنید.

بهترین زمان تعویض روغن موتور زانتیا

روغن موتور مناسب زانتیا باید دارای گرانروی ۱۰W40 و حجم ۵ لیتری باشد که در مدل های ۱۸۰۰ و ۲۰۰۰ سی سی، بهترین زمان تعویض روغن موتور زانتیا هر ۵ هزار کیلومتر تعریف شده است.

[ARPrice id=247]

بهترین زمان تعویض روغن گیربکس زانتیا

روغن گیربکس مناسب زانتیا برای فصل تابستان دارای گرانروی ۸۵W90 و برای فصل زمستان دارای گرانروی ۷۵W80 می باشد. بهترین زمان تعویض روغن گیربکس زانتیا بعد از طی کردن مسافتی در حدود ۳۰ هزار کیلومتر می باشد که بهتر است برای جلوگیری از عوارض کم شدن روغن گیربکس این مایع را سر موقع را تعویض کنید.

[ARPrice id=248]

بهترین زمان تعویض تسمه تایم زانتیا

تسمه تایم زانتیا یک تسمه از جنس پلاستیک است که وظیفه تنظیم زمان چرخش میل لنگ و میل سوپاپ را بر عهده دارد. با توجه به اهمیت تسمه تایم زانتیا، شما بایستی همیشه سلامت این قطعه را مورد بررسی قرار دهید و در بازه های زمانی مشخص تعویض را انجام دهید تا از عوارض پاره شدن تسمه تایم جلوگیری کنید. تسمه تایم زانتیا ۱۸۰۰ با ۲۰۰۰ سی سی متفاوت است ولی زمان تعویض آنها یکسان می باشد که به همین منظور بهترین زمان تعویض تسمه تایم زانتیا برابر با هر ۶۰ هزار کیلومتر است.

[ARPrice id=249]

بهترین زمان تعویض تسمه دینام زانتیا

تسمه دینام زانتیا یکی دیگر از تسمه های مهم این خودروست که قطعات مهم موتور را به حرکت در می آورد و انرژی را به تمامی اجزای حیاتی خودرو منتقل می کند. تسمه دینام به دلیل استفاده از تکنولوژی های پیشرفته معمولاً عمر بالایی را دارد که به طور میانگین بهترین زمان تعویض تسمه دینام زانتیا بین ۱۰۰ الی ۱۵۰ هزار کیلومتر خواهد بود. البته ما توصیه می کنیم با نزدیک شدن به این بازه های زمانی سلامت تسمه دینام زانتیا را به صورت بصری مورد بررسی قرار دهید تا از عوارض و خطرات پاره شدن تسمه دینام جلوگیری کنید.

[ARPrice id=250]

بهترین زمان تعویض شمع زانتیا

شمع زانتیا یکی دیگر از اقلام مصرفی این خودروست که باید هر ۳۰ هزار کیلومتر تعویض شود. معمولاً کم شتاب شدن ماشین،‌ مشکل در استارت خوردن، افزایش مصرف سوخت و… همگی نشان دهنده زمان تعویض شمع زانتیا هستند که باید این علائم را جدی بگیرید تا سلامت موتور زانتیا به خطر نیفتد. عوارض عدم تعویض شمع خودرو به گونه‌ای است که باعث تعمیرات پر هزینه خواهد شد، پس توصیه ما به شما این است که تعویض شمع زانتیا را به تاخیر نیندازید.

[ARPrice id=251]

بهترین زمان تعویض باتری زانتیا

باتری زانتیا مهم ترین بخش سیستم برق رسانی این خودروست که نیرو الکتریسیته را تامین، ذخیره و تقسیم می کند. از آنجایی که باتری زانتیا قطعه‌ای مصرفی می باشد، طول عمر متغیری را داراست و نحوه استفاده یا کیفیت باتری نقش تایین کننده‌ای در عمر آن خواهد داشت. به طور میانگین، بهترین زمان تعویض باتری زانتیا بعد از ۲ تا ۳ سال استفاده می باشد که البته شما می توانید هر از چند گاهی تست سلامت باتری ماشین را انجام دهید تا بدانید آیا نیاز به تعویض آن دارید یا خیر.

[ARPrice id=252]

بهترین زمان تعویض لنت زانتیا

لنت ترمز زانتیا یکی از مهم ترین اجزای سیستم ترمز این خودروست که اگر دچار فرسودگی شود، باعث آسیب به دیگر بخش های سیستم ترمز از جمله دیسک ها، روتورها و… می شود. با توجه به اینکه لنت زانتیا یک قطعه مصرفی است شما بایستی در بازه های زمانی مشخص لنت ترمز جلو و عقب را تعویض کنید. دقت داشته باشید استهلاک لنت ترمز جلو بیشتر از لنت ترمز عقب است و باید لنت های جلو را زودتر از عقب تعویض کنید. به همین منظور بهترین زمان تعویض لنت ترمز جلو زانتیا هر ۲۰ الی ۳۰ هزار کیلومتر و بهترین زمان تعویض لنت ترمز عقب زانتیا هر ۶۰ الی ۷۰ هزار کیلومتر می باشد. البته شما با دانستن یک سری از علائم می توانید زمان تعویض لنت ترمز زانتیا را تشخیص دهید که در این رابطه توصیه می کنیم مقاله بهترین زمان تعویض لنت ترمز را از مجله یدک یار مطالعه فرمایید.

[ARPrice id=253]

بهترین زمان تعویض لاستیک زانتیا

یکی دیگر از اقلام مصرفی و مهم، لاستیک زانتیا می باشد که نقش بسزایی روی هندلینگ و کیفیت سواری دارد. معمولاً زمان تعویض لاستیک زانتیا از روی عمق آج و تاریخ تولید لاستیک قابل تشخیص است. با این اوصاف بهترین زمان تعویض لاستیک جلو زانتیا بین کیلومترهای ۶۰ الی ۷۰ هزار کیلومتر و بهترین زمان تعویض لاستیک عقب زانتیا هر ۸۰ الی ۹۰ هزار کیلومتر می باشد. علاوه بر این دقت داشته باشید بیشتر از ۵ سال نباید از تاریخ تولید لاستیک بگذرد چراکه با گذر زمان مواد تشکیل دهنده لاستیک کارایی خود را از دست می دهند.

[ARPrice id=254]

 بهترین زمان تعویض فیلتر و صافی زانتیا

خودروی زانتیا دارای فیلترهای مختلفی می باشد که هر کدام از این فیلترها باید در بازه های زمانی مشخص تعویض شوند. بهترین زمان تعویض فیلتر و صافی زانتیا به صورت زیر می باشد:

بهترین زمان تعویض فیلتر هوا زانتیا:

فیلتر هوا زانتیا در ورودی موتور قرار می گیرد و با فیلتر کردن آلاینده ها، گرد و غبار و سایر کثیفی ها باعث ورود هوای تمیز به موتور می شود. با گذر زمان فیلتر هوا زانتیا به دلیل جذب این آلاینده ها دچار گرفتگی و فرسودگی می شود و بایستی سریعاً تعویض گردد. به همین منظور بهترین زمان تعویض فیلتر هوا زانتیا بعد از طی کردن مسافتی بین ۱۰ الی ۱۵ کیلومتر است.

[ARPrice id=255]

بهترین زمان تعویض فیلتر اتاق زانتیا:

فیلتر کابین یا همان فیلتر اتاق زانتیا به حذف آلاینده های مضر از هوایی که در داخل خودرو تنفس می کنید کمک می کند و به همین دلیل تعویض به موقع این فیلتر برای حفظ سلامت سرنشینان خودرو بسیار مهم است. بهترین زمان تعویض فیلتر اتاق زانتیا بین کیلومترهای ۱۲ الی ۱۵ هزار می باشد.

[ARPrice id=256]

بهترین تایم تعویض فیلتر روغن زانتیا:

فیلتر روغن زانتیا وظیفه پاک کردن کثیفی های موجود در روغن موتور را برعهده دارد تا روغن موتور بتواند به خوبی روانکاری و خنک سازی قطعات داخل موتور را انجام دهد. پس با توجه به اهمیت فیلتر روغن زانتیا توصیه می کنیم هر زمان روغن موتور تعویض را می کنید همراه با آن، فیلتر روغن زانتیا را نیز تعویض کنید.

[ARPrice id=257]

بهترین زمان تعویض صافی بنزین زانتیا:

در نهایت نوبت به صافی بنزین زانتیا می رسد که این قطعه آلاینده های موجود در سوخت را به خود جذب می کند تا عملکرد موتور ماشین را در بهترین شرایط نگه دارد. اگر صافی بنزین زانتیا دچار گرفتگی شود ممکن است به انژکتور سوخت و پمپ بنزین آسیب برساند. به همین دلیل توصیه می کنیم صافی بنزین زانتیا هر ۲۰ هزار کیلومتر تعویض کنید.

[ARPrice id=258]

بهترین زمان تعویض کمک فنر زانتیا

کمک فنر زانتیا بخشی مهم از سیستم تعلیق این خودروست که با جذب نوسانات و ضربات وارده به شاسی خودرو باعث جلوگیری از لرزش اتاق خودرو می شود. کمک فنر زانتیا با توجه به اینکه قطعه‌ای مصرفی است بعد از مدتی نیاز به تعوض دارد. به طور میانگین بهترین زمان تعویض کمک فنر زانتیا بعد از طی کردن مسافت ۸۰ الی ۱۰۰ هزار کیلومتر می باشد که البته نوع رانندگی و شرایط جاده یا خیابان هایی که در آن تردد می کنید می تواند در کاهش یا افزایش طول عمر کمک فنر زانتیا دخیل باشد. 

[ARPrice id=259]

بهترین زمان تعویض کاتالیزور زانتیا

کاتالیزور زانتیا نقش بسیار مهمی در کاهش آلایندگی این خودرو دارد که از یک طرف به خروجی اگزوز و از طرف دیگر به خروجی منیفولد موتور نصب می شود. با توجه به اینکه کاتالیزور زانتیا قطعه‌ای مصرفی است باید بعد از ۳ الی ۴ سال استفاده این قطعه را تعویض کنید.

[ARPrice id=260]

خرید لوازم یدکی زانتیا

خرید لوازم یدکی زانتیا

ما در این مقاله به بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی زانتیا پرداختیم تا شما بدانید چه قطعه‌ای را چه زمانی باید تعویض کنید. از آنجایی که زانتیا خودوریی با استهلاک بالاست به همین دلیل این اقلام مصرفی را حتماً سر موقع تعویض کنید تا مشکلی برای خودرو بوجود نیاد. بدین ترتیب زمانی که قصد خرید لوازم یدکی زانتیا را دارید می توانید به وبسایت یدک یار مراجعه کنید و یا با شماره تلفن ۰۲۱۹۱۳۰۵۰۶۰ تماس بگیرید و ثبت سفارش خود را انجام دهید. مجموعه یدک یار طیف وسیعی از اقلام مصرفی زانتیا در برندهای مختلف را گردآوری کرده تا شما مشتریان عزیز با دستی باز به انتخاب خود بپردازید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر سوالی در مورد بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی زانتیا دارید خوشحال می شویم سوالات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.