راهنما خرید گیربکس ۴۰۵

گیربکس ۴۰۵ یکی از مهم ترین قطعات مورد مصرف در این خودرو است که موجب انتقال نیرو از موتور به چرخ ها و در نتیجه حرکت اتومبیل می‌شود. این قطعه ۴۰۵ در مدل ها و برند های مختلفی با توجه به کیفیت قیمت گذاری و به فروش می‌رسند که در این مقاله به طور کامل به آن اشاره کرده ایم.

گیربکس ۴۰۵” که به آن جعبه دنده نیز گفته می‌شود، از جمله اصلی ترین و مهم ترین اجزاء موجود در این خودرو محسوب می‌شود. این قطعه به نوعی واسطه بین چرخ ها و موتور است تا نیرو لازم توسط موتور به چرخ ها وارد شده و خودرو به حرکت درآید.

گیربکس در دو نوع دنده ای و اتوماتیک در دسترس هستند، اما پژو ۴۰۵ از نوع دنده ای آن پشتیبانی می‌کند. در این بخش از مقاله یدک یار قصد داریم تا اطلاعات “راهنما خرید گیربکس ۴۰۵” را در اختیار شما قرار دهیم. با ما همراه باشید.

راهنما خرید دیسک و صفحه 405

گیربکس چکار می‌کند؟

گیربکس چکار می‌کند؟

گیربکس ۴۰۵ وظایف بسیاری را در این خودرو ایفا می‌کند که موارد زیر از جمله آن ها هستند:

  1.  اگر کمی در رابطه با خودرو ها و نحوه عملکرد آن ها اطلاع داشته باشید متوجه می‌شوید که گشتاور تولیدی از طریق موتور باید به اندازه ای به چرخ ها منتقل شود که متناسب با نیاز خودرو باشد! گیربکس ۴۰۵ وظیفه تنظیم و کنترل این قدرت را برعهده دارد.
    بنابراین گیربکس ۴۰۵ سبب می‌شود تا راننده بتواند خودرو را در شرایط مختلف با سرعت های گوناگونی هدایت کند. با توجه به نکاتی که تاکنون گفته شد، می‌توان اهمیت کارایی گیربکس را به راحتی متوجه شد، چرا که موتور ۴۰۵ تنها می‌تواند میزان محدودی از گشتاور و توان را تولید نماید، اما با وجود گیربکس می‌توان بدون بالا بردن گشتاور و دور موتور به سرعت قابل قبولی رسید!
  2. با وجود گیربکس در ۴۰۵ می‌توان جهت خودرو را به سمت جلو و یا عقب حرکت داده و آن را به راحتی کنترل کرد.
  3. در بسیاری از مسیر ها مانند جاده های خطرناک و یا سراشیبی های تند ممکن است کنترل سرعت اتومبیل از دست راننده خارج شود که در این صورت از طریق گیربکس (Gear Box) می‌توان خودرو را به طور کامل کنترل کرده و مانع از بروز سانحه و تصادف شد.
  4. گاهی اوقات نیاز است تا راننده موتور “پژو ۴۰۵” را روشن کند در حالی که هیچ حرکتی اتفاق نیفتد! با استفاده از گیربکس ۴۰۵ می‌توان این کار را انجام داد، چرا که گیربکس مانع از انتقال نیروی موتور به چرخ ها شده و خودرو حرکت نمی‌کند.

برند اصلی گیربکس ۴۰۵ چیست؟

در صورتی که به دنبال خرید “برند اصلی گیربکس ۴۰۵” هستید، بهتر است بدانید که برای تمامی مدل های پژو ۴۰۵ یک نوع گربکس با برند ایساکو وجود داشته و هیچ برند دیگری برای این خودرو در بازار ارائه نمی‌شود.

البته برخی از گیربکس ها نیز که به صورت دستی جمع آوری شدند وجود دارند که برای استفاده در پژو ۴۰۵ (Peugeot 405) چندان مناسب نبوده و به خریداران توصیه نمی‌شود. همچنین، شما می‌توانید با خرید گیربکس ۴۰۵ ، این قطعه را برای خودرو هایی همچون پرشیا و سمند نیز استفاده نمایید چرا که گیربکس ۴۰۵ با مدل های مذکور نیز سازگار است.

گیربکس ۴۰۵ را از کجا بخریم؟

در صورتی که قصد خرید گیربکس ۴۰۵ را داشته و نمی‌دانید این قطعه مهم را از کجا خریداری نمایید، می‌توانید پس از ورود به بخش تخصصی فروش قطعات پژو ۴۰۵ این قطعه را انتخاب و از برند های موجود و قیمت گیربکس ۴۰۵ اطلاع کسب کنید، قطعه مورد نظر خود را از این مجموعه سفارش دهید چرا که فروشگاه یدک یار با داشتن مشخصاتی همچون سلامت فیزیکی کالا، ضمانت اصالت، ارسال اسرع وقت، و مشاوره رایگان در زمینه قطعات مختلف خودرو موفق به جلب اعتماد هزاران نفر از مشتریان خود شده است. با شماره گیری ۹۱۳۰۵۰۶۰-۰۲۱ می‌توانید پاسخ سوالات خود را از کارشناسان ما دریافت کنید.

ارسال برای ساکنین تهران طی ۳ الی ۴ ساعت و برای ساکنین سایر استان ها طی ۳ الی ۴ روز صورت خواهد گرفت.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.