چرا ماشین بوی بنزین میدهد و چگونه بوی بنزین را از بین ببریم

برای خیلی از افراد این سوال بوجود می آید که چرا ماشین بوی بنزین می دهد که معمولاً علت این مسئله به آسیب دیدن درپوش سوخت، خرابی رگولاتور فشار سوخت، شل شدن شمع ها، نشتی در سیستم سوخت، نشتی اگزوز و … مربوط می شود که به همین منظور ما در این مقاله به بررسی علت و راه حل بوی بنزین داخل ماشین و بیرون ماشین پرداخته‌ایم تا بتوانید با تشخیصی دقیق تر این مشکل را برطرف کنید.

اگر داخل اتاق ماشین شما بوی بنزین می دهد، می تواند نشانه این باشد که مشکلات مهمی وجود دارد و باید در اسرع وقت به آنها رسیدگی کنید. در این مقاله ما به بررسی اینکه “چرا ماشین بوی بنزین میدهد” (Why Does The Car Smell Of Gasoline) و چگونه بوی بنزین را از بین ببریم پرداخته‌ایم تا علاوه بر آشنایی با علت های اصلی این موضوع، بتوانید بوی بنزین را از کابین خودرو حذف کنید.

چرا ماشین بوی بنزین میده

چرا-ماشین-بوی-بنزین-میدهد

در مورد اینکه چرا ماشین بوی بنزین میده باید گفت که معمولاً این مسئله به خاطر نشتی در سیستم سوخت، نشتی سیستم اگزوز، آسیب دیدن درپوش سوخت، خرابی رگولاتور فشار سوخت، شل شدن شمع و برخی موارد دیگر رخ می دهد. در ادامه می خواهیم به بررسی دقیق تر اینکه چرا ماشین بوی بنزین میده و علت بوی بنزین داخل ماشین بعد از بنزین زدن بپردازیم تا اطلاعات کافی را در این مورد پیدا کنید.

بوی بنزین داخل ماشین بعد از بنزین زدن

بوی بنزین داخل ماشین” ممکن است بعد از بنزین زدن و یا در هر حالتی به مشام برسد که در اینجا علت های اصلی بوی بنزین داخل ماشین آورده شده است:

آسیب دیدن درپوش سوخت

این احتمال وجود دارد که بوی بنزین در کابین خودروی شما به دلیل معیوب بودن درپوش بنزین باشد. اگر درپوش بنزین خودروی شما به درستی آب بندی نمی شود و یا شل، آسیب دیده یا مفقود شده است، ممکن است دود بنزین از طریق پرکننده سوخت خارج شود و اتاق ماشین بوی بنزین بدهد.

تعویض درپوش بنزین آسیب دیده ارزان و آسان است. برای جلوگیری از پاشش و تبخیر بخار بنزین در صورت گم شدن یا آسیب دیدن درپوش بنزین، می توانید از پارچه ای برای بستن باک بنزین استفاده کنید. این می تواند یک اقدام موقت باشد تا زمانی که درپوش جدید را تهیه و نصب کنید.

خرابی رگولاتور فشار سوخت

خرابی رگولاتور فشار سوخت نیز ممکن است بوی بنزین را در اتاق خودروی شما ایجاد کند. اگر رگولاتور به درستی کار نکند، ممکن است مخلوط سوخت خودرو خاموش باشد و باعث ایجاد سوخت فراوان در سیستم شود. این امر باعث می شود که خودرو با سوخت غنی کار کند که می تواند بوی شدید بنزین را در کابین خودرو ایجاد کند.

برای تشخیص خرابی رگولاتور و تعمیر آن نیاز به یک مکانیک حرفه‌ای خواهید داشت.

شل شدن شمع ها

یک شمع جرقه ای را ارسال می کند که مخلوط سوخت و هوا را مشتعل می کند تا وسیله نقلیه شما روشن شود. اگر شمع های ماشین شما به خوبی نصب نشده باشند، بخارات محفظه احتراق به محفظه موتور و در کنار سیستم تهویه ماشین نشت می کند که باعث می شود کابین خودرو بوی بنزین بدهد.

در این صورت ممکن است نیاز به تنظیم شمع داشته باشید و اگر روی شمع‌های شما روغن وجود دارد، قبل از تعویض مطمئن شوید که مکانیک شما نشت روغن را برطرف کرده است. برای آشنایی بیشتر با این موضوع توصیه می کنیم مقاله علت کثیف شدن شمع خودرو را از مجله یدک یار مطالعه فرمایید.

واشر درپوش روغن یا اورینگ خراب است

اطراف درپوش روغن خود را بررسی کنید و اگر لکه های روغن و کثیفی روی درپوش مشاهده کردید، ممکن است اورینگ قدیمی یا نشتی داشته باشد. در اینجا، بنزینی که استشمام می کنید، بخار ناشی از سیستم گرمایش و تهویه مطبوع (HVAC) است که وارد کابین خودرو می شود. همچنین اگر اورینگ آسیب دیده یا ترک خورده باشد، ممکن است بوی بنزین را در داخل اتاق ماشین حس کنید.

درپوش روغن ماشین خود را بررسی کنید و برای از بین بردن هرگونه آلودگی، درپوش روغن را قبل از بستن آن تمیز کنید. با این حال در صورت شکستگی، باید یک درپوش روغن جدید تهیه کنید. تعویض درپوش روغن ممکن است آسان باشد، اما بهتر است که متخصصان حرفه ای تمام تعمیرات لازم را انجام دهند.

قدیمی بودن ماشین

فناوری به کار رفته در خودروهای کاربراتوری می‌تواند باعث شود وقتی ماشین خود را روشن و خاموش می‌کنید و یا بنزین می زنید، بوی بنزین در آنها ایجاد شود. علاوه بر این، وسایل نقلیه قدیمی ممکن است دارای یک سیستم تولید گازهای گلخانه ای قدرتمند داخلی همانند خودروهای امروزی نباشند که این باعث می شود بخار بنزین به راحتی وارد اتاق ماشین شما شود.

از بین بردن بوی بنزین در ماشین

استنشاق بنزین حتی می تواند کشنده باشد که برای “از بین بردن بوی بنزین در ماشین” ابتدا باید بخاری یا کولر را خاموش کنید و سپس علت هایی که در بالا اشاره کردیم را بررسی کنید. در اینجا چند راه مطمئن برای از بین بردن بوی بنزین در ماشین وجود دارد:

  • پس از بنزین زدن درپوش بنزین ماشین خود را محکم کنید.
  • در صورت وجود هرگونه علائم آسیب در درپوش بنزین فوراً آن را تعویض کنید.
  • هنگام تنظیم یا نصب شمع های جدید، دقت کنید که شمع ها به درستی نصب شده باشند.
  • هنگامی که روغن موتور ماشین را تعویض می کنید، واشر درپوش روغن یا اورینگ را هم بررسی کنید.

علت بوی بنزین در بیرون ماشین

علت-بوی-بنزین-در-بیرون-ماشین

علت بوی بنزین در بیرون ماشین معمولاً به دلایل زیر اتفاق می افتد:

نشتی سیستم سوخت

اگر به نظر می رسد بوی بنزین از بیرون ماشین و از محفظه موتور می آید، این می تواند نشانه ای از نشتی در سیستم سوخت باشد. بسیار مهم است که فوراً این موضوع را بررسی کنید، زیرا نشتی در سیستم سوخت می تواند باعث آتش سوزی ماشین نیز شود.

نشتی سیستم اگزوز

اگر به نظر می رسد بوی بنزین از اگزوز خودرو می آید، این می تواند نشانه نشت اگزوز باشد. یکی از عملکردهای اصلی سیستم اگزوز خودرو این است که اطمینان حاصل شود که رانندگان دود اگزوز را تنفس نمی کنند. اگر بوی بنزین را در بیرون خودرو و در نزدیکی موتور استشمام کردید، سیستم اگزوز خودرو باید بررسی شود.

به طور کلی اگر بوی سوخت در بیرون ماشین می آید، با دنبال کردن بو، منبع را ردیابی کنید. همانطور که اشاره کردیم نشتی سوخت می تواند منجر به یک موقعیت خطرناک شود. برای بررسی نشتی خطوط سوخت، انژکتورهای سوخت و فیلتر بنزین به یک متخصص نیاز دارید.

هشدار: دود بنزین حاوی متان است و در هنگام سوختن مونوکسید کربن ایجاد می کند. بوی خفیف بنزین ممکن است فقط باعث سردرد شود، اما قرار گرفتن مداوم در معرض آن می تواند منجر به مشکلات جدی سلامتی شود.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر سوالی در مورد اینکه چرا ماشین بوی بنزین میدهد و چگونه بوی بنزین را از بین ببریم دارید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا متخصصات فنی یدک یار در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.