بررسی علت نرم شدن بیش از حد فرمان هیدرولیک ماشین

علت نرم شدن بیش از حد فرمان هیدرولیک ماشین به خرابی سیبک فرمان، طبق ها و بازوهای پیتمن مربوط می شود که در این مقاله به بررسی این مشکل پرداخته‌ایم تا بتوانید نرم شدن بیش از حد فرمان هیدرولیک را برطرف کنید.

فرمان یک بخش بسیار مهم برای کنترل خودروست که راننده با استفاده از آن می تواند جهت حرکت خود را تغییر دهد. مشکلی مانند نرمی بیش از حد فرمان هیدرولیک خطرناک است زیرا هنگام رانندگی در بزرگراه یا جاده می تواند باعث تصادف شود و همچنین این مسئله نشان دهنده وجود مشکلاتی در سیستم فرمان و تعلیق خودروست که می تواند باعث آسیب به قطعات سیستم فرمان و تعلیق آسیب شود. به طور کلی فرمان ماشین نباید آنقدر سفت باشد که چرخاندن آن به نیروی زیادی نیاز داشته باشد و نه آنقدر نرم باشد که عملکرد مناسب فرمان را تحت تاثیر قرار دهد. ما در اینجا می خواهیم به بررسی “علت نرم شدن بیش از حد فرمان هیدرولیک ماشین” (Why Does Car Steering Wheel Feel Soft) بپردازیم تا بدانید چرا این مشکل بوجود می آید.

نرم شدن بیش از حد فرمان هیدرولیک

علت-نرمی-بیش-از-حد-فرمان-هیدرولیک-ماشین

اصلی ترین علت نرم شدن بیش از حد فرمان هیدرولیک ماشین، خرابی سیبک فرمان است. سیبک یکی از مهم ترین قطعات سیستم فرمان ماشین می باشد که چرخ ها را به سیستم تعلیق متصل می کند و همچنین باعث چرخش آن ها نیز می شود. سیبک فرمان از یک طرف به طبق ها و از سوی دیگر به اجزای چرخ متصل می شود که راننده وقتی فرمان را می چرخاند، این قطعه نیز چرخ ها را به همان سمت می چرخاند. پس از طی کردن مسافت های طولانی سیبک فرمان ممکن است دچار ساییدگی و خرابی شود که همین موضوع منجر به نرم شدن بیش از حد فرمان هیدرولیک خواهد شد. علائم خرابی سیبک شامل لرزش فرمان در هنگام چرخش و حرکت، کاهش فرمان پذیری ماشین، خلاصی فرمان ماشین، کشیده شدن فرمان به یک سمت و… می باشد که در صورت مشاهده این علائم بایستی سیستم فرمان ماشین و مخصوصاً سیبک فرمان را توسط افراد متخصص مورد بررسی قرار دهید تا تعمیرات لازم انجام شود و مشکل نرمی بیش از حد فرمان هیدرولیک برطرف شود.

همچنین لازم به ذکر است که خرابی طبق ها و بازوهای پیتمن که از اجزای سیستم فرمان می باشند، باعث نرمی بیش از حد فرمان هیدرولیک خواهند شد. به طور کلی، نرمی بیش از حد فرمان هیدرولیک می تواند آسیب هایی را برای اجزای سیستم تعلیق، فرمان و جلوبندی خودرو ایجاد کند که بی توجهی به این مشکل، تعمیرات پر هزینه‌ای را به همراه خواهد داشت.

نرم-شدن-بیش-از-حد-فرمان-هیدرولیک

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر سوالی در مورد علت نرم شدن بیش از حد فرمان هیدرولیک ماشین دارید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا متخصصان فنی یدک یار پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 نظرات
  1. مجید می گوید

    سلام.
    سیبک فرمان ماشینم. از قسمت پیچ سیبک به دلایل. نامعلوم به بار. باز شده.بود که. متوجه نرم شدن بیش از حد فرمان شدم. سیبک ولی خراب نشده بود کاملا هم سفت. بود و سیبک را با دست خیلی سخت . میشد حرکت داد
    سیبک را. مجد بستم. ولی. فرمان همچنان. نرم هست

    سوالم این هست آیا ممکن هست شل شدن بیش از حد از پمپ هیدرولیک باشد. مثل فشار شکن

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      بله هر خرابی در سیستم هیدرولیک، جعبه فرمان و جلوبندی مستقیما خود را بصورت سفتی یا شلی فرمان نشان میدهد، معمولا خرابی های سیستم فرمان باعث سفتی فرمان شده و خرابی های جلوبندی منجربه شل شدن یا لق زدن فرمان میشود.

  2. حبیب‌الاه‌جولانی می گوید

    سلام وقت بخیر فرمان پراید صبا درجا برای خودش چرخهارا اینور اون ور می‌برد واگه دست به قلبیرک بزنی خیلی خیلی نرم وروان است پمپ هیدرولیک داغ میشه جعبه فرمان را تعمیرکار باز کرد تعمیر کرد مشکل همچنان باقی است لطفا راهنمائی کنید

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز متاسفانه توضیحات مشکل شما را به خوبی برای ما توصیف نکرده تا شما را راهنمایی کنیم، لطفا دقیق تر توضیح دهید.

  3. محسن می گوید

    سلام.وقتتون بخیر
    من واسه بازدید لنت جلو ماشینو بردم تعمیرگاه که تعمیرکار با دیدن سیبک گفت سیبک فرمانو باید عوض کنی در حالیکه فرمان ماشینم و جلوبندی هیچ گونه لرزشو کششی نداشت و عوضش کرد در صورتیکه از وقتی این کارو کرده فرمان ماشینم تو سرعت بالا حالت شلی و خلاصی پیدا کرده
    احتمال داره سیبکارو خوب نبسته باشه یا میزان فرمانش درست نبوده باشه

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      بله، هم این احتمال وجود دارد هم اینکه میل موجگیر ها خراب باشند، پیشنهاد میکنیم جلوبندی خودرو را به یک متخصص نشان دهید تا بررسی کند