راهنما خرید دیسک و صفحه پراید

دیسک و صفحه پراید یکی از قطعات مهم این خودرو بوده و وظیفه آن انتقال قدرت موتور از موتور به چرخ ها است. دیسک و صفحه پراید دارای برند های مختلف و سطح کیفیت های متنوعی است که توسط کمپانی های ایرانی و خارجی طراحی و تولید شده و در این مقاله سعی شده تا کیفیت هر یک از آنها را مورد بررسی قرار دهیم.

دیسک و صفحه پراید وسیله ای است که وظیفه دارد از طریق تعویض دنده، قدرت موتور را از موتور به چرخ ها منتقل نماید. در واقع دیسک و صفحه پراید در حین انتقال نیرو از موتور به سمت چرخ های خودرو اولین قطعه ای است که درگیر می شود!

بنابراین، از آنجایی که در هنگام نیرو این قطعه از جمله اولین قطعاتی است که درگیر می‌شود، فشار بیشتری نیز بر روی آن وارد می‌شود. تا اینجا می‌توان نتیجه گرفت که دیسک و صفحه پراید از جمله قطعات مصرفی این ماشین محسوب شده و بدون وجود آن، خودروی پراید نمی‌تواند عملکرد مناسبی داشته باشد.

علاوه بر این ها، دیسک و صفحه پراید در هنگام شتاب گیری و سرعت خودرو نقشی مهم و اساسی را ایفا می‌کند. در این بخش از مقاله یدک یار قصد داریم تا راهنمای خرید دیسک و صفحه برای خودرو پراید را با چندین برند متنوع در اختیار شما قرار دهیم.

برند اصلی دیسک و صفحه پراید چیست؟

اگر در حین خرید دیسک و صفحه پراید به دنبال برند اصل آن باشید، باید بدانید که برند اصل این قطعه سایپا یدک می‌باشد. اما اگر اصل بودن یا نبودن برند آن برای شما از اهمیت خاصی برخوردار نباشد می‌توانید از سایر برند های موجود از دیسک و صفحه این خودرو استفاده نمایید. دانستن برند های مختلف بازار به شما در داشتن “راهنما خرید دیسک و صفحه پراید” کمک می‌کند.

برند های زیادی وجود دارند که دیسک و صفحه پراید تولید کرده اما به نظر شما “برند دیسک و صفحه اصلی پراید چیست؟” و به بازار عرضه می‌کنند. اکنون قصد داریم برند های موجود از دیسک و صفحه پراید را به ترتیب قیمت و کیفیت بررسی نماییم:

تفاوت دیسک و صفحه والئو سبز و آبی
5 راه تشخیص دیسک و صفحه والئو اصلی

دیسک و صفحه والئو پراید

دیسک و صفحه والئو از جمله دیسک و صفحه های بسیار با کیفیت و مرغوب برای خودرو پراید بوده که به رنگ سبز و ساخت کشور فرانسوی می‌باشد. دیسک و صفحه والئو پراید به رنگ های سبز و آبی در بازار وجود دارد که والئوی اصل این قطعه مدل کره ای و به رنگ آبی می‌باشد.
والئو های آبی رنگ موجود اصل نبوده و در هنگام خرید دیسک و صفحه والئو پراید باید توجه داشته باشید که رنگ سبز آن را در بسته بندی های آبی و با لقب دیسک و صفحه والئوی اصل به شما نفروشند!

از جمله نقاط قوی و مثبت دیسک و صفحه والئو پراید این است که در تولید این برند به هیچ عنوان از محصولاتی همچون مواد شیمیایی آروماتیک، فلزات سرطان زا و … که سبب ایجاد بوی نامطبوع می‌شوند استفاده نشده است. همچنین، این دیسک و صفحه کورس کوتاه بوده و همین ویژگی سبب شده است تا نظر افراد بسیاری را به ویژه جوانان جلب خود کند.

دیسک و صفحه والئوی پراید دارای ویژگی هایی است که این ویژگی ها این برند را به قطعه ای خاص تبدیل کرده اند و در داشتن “راهنما خرید دیسک و صفحه والئو پراید” کمک شایانی به شما می‌کند، موارد زیر از جمله مشخصات قابل توجه این برند می‌باشد:

  • دیسک و صفحه والئوی پراید از مقاومت حرارتی بالایی برخوردار است.
  • فنر های خورشیدی برند والئو در مقایسه با سایر برند های موجود دارای پدال نرم تری می‌باشد.
  • لنتی که در این دیسک و صفحه استفاده شده از کیفیت مرغوبی برخوردار است و ضریب اصطکاک بالایی دارد.
  • وجود این قطعه هیچ ضرری نداشته و به هیچ یک از قطعات پراید همچون فلایویل و … آسیبی وارد نمی‌کند.
تشخیص دیسک و صفحه لوک اصل
دیسک و صفحه والئو پراید

دیسک و صفحه دایکن پراید

دیسک و صفحه دایکن یکی دیگر از انواع برند های موجود در بازار و مناسب خودرو پراید بوده و پس از دیسک و صفحه والئو، می‌توان برند دایکن را به عنوان قطعه ای با کیفیت معرفی کرد. دیسک و صفحه دایکن توسط یک شرکت بزرگ ژاپنی به نام exedy طراحی و تولید شده است. از این رو انتظار می‌رود کیفیت آن همچون کیفیت سایر محصولات ژاپنی باشد.

شرکت دایکن کمپانی با سابقه و مجربی بوده و با تولید دیسک و صفحه برای خودرو های مسابقه ای نیز رزومه حرفه ای خود را به خوبی نشان داده است! بنابراین، دیسک و صفحه دایکن محصولی مورد اعتماد بوده و از کیفیت مناسبی برخوردار می‌باشد.

این دیسک و صفحه نیز در مقایسه با سایر برند های موجود دارای نقاط عطفی است که از جمله می‌توان به فنر های آن اشاره کرد! چرا که فنر های موجود در صفحه کلاچ این برند از طریق عملیات های گوناگون حرارتی تولید شده و کیفیت و عملکرد آن به اندازه ای خوب است که در شرایط سخت کاری به هیچ وجه قابلیت پیشین خود را از دست نداده و مقاوم می‌ماند.

از جمله سایر نقاط مثبت دیسک و صفحه دایکن پراید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برند دایکن از دیسک و صفحه پراید طول عمری مناسبی داشته و با خیال راحت می‌توان سال های سال از این قطعه استفاده کرد.
  • فنر های موجود در صفحه کلاچ این برند از مقاومت حرارتی بالایی برخوردار بوده و در مواقع سخت دچار لرزش نمی‌شوند.
  • این دیسک و صفحه در شتاب گیری های شدید عملکرد مناسبی از خود نشان می‌دهد.

دیسک و صفحه سکو پراید

دیسک و صفحه سکو پراید محصول کشور کره بوده و طراحی و تولید آن به گونه ای است که کاملا با فیزیک گیربکس و موتور پراید تناسب داشته و عدم همخوانی و تناسب در این برند مشاهده نمی‌شود.

برند سکو را می‌توان بهترین برند برای استفاده در خودرو پراید در نظر گرفت چرا که این برند کاملا متناسب برای این مدل اتومبیل طراحی شده و شما می‌توانید با خیال راحت این برند دیسک و صفحه را خریداری نمایید چرا که کمترین آسیبی به خودرو وارد نمی‌کند.

در هنگام خرید دیسک و صفحه پراید از برند سکو متوجه می‌شوید که دیسک، صفحه و همینطور بلبرینگ کلاچ آن را به صورت جداگانه بسته بندی می‌کنند تا حمل و نقل آن راحت تر باشد.

دیسک و صفحه عظام پراید

شرکت عظام از جمله برند های دیگری است که از طریق راه های گوناگونی اقدام به تولید داخلی دیسک و صفحه پراید نموده و آن را به بازار عرضه می‌کند. این برند در طراحی و تولید دیسک و صفحه پراید از دانش به کار گرفته شده برند والئو استفاده نموده و همچنین از شرکت پایا کلاچ نیز کمک گرفته است. چگونه به “راهنما خرید دیسک و صفحه عظام پراید” دسترسی داشته باشیم؟

نمی‌توان گفت که دیسک و صفحه عظام کیفیت بسیار بالایی را شامل می‌شود اما کیفیت آن متوسط رو به بالا بوده و قابل قبول است. نکته مورد توجه در این باره این است که دیسک و صفحه پراید با برند عظام دارای دو مدل معمولی و ارتقا یافته می‌باشد.

دیسک و صفحه عظام پراید

اگر بخواهیم برند عظام را با سایر برند هایی که دیسک و صفحه پراید تولید کرده اند همچون والئو مقایسه کنیم باید اشاره کنیم که پدال کلاچ برند عظام سفت تر می‌باشد. با این وجود، قیمت مناسب دیسک و صفحه پراید عظام سبب شده است تا برخی افراد این برند را انتخاب کرده و از آن در خودروی خود استفاده کنند.

دیسک و صفحه پلاستکس پراید

دیسک و صفحه پلاستکس پراید از جمله قطعات ایرانی بوده و کمپانی طراحی و تولید آن در ایران مشغول به فعالیت است. برند پلاستکس از کیفیت خوب و قابل قبولی برخوردار بوده و قیمت آن نیز مناسب با کیفیت آن می‌باشد.

دیسک و صفحه شایان صنعت

برند شایان صنعت از جمله دیگر شرکت های تولید کننده دیسک و صفحه می‌باشد. در صورتی که بخواهید دیسک و صفحه ای از برند شایان صنعت تهیه کنید، باید بدانید که قطعه آن به هیچ وجه برای استفاده طولانی مدت مناسب نبوده و در مقایسه با سایر برند های موجود از کمترین کیفیت برخوردار می‌باشد. قیمت این برند نیز همچون کیفیت آن بسیار پایین است!

راهنما خرید دیسک و صفحه پراید

همانطور که مشاهده کردید، کمپانی ها و برند های مختلفی وجود دارند که اقدام به طراحی و تولید دیسک و صفحه پراید نموده و هر کدام از آن ها ویژگی های خاص خودشان را دارند. اگر به دنبال بهترین کیفیت از بین این برند ها بوده و قیمت آن برای شما اهمیت زیادی ندارد، می‌توانید برند های والئو و یا دایکن را انتخاب کنید چرا که در کنار کیفیتی عالی، از قیمت نسبتا بالایی نیز برخوردار هستند.

در صورتی که صاحب یک پراید ۱۵۱ باشید، پیش از خرید حتما باید مدل خودرو و دیسک و صفحه را بررسی کنید چرا که در مدل های جدید تر از گیربکس تیبا بر روی این خودرو استفاده شده و می‌توانید دیسک و صفحه تیبا را نیز خریداری نمایید.

خرید دیسک و صفحه پراید

برای خرید دیسک و صفحه پراید از مجموعه یدک یار می‌توانید با این مجموعه تماس گرفته و یا از طریق وب سایت فروشگاهی آن، دیسک و صفحه مورد نظر خود را به صورت آنلاین سفارش دهید.

یدک یار به عنوان اولین و جامع ترین فروشگاه اینترنتی لوازم خودرو امکان خرید دیسک و صفحه پراید مورد نظر خود را به صورت آنلاین برای مشتریان فراهم کرده و آن را درب محل خود تحویل می‌دهد.

مجموعه یدک یار دارای ضمانت در اصالت کالا بوده و در کنار گارانتی، و مشاوره رایگان، قطعه خریداری شده را در اسرع وقت ارسال می‌کند. اگر ساکن تهران باشید، قطعه شما طی ۳ الی ۴ ساعت و اگر ساکن سایر استان ها باشید، طی ۳ الی ۴ روز ارسال خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.