تشخیص دیسک و صفحه لوک اصلی

دیسک و صفحه لوک از معروف ترین برند قطعات بوده و از کیفیت بالایی برخوردار می‌باشد به اندازه ای که می‌توان آن را در رده دیسک و صفحه والئو اصل فرانسه در نظر گرفت. دیسک و صفحه لوک ساخت کشور آلمان بوده و روش های مختلفی برای تشخیص نمونه های اصل آن وجود دارد. در این مقاله سعی کرده این به تشریح این روش ها بپردازیم تا خریداران با آگاهی کامل قطعه خود را فراهم نمایند.

دیسک و صفحه لوک” از جمله دیسک و صفحه های معروف بوده و می‌توان گفت که این برند از لحاظ کیفی در رده بهترین ها قرار داشته و از محبوبیت بالایی برخوردار است. کشور سازنده دیسک و صفحه “لوک آلمان” است، این دیسک و صفحه هیچگونه لقب و یا اسم دیگری نداشته و با همین نام (دیسک و صفحه لوک) در بازار ها شناخته می‌شود.

همانطور که گفته شد، “دیسک و صفحه لوک اصلی” از کیفیت بالایی برخوردار بوده و همین موضوع نیز سبب شده است تا هم سطح و هم رده والئو اصلی فرانسه در نظر گرفته شود، البته گفتنی است که قیمت دیسک و صفحه لوک (Luk Clutch Kit) با قیمت والئو اصل فرانسه نیز تفاوت چندانی با یکدیگر نداشته و در یک رده قرار می‌گیرند.

تشخیص دیسک و صفحه والئو اصلی

در این بخش از مقاله یدک یار قصد داریم تا توضیحات کاملی درباره نحوه تشخیص اصالت دیسک و صفحه لوک را در اختیار شما قرار دهیم. با ما همراه باشید.

تشخیص اصالت دیسک و صفحه لوک

امروزه دیسک و صفحه با کیفیت های تقلبی زیادی در بازار وجود دارند که با عنوان و لقب دیسک و صفحه لوک اصل به فروش رسانده می‌شوند! متاسفانه اغلب افراد اطلاعات زیادی در این باره نداشته و دیسک و صفحه های تقلبی را خریداری می‌کنند!

بنابراین ممکن است شما هم با چنین مشکلی مواجه شوید، در نتیجه برای جلوگیری از بروز چنین اتفاقاتی بهتر است اطلاعات خود را در رابطه با دیسک و صفحه لوک کامل کرده و مشخصه های دیسک و صفحه لوک اصل را بدانید.

برخی از مهم ترین روش های “تشخیص دیسک و صفحه لوک اصل” عبارتند از:

رنگ بسته بندی دیسک و صفحه لوک اصل

رنگ بسته بندی دیسک و صفحه لوک اصلی

رنگ بسته بندی اولین نکته ای است که شما را در تشخیص اصالت دیسک و صفحه لوک یاری می‌کند، چرا که بسته بندی دیسک و صفحه لوک اصل یا زرد رنگ بوده و یا سفید رنگ می‌باشد. بنابراین اگر فروشنده ای قصد فروش دیسک و صفحه ای با یک رنگ بسته بندی دیگر و با نام برند لوک به شما را داشت، توجه لازم را داشته باشید.

همچنین، محل قرار گیری دیسک و صفحه لوک اصل با دیسک و صفحه های تقلبی فرق دارد، به گونه ای که یک مقوا در داخل بسته بندی کیت کلاچ لوک اصل وجود دارد که دیسک و صفحه لوک را داخل آن قرار داده و همچون هولدر از این قطعه نگهداری می‌کنند تا در اثر تکان خوردن، لغزش و… دچار آسیب نشوند.

فروش دیسک و صفحه لوک به صورت کیت

نکته دیگر مورد توجه این است که دیسک و صفحه لوک اصل به صورت کیت کامل و در یک بسته بندی مرغوب و با کیفیت به فروش می‌رسد. کیت به بسته بندی هایی اطلاق می‌شود که دیسک و صفحه لوک اصل به همراه بلبرینگ وجود داشته و نیازی نیست تا فروشنده این قطعه را به صورت جداگانه داخل آن قرار دهد.

لیبل دیسک و صفحه لوک اصل

تشخیص دیسک و صفحه دایکن اصلی

علاوه بر موارد گفته شده در کنار بسته بندی زرد و یا سفید رنگ دیسک و صفحه لوک اصل، لیبلی به رنگ سفید وجود دارد که به طور کامل و دقیقی اطلاعات و مشخصات قطعه را به همراه بارکد آن نشان می‌دهد.
با وجود این لیبل، خریدار از نوع قطعه و سازگاری با مدل خودرو را به طور کامل متوجه خواهد شد.

رنگ و جنس دیسک و صفحه لوک

جنس و کیفیت رنگ دیسک و صفحه لوک اصل

یکی دیگر از روش های تشخیص توجه به نوع رنگ و کیفیت لعاب بخش میانی صفحه کلاچ لوک است، چرا که کیفیت این بخش نیز نشان دهنده اصل یا تقلبی بودن آن می‌باشد. این قطعه از جنس آهن بوده و فنر ها در آن قرار دارند. رنگ این بخش خاکستری بوده و به صورت صیقلی و مات می‌باشد.

نوع و محل حکاکی لوگوی لوک

لوگوی لوک به صورت فرو رفته و یا به صورت برجستگی بر روی دیسک کلاچ وجود دارد که البته فرو رفتگی یا برجستگی آن با توجه به نوع خودرو تفاوت دارد.

لوگوی لوک در بخش گفته شده به صورت چند مرتبه حکاکی شده که بر روی آن کد محصول را نیز می‌توان به صورت چاپ شده مشاهده کرد.
همانطور که گفته شد، این لوگو و کد به صورت چند مرتبه حکاکی شده و از کیفیت بالایی برخوردار است، بنابراین، کیفیت حک و چاپ نیز در تشخیص اصالت دیسک و صفحه لوک می‌تواند کمک کننده باشد.

لوگوی کمپانی لوک داخل یک شکل بیضی به طور برجسته و یا فرو رفته (باتوجه به مدل خودرو متفاوت است) بر روی صفحه کلاچ و روی بخش میانی آن که جنس آهنین دارد حکاکی شده است.

علاوه بر این، اطلاعات این محصول نیز در بخش ذکر شده قرار گرفته و چاپ شده اند. کیفیت چاپ این لوگو در تشخیص اصالت دیسک و صفحه لوک از جمله معیار های قابل توجه می‌باشند.

 تعیین اصالت توسط فرد متخصص

مراجعه نزد تعمیرکار یا فرد متخصص

با اینکه تمامی گزینه های گفته شده راه کار هایی کامل و درست برای تشخیص اصلی بودن و یا تقلبی بودن دیسک و صفحه لوک هستند، اما با داشتن این اطلاعات باز هم نمی‌توان به طور قطعی در رابطه با اصل بودن و یا نبودن دیسک و صفحه لوک نظر داد!

برای اطمینان از اصالت این قطعه مهم نیاز است تا فردی متخصص همچون تعمیرکار مورد اعتماد خود آن را بررسی کرده و نظر قطعی را درباره کیفیت قطعه بدهد.

خرید دیسک و صفحه لوک

همانطور که می‌دانید، دیسک و صفحه یکی از مهم ترین قطعات مورد استفاده تمامی خودرو ها بوده و بدون آن خودرو نمی‌تواند عملکرد درستی داشته باشد! بنابراین، در خرید آن نهایت دقت را بکار ببرید.

حال اگر دیسک و صفحه مورد نظر شما از کمپانی لوک باشد شرایط خرید شما بسیار سخت تر می‌شود؛ از آنجایی که دیسک و صفحه لوک از جمله برند های معروف است، باید آن را از جای معتبری خریداری نموده تا جنس اصل به شما تحویل دهد.

امروزه جهت رعایت پروتکل های بهداشتی اغلب افراد تا جایی که می‌توانند سعی در ماندن در خانه را دارند و کالا و خدمات مورد نیاز خود را از طریق فروشگاه های اینترنتی به صورت آنلاین خریداری می‌کنند.

فروشگاه اینترنتی یدک یار نیز از جمله بزرگ ترین و جامع ترین مراکز خرید قطعات و لوازم خودرو به صورت آنلاین و غیرحضوری است. این مجموعه با داشتن بیش از ۶ سال سابقه فروش آنلاین گام بزرگی در جلب رضایت مشتری بدون ایجاد دغدغه کیفیت برای او برداشته است.

این مجموعه با ارائه خدماتی همچون ضمانت در اصالت قطعه، تضمین سلامت فیزیکی کالا، مشاوره رایگان، تعهد، ارسال کالا در اسرع وقت و … می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

یدک یار با دارا بودن درگاه های ایمن، امکان پرداخت قطعه خریداری شده را به دو صورت آنلاین و درب محل فراهم کرده است. ارسال تهران طی ۳ الی ۴ ساعت و برای سایر استان ها طی ۳ الی ۴ روز صورت خواهد گرفت. برای دریافت مشاوره با شماره ۹۱۳۰۵۰۶۰-۰۲۱ تماس حاصل نموده و برای خرید دیسک و صفحه لوک اصل اقدام کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 نظرات
  1. حسین می گوید

    سلام وقتتون بخیر
    برای روآ سال هم دیسک و صفحه لوک موجود دارین

    1. یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      باید با قسمت فروش تماس بگیرید تا شما را بصورت دقیق راهنمایی کنند.