آموزش روشن کردن ماشین با هل دادن

در شرایطی که باتری ماشین تمام می شود می توانیم از روش باتری به باتری یا هل دادن برای به حرکت درآوردن خودرو استفاده کنیم. روشن کردن ماشین با هل دادن دارای یکسری مراحل می باشد که در این مقاله ما به آموزش روشن کردن ماشین با هل دادن پرداخته‌ایم تا اطلاعات لازم را پیدا کنید.

اگر باتری ماشین خالی شده است و نیاز دارید که خودرو را دوباره به حرکت درآورید، “روشن کردن ماشین با هل دادن” یک گزینه خواهد بود. در این روش با هل دادن ماشین، چرخ ها به گردش در می آیند و موتور را برای روشن شدن فشار می دهند که اگر همه چیز خوب پیش برود، ماشین روشن خواهد شد. در این مقاله ما قصد داریم به آموزش روشن کردن ماشین با هل دادن (How to Bumb Start a Car) بپردازیم تا هر آنچه که لازم است را بدانید.

روش کردن ماشین با هل دادن

روشن-کردن-ماشین-با-هل-دادن

زمانی که باتری ماشین خالی می شود، دو راه برای به حرکت در آوردن مجدد خودرو وجود دارد. روشن کردن ماشین بدون باتری به دو صورت باتری به باتری یا Jump Start و هل دادن ماشین یا Bumb Start قابل انجام است که روش هل دادن فقط برای خودروهای دنده‌ای قابل انجام است و به هیچ وجه نباید ماشین اتوماتیک را هل دهید زیرا عوارض زیادی را به همراه دارد که در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

حال برای روشن کردن ماشین با هل دادن بایستی مراحل زیر را دنبال کنید:

  • برای انجام اینکار حداقل به ۲ نفر نیاز است. یک نفر بایستی ماشین را هل دهد و فرد دیگر پشت فرمان بشیند.
  • فردی که پشت فرمان است باید سوییچ را در حالت روشن قرار دهد (اصطلاحاً سوییچ را باز کند) و همچنین کلاچ را فشرده و ماشین را در دنده ۲ قرار دهد. بعد از اینکار همچنان کلاچ را فشار دهید و نگه دارید.
  • ترمز دستی را بخوابانید و از فرد دیگر بخواهید ماشین را هل دهد تا شروع به افزایش سرعت کند.
  • وقتی سرعت ماشین به حدود ۱۵ کیلومتر در ساعت رسید، می توانید کلاچ را رها کنید. اگر اینکار به درستی انجام شود ماشین روشن خواهد شد.
  • بعد از روشن شدن موتور اجازه دهید خودرو در حالت درجا چند دقیقه کار کند و اصلاً ماشین را خاموش نکنید.
  • اگر اولین تلاش شما با شکست مواجه شد، می توانید دوباره امتحان کنید. فقط به یاد داشته باشید که نباید بیش از سه بار برای روشن کردن ماشین با هل دادن تلاش کنید زیرا در غیر این صورت به برخی از قطعات آسیب وارد می کنید.

روشن کردن ماشین با هل دادن دنده عقب

روشن کردن ماشین با هل دادن دنده عقب اقدامی غیر اصولی است زیرا آسیب های احتمالی به گیربکس و سیستم کلاچ را افزایش می دهد. روشن کردن با هل دادن در دنده ۲ بسیار راحت تر می باشد و تکان های شدید خودرو کمتر خواهد شد.

روشن کردن ماشین اتومات با هل دادن

همانطور که در بالا اشاره کردیم، روشن کردن ماشین با هل دادن فقط برای خودروهای دارای گیربکس دنده‌ای امکان پذیر است و شما به هیچ وجه نمی توانید ماشین اتومات با هل دادن را روشن کنید. این بدین دلیل است که خودروهای اتوماتیک بدون کلاچ می باشند که همین مسئله شروع این فرآیند را غیر ممکن می کند.

عوارض روشن کردن ماشین با هل دادن

عوارض-روشن-کردن-ماشین-با-هل-دادن

روشن کردن ماشین با هل دادن را می توان با خیال راحت و در شرایط مناسب انجام داد، اما اینکار نیاز به تفکر مسئولانه، کار تیمی و اقدام سریع از سوی همه افراد درگیر دارد. موضوعی که وجود دارد این است که شما حداکثر می توانید سه بار برای روشن کردن ماشین با هل دادن اقدام کنید و در غیر این صورت ممکن است سیستم کلاچ و گیربکس خودرو دچار آسیب شود. از دیگر عوارض روشن کردن ماشین با هل دادن می توانیم به خودروهای اتوماتیک اشاره داشته باشیم که اگر ماشین اتوماتیک را بخواهید با هل دادن روشن کنید، آسیب های جدی به گیربکس خودرو وارد خواهد شد.

علت روشن نشدن ماشین با هل دادن

علت روشن نشدن ماشین با هل دادن به خرابی دینام و مشکل سیستم سوخت رسانی خودرو مربوط می شود. در این شرایط باتری ضعیف نیروی برقی را از دینام ماشین دریافت می کند که اگر مشکلی در دینام وجود داشته باشد، ماشین با هل دادن روشن نخواهد شد. برای آشنایی بیشتر با این موضوع توصیه می کنیم مقاله علت روشن نشدن ماشین حتی با هل دادن را از مجله یدک یار مطاله فرمایید تا اطلاعات لازم را پیدا کنید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر سوالی در مورد آموزش روشن کردن ماشین با هل دادن دارید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا متخصصان فنی یدک یار در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.